Sorround til ca 10.000,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Sorround til ca 10.000,-

Hei,
    Tenkte jeg måtte skaffe meg et "skikkelig" hjemmekino-annlegg etterhvert, men ettersom at jeg er totalt blank på området, så har jeg ikke peiling på hva jeg skal se etter.

Annlegget skal brukes sammen med en 47" Thoshiba Regza og Blu-Ray-filmer, men må også være et greit musikkannlegg.

Annlegget skal brukes i en ca 40m/2 stor stue der "kjerneområdet" (sittegruppen forran TVn) er ca 12m/2.

Budsjettet mitt skal dekke både forsterker (reciever?) og høyttalere.

Annlegget trenger ikke nødvendigvis å være nytt, dersom noen har noe de ønsker å selge. :-)

Det hadde også vært fint dersom dere kunne sagt hvorfor dere annbefalte de tingene dere faktisk annbefalte.

Forsterkeren eller recieveren (vet egentlig ikke forskjellen) bør kunne fungere som en "HDMI-hub". DVS: HTPC og parabol skal gå via den.

Høyttalerene MÅ((!!!) ja, de MÅ!) være sorte! (Helst pianolakk, men matte høyttalere går også)

På forhånd takk for hjelpen :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som reciever anbefaler jeg onkyo tx-sr606. Jeg har nettop den, og du har 4 hdmi inn og 1 ut. Altså mer enn nok til ditt bruk. Denne får du for ca 4000 kr.

Test av Onkyo TX-SR606 Surroundreceiver - Tester - Lyd og Bilde

Onkyo TX-SR606 Anmeldelser, Beste Onkyo Mottakere og forsterkere Anmeldelser - alatest.no

Harman Kardon AVR255
    Denne er også meget bra.

ztz har mange høytalere i pianolakk, du får mye for pengene om du holder deg til det merket. surround.no selger ztz, det samme gjør fyndbørsen (i sverige)
    Men de har ingen høytalerpakke i sort til under 10000.

Ellers er HK gode på surroundpakker.
    Harman Kardon HKTS11 er en høytalerpakke til 5000 kr. Har hørt denne hos en bekjent, og det er bra futt i høytalerne.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jovisk
    ztz har mange høytalere i pianolakk, du får mye for pengene om du holder deg til det merket. surround.no selger ztz, det samme gjør fyndbørsen (i sverige)
    Men de har ingen høytalerpakke i sort til under 10000.
    XTZ

Newcomer MgrBuddha sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De gode XTZ kjøpene må du litt opp i pris for å gjøre. Det sies å være himmelvid kvalitetsforskjell på toppserien 99.25/26/36/38 og de rimeligere modellene.

Har du tid og tålmodighet til tråle dette forumet noen uker vil du lære ekstremt mye, og sikkert komme over gode bruktkjøp etterhvert.

Er det den bedre halvdel som insisterer på sort, eller er det en fiks ide du sjøl har pådratt deg? Synd å skulle risikere å la sånne ornamentale hindringer komme i veien for god lyd da.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Budsjettet kan jeg ikke gjøre så mye med, så XTZ-høyttalerene blir nok litt stive i pris for min del...
    Når det gjelder tålmodighet så kommer jeg til kort der også, så venting på de rette tilbudene appelerer heller ikke helt til meg... :P

Det med at høyttalerene skal være sorte bunner i at alle møblene mine går i sort/hvitt og at det da ville ha krasjet veldig med fargesprakende eller trefargede høyttalere...

Men jeg takker for alle tips så langt, og ser frem til å få flere

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler deg å kjøpe bare receiver og ett par høyttalere til å begynne med. Om du velger to store høyttalere eller to små og sub må du nesten finne ut av selv. Jeg hadde nok valgt små med sub og så flytta de små bak når lommeboka sier ja til større fronthøyttalere for en sub gjør virkelig underverker. Personlig så mener jeg at du får mye mer glede av skikkelig lyd i stereo enn plipp-plopp lyd i surround. Særlig med en dedikert sub.

Jeg har bestilt en Yamaha RX-V663 etter å ha lest mye bra om den. Den koster under 4500kr. Den har riktig nok bare 2 HDMI-inn, men det holder for meg. Den har pre-ut på alle kanaler og for meg er det viktigere med tanke på framtiden. Til den har jeg et aktivt Bose sub/satelitt høyttalersett jeg har hatt i endel år pluss en SVS PC-12NSD sub jeg kjøpte i påska. Det spiller så rått at jeg skrinlegger planene om å kjøpe store fronter og heller satser på å utvide med mere Bose etterhvert som jeg får råd. Hvis du kikker på bruktmarkedene så finner du ålreite sub'er og satelitter som gjør at du havner innenfor budsjettet ditt.

Jeg har ikke hørt på de nye Bose Acoustimass 5 til 5000kr, men hvis du har anledning til å høre de så anbefaler jeg det. Det består av en sub og to satelitter. De vil bli perfekte bakhøyttalere når den tid kommer. Det er planen min etterhvert. Pluss et sett til til center.

My 2 cents.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    [...]
    Jeg hadde nok valgt små med sub og så flytta de små bak når lommeboka sier ja til større fronthøyttalere for en sub gjør virkelig underverker. Personlig så mener jeg at du får mye mer glede av skikkelig lyd i stereo enn plipp-plopp lyd i surround. Særlig med en dedikert sub.

Jeg har bestilt en Yamaha RX-V663 etter å ha lest mye bra om den.
    [...]
    +1
    Gå for litt kvalitet med en gang, og utvid etterhvert. Yamaha er bra greier.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, her er det å mulig å få seg en førsteklasses senter til et par lapper:
    Polk Audio Lsic Senterhøyttaler. Sort pianolakk

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser Soundgarden selger noen "pakker" til under 10K. Nå har ikke jeg hørt noen av dem, men du kan jo ta en titt

Men jeg og anbefaler deg å holde øye med bruktmarkedet. Kan få et bra anlegg til rundt 10K om du smører deg med litt tålmodighet....men vet hvor vanskelig det er.....

Hjemmekinopakker | Hjemmekino | Soundgarden

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •