LEFDAL skal ha billig HIFI i ny butikk som snart åpner i Bergen!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 35
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile LEFDAL skal ha billig HIFI i ny butikk som snart åpner i Bergen!

Hei. Jeg satt på bussen og overhørte en samtale mellom to ansatte ved den nye Lefdal butikken som skal åpne i Åsane. De snakket at de skulle bli billigst i bergen på masse godsaker.

Her er noen av produktene jeg overhørte vil komme:

Høyttalere
    - Kef sin XQ serie
    - Kef sin Q serie
    - Kef sine dyre hjemmekinosett feks KHT5005
    - Noen Pioneer høyttalere til ca 20.000 fikk ikke med meg hvilke.

Hjemmekino forsterkere
    - Onkyo sin dyre serie
    - Yamaha sin dyre serie
    - Pioneer sin dyre serie

Tver
    -Sony sine toppmodeller
    -Samsung sine led tver

Det var dette jeg klarte å plukke opp i den lange busturen fra Åsane til Bergen.

Jeg gleder meg skikkelig til de åpner, de nevnte også at de ville bli størst i Bergen.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper de går under........
    Synes ikke noe særlig om store el butikker som selger hifi. Service og kunnskapsnivået er likt null.
    Mye bedre at vi støtter opp om spesialiserte hifi butikker selv om vi må betale noen ekstra hundrelapper.

Roald Mikkelsen har åpnet ny hifi butikk i Bergen sentrum. Han skal også selge KEF. Adressen er Christian Michelsens Gate 2B.
    Det er 2 "musikk-butikker" som deler lokalet. Roald Mikkelsen holder til innerst.

Vil heller oppfordre folk å ta turen der.

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Synes ikke noe særlig om store el butikker som selger hifi. Service og kunnskapsnivået er likt null.
    Mye bedre at vi støtter opp om spesialiserte hifi butikker selv om vi må betale noen ekstra hundrelapper.

Roald Mikkelsen har åpnet ny hifi butikk i Bergen sentrum. Han skal også selge KEF. Adressen er Christian Michelsens Gate 2B.
    Det er 2 "musikk-butikker" som deler lokalet. Roald Mikkelsen holder til innerst.

Helt enig med deg der. Det er tross alt ofte mye penger det er snakk om når en kjøper inn nytt utstyr, og følelsen av å ha kjøpt kvalitet, og ikke minst fått god og kunnskapsrik service, er halve gleden med kjøpet.

Og ikke minst kan en være uheldig å måtte gå tilbake med utstyret pga feil/mangler, og da er IKKE Lefdal, Elkøp etc, rette plassen å gå. Tro meg, snakker av erfaring

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso

Det er jo disse uttalelsene her som faktisk gjør det umulig... Du kjører alle under en kam. Lefdal og Elkjøp har mange elendige selgere, det er jeg HELT enig i men det finnes faktisk selgere der som også kan noe..

Jeg jobber selv i Elkjøp og er med å utvikle både lyd og tv avdelinger, på basis av det jeg kan. Og det er ganske mye, men når det kommer slamper som ikke vil lære en av elkjøp selger (som f.eks deg) så er det ganske gøy å "ta dem" og faktisk gi dem en runde kunnskap der dem sitter igjen og tenker: oj, du faktisk kan noe. Mange butikker har et ekstremt forbedringspotensiale, derfor satser man mest på de største.

Jeg ser også at disse gutta faktisk har et mål, og det er knallbra. Gi dissa gutta en sjanse, så kanskje det er noe å hente derfra. Og hvis dere prater med en selger som er på jordet, spør etter en som kan noe. Hvis ikke det finnes heller, ja da har du rett...

Og elkjøp/lefdal kan gi rabatt, kan f.ek Hi-fi klubben det? Nei.... (ifølge ansatte) Penger å spare med andre ord..

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konkurranse er bra!

Gir heller forbrukeren valgmuligheter noe jeg personlig setter pris på.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Var innom tre forskjellige butikker og stilte samme spørsmål:

Kan man bruke y-splitter for å splitte komponentsignal fra forsterker til tv/prosjektor??

Var på:

Svar på Hifi klubbenet skulle gå greit. Har ikke splittere inne, men kan bestille.
    Svar på Soundgarden:Vet ikke.
    Svar på Elkjøp:Nei, skal du splitte må du bruke en switch.
    Svar på Expert:Nei, det vil ikke fungere.

Hvem skal jeg høre på?

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Soundgarden... :P

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3 stk RCA Y-ledd ut fra forsterker hørtes originalt ut. Er du ute etter best mulig bilde så hør på Expert og Elkjøp. Skal du bare ha bilde; hør på Hifiklubben. Soundgardens svar var ærlig, men burde heller vært "Usikker, men jeg kan sjekke".

At enkelte ikke vil kjøpe hifi på Lefdal, o.l. høres rimelig sært ut. De som har peiling vet hva de skal ha. De som ikke har peiling får noe de kan høre på allikevel da vi her tross alt ikke snakker om plastboks-hifi. Det finnes nesten ikke dårlige løskomponenthifi, kun variasjoner. Ref. alle produkter testet i L&B, Fidelity, Hjemmekino, o.a. Når ble et nyere hifiprodukt, som Lefdal skal selge, rangert som dårlig?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Lefdal er konge når det gjelder pris:)

Hmmmm, er uenig at selgerne på feks Soundgarden kan mer enn de på feks Lefdal, men forholdene Soundgarden har i butikken er helt klart bedre når det gjelder lytteforhold.

Som regel så vet de fleste hva de skal ha når de skal kjøpe produkter og da er det pris mange velger å sette fokus på.

Hvis jeg kan spare 1000kr på en forsterker på å kjøpe den hos Lefdal, så kjøper jeg den der.

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når åpnes den butikken da? Er vel ikke før til høsten når jeg omsider flytter fra Bergen?
    Har Lefdal samme 30 dagers garantier som elkjøp? For da skal jeg låne med meg ny(e) recivere, denon skal fases helt ut og bort i kinoen min!!!:shock:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

30 dagers returrett

Hmmmm. Har sett på hjemmesiden deres og der står det ingenting angående 30 dagers returrett, men jeg mener at selgerne bruker 30 dagers returrett hvis kunden er i tvil angående et produkt.

Jeg vet ikke når de skal åpne, men på døren deres så står det at de åpner snart:razz:

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et pr-stunt fra Lefdals ansatte? Kjøre rundt i buss hele dagen å snakke om hvor billig og bra Lefdal er, og samtidig håpe på at en avforumer eller to snapper opp samtalen? Neppe....

Må si jeg mistet sansen for Lefdal når der kom frem at de hadde prisgaranti på varer som man bare fant hos dem.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Et pr-stunt fra Lefdals ansatte? Kjøre rundt i buss hele dagen å snakke om hvor billig og bra Lefdal er, og samtidig håpe på at en avforumer eller to snapper opp samtalen? Neppe....

Må si jeg mistet sansen for Lefdal når der kom frem at de hadde prisgaranti på varer som man bare fant hos dem.
    Det er nå ikke bare Lefdal som gjør akkurat det med prisgarantien da, se på expert og elkjøp f.eks.. de har sine egne navn på Samsung tv`r blant annet....

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har møtt selgere på Elkjøp som virkelig var dyktige. Har truffet ærlige selgere der også. Men desverre så har jeg møtt på veldig mange som er direkte uærlige. Har overhørt selgere på både Expert, Elkjøp og Lefdal som gav direkte misvisende info til kunder. Og dette er det største problemet med de store kjedene. Da hjelper det lite om de har god kunnskap. De er ute etter å selge og få avanse. Og da er det ikke nødvendigvis det beste produktet til ditt behov som anbefales.

Så har du problemet med mangel på dedikerte lytterom. Stort åpen lokale er ikke gunstig for å demonstrere hifi. Vi nordmenn er nok for prisbevisste. Vi burde kanskje vektlegge service og kvalitet i større grad.

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For en liten stund siden skulle jeg hjelpe en kollega med å finne tv. Hadde kommet ned til enten Sony W4500 eller Samsung A676.

Selgeren ville dog heller selge oss den LG-tven som Lefdal/Elkjøp av så ivrig på å få ut en stund, var ikke måte på rabatt han skulle få. Når jeg begynte å forklare at det var Sony eller Samsung som var intressant, presanterte han oss med informasjon om at det var LG som laget panelene til Samsung. Whaat?

Newcomer handofdoom sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi nordmenn er nok for prisbevisste. Vi burde kanskje vektlegge service og kvalitet i større grad.

Så enig, så enig.

- Noen Pioneer høyttalere til ca 20.000 fikk ikke med meg hvilke.
    Sikkert de slanke, gulvstående S-81-K. Helt forferdelig dårlige i forhold til prisen emm. Eventuelt at de trenger laaaaang tid på å løsne skikkelig. Låt ekstremt innestengt selv etter 20 timer.

Lefdal er jo store på Yamaha....hva med å stille ut Soavo 1 og 2?

Hører dere Lefdal, hører dere?!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av handofdoom
    Så enig, så enig.

Sikkert de slanke, gulvstående S-81-K. Helt forferdelig dårlige i forhold til prisen emm. Eventuelt at de trenger laaaaang tid på å løsne skikkelig. Låt ekstremt innestengt selv etter 20 timer.

Det haddet vætrt konge med Soavo 1 og 2 ja. Hvis det er snakk om S-81-K så trenger de mange timer på å spille seg inn, nærmere 100 timer, det er lenge men de låter bra

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HVOR i åsane er det butikken skal åpne? Har vært på trilletur rundt omkring der i dag, men fant ikke noen kommende lefdal, skylder på for mørke --> 8)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvor er Lefdal Åsane?

Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    HVOR i åsane er det butikken skal åpne? Har vært på trilletur rundt omkring der i dag, men fant ikke noen kommende lefdal, skylder på for mørke --> 8)

Lefdal Åsane ligger vegg i vegg med den nye XXL byggningen

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av handofdoom
    Så enig, så enig.

Jeg traff på den samme personen som snakket så varmt angående hva Lefdal Åsane får inn på vei hjem på Bussen. Jeg satt meg bak den Lefdal ansatte igjen og spurte om de kommer til å ta inn Yamaha Soavo 1 og 2. Han sa at de kommer til å ta inn den nye høyglansmodellen Soavo 1 og den vanlige typen Soavo 2 i svart.

Han nevnte at de kommer til å kjøre lokalt på åpningsuken at de skulle prise ned all hifi med 10 til 20%.

Jeg merker at jeg gleder meg til åpningen....:-D

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •