Midgard Audio Konkurs?? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 51 av 51
    Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg synes dette var trist å høre jeg Jørn. Har selv vært selvstendig næringsdrivende og det er ikke lett.
    Håper du kommer deg på fote igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Nei, det er på ingen måte dritt slengning, det er kun fakta. Det spiller ingen rolle hvor mange han lønner, eller om det bare var til han selv. Det går bare ikke an å dele ut lønn til seg selv eller ansatte som er mye høyere en inntekten til firmaet, det er fakta. For meg så kan mr. midgård ta flere millinoner i lønn til seg selv og ansatte, og det vil jeg unne han hvis firmaet har råd til det.

Han som la ut innlegget hadde også dårlig erfaring med hans forbindelser med dette firmaet. Jeg ser ingen grunn for at vi ikke skal få høre om dette, og jeg skjønner at noen setter et stort spørsmål angånde drifting av firmaet.

Men jeg dømmer ikke mr.midgard for det, han har forklart seg at han var kommet opp inn rekke "uforskylte" hendelser, og det er en en god nok forklaring for meg inntil videre.
    Vel, nå var formuleringen til innlegget jeg kommenterte noe slikt som "å ta ut lønn på 780 000 med et slikt resultat", og det er formulert som at han selv har tatt ut en slik lønn. Når man bruker begrepet "ta ut" så vinkles dette mot at eier har tatt penger ut av firmaet, og ikke betalt ansatte dette beløpet.

Derav min reaksjon.

Jeg forstår at man må kunne stille saklige spørsmål slik som det ble gjort, men blir provosert av overnevnte formulering da det kun stiller selskapet i et negativt lys, uten rot i virkeligheten. Det har faktisk NOE å si om de 780.000,- kun gikk til eier eller også de ansatte.
    Det finnes tusenvis av firmaer i Norge som betaler ut mer lønn til ansatte enn driftsinntektene på skrivende tidspunkt. Dette er typisk firmaer med håp om fremtidig inntekt, som driver med produktutvikling på nåværende tidspunkt. Dette er sammenliknbart med Midgard tør jeg påstå, som investerte penger (og tid, altså lønn) i å utvikle et firma og produkter som kunne solgt for titalls millioner eller mer på årlig basis.

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vi ikke bare avslutte alle sammen med å grave enda mere søke med lykter etter alle tenkelige/utenkelige feil.
    Jeg syns vi eller burde fokusere på og ønske Snickers-is LYKKE til
    Så håper jeg på bedre tider for deg og dine.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke noe etterspørsel etter Gaia høyttalere ute i den store verden? Trenger vel ikke å selge så mange for å komme seg på føttern igjen eller?

Lykke til videre snickers!

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Nei, det er på ingen måte dritt slengning, det er kun fakta. Det spiller ingen rolle hvor mange han lønner, eller om det bare var til han selv. Det går bare ikke an å dele ut lønn til seg selv eller ansatte som er mye høyere en inntekten til firmaet, det er fakta. For meg så kan mr. midgård ta flere millinoner i lønn til seg selv og ansatte, og det vil jeg unne han hvis firmaet har råd til det.

Han som la ut innlegget hadde også dårlig erfaring med hans forbindelser med dette firmaet. Jeg ser ingen grunn for at vi ikke skal få høre om dette, og jeg skjønner at noen setter et stort spørsmål angånde drifting av firmaet.

Men jeg dømmer ikke mr.midgard for det, han har forklart seg at han var kommet opp inn rekke "uforskylte" hendelser, og det er en en god nok forklaring for meg inntil videre.
    Selskapet ble ikke bare tilført en betydelig sum penger (nærmere bestemt ca 680 000kr) i løpet av samme regnskapsår, men også ble disse lønnsutbetalingene gjort i første halvdel av året. Man kan faktisk ikke vite eksakt hvordan året ender. Med en omsetning som var 25% høyere ville regnskapet endt på ca null, og all den tid omsetningen i hovedsak finner sted fra oktober til januar betyr det at mye står og faller på de tre siste månedene av året.

Lønn til ansatte er "hellig". Dette er aller aller første prioritet, og det bør bemerkes at jeg ikke var daglig leder på denne tiden, men at jeg støtter daværende daglig leders beslutning om å utbetale lønn frem til permittering.

Du skriver også "Han som la ut innlegget hadde også dårlig erfaring med hans forbindelser med dette firmaet."

Hvor har du det i fra?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mentor1
    Vel, nå var formuleringen til innlegget jeg kommenterte noe slikt som "å ta ut lønn på 780 000 med et slikt resultat", og det er formulert som at han selv har tatt ut en slik lønn. Når man bruker begrepet "ta ut" så vinkles dette mot at eier har tatt penger ut av firmaet, og ikke betalt ansatte dette beløpet.

Derav min reaksjon.

Jeg forstår at man må kunne stille saklige spørsmål slik som det ble gjort, men blir provosert av overnevnte formulering da det kun stiller selskapet i et negativt lys, uten rot i virkeligheten.
    At du har fått en forståelse om at ansatte ikke har fått betaling kan ikke jeg skjønne, hvis det hadde vært tilfelle så kunne han ha skrevet det i klar tekst. Det hadde iallefall jeg gjort.

Det er et faktum at dette er hentet i fra virkeligheten, og det kommer tydelig frem at han at han ikke vet årsaken til dette. Der av hans spørsmål, muligens provoserende for noen, men ikke på noen måtte at dette ikke tåler dagens lys. Og vi fikk klare svare fra mr.midgard, jeg kan ikke se noe negtivt i forhold til drifting av firmaet, og jeg har full forståelse sett fra mr.midgard sitt syns punkt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Selskapet ble ikke bare tilført en betydelig sum penger (nærmere bestemt ca 680 000kr) i løpet av samme regnskapsår, men også ble disse lønnsutbetalingene gjort i første halvdel av året. Man kan faktisk ikke vite eksakt hvordan året ender. Med en omsetning som var 25% høyere ville regnskapet endt på ca null, og all den tid omsetningen i hovedsak finner sted fra oktober til januar betyr det at mye står og faller på de tre siste månedene av året.

Lønn til ansatte er "hellig". Dette er aller aller første prioritet, og det bør bemerkes at jeg ikke var daglig leder på denne tiden, men at jeg støtter daværende daglig leders beslutning om å utbetale lønn frem til permittering.

Du skriver også "Han som la ut innlegget hadde også dårlig erfaring med hans forbindelser med dette firmaet."

Hvor har du det i fra?
    Det kommer kansje ikke klart frem fra meg, men jeg har aldri tvilet på du/dere ikke drev firmaet på best mulig måte i forhold til de midlene dere hadde. Enkelte ganger så går det ikke som man hadde tenkt, og enkelt ting rår man ikke over, og da blir faktum et faktum. Lønn er som du sier "hellig", og det er ikke alle som hadde betalt ut lønn til sine ansatte i denne situasjonen, så det står det respekt av. Så poenget mitt er fakta basert, man kan ikke drive et firma hvis utgiftene er høyere enn inntektene, at noen velger danne seg et bilde i hode sitt på hva grunnen kan være så må dem stå for det. Det kan jo være 1000 grunner til å noen skulle ende opp med slike tall som det ble henvist til her.

Angående det jeg skrev "med hans erfaringer mitt ditt firma" har jeg muligens misforstått. Jeg kjenner ikke verken deg, dine firmaer eller produkter så hvis hans klok skap ikke er i forbindelse med deg eller dine firmaer, så beklager jeg den utalesen på det høyeste!

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg antar du siktet til dette:

Sitat Opprinnelig postet av Delphine
    Jeg er ny bruker her, men en gammel bruker av blant annet Micromega. Det er gledelig at de nå er tilbake på det norske markedet, og er absolutt noe jeg kunne tenkt meg å bli nærmere kjent med. Men så så jeg denne tråden, og klok av skade, (mitt forrige Micromega utstyr endte jeg med å betale for reparasjon selv) undersøkte jeg litt.
    Saken er altså som følger:

Midgard Audio AS har kun solgt forsterkerne Oberon, samt høyttalersystemet Gaia. Micromega har jeg fått agentur på gjennom enkeltmannsforetaket etter at AS-et ble avviklet.

Imidlertid har Micromega tidligere vært i vanskeligheter og gikk på ryggen for noen år siden. På dette tidspunktet hadde de nok tøyd en del eieres tålmodighet. Inntil nylig lå for eksempel en blogg ute under "micromega-hifi.net". Denne var først en forbannelse over Micromega som hadde sviktet fullstendig de som hadde problemer med utstyret og det var også en del som hadde slike problemer. Dette er derfor ganske viden kjent.

Det er forståelig at dette skaper en viss skepsis, så for ordens skyld, siden det er tatt opp her, antar jeg det er greit å legge til resten av historien.

Micromega ble kjøpt opp av en gruppe som fra før er spesialisert på produksjon av elektrisk materiell. De tok med seg en del av de gamle folkene og startet opp Micromega igjen. Imidlertid er logoen endret for å markere et skille. Alle produktene er nye og siden de har hatt disse problemene tidligere har de sørget for å opprette et serviceapparat for de gamle produktene, samt at de har fått feilprosenten på de nye produktene ned på 0,1-0,2%.

Bloggen "micromega-hifi.net" ble da endret (denne ble driftet av en norsk privatperson kun fordi han hadde Micromega-utstyr selv) fordi han hadde fått hjelp til å få fikset sine gamle Micromegaprodukter og var plutselig blitt svært fornøyd.

Med andre ord, jeg forstod Delphine sitt innlegg slik at han hadde hatt problemer med Micromegaprodukter og ikke fått oppfølging/support.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye for info Snickers-is :-D

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke Midagard konkurs da?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var flere selskaper med dette navnet, hvorav det ene er avviklet mens det andre består.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •