Beste headset til 3.000 kroner

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 38
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste headset til 3.000 kroner

Er ute etter konkrete råd / linker / erfariner med øreklokker til maks. 3.000 kroner. Skal benyttes på Benchmark DAC1 som "forsterker". Åpne klokker er OK, men for øvrige medlemmer i familien ønsker nok de å få anbefalt lukkede konstruksjoner.

Har jeg misset eksisterende råd / tråder her på forumet i samme prisklasse, så link gjerne til historiske tråder. Eller, gi råd nedenfor.

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AKG 141/142, så bruker du resten på 2 flasker cognac

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For 3000kr kan du velge blant mange meget gode headset. F,eks så koster mitt eget AKG K701 2995kr hos Soundgarden nå. (2549kr hos CDON). Dette er referanse klokkene til AKG, og jeg kan bare si at jeg er storfornøyd. Takler all musikk med glans, men må nok ha noen timer på seg for å blomstre skikkelig, selvom de slettes ikke låt verst fra starten av. Bruker forøvrig en MF X-CANv8 sammen med disse.

AKG K701 Hodetelefon | Soundgarden

Andre alternativer til rundt 3k kan f,eks være:

- Beats fra Dr.Dre som har fått mye skryt:

Beats Studio by Dr.Dre Hodetelefon | Soundgarden

- Sennheiser HD650 som også skal være meget gode. Det finnes mye info om disse på nettet, og ofte er de sammenlignet opp mot AKG K701, hvor de pleier å "tape" kampen. Dette kommer nok mest på ørene som hører, og hva du prioterere mest.

Sennheiser HD650 - Elektronikk - CDON.COM

- Grado SR 125 kan også være verdt en titt..

Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!

Der har du hvertfall noen forslag fra meg, du kan vurdere

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker, KentOve. Skal sjekke ut de konkrete alternativene.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjalmar: Da her jeg "litt" å lese på.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    [...]- Grado SR 125 kan også være verdt en titt..
    Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9![...]
    Peise sykt hvor høyt det kan prises her til lands. 4 1/2 i den butikken du nevner der for en Grado SR 325i. Selv etter at $tatens 20-25 % er betalt og sannsynligvis også porto, ligger denne til USD$ 295 hos Elusive Disc - Hardware, Accessories, SACDs, Vinyl LPs, DVD-As and MORE! Call us (800)-782-3472. Grado SR 125 koster hos elusive $150, max. 1200 kr sendt hjem, port og $tatsandelen inkl.

DENON AH-D2000, et godt alternativ, sparer man derimot ikke så mange hundrelapper på å kjøpe utenlands, USD$ 300 fra B&H Photo Video | Digital Cameras, Camcorders. På Hi-Fi klubben, 2998 kr. Kvalitet i utførelse og lyd ift. pris, funksjonaliteten er derimot en skuffelse, heller skrøpelig. Produksjonen av klokkene ligger på etterskudd.

Anbefaler å snoke på Head-Fi, der har de gjort øretelefoner til livsstil. Når man er kommet langt kommer det an på smak, musikktyper + mange andre preferanser.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har

*Sennheiser HD650 - pga. the lush, warm sound
    *AKG K271mkii - pga. de nøytrale, analytiske egenskapene
    *Audio-Technica ATH-AD700 - pga. det brede lydbildet og detaljeringen
    *Beyerdynamic DT 770 Pro / 80 ohm - pga. bassen

Poenget mitt er at jeg er av den oppfatning at det ikke finnes ett "beste" headset (eller høyttaler, for den saks skyld). I motsetning til høyttalere er imidlertid headset (relativt) billige, og veldig enkle å veksle mellom, så å ha flere gir store variasjonsmuligheter for musikkgjengivelsen, og mye moro.

Jeg kjøpte HD650 via CDON.com, til 2.449. Resten har jeg kjøpt fra USA til latterlig lave priser i forhold til norske, selv med en dollar rundt 7 og hensyntatt frakt.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Peise sykt hvor høyt det kan prises her til lands. 4 1/2 i den butikken du nevner der for en Grado SR 325i. Selv etter at $tatens 20-25 % er betalt og sannsynligvis også porto, ligger denne til USD$ 295 hos Elusive Disc - Hardware, Accessories, SACDs, Vinyl LPs, DVD-As and MORE! Call us (800)-782-3472. Grado SR 125 koster hos elusive $150, max. 1200 kr sendt hjem, port og $tatsandelen inkl.

DENON AH-D2000, et godt alternativ, sparer man derimot ikke så mange hundrelapper på å kjøpe utenlands, USD$ 300 fra B&H Photo Video | Digital Cameras, Camcorders. På Hi-Fi klubben, 2998 kr. Kvalitet i utførelse og lyd ift. pris, funksjonaliteten er derimot en skuffelse, heller skrøpelig. Produksjonen av klokkene ligger på etterskudd.

Anbefaler å snoke på Head-Fi, der har de gjort øretelefoner til livsstil. Når man er kommet langt kommer det an på smak, musikktyper + mange andre preferanser.
    Grado selges som jeg vet hos Oslo Hifi Center, Tonart og som jeg linker til - Stereofil. Samtlige butikker kjører like priser på Grado, men - ja, Norge ligger mange hakk over USA.

Om trådstarter vil kjøpe fra utlandet må han bestemme selv, men jeg har alltid vært skeptisk til det. Det er sikkert helt OK å gjøre det, men som sagt så holder jeg litt tilbake der.

Denon AH-D2000 som du nevner har også fått mye skrøyt rundtom, og jeg titta på storebroren Denon AH-D5000 når jeg skulle selge AKGene. Dessverre så kom det opp en del uventede rekninger, så jeg måtte legge planene om nye hodetelefoner på hylla en stund til. Denon hodetelefoner selges forøvrig på Hifi Klubben.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig vil jeg sterkt fraråde deg å gå til Head-Fi.org: Headphones, iPod earphones, portable audio, MP3 players, high-end audio - det blir lett veldig dyrt.

Den vanligste kommentaren til nye medlemmer er "Welcome to Head-Fi - sorry about your wallet"

Velkommen tilbake fra dvalen, forresten :-)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og helt til slutt - husk at i tillegg til forskjellig oppfatning av lyd, har vi mange forskjellige hodeformer og -størrelser, samt øreformer, -størrelser og -plasseringer, som gjør at komforten til forskjellige headsets oppfattes forskjellig!

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viktig og riktig som Hellnoob sier; hver musikktype krever nesten hvert sitt sett mtp. lydsignaturen. Har også tenkt i de baner når jeg planla mine `foner.
    Bygger man i tillegg ut forsterkeriet med rørtrinn, kan man tune videre med bytte av rør her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Beats by Dr.Dre og er stor fornøyd. Funker bra til alt! Går mest i metal/hardrock her da... De ser jo utrolig bra ut og...!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Om trådstarter vil kjøpe fra utlandet må han bestemme selv, men jeg har alltid vært skeptisk til det. Det er sikkert helt OK å gjøre det, men som sagt så holder jeg litt tilbake der.
    På kvalitetsprodukter som Grado tror jeg ikke han løper noen risiko. Selv har jeg hatt mine SR60 i 2 år nå, kjøpt fra ElusiveDisc, og de er like fantastiske!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for gode innspill. Har lest meg opp på Head-Fi forumet. Har 99% valgt å kjøpe Naim Headline og NAPSC. Vil benytte dette sammen med Benchmark DAC1 som kilde og et par AKG K701/702 i andre enden. Dersom det ikke blir 701 så er det HD650 og Denon D2000 som er de mest aktuelle alternativene.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Takker for gode innspill. Har lest meg opp på Head-Fi forumet. Har 99% valgt å kjøpe Naim Headline og NAPSC. Vil benytte dette sammen med Benchmark DAC1 som kilde og et par AKG K701/702 i andre enden. Dersom det ikke blir 701 så er det HD650 og Denon D2000 som er de mest aktuelle alternativene.
    Jeg har troen på at Naim Headline og NAPSC kan spille meget godt sammen med AKG K701 (K702 er vel utgått). Dette gleder jeg meg til å høre mer om, viss du faller på denne komboen

Det er en heftig forsterker løsning du har kommet frem til. Prisen er heller ikke snau, rett i underkant av 7k totalt :twisted:

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    K702 = K701 med en annen farge og avtagbar (= oppgraderbar...) ledning.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    K702 er nyere enn K701. Samme spesifikasjoner, men K702 har avtagbar ledning (miniXLR) og er i mørk utførelse.

Totalprisen blir jo litt (3K + 3K + 4K + 10K = 20K), men på den annen side så bruker man jo lett det samme på kilde, forsterker og et par høyttalere. Så, hvorfor ikke legge samme beløp i hodetelefonoppsett, som jeg vil bruke til det samme; nyte musikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Akg 701

Vil bare støtte opp om denne anbefalingen!
    Var misfornøyd med bassen i mine til å begynne med, men etter rundt
    500 timers bruk er de nærmest den komplette musikkformidler!

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du Naim-kilde til Headline, eller har du tenkt å få re-terminert den til å kunne ta RCA, Tiger?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •