Beste headset til 3.000 kroner - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 38 av 38
    Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Totalprisen blir jo litt (3K + 3K + 4K + 10K = 20K)
    Du har jo DAC1 fra før?

Headline 3.800 (Kontrapunkt)
    NAPSC 3.100 (Kontrapunkt)
    K701 2.549 (CDON.no)

= 9.449 + frakt

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Du har jo DAC1 fra før?

Headline 3.800 (Kontrapunkt)
    NAPSC 3.100 (Kontrapunkt)
    K701 2.549 (CDON.no)

= 9.449 + frakt
    Ja, det samme stusset jeg litt på.. Han har jo DAC1. Og prisen jeg regnet til 7k, var bare NAPSC og Headline. La oss si 10k inkludert K701, så er vi ikke langt fra mål!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har DAC1 fra før. Det stemmer. Synset bare litt rundt totalprisen. Og, ja, Headline kan visstnok bestilles med RCA-innganger.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var et par K701 fra CDon på vei. Orket ikke å stresse med K702 via import. K70x skal visstnok ha 300 timer innspilling. :? Får deja vu til nyinnkjøpte Focus 140.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres toppers ut, Tiger. Gratulerer!

Du får komme med noen inntrykk her da, etter at alt er i hus, og utstyret har fått noen timer på beina!

AKG K701 og Naim er noe jeg selv kunne ha tenkt meg og prøvd ut, viss jeg ikke selger K701 med det første.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har da mottatt AKG K701 og prøvd dem på Benchmark DAC1 og rett på iPhone. Målt i ren "mye godlyd for pengene" så må jeg ærlig innrømme at disse øreklokkene virkelig innfrir forventningene. Det er lett å bli forelsket i nyinnkjøpte saker, men K701 presenterer musikken lag på lag. En ren nytelse å sette dem på hodet, navigere frem til god musikk og rett og slett synke ned i godstolen og nyte musikken i all dens detaljering den var tiltenkt.

Øreklokkene er latterlig store, men gir på den annen side et latterlig godt detaljnivå. At de etter noen timer ikke kjennes slitsomme å ha på er en klar fordel.

Selv lyden fra iPhonen har aldri vært bedre, men man benytter ikke K701 på en "MP3-spiller" utenfor hustes fire vegger. Det ser bare teit ut.

Det hevdes på flere tråder på anerkjente fora at K701 krever en god dedikert høretelefonforsterker for å yte sitt beste. Vel, da har jeg noe enda mer positivt i vente.

Har spurt Resonans i Stavanger etter pris / levrering på Naim Headline + NAPSC, men ikke mottatt puck av svar så da blir det vel import eller Kontrapunkt i Oslo neste. :?

Noen ellers som har alternativer til forhandler av dette Naimutstyret i Norge?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen ellers som har alternativer til forhandler av dette Naimutstyret i Norge?
    Hm, Soundplanet hadde vel Naim i sitt sortiment, men de har jo avsluttet butikk salget, og gått over til nettbutikk, men har visstnok ett nytt showrom på gang. Det kan hende Soundplanet kan skaffe deg Naim, men tror bare de skaffer egne importerte varer nå. JFS Sound System skaffer Naim, og Ljudtema som er importøren kan sikkert fortelle deg om flere forhandlere viss du sender dem en mail.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte til slutt Naim Headline + NAPSC på Resonnans. Forventer også å få Abrahamsens DAC V6 i hus over påske. Så får jeg se hva som passer best av den og Benchmark DAC1 sammen med Naimsettet på AKG K701, som jeg nyter flere timer hver dag. Angrer ikke det kjøpet for å si det mildt.

Så, de som er ute etter et par transparante hodetelefoner med dyp presis bass til under 3.000 kroner; AKG K701 bør være en svært kapabel kandidat.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom du har ett rimelig respektabelt annlegg, hvordan vil du sammenligne disse to opp mot hverandre til musikk? Foruten det fysiske trykket og soundstage, hva er bedre\dårligere?

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AGK K701, den nye Koss PortaPro. Lykke til og til lykke med valget, Tiger (usarkastisk modus)!

(Sarkastisk modus: )
    Nei, jeg uttaler meg bare på bekostning av den typiske norske, sofademokratiske trangen til å ville ha både i pose og sekk og ikke våge seg utenom kjent terreng. Andrej Nebb skjønte det (fiskebodding, den oltimate materiale), Espen Askeladd skjønte det (grøt til duggurds og grøt til kvelds), men jeg får det visst ikke inn.

(Nøytralt modus: )
    På et sånt mikronivå som med øretelefoner er regelen at ett sett klokker umulig kan gjengi alle typer musikk med samme ovebevisning. Altså: flere par, avpasset etter musikksmak (og økonomi).

(Ber-om juling-modus: )
    Om noen år er AKG K701 like forhatt som Koss PP i dag. Zann mine ord!

zeezar, premenstruell nesebløder.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Ettersom du har ett rimelig respektabelt annlegg, hvordan vil du sammenligne disse to opp mot hverandre til musikk? Foruten det fysiske trykket og soundstage, hva er bedre\dårligere?
    Det med øreklokker er relativt nytt for meg. Det vil si at fra før har jeg bare hørt klokker i "noen hundre kroner" klassen. Har i dag også bestil et par klokker nr. 2; Sennheiser HD555.

Grunnen til det er at det å ha et stereoanlegg og et oppsett med øreklokker ikke er enten / eller, men snarere både / og.

Den måten Dynaudio Focus 140 presenterer musikken på i min lille hule kan ikke overgås av øreklokkene når det gjelder "trøkk" og "3D". Men, og her er hele poenget, stereoanlegget kan heller ikke gi meg de samme detaljer i musikken som øreklokkene.

Jeg har derfor innsett at jeg er forelsket i begge systemene og nyter de alt etter mitt eget humør / lyst og hva klokken er på døgnet (les; hva familien tolerer av høy lyd).

En kuriositet. Jeg har aldri hatt sans for musikk i den såkalte electronica / trance genren. Men, med K701-klokkene så blir det usedvanlig kult å høre på. Mao. så har jeg utvidet min egen musikkhorisont via fokus på et godt anlegg med øreklokker.

At den "gode gamle musikken" jeg liker også formidles fantastisk gjennom øreklokkene, øker bruksverdien og -gleden ett hakk til.

Jeg gleder meg nå til å motta hodetelefonforsterkeren Naim Headline og strømforsyningen NAPSC. Dersom dette gir meg enda bedre lyd enn Benchmark DAC1s hodetelefonforsterker (hvilket jeg forventer) så er gleden enda større.

Bottomline: Investeringen i kroner for å nyte god musikk på et kvalitetsnivå er langt lavere for et par klokker med forsterker enn tilsvarende anlegg med tradisjonelt anlegg.

Galskap er det uansett...og desto mer morro.

De gamle dagene med AKG K26P er nok heldigvis over.

PS: Har liggende noen sinustoner lastet ned fra før der jeg benyttet dem til å teste bassresponsen i rommet. Laveste tone er 31.5 Hz og det høres uten problemer via K701. Jeg leter etter lavere toner for å teste "how-low-can-K701-go?" De spiller meeeeget lavt ifølge musikken jeg hører på. Lavere enn mine stativhøyttalere...

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for en flott tilbakemelding, går med tanker om et aldri så lite head-fi oppsett. Enten stax intro modellen eller hd650. To ytterpunkter som kanskje burde brukes til hver sin genre, men økonomien er en liten begrensning per dags dato.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Halve morroa er å planlegge og filosofere hva man skal kjøpe og den siste halvparten er selve realiseringen. Ofte er første halvpart den lengste og nyttigste, og den siste den som gir mest morro.

Hvilken musikkgenre (eller mer moderne; hvilken musiikksjanger) hører du mest på? Grunnen til jeg spør er at Stax og HD650 er som du sier; ulike lydformidlere?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjekt å se at du har fått de samme opplevelsene som meg, Tiger!

Har i dag også bestil et par klokker nr. 2; Sennheiser HD555.
    I'm sorry about your wallet Pass deg for denne snøballen, den kan rulle fort!

Jeg har sinustoner ned til 10hz på både MP3 og FLAC. PM meg mail-adressen din.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forumet "head-fi" er det beste som har skjedd min lommebok (not). Angrer at jeg ikke gikk for fullbalansert med en gang. Ikke det, får ha noe i bakhånd å strekke seg etter. 8)

PM er sendt.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gode hodetelefoner må ha tilpasset kilde og ikke minst den forsterkeren de fortjener. Velger man rørforsterker, kan mye av lydsignaturen og tilpasningen til klokkene tweakes med bytte av rør.

Har en Little Dot MKIII som jeg er kjempenøyd med, men vet ikke hvor god den er før den liksom kan sammenlignes med en annen i samme klasse. (Et argument som oppgraderingstykjen nikker samstemt til.) Derfor bearbeider jeg sparelusa i meg til å bestille en DarkvoiceTHA336i.

Prisen fra boyier.com er $210USD og frakta $80. $290USD = 2600 NoK, skal - skal ikke? Er det noen der ute i lyd-land som har gjort seg erfaringer med den, ville det vært nyttig å vite.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Halve morroa er å planlegge og filosofere hva man skal kjøpe og den siste halvparten er selve realiseringen. Ofte er første halvpart den lengste og nyttigste, og den siste den som gir mest morro.

Hvilken musikkgenre (eller mer moderne; hvilken musiikksjanger) hører du mest på? Grunnen til jeg spør er at Stax og HD650 er som du sier; ulike lydformidlere?
    Roughly 50/50 med akustisk/soft rock og hiphop/rnb.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lei diversifisering det der. hiphop/r&b = HD650, mens førstnevnte genre favoriseres av mer transparente hodetelefoner? Hva planlegger du som kilde + forsterker?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •