Navn forslag på nytt high end merke - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 141
    Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Killer! .

Det finnes jo så mange tråder om SVS killere etc :P. så da er det greit at det kommer en KILLER .

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TazmanianDevil
    Ønsker å bli minst mulig assosisert med produkter som selges av Hifi klubben da disse er noen av de som liker å leke proffe men det eneste de er proffe til er å selge, som igjen leder til at kunden vil føle seg litt lurt etterpå. Synes ikke pris og produkter henger sammen, vi må alle huske på at de fungerer som en Grossist med bakgård salg...

Det samme gjelder Andre på hifi huset i Bærum Han er importør og Grossist i hele Landet bortsett ifra Oslo og Akershus Der er han forhandler...

Noen BØR bestemme seg for hva de er...

Jeg kan ikke skjønne at noen gidder å være forhandler for de som driver sånn, det er dette som ødelegger bransjen, ikke for å henge ut noen men jeg skjønner ikke hvordan man kan konkurere på likt grunnlag når man må konkurere med den man handler av så B&W og Føckal eller lignende er ikke noen alternativ........Ha

B&W, Denon, Focal, Usher etc etc leker butikk.. er det det du sier? ...

Spennende å se et OEM produkt som er mer seriøse ...

Men du stiller ikke akkurat deg selv i ett godt lys, med tanke på at du skal være skandinavis importør som du gir utrykk for...

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ønsker å bli minst mulig assosisert med produkter som selges av Hifi klubben da disse er noen av de som liker å leke proffe men det eneste de er proffe til er å selge, som igjen leder til at kunden vil føle seg litt lurt etterpå.

Det samme gjelder Andre på hifi huset i Bærum Han er importør og Grossist i hele Landet bortsett ifra Oslo og Akershus Der er han forhandler...

Jeg kan ikke skjønne at noen gidder å være forhandler for de som driver sånn, det er dette som ødelegger bransjen, ikke for å henge ut noen men jeg skjønner ikke hvordan man kan konkurere på likt grunnlag når man må konkurere med den man handler av så B&W og Føckal eller lignende er ikke noen alternativ........Ha
    Focal har jeg sjekket opp ellers rundt i Europa, og der ligger veil. omtrent på det samme. Det er også fullt mulig å oppdrive produktene til gode priser her til lands. For oss kunder ser jeg ikke problemstillingen. Kan ikke huske at noen har lest at de føler seg lurt av HFK heller....

Men som et lite tips fra en kunde som har opplevd litt av hvert hos ulike hifi-forhandlere, kan jeg bare si deg at det alltid er dårlig strategi å verbalt sverte konkurrerende bedrifter/produkter.

Dette er produkter som med prossesor (full HD og Dolby Audio) og Effektrinn på seriøse 5 x 300w som vil få en ca veil pris på 35000 ink alle syke Norske avgifter... Ønsker som mange andre å gi Power to the People....
    Flott at du tar på deg rollen som god samaritan, og du sikter åpenbart høyt siden du legger deg på de prisene (35k) for et 300W no-name OEM-produkt.

Du sier dette er et amerikansk produkt. Jeg vil tippe at dette kanskje er designet i US, men blir produsert i Asia?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze

Men du stiller ikke akkurat deg selv i ett godt lys, med tanke på at du skal være skandinavis importør som du gir utrykk for...

Tror du missforstår om du leser vedlegget jeg kommenterte + at jeg kommenterte et innlegg som ligger litt lengre opp...

Og hvis du leser så er det ikke produsentene jeg hakker på men de som selger produktene i dette Landet her. Så jeg foreslår at du leser innlegget en gang til sånn at du får med deg det jeg mener, skulle det være noe mere du lurer på så er det bare å ta kontakt via PM...

Mitt Ønske er bare at alle skal kunne ha muligheten til God LYD i hjemmet uten at de behøver å pantsette seg...

Å til info jeg rakker ikke ned på Focal da dette er det eneste jeg vil ha i bilene mine...

Du skjønner de som har agenturet på bil ht de er seriøse ICE AUDIO AS

Håper du skjønner at jeg mener bare det beste for sluttbruker....

Thor

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du missforstår om du leser vedlegget jeg kommenterte + at jeg kommenterte et innlegg som ligger litt lengre opp...

Og hvis du leser så er det ikke produsentene jeg hakker på men de som selger produktene i dette Landet her. Så jeg foreslår at du leser innlegget en gang til sånn at du får med deg det jeg mener, skulle det være noe mere du lurer på så er det bare å ta kontakt via PM...

Mitt Ønske er bare at alle skal kunne ha muligheten til God LYD i hjemmet uten at de behøver å pantsette seg...

Å til info jeg rakker ikke ned på Focal da dette er det eneste jeg vil ha i bilene mine...

Du skjønner de som har agenturet på bil ht de er seriøse ICE AUDIO AS

Håper du skjønner at jeg mener bare det beste for sluttbruker....

Thor

Poenget mitt var vell rettet til måten du legger ting frem på som en annen nevner over her.

Prisene her til lands er ikke avskrekkende iforhold til andre med tilsvarende agentur i europa...

Men stå på, det kommer nok til å bli mega bra dette OEM produktet man skal betale 35K for, samtidig som at importøren rakker ned på andre aktører i markedet.. Over og ut..

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm...tillater meg et råd til deg......jeg tror du bør legge om strategien din noe....du er i ferd med å ødelegge for deg selv her nå slik jeg leser måten du "promoterer" deg på. Trø varsomt når det gjelder konkurrenter og i forhold til potensielle kunder. Det er ikke KUN pris som teller innenfor denne interessen! ;-)

Min mening, mitt råd; skrevet så forsiktig og velmenende som jeg evner!

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For vel underskrive på et par andre innlegg her, litt uheldig å snakke negativt om konkurrentene før man engang har kommet i gang selv. Og hifiklubben er vel eneforhandler for alt de importerer, så det kan ikke sammenlignes med hifihuset i bærum. Det forøvrig heller ikke noe teoretisk i veien for at importør også selger så lenge han ikke priser sine egne forhandlere ut av markedet, noe han naturligvis ikke ønsker.

Hvis du ønsker billigst mulig lyd til sluttkunder må det vel være positivt at importøren selger selv - er det ikke nettopp det du har tenkt å gjøre, altså samme modell som hifiklubben?
    --
    Thorbjørn

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er produkter som med prossesor (full HD og Dolby Audio) og Effektrinn på seriøse 5 x 300w som vil få en ca veil pris på 35000 ink alle syke Norske avgifter...
    Har staten begynt med flere avgifter enn MVA på importert utstyr?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Focal har jeg sjekket opp ellers rundt i Europa, og der ligger veil. omtrent på det samme. Det er også fullt mulig å oppdrive produktene til gode priser her til lands. For oss kunder ser jeg ikke problemstillingen. Kan ikke huske at noen har lest at de føler seg lurt av HFK heller....

Men som et lite tips fra en kunde som har opplevd litt av hvert hos ulike hifi-forhandlere, kan jeg bare si deg at det alltid er dårlig strategi å verbalt sverte konkurrerende bedrifter/produkter.

Flott at du tar på deg rollen som god samaritan, og du sikter åpenbart høyt siden du legger deg på de prisene (35k) for et 300W no-name OEM-produkt.

Du sier dette er et amerikansk produkt. Jeg vil tippe at dette kanskje er designet i US, men blir produsert i Asia?

Du har flere punkter som stemmer
    Kan inrømme at enkelte utrykk kom litt klønete frem, det jeg mener er at jeg synes det er på tide at alle får litt konkuranse da jeg synes prisene på generelt utstyr er for høy. Synes også at når man skal konkurere på like villkor...

Kan jo nevne at når jeg handler inn varer til mine kunder så får jeg stort sett alltid et sted mellom 30-50% på veil pris( det er jo her min fortjeneste ligger)

Så for å gjøre dette enkelt, om de jeg handler av samtidig ville bli min konkurent i en anbudsfase skjønner de fleste hvem som vinner...

Håper dette kommer riktig frem!!!!! Er fortsatt ute etter at konsumenten skal komme billigere unna....

Så BEKLAGER hvis noen føler seg støtt.

THor

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Fire Audio / Fire Electronics?

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden XTZ er opptatt, hva med ÆØÅ? Det må vel være norsk?

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det er OEM vi snakker om : Hva kan vi vi sammenligne med ? Tenker på spesifikke merker uten at du trenger gå i detalj om ditt "merke" :wink:
    Priser på 35K er ikke akkurat volumselgere.........

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    For vel underskrive på et par andre innlegg her, litt uheldig å snakke negativt om konkurrentene før man engang har kommet i gang selv. Og hifiklubben er vel eneforhandler for alt de importerer, så det kan ikke sammenlignes med hifihuset i bærum. Det forøvrig heller ikke noe teoretisk i veien for at importør også selger så lenge han ikke priser sine egne forhandlere ut av markedet, noe han naturligvis ikke ønsker.

Hvis du ønsker billigst mulig lyd til sluttkunder må det vel være positivt at importøren selger selv - er det ikke nettopp det du har tenkt å gjøre, altså samme modell som hifiklubben?

Min modell vil bli å finne hos forhandlere

Ja det er smart å kutte ledd men da er det en fordel at prisene også reduseres å ikke bare leddene,,,

Beklager tidligere utsagn, men jeg regner med at de fleste er opptatt med å få mere for pengene sine..

Å når jeg sier at man oppnår minst 15% om man kontakter importør for et direkte salg så er dette sant, jeg kan nevne konkrete tilfeller der kunden har fått 50% + mva på produkter. Det jeg mener er at jeg synes dette er uriktig både etisk og moralskt...

Beklager om dette har blitt lagt frem litt klønete

Thor

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Emperor, Tinder eller Frost?

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at du signerer med THor, så da er vel valget enkelt: Thor Audio, eller Tor Audio om du vil.
    Eller Toraudio, Thoraudio. Vil slå godt an i Italia når den tid kommer: "Ana mia de caprino de Thoraudio, fantastico fonatica".

Regner med at jeg får rabatt på produkt nå som jeg har funnet firmaprofilen din.

BTW navnene over er copyrightet meg selvfølgelig! Vi kan diskutere kjøp av navn, men vit at de går sjelden under 100 store.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sålenge man kan skru volumet opp til 11 så blir jeg fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Siden det er OEM vi snakker om : Hva kan vi vi sammenligne med ? Tenker på spesifikke merker uten at du trenger gå i detalj om ditt "merke" :wink:
    Priser på 35K er ikke akkurat volumselgere.........

Det er sant det er nok ikke noen volumselger men det kommer garantert til å bli best buy etc i alle tester....

Grunnen til at dette blir et OEM produkt er måten produktet blir solgt i hjemlandet, ellers ville det aldrig vært aktuelt å bytte navn.

Dette har med pris,Garanti ansvar og ikke minst frakt (tunge ting).

Effekt tinn veier ca 47kilo med emballasje..

Men produktene har vært med i uavhengige tester opp i mot Parasound Halo
    og i disse testene har de produktene jeg snakker om trukket det lengste strået, synes vel parasound er penere å se på, men det er vel lyden som teller til syvende å sist

Thor

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze

Tror jeg skjønner hva du mener min siste setning gjeller altså tidligere navneforslag å har ingenting med produkter med samme eller tillsvarende navn...

Det jeg mener å si er jeg trenger et navn som ikke ligner på andre kjente merker... Trenger ikke navn som f.eks Såny, Bjarne&Willy= B&W om du skjønner. Mener dette produktet er bra nok for et riktig navn.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ønsker å bli minst mulig assosisert med produkter som selges av Hifi klubben da disse er noen av de som liker å leke proffe men det eneste de er proffe til er å selge, som igjen leder til at kunden vil føle seg litt lurt etterpå. Synes ikke pris og produkter henger sammen, vi må alle huske på at de fungerer som en Grossist med bakgård salg...

Dette er ikke frekt ment, men et velmenende råd: legg hele satsing på is.

Hvorfor? Med de holdningene i det innlegget jeg siterer fra og andre innlegg etter dette fra deg, har du en måte å snakke om andre kunder som ikke gagner deg. Å kalle Focal for Føckal feks.... For deretter å skryte sine egne produkter opp i himmelen. Det lille jeg har hatt av markedsføring (og det jeg husker av det - enda mindre...), så strider dette mot en hver god markedsføring. Ser egentlig for meg VW i en reklame skryter av de er så mye bedre enn skrOpel.... Det hadde nok slått an!

Jeg ville ikke satsen mine penger på et slikt prosjekt. Du kommer til å kaste pengene dine rett ut av vinduet. Dette er bare ment som velmenende ord..... Ja, jeg har sett mange som har rotet bort pengene sin på mindre ambisøse prosjekter.

Forøvrig så kan ikke de du mener kan ha ødelagt bransje, da de lever i beste velgående.

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med: