Avlyse avtalt kjøp !

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Avlyse avtalt kjøp !

Hei

Jeg bestillte eit par høyttalere for 9dagar siden hos soundgarden , jeg ba om at disse skulle sendes fort som F... , sånt at det skal klaffe med at jeg er hjemme og kan få lånt meg bil til og hente . Jeg har ringt opp hver dag siden fredag , å får samme svar " di er ikke komt " så spør jeg hvorfor da får jeg i svar "vet ikke " . På mandag ba jeg om eit svar hva som skjer , for her har noe skjedd . Det tar ikke så lang tid og sende . Ekspeditøren skulle sjekke dette opp å ringe meg opp med en gang , dette skjedde jo selføgeligt ikke . Å i dag fant jeg ut nettopp det jeg trodde , di var ikke sendt . Dette er ikke noe bestillings vare , så det er bare mangel på komunikasjon eller latskap.

Jeg har tideligere holdt meg unna plasser som Soundgarden pga dårlige priser å service , så nå er jeg mildt sagt jævla irretert .

Faktisk så irretert at jeg har lyst til og heve kjøpet . Men det jeg da lurer på , er om jeg er pålagt og betale noe frakt eller annet piss eller om jeg i de hele tatt kan heve kjøpet alerede før varen er motatt og betalt ?

mvh
    LAS

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du har krav på heving ved forsinket levering er et vurderingsspørsmål. Men det vektlegges om det er avtalt en fast leveringsdato i lovteksten.

Sjekk $23 i Forbrukerkjøpsloven:
    <dato>LOV-2002-06-21-34</dato> Lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven).

Newcomer Nex sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kapittel 8. Avbestilling og retur

§ 41. Avbestilling før levering

Avbestiller forbrukeren tingen før levering, kan selgeren ikke fastholde kjøpet og kreve betaling. Hvis ikke noe annet følger av avtalen, kan selgeren i stedet kreve erstatning for tap som er en følge av avbestillingen.

Partene kan avtale en normalerstatning ved avbestilling (avbestillingsgebyr). Normalerstatningen kan ikke settes høyere enn det erstatning etter kapittel 11 normalt kan forventes å utgjøre.

Tror ikke de lider noe tap. Det er vel en lagervare det er snakk om.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rart om soundgarden skulle sette seg på bakbeina, får hevet kjøp på andre butikker uten noe mere krangel

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har jo ikke venta i månder , så dette kan jo virke idiotisk fra min side . Men jeg har vært uten lyd lenge , å dette går på tålmodigheten løs Jeg har rett å slett ikke lyst å vente noe lengre .

Er heler ikke den som er flinkest til å diskutere å "krangle" så jeg kvir meg litt for å heve salget . Men jeg får tenke litt på de ut over dagen .

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har uansett 14 dagers angrerett. Men benytter du deg av den så må du dekke returkostnadene.

Tror soundgarden vil heve kjøpet hvis du spør om det. Det blir jo mye jobb for de om du angrer kjøpet etter at varen er sendt. Dessuten så må de jo betale frakt til deg.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom frem til enn kompensasjon som begge 2 er enige om . Å om di kke dukker opp på fredag som avtalt skulle vi se på saken , om det kan bli snakk om eit kraftigt avslag eller noe gratis kabler av noe salg . Ellers så blir de takk og farvel til Soundgarden .

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tombr
    Du har uansett 14 dagers angrerett. Men benytter du deg av den så må du dekke returkostnadene.
    Og denne returretten gjelder vel også før man har mottatt varen. Så hvis man har bestilt noe på nettet eller over telefon og angrer seg når man har fått tenkt seg litt om, så er det vel bare å heve kjøpet?

Newcomer EyeS sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tombr
    Ved fjernsalg vel og merke, ikke ved kjøp i butikk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •