Samletråd for nettsider med Hi-Fi/Hi-End utstyr!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samletråd for nettsider med Hi-Fi/Hi-End utstyr!

Hei har søkt litt og ikke funnet noen tråd som gir en lett oversikt over forskjelige nettsider som man kan finne og kjøpe utstyr fra øverste hylle samt noe for den normale kjøper.

Fint om denne tråden kan være uten de store diskusjonene slik at jeg ikke behøver og bla igjennom utalige innlegg før jeg finner de det er linket til sider i.

Fint om dere også kan legge ved vilke produsenter sidene er forhandlere på slik at jeg letter kan føre inn denne infoen bak linkene.

Her er alle sidene det er linket til i denne tråden:

Norske forhandlere:

Acoustic Tuning
    (Krell, Plinius, Audio Reserch, Wilson Audio, Pythagoras, Vyger Moon/SimAudio, Ypsilon, Consensus, Sine, Acoustat Electrostatic og Doge).

Audiofreaks High End Audio
    (Avalon, Edge, Crystal cable, Conrad-Johnson, Eighth Nerve, Finite-Elements, McCormack, Argento Audio, Muse Electronics, Kuzma og Ruark).

.::High End::.
    (Montana, PBM Audio, Emm Labs, Grand Prix Audio og Bertram).

EHED Jordbrånen
    (Earthquake, JVC og Viablue).

HI-FI Huset AS - Forsiden
    (Monitor Audio, Roksan, Meridian, Focal, Chapter, Chord, Elan og Yamaha).

Kjøp hjemmekinoanlegg, stereoanlegg, høyttalere og flatskjerm TV hos Hi-Fi Klubben!
    (B&W, Nad, Denon, Infocus, Argon, Dali, Samsung, Scandyna, CV, Cambridges, Lyngdorf, Classè, Metz, Sennheisers, Goldring, Bedridge, Van Den Hul, Tara Labs, Qed og Ortofon).

Soundgarden
    (Hegle, EC, JBL, Qln, Jamo, System Audio, Dynaudio, Pioneer, Teac, H/K, Primare, McIntosh, Numark, Pro-Ject, Clearaudio, Revo Mondo, Acoustic Energy, Tivoli, Ceneva Labs, Onkyo, Daewoo, JVC, LG, Mitsubishi, Sima, Lissau, Logitech, Mpman, AKG, Eagle, Nordost og Proson).

Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30
    (Loewe, Bose, T+A, Wadia, Voltex, Nordost, Burmaster, Lyra, Adyton, Audiovector, Audio Physic, Bel Canto, Michell Engineering, Eben Acoustic og Densen).

Resonans Lyd & Bilde
    (Samsung, Sony, Hantarax, Panasonic, Epson, Mitsubishi, Grandview, Adeo Greyvision, Bladelius, Cayin, H/K, Marantz, MBL, Naim, Rotel, Tangent, Vincent, YBA, Parasound, ProJect, Rega, Audio Pro, Fatman, Onkyo, Yamaha, ASR, Tivoli, EC, DP, Ayon, Jasmine, AKG, Koss og Monster).

Vendur.no - Audio, Video og HTPC

Erdal Stereo
    (Pro-Ject, Audio Research, Cayin, Einstein, Emm Labs, KR Audio, Melody, Gemut, Hovland, LSA, Sudgen, UnisonResearch, InFocus, ASK, LG, Gello, Harbeth, Kingsaudio, Legacy, LSA, Magnapan, Marten, Opera, Spendor og Chord).

Hifi-Stasjonen - Hifi produkter
    (VLT, Metronome Tecnologie, Neodio, Jolida, Visonik, Heil amt, Legenberg, JR Trans rotor, ZYX, Shelter og Yamaha).

FONA HI-FI
    (Krell, Kenwood, Yamaha, Sonus Faber, PSB, Monster kable, Kimber Kable, Koss, Sinus live, Mit, Rotel, Toshiba, Rega, Quad, Sony, REL, Empire, ProJect, Dantax, DMTech og Viewell).

Høium Hifi - dCS P8i, dCS Scarlatti, Black Diamond Racing, Verity Audio, Vibrapod, Audio Magic møbler, Cara ++, cd-spillere, forsterkere, høyttalere, kabler m.m.

Audiofoni AS

HiFi-Guiden

JFS SOUND SYSTEMS

Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!

Kontrapunkt HiFi : Velkommen

Welcome to the Frontpage

Maxwell Hi-Fi

TAA IMPORT Hovedside

Soundwave as

Sound Planet - Lyd og bilde på første klasse...

BM Audio
    (Tivoli, Cyrus, H/K, Marantz, Rotel, Quad, Vincent, Yamaha, Samsung, Panasonic, MC Intoch, Beyerdynamic, Vivanco, Canton, Audio Pro, Elac, Infinity, Klipsch + flere).

PlanetSnapa (PLSN)
    (Rogue, Avid, Dynavector, Loricraft, Dr. Feickert, Onzow og Audience)

Andervik Audio
    (April Music, DP og Respons)

emtech as

::: Velkommen til Living Sound ::: (komenter i post 7)

Soundwave as

Norsk Audio Teknikk AS, Anthony Gallo, Cayin, Gryphon, Bladelius, Audiolab, Respons, Dynaudio, Kimber, Parasound

audioart.no - for musikkelskere, av musikkelskere

Audioaktøren

:: A-Varer :: | main

Utenlanske forhandler:

HigherFi - Worlds Best Hi-Fi High-End Speakers and Audio (her er en butikk som forhandler HiEnd utstyr i øvere prisklasse.

AudiogoN high end audio auctions, classifieds, hifi chat (her kan man kjøpe brukt utstyr i alle pris klasser).

HIFI4ALL.DK | Køb Salg Bytte | Det gratis hifi marked (Utstyr i alle prisklasser)

Nyt og brugt, køb og salg på dba.dk - Danmarks største handelsportal (Utstyr i alle prisklasser)

Hifimagasinet - för dig som är intresserad av hifi och musik (Utstyr i alle prisklasser)

HiFiForum.nu (Utstyr i alle prisklasser)

Minhembio.com - Marknaden - Köp & Sälj hemelektronik gratis (Utstyr i alle prisklasser)

Needle Doctor (side hvor de selger det meste av kabler)

Welcome to nysound.com Hifi Store!

ORNEC - Audio Distributors

HIFISTÄLLET

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at det alt er en oversikt over slikt her på forumet. Ikke helt oppdatert, men det går det sikkert an å gjøre noe med.
    Linker i kategorien: Kjøp & Salg

Jeg er fortsatt tilhenger av denne tråden her på forumet selv om det finnes et alternativ. Greit å kunne abonnere på den så man holder seg oppdatert. Roeng2, hva sier du?
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Ser at det alt er en oversikt over slikt her på forumet. Ikke helt oppdatert, men det går det sikkert an å gjøre noe med.
    Linker i kategorien: Kjøp & Salg

Jeg er fortsatt tilhenger av denne tråden her på forumet selv om det finnes et alternativ. Greit å kunne abonnere på den så man holder seg oppdatert. Roeng2, hva sier du?
    Den tråden du linket til omfater ikke så mange sider og ser ut som den er vinklet mot bruktmarkedet. Så håper denne tråden kan få frem nettsider/butikker hvor det selges nytt og brukt + få frem merker som ikke er så profilert i Norge.

Er det noen som har et ønske for at jeg skal legge alle sider som blir linker til inn i mitt første innlegg?

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roeng2

Er det noen som har et ønske for at jeg skal legge alle sider som blir linker til inn i mitt første innlegg?
    Det syns jeg du skal gjøre.Blir jo veldig oversiktlig og fint på den måten.

Fint initiativ dette roeng2:-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    Det syns jeg du skal gjøre.Blir jo veldig oversiktlig og fint på den måten.

Fint initiativ dette roeng2:-D

Fint du setter pris på denne linken.

Da har jeg lakt inn de siden som er linket til og lakt til noen fler av de sidene jeg vet om.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott tråd, og supert om alle links blir oppdatert i første post
    Her er en: Livingsound.no Kjøpte mine forrige ht der, og servicen var meget bra!

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for fin tråd roeng!

Det jeg kunne sett for meg var at du skriver hva slags elektronikk-/høyttalerprodusenter de fosrskjellige forhandlerne fører!

Det vil nødvendigvis ta stor plass om hele produsentnavnet skal med, men det går an å bruke forkortelser som du henviser til i bunnen av posten...

Dette vil gjøre det meget enkelt å søke seg frem til forhandler av en spesifikk produsent, noe som er vanskelig i dag.

What you say?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HansMarius
    Takk for fin tråd roeng!

Det jeg kunne sett for meg var at du skriver hva slags elektronikk-/høyttalerprodusenter de fosrskjellige forhandlerne fører!

Det vil nødvendigvis ta stor plass om hele produsentnavnet skal med, men det går an å bruke forkortelser som du henviser til i bunnen av posten...

Dette vil gjøre det meget enkelt å søke seg frem til forhandler av en spesifikk produsent, noe som er vanskelig i dag.

What you say?
    Dette er noe jeg ennå ikke har fått lagt inn, men skal prøve og få lakt inn denne infoen etter vært som jeg har tid. Da dette kommer til og bli en del arbeid.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det kun hifi-klubben i Norge som selger B&W? Vurderer å kjøpe meg DM683 og leste i en test lydogbilde (riktig nok fra april i fjor) at prisen på de var ca 10.000,-. Nå ser jeg de på HFK til 12.500,-. Har finanskrisa slått så hardt til? Eller finnes det billigere forhandlere i Norge?

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det meste steg ganske mye på hifiklubben ved nyttår ja, så skal du ha et par kliss nye B&W, så er du nok prisgitt hifiklubben her til lands.
    Ellers så går det et og annet par 683 på bruktbørsen nå og da...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par som ikke var på lista: