Egenimport

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Egenimport

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Egenimport

Har postet dette i det jeg trodde var den rette tråden for slik, fikk ingen respons.. Så jeg prøver på nytt i egen tråd
    Sitter her med et enkeltmanns foretak der jeg kan ta inn varer for rundt 100´i året uten at det skaper problemer for driften(drosje-eier, strenge regler etter at noen idioter i oslo prøvde å snyte futen.... )

Det jeg lurer på er hvordan komme i kontakt med folk jeg kan importere fra, er jo ikke bare å gå på soundgarden å spørre hvor de skaffer varene fra, regner jeg med (?)

Er mest interessert i receivere, spesielt pio sine litt dyrere modellene, er det mye å spare på å få tak i disse til innkjøpspris???

Planen er å kjøpe de inn på foretaksnummeret mitt å "selge" de videre til meg selv + MVA. Er ikke noe galt i det???

Håper noen kan komme tilbake med noen svar og gjerne noen hint på hvor jeg skal henvende meg å hvordan jeg går frem for å få dette til!!
    Gjerne step-by-step

På forhånd takk

Jan Inge

Vist dette er på feil plass er det bare å flytte den

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke at jeg er noen ekspert men alibaba.com er kannsje en grei plass å søke etter leverandører.

Dette er litt som ebay men mer rettet mot grossist handel og import, stort sett asiatiske firma eller deres forhandlere igjenn.

f.eks
    Pioneer SC-07 7.1-CHANNEL Home Theater A/V Receiver

SC-09TX Elite A / V Receivers DVD

Visst du sender en forespørsel kan du velge å sende til andre innen samme bransje og da får du gjerne veldig mange tilbud.
    Husk å spesifiser antall du etterspør og ønsket fraktmetode.

Intermediate hansam sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får ikke importert fritt fra produsent, så du må importere fra vanlige grosister under de igjen.

For å importere direkte fra produsent må man bli tildelt importørrollen eller agenturet. For å få et agentur innebærer dette somregel alltid visse krav om f.eks minste volum importert i året osv.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et bra tips er jo å kjøpe i sverige nå siden kursen er så gunstig. En får jo 20% rabatt! Vet at prisene på f.eks fyndbørsern som regel er ca lik kostpris på mange andre produkter (var ihvertfall dette før) i Norge når en tar med kronekursen så er prisen ofte under....

Skal jeg råtippe er det mere å hente hvis en kunne fått inn noen kjeder sine "egne" merker som NAD, Primare (se bare på tråden om HK: soundgarden vs komplett) m.fl.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av renegade
    Ikke at jeg er noen ekspert men alibaba.com er kannsje en grei plass å søke etter leverandører.

Dette er litt som ebay men mer rettet mot grossist handel og import, stort sett asiatiske firma eller deres forhandlere igjenn.

f.eks
    Pioneer SC-07 7.1-CHANNEL Home Theater A/V Receiver

SC-09TX Elite A / V Receivers DVD

Visst du sender en forespørsel kan du velge å sende til andre innen samme bransje og da får du gjerne veldig mange tilbud.
    Husk å spesifiser antall du etterspør og ønsket fraktmetode.

Så litt på denne siden, men virket litt "høkkert" som vi sier i trøndelag...
    Men sendte en mail til han med susano'n.. så får vi se hvordan det bærer til...

Tusen takk!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmmm

Fikk svar ifra en på den siden, det var temmelig billig... 18000,- inkludert moms og frakt!?!?! Kan det stemme da???

Håper noen har vært borti denne siden og kan svare på om det er noe og satse på....

PLEASE SVAR NOEN!!!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •