Receiver på elkjøp - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 122
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Men går det an og bruke den th503ht hjemmekinoen til v663 eller må høytalerne være koblet til th503ht ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalerne dine kobler du på 663 om du skal bruke LG anlegget som DVD spiller, men suben din må være på LG anlegget, og da sliter du med at du må forholde deg til to volumknotter som skal stilles likt. Blir ingen god løsning. I tillegg vil de fleste aktive suber, også de billige fra Gooba være bedre enn den du har, det er jeg nokså sikker på.

Men jeg skjønner problemstillingen din i forhold til penger. Det du evt. kan gjøre er å kjøpe enten en mono ffektforsterker eller en subfosterker og koble mellom 663 og den suben du har.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men overfører th503ht systemet også lyd via hdmi ?
    trodde det bare var bilde.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er slik så kan det kanskje hende at du er bedre tjent med å bytte ut LG systemet med en annen DVD spiller?

Tror det beste for deg ville vært enten en ny DVD eller enda bedre en ny Blu-Ray spiller, f.eks. Samsung 1500.
    Koble den til 663 med HDMI, og du får både bilde og lyd.
    Høyttalerne dine kobler du til 663, og i tillegg trenger du en liten aktiv sub.

LG anlegget kan du selge til høystbydende for å få drahjelp tl å betale BD spiller og sub.

Har du noe antydninger om hvor mye du kan bruke tilsammen på receiever , sub osv tilsammen? Det blir fort dyrt...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bursdag om tre dager så får ca 4000kr og er usikker på om jeg skal ha ''barnebursdag'' da for å få inn penger. Men skal søke etter en jobb snart, så vis jeg får jobb så får jeg inn litt penger da. Men vis jeg kjøper blu ray spiller, kan jeg bare bruke bluray filmer og ikke vanlig dvd filmer ?
    har ps3 så vet ikke helt jeg. Kjøpte jo anlegget mitt for 2600kr og det koster 4000kr på elkjøp så kan nok tjene litt på det, men liker det litt så jeg vet ikke helt. Hva syns dere andre om dette ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arsenal1913-2006
    Har bursdag om tre dager så får ca 4000kr og er usikker på om jeg skal ha ''barnebursdag'' da for å få inn penger. Men skal søke etter en jobb snart, så vis jeg får jobb så får jeg inn litt penger da. Men vis jeg kjøper blu ray spiller, kan jeg bare bruke bluray filmer og ikke vanlig dvd filmer ?
    har ps3 så vet ikke helt jeg. Kjøpte jo anlegget mitt for 2600kr og det koster 4000kr på elkjøp så kan nok tjene litt på det, men liker det litt så jeg vet ikke helt. Hva syns dere andre om dette ?
    Har du PS3 så bruker du den både til DVD og Blu-Ray. Den dekoder HD-lyd og sender det som PCM til 663, og du får kremlyd, og bra bilde

Bruker du da de gamle høyttalerne dine, så kan du med salg av den gamle LG boksen skrape sammen nok til en sub du kan koble til 663.

Om du finner på å kjøpe Blu-Ray spiller (egentlig ikke nødvendig når du har PS3) så kan du også spille DVD på denne.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men den gamle dvd spilleren min oppskalerer bildet til 1080i/p. Gjør ps3 dette ?
    Men lyden er bedre på ps3 ?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener at PS3 oppskalerer ja, lenge siden jeg har sett DVD på min
    Lyd fra DVD blir den gamle, men om du ser BD så har disse i utgangspunktet (de fleste iallefall) bedre lyd enn DVD, dett får du utnyttet med PS3 og 663.
    Forskjellen mellom PS3 og en "vanlig" BD spiller er at PS3 konverterer denne HDlyden til noe som kalles et PCM signal før det sendes til receiveren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ''Forskjellen mellom PS3 og en "vanlig" BD spiller er at PS3 konverterer denne HDlyden til noe som kalles et PCM signal før det sendes til receiveren.''

Er det best med ps3 eller ''vanlig'' BD spiller da ?
    Er ganske grønn på hdlyd og PCM signal.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke sammenlignet BD spilleren min og PS3en, men forskjellen er nok minimal, og jeg tror ikke jeg ville plukket ut hva som er hva, bortsett fra at jeg ville kjent igjen viftestøyen fra PS3. Har 60GB versjon.
    En dedikert spiller som sender HDlyden som bitstream til receiver, altså direkte uten noen form for konvertering, vil muligens gi et litt bedre resultat, men det skal du ikke legge for mye i.
    I tillegg er jo PS3 betydelig kjappere enn de fleste spillerne, sammenlignet PS3 og Sony 350, og PS3 var kjappere på alle filmene jeg prøvde.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, men tror jeg sammenligner litt etterpå med en vanlig dvd film jeg.
    hva tror dere jeg kan få for ht503th dvd spilleren ?
    Med oppskalering.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Elkøp billig, er det billig der da? Var nettopp ute å sjekket prisen på en samsung 656 lcd som min nevø har lyst å kjøpe. Hos elkjøp kostet 37" det samme som 46" på komplett ferdig levert på døren
    Elkjøp leverer ikke lenger 656, le..676 og le..656 er IKKE samme tv+kjøper du fra komplett har du ikke samsung sin norden garanti med pixelgaranti osv..

da blir de fleste stor prutere stille.. hvertfall mødrene som de er for å handle for 8)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arsenal1913-2006
    Hm, men tror jeg sammenligner litt etterpå med en vanlig dvd film jeg.
    hva tror dere jeg kan få for ht503th dvd spilleren ?
    Med oppskalering.
    Kanskje en lliten tusenlapp? Vanskelig å si, men noen kroner bør du kunne få for den.
    Nypris og alder spiller selvfølgelig inn, helse systemet med høyttalere og sub koster ca. 3500,- hos Komplett som det snakkes så pent om i posten over her

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er vel 1 mnd gammelt, så burde vel greie å få en tusenlapp for den. Vis jeg får det så kjøper jeg nok en sub og legger til litt mer enn en tusenlapp da.
    Men da kan jeg jo kanskje selge den gamle suben min sammen med dvd spilleren da, så går det litt mer penger.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle monner drar

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hva det uttrykket betyr men sikkert noe bra. :P

Skal vel få til 1500 kr for dvd spilleren og suben.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leter du litt på bruktmarkedet skal du finne noe brukbart da.
    Hvis du bor litt sentralt så kan du være heldig å treffe på noe som selges rimelig mot henting også. Det kan værelitt kinkigere om en må få slikt som sub i posten, men for det meste er folk villige til å sende heldigvis.

Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •