Emotiva Audio PRISTRÅD - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 8 av 75 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 68 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 1486
    Newcomer sindre82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Adcom vs Emotovia

Sitat Opprinnelig postet av tldng
    .
    Det nærmeste jeg kan komme på å ha hørt er vel de store forsterkerne til Adcom. Jeg har utrolig nok aldri hørt en eneste forsterker fra Parasound
    Mener du at denne er lik som adcom,da går jeg også for et powerbuy...

Synes det er litt gøy lesing dette,så mange som kan tenke seg dette produktet men bare en på forumet som har det og testet det....Kjøpe katta i sekken...

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sindre82
    Synes det er litt gøy lesing dette,så mange som kan tenke seg dette produktet men bare en på forumet som har det og testet det....Kjøpe katta i sekken...
    Det finnes brukere - og tester - utenfor AVforum...

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hæ, hva mener du? Finnes det en verden utenfor AVForum

Litt OT: Ser at Emotiva har et lite utvalg høyttalere også, jeg synes de dipole surroundhøyttalerne ser spennende ut. Fikk grei test i Audioholics.

Newcomer Outbreak1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmm

Jeg er gjerne med på en PB.. kan alltids trenge mer strøm i kino'en :-P

XPA-3 ser spennende ut..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er med på en PB selv tror jeg. Vet dog ikke om jeg skal ha 2- eller 3kanalutgaven.

Sitter med en rx-v1800, rf82, rc62 og rs42.

Hva ville dere gått for..? 3 kanaler til fronter og center, eller 2 til fronter?

Tenker jo primært på dette produktet som en boost til musikk, men man kan jo alltids lufte seg for andres meninger

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av panzer81
    Er med på en PB selv tror jeg. Vet dog ikke om jeg skal ha 2- eller 3kanalutgaven.

Sitter med en rx-v1800, rf82, rc62 og rs42.

Hva ville dere gått for..? 3 kanaler til fronter og center, eller 2 til fronter?

Tenker jo primært på dette produktet som en boost til musikk, men man kan jo alltids lufte seg for andres meninger
    2 til fronte eller hele surrond anlegget.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evelen
    2 til fronte eller hele surrond anlegget.
    Ja regnet med at det kanskje var lurt å ta hele systemet om man først skulle ha noe på center`n. Vel da går jeg for 2-kanaler`n om det blir PB her

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de monoblokkene så da ekstremt stilige ut. kunne tenkt meg ett par til å drive mine al1000

Newcomer jonpet55 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av panzer81
    Ja regnet med at det kanskje var lurt å ta hele systemet om man først skulle ha noe på center`n. Vel da går jeg for 2-kanaler`n om det blir PB her
    Jeg ville faktisk heller anbefalt deg 3-kanaler

Til musikk er det selvfølgelig venstre og høyre kanal som er prioritert, og til film så er senteren mest brukt. Å ha like mye effekt til venstre/høyre surround som til senter er jo strengt tatt unødvendig. Synes derfor 3-kanals effektforsterker er et fornuftig valg til musikk og film

Newcomer TheTitan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonpet55
    Jeg ville faktisk heller anbefalt deg 3-kanaler

Til musikk er det selvfølgelig venstre og høyre kanal som er prioritert, og til film så er senteren mest brukt. Å ha like mye effekt til venstre/høyre surround som til senter er jo strengt tatt unødvendig. Synes derfor 3-kanals effektforsterker er et fornuftig valg til musikk og film
    Jeg er faktisk enig i deler av dette utsagnet. Hvertfall til film. Skal ikke si at jeg kan så mye om dette, men virker jo fornuftig å ha en 3kanaler på hele frontsettet, da får man jo lik lydsignatur på front og senter. Her burde det jo være kjekt å ha ganske sammenhengende og sømløst lydbilde. Bak er det jo uansett ikke mye informasjon som skal leveres, så der kan det jo ikke være så viktig?

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    uff, dette blir vanskelig, 3 eller 2-kanals forsterker? 3-kanals koster jo mindre... :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp tre kanalern

Da har du lik lydsignatur og nok kraft i front til suround
    Når du kjøre musikk i stereo så gir jo tre kanalern mer effekt pr aktive kanal (dvs i de to som er i bruk) enn om du kjører 3 kanaler samtidig. så det er en vinn/vinn situasjon

3 kanaler samtidig 3x200w 8ohm (suround)
    2 kanaler samtidig 2x250w 8ohm (Stereo)

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig i disse utsagnene. Lik lydsignatur på hele frontrekka er helt klart å foretrekke.

I tillegg til at effektforsterkeren leverer mer effekt i stereo enn når tre kanaler er i bruk, vil antakeligvis receiveren også levere mer effekt til bakkanalene på film, siden venstre/senter/høyre kanal ikke er i bruk.

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jess! Svar =)

"Hello Eivind,

Thank you for your interest in Emotiva. I am sorry for the delayed reply to your email. I have been out of the office as of late and now I am playing that oldest of games, catch up.

Yes, we are the real deal here. We are one of the few remaining true manufacturers left in the world and design and build all of our own products in our own factories. The reason the cost is low is because we own the factories even though they are both in southern China. Also we do not sell through normal distribution chains (company to distributor, distributor to dealer, dealer to customer) so it allows us to keep the prices low and quality high.

We certainly can ship to Norway, this is not a problem for us. To do this you would need to contact jennifer@emotiva.com to get a shipping quote and purchase procedures.

I hope this helps and best regards,

Emotiva Technical Support"

Dette var jo beste og lengste svaret jeg har fått ifra noen slags support i hvertfall. Tipper det blir Emotiva på meg!
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audioB
    Jess! Svar =)

We certainly can ship to Norway, this is not a problem for us. To do this you would need to contact jennifer@emotiva.com to get a shipping quote and purchase procedures.
    Anbefaler uansett å ordne frakt selv via jetcarrier.com. Emotiva bruker fedex og det er dritdyrt til Norge.
    2 stk. MPS-2 med fedex 1820 USD. 2 stk. MPS-2 med jetcarrier ble vel i underkant av 2000 NOK hvis jeg ikke husker helt feil.

Nå er riktignok MPS-2 ekstra dyr å sende da kassene og modulene kommer i forskjellig kolli, og all frakt regnes ut i fra volum vekt. 2 stk. MPS-2 kommer samlet sett på en hel palle
    1 stk. UPA-2 er det kanskje ikke så mye å spare på å bruke jetcarrier.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk kjapt svar forrige fredag jeg også, om at de skulle komme tilbake med fraktkostnader og betalingsdetaljer. Men jeg har ikke hørt noe siden, så sendte like gjerne en mail til i dag med ny anmodning om detaljer... spennende!

For min del blir det en XPA-3, hvis jeg fremdeles får tilbudsprisen og fraktkostnaden ikke blir hinsides. Ellers bestiller jeg bare én eller to UPA-2 som er -10% nå, og tester den ut for å se om merket kan være noe å satse på.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Teddytusen: Sendte en mail istad ang. muligheten for å få XPA-3 til tilbudspris, men dette var visst ikke mulig. Tror du hadde litt flaks, evt. var det fordi du sendte første mail mens tilbudet enda gjaldt... Ser ikke ut til at det blir powerbuy på disse med det første heller.

Vurderer heller å smøre meg med tolmodighet og vente på en nedgang i dollarkurs, kanskje kombinert med et nytt tilbud

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble lovet det pga at sa jeg ville ha den på lørdag. Men jeg har ikke hørt noe mer fra de dessverre...
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, tror de har litt å stri med om dagen ( tenk dere all oversettelsen.... ) Har fått svar fra 2 forskjellige der med løfte om at de skal komme tilbake med fraktpriser fra Fedex..

Bare som en liten kuriositet ; Kontaktet DHL for å sjekke pris - 8400.- Pluss at de ikke tar privatkunder

Blir nok Jetcarrier hvis ikke noe annet dukker opp.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også en bestilling inne på XPA-3 som skal via Jetcarrier, sjøfrakt.
    Men venter på svar, håper det ordner seg.

Satser på et tilbud på XPA-5 i løpet av våren!

Side 8 av 75 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 68 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •