Emotiva Audio PRISTRÅD - Side 72

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 72 av 75 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 SisteSiste
Viser resultater 1,421 til 1,440 av 1486
    Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Starman
    Det er Bring som overtar fra Gardermoen. Prøv sporingsnummeret hos Forside - Hele Bring - bring.no

Fortollingen tar Fedex seg av. Du får regning fra Fedex på moms og fortollingsgebyr i ettertid, så dette vil ikke forsinke leveringen.
    Du vet dette med sikkerhet?
    Posten/Bring tar vel bare over pakkene når Fedex ikke har noen ruter i området, hos meg har i hvertfall Fedex levert ut alle pakkene selv.

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Posten/Bring tar vel bare over pakkene når Fedex ikke har noen ruter i området, hos meg har i hvertfall Fedex levert ut alle pakkene selv.
    Du har nok rett og jeg ser at jeg burde ha tilføyd "...der Fedex ikke har noen ruter i området" i svaret mitt.

Mottaker anbefales uansett å sjekke sporingsnummeret hos Bring (evt. ringe Fedex) hvis pakkesporingen hos Fedex stopper opp på Gardermoen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter og vurderer om jeg skal selge min litt over ett år gamle XPA-5 for å frigjøre midler til Denon 4311 eller Yamaha RX-V2067.

Hva tror dere kan være fornuftig salgspris? Nypris er vel rundt 8000 ferdig levert med moms og frakt.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veit ikkje kva som er rimeleg bruktpris for XPA-5 no, men dollaren er jo lav no...

Ser du har RB-81 og XPA-5. Korleis fungerer det? Har RB-81 sjølv og vurderer Emotiva. Hadde vert sweet om du kunne gitt meg ein pekepinne...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Veit ikkje kva som er rimeleg bruktpris for XPA-5 no, men dollaren er jo lav no...

Ser du har RB-81 og XPA-5. Korleis fungerer det? Har RB-81 sjølv og vurderer Emotiva. Hadde vert sweet om du kunne gitt meg ein pekepinne...
    Det fungerer ganske bra. RB81 er utrolig lettdrevne høyttalere så forsterkeren er skikkelig overkill. Men det er iallefall en godfølelse av at det ALDRI kommer til å gå tomt for krefter. UPA-5 gjør sannsynligvis jobben like bra. Årsaken til at jeg kjøpte XPA-5 var at UPA-5 ikke var på markedet ennå og jeg gadd ikke vente.

Receivere over 10.000 har sikkert også mer enn nok effekt, og det er derfor jeg vurderer salg for å finansiere en slik.

Det jeg sliter litt med jamfør min post i kabel-forumet er at jeg har brummestøy i høyttalerne når kablene fra XPA-5 er koblet til recieveren. Dette blir overdøvet med en gang jeg setter i gang projektoren men det er litt irriterende å ikke finne ut av det.

Dilemmaet mitt er: Skal jeg gå for en reciever til rundt 10.000, f.eks Yamaha rx-v2067 og beholde XPA-5 og overse støyproblemet mitt, eller skal jeg selge XPA-5 og kline til med Denon 4311, og håpe jeg ikke får følelsen av å mangle effekt. Og så er det jokeren Onkyo 3008 som ligger rundt 12.000 diverse steder.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser dilemmaet. Eg har desverre ikkje mykje å tilføra der.

Eg slit og med støy/susing frå høgtalarane. Har tenkt at detta var resultat av høg følsomhet og gamal receiver. Så eg tok det for god fisk at den forsvann med ny receiver.

Då vurderer jo eg og å droppa emotiva til fordel for ein hakket kreftigare receiver...

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olavm
    Sitter og vurderer om jeg skal selge min litt over ett år gamle XPA-5 for å frigjøre midler til Denon 4311 eller Yamaha RX-V2067.

Hva tror dere kan være fornuftig salgspris? Nypris er vel rundt 8000 ferdig levert med moms og frakt.
    Jeg sitter med Yamaha 2067 nå og XPA 3, oppgraderte fra min gamle onkyo 707. Har ikke prøvd yamahan uten effekt, men burde holde det

Når det gjelder bruktpris på disse emotivane syns jeg de er ekstremt dyre, jeg kom fram til ca 8 lapper for en ny XPA 5, det er ferdig levert med toll og moms og hele sulamitten, men så det nettop gikk en til 7 lapper her ute.

Personlig syns jeg det er mye, bare 1000kr forskjell fra en ny og en brukt en. Men folk er vel så late at de ikke gidder bestille fra utlandet, sikkert derfor den havner så høyt opp på bruktpris. Med tanke på at emotiva også pleier kjøre tilbud en 2-3 ganger i året, hvor du da kan få xpa5 ned til 6,5 lapper ferdig levert. Så for min del hadde jeg ikke giddet betale mer en 5 grunker for en brukt XPA 5. Men hadde jeg vært deg hadde jeg prøvd meg på 7 :P Bare fordi folk er late :P

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Ser dilemmaet. Eg har desverre ikkje mykje å tilføra der.

Eg slit og med støy/susing frå høgtalarane. Har tenkt at detta var resultat av høg følsomhet og gamal receiver. Så eg tok det for god fisk at den forsvann med ny receiver.

Då vurderer jo eg og å droppa emotiva til fordel for ein hakket kreftigare receiver...
    Det er ikke støy/susing som er problemet mitt. Problemet er lavfrekvent summing som høres ut som jordfeil. Det kan også være at det noe muffens med jord hos meg, men det som er så snedig er at XPA-5 er ujordet og jeg får summing selv om ingenting annet er koblet til bortsett fra reciever som er av og ikke koblet til strøm.

Angående bruktpris observerte jeg også med interesse den som så ute til 7000. Nå vet vi vel ikke om den faktisk gikk for 7000 men det hørtes litt mye ut ja.

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Orker ikke bla igjennom alle sidene så jeg spør bare. Noen som vet hva en xpa-3 havner på inkl frakt og moms? Med utgangspunkt i 5.6 kr for dollaren.

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av Espen84
    Orker ikke bla igjennom alle sidene så jeg spør bare. Noen som vet hva en xpa-3 havner på inkl frakt og moms? Med utgangspunkt i 5.6 kr for dollaren.
    Ca. en million ferdig fortullet.

Åh..sorry gadd ikke å tenke meg om før jeg svarte, men hva med å bruke "søk i denne tråden" knappen???

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen84
    Skulle tippa på 6500kr.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Skulle tippa på 6500kr.
    Bra tippa

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

?

Har vurdert XPA 3 nå en stund. men sitter på en Onkyo Tx-nr3008 å er litt usikker på om dette vil gi meg noe stor forskjell på mine RF82 HT
    noen som har erfaringer med den komboen?

Newcomer pea sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baggen
    Har vurdert XPA 3 nå en stund. men sitter på en Onkyo Tx-nr3008 å er litt usikker på om dette vil gi meg noe stor forskjell på mine RF82 HT
    noen som har erfaringer med den komboen?

har 5007 og xpa5 og dt funker kjempe bra sammen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olavm
    Det er ikke støy/susing som er problemet mitt. Problemet er lavfrekvent summing som høres ut som jordfeil. Det kan også være at det noe muffens med jord hos meg, men det som er så snedig er at XPA-5 er ujordet og jeg får summing selv om ingenting annet er koblet til bortsett fra reciever som er av og ikke koblet til strøm.

Angående bruktpris observerte jeg også med interesse den som så ute til 7000. Nå vet vi vel ikke om den faktisk gikk for 7000 men det hørtes litt mye ut ja.
    Sikkert eg som formulerte meg dårleg. Det er summing i ht så lenge forsterkar er på. Den forsvinn, eller ein merker den vel ikkje, men ei gong eg skrur volumet opp, om det så berre er litt. Det erikkje noko likt jordfeil, som eg hadde i båten, det det skreik og susa i ht, som var heilt forferdeleg.

Eg har heile tida rekna med at dette kom til å forsvinne med ny receiver, kanskje rydda litt i kabelkaoset på baksida av tvbenken og muligen nokre nye kablar...

Har tenkt å skaffa meg Emotiva når eg får råd, men dersom susinga kjem tilbake då, veit eg ikkje om det er verdt det på så relativt små ht...

Er det forresten RCA kablar ein koplar emotivaen til receiver med? Sikkert dumt spm. men greit å veta...

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *edit

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *edit.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har bestilt med Jetcarrier?

I så fall, hvor mye kom det hele på?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som tilfeldigvis har USP-1 og en XPA-2 til salgs?
    Evt. andre butikker som selger emotiva, forutenom nettbutikken deres?

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva burde en xpa-3 koste brukt i Norge?

Side 72 av 75 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •