Emotiva Audio PRISTRÅD - Side 68

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 68 av 75 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 64 65 66 67 68 69 70 71 72 ... SisteSiste
Viser resultater 1,341 til 1,360 av 1486
    Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg tror du hadde klart deg fint med XPA-3. Jeg har langt mer tungdrevne høyttalere enn dine klipsch og har aldri følt at XPA-3 har gitt for lite effekt. Selv om jeg drar opp volumet på +10 noe som er grisehøyt spiller alt helt rent. :-D

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Megawatt
    Jeg hadde gått for XPA-3. Jeg har selv merket hvor mye en stor senter krever av forsterker, så å snyte den for watt er kjedelig. Spesiellt hvis du ser mye film.

I tillegg er det en fordel at hele frontrekken er påkoblet effektforsterkeri med samme lydsignatur, slik at du slipper forskjeller der.

Det er min mening iallefall.
    Jeg liker din mening. Tror det blir litt lite å hente av en XPA-5, da den ikke har store strømreservene. Så XPA-3 blir nok førstevalg foreløpig

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Jeg tror du hadde klart deg fint med XPA-3. Jeg har langt mer tungdrevne høyttalere enn dine klipsch og har aldri følt at XPA-3 har gitt for lite effekt. Selv om jeg drar opp volumet på +10 noe som er grisehøyt spiller alt helt rent. :-D
    AV-folket har talt. XPA-3 er en lekkerbisk!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop

effektmessig tviler jeg absolutt ikke på at xpa 3 har mer enn nok, er mer de andre forskjellene, hver forsterker i hvert sitt chassi, roligere topp
    , ikke så frempå, større og mer definert lydbilde, mer hifi kvalitet, og til slutt men ikke minst, stor lyttebank når det skjer dynamisk krevende ting

synes de er ett kupp til prisen kontra de andre , så sant de leverer da eksu liker de svært godt

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    AV-folket har talt. XPA-3 er en lekkerbisk!

helt klart en lekkerbisken den og, men jeg har plass til 3 stk effektrinn og hvorfor ikke oppgradere da til 3 upa 1? mange avfolk som klart rangerer de klart foran
    xpa3 og xpa 5 lydmessig, forskjellen mellom xpa 2 og 2xupa1 derimot kommer mer an på hva man liker, i diverse forumer så mener vel de fleste at man må opp til xpa1 for å få bedre innen emotiva

forøvrig er all min kunnskap om dette teoretisk om dette, da jeg enda ikke har hørt noen av de selv, men leser man brukeromtaler så får man ett visst inntrykk etter 100 stk

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    helt klart en lekkerbisken den og, men jeg har plass til 3 stk effektrinn og hvorfor ikke oppgradere da til 3 upa 1? mange avfolk som klart rangerer de klart foran
    xpa3 og xpa 5 lydmessig, forskjellen mellom xpa 2 og 2xupa1 derimot kommer mer an på hva man liker, i diverse forumer så mener vel de fleste at man må opp til xpa1 for å få bedre innen emotiva

forøvrig er all min kunnskap om dette teoretisk om dette, da jeg enda ikke har hørt noen av de selv, men leser man brukeromtaler så får man ett visst inntrykk etter 100 stk

Ja, skjønner jo den liksom, men jeg er ikke fan av å ha så mange enheter, noe som også kommer til å dra noe enormt med strøm. Dessuten vil det bli noen kroner dyrere om man skal ha 3 stk. UPA-1. Kanskje jeg investerer i en XPA-2 i senere tid til å bruke kun på frontene, da det er en real fare for at de blir byttet i noe mer snasent! Mange muligheter, og bestillingen blir ikke riktig enda

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, skjønner jo den liksom, men jeg er ikke fan av å ha så mange enheter, noe som også kommer til å dra noe enormt med strøm. Dessuten vil det bli noen kroner dyrere om man skal ha 3 stk. UPA-1. Kanskje jeg investerer i en XPA-2 i senere tid til å bruke kun på frontene, da det er en real fare for at de blir byttet i noe mer snasent! Mange muligheter, og bestillingen blir ikke riktig enda

3xupa 1 vil ikke dra noe særlig mer fra nettet enn xpa3, den har jo 850va trafo
    mot samlet 900va på upa løsningen, fordelen er at man får separert kanalene
    i hvert sitt chassi, da får man bedre kanalseperasjon bla som er en fordel,men xpa serien er nok veldig gode de også alså, hvis jeg går for en separat pre så skal jeg nok ha en upa 5 i tillegg til surround delen, kommer da ikke til å bruke like mye strøm som en xpa3 + xpa 2 løsning
    skal kjøpe meg trigger boksen til emotiva også, håper bare jeg liker lyden og blir fornøyd, det skal jeg ihvertfall si ifra om her inne

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3xupa 1 vil ikke dra noe særlig mer fra nettet enn xpa3, den har jo 850va trafo
    mot samlet 900va på upa løsningen, fordelen er at man får separert kanalene
    i hvert sitt chassi, da får man bedre kanalseperasjon bla som er en fordel,men xpa serien er nok veldig gode de også alså, hvis jeg går for en separat pre så skal jeg nok ha en upa 5 i tillegg til surround delen, kommer da ikke til å bruke like mye strøm som en xpa3 + xpa 2 løsning
    skal kjøpe meg trigger boksen til emotiva også, håper bare jeg liker lyden og blir fornøyd, det skal jeg ihvertfall si ifra om her inne
    Ja, du er inne på noe der altså Jeg er mest opptatt av å få grei kinolyd til en god penge. Har ikke så god greie på dagens utstyr, det er jo kommet så mye nytt. Det virker egentlig som Emotiva har alt det jeg søker, unntatt en ny BD-spiller

Newcomer Thoros sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Målte forbruket på tomgang på min XPA-5 her om dagen, den brukte rundt
    80W fra nettet.

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for å ta det litt dypere så er det jo en del forskjell rent byggemessig også, foruten 3 chassis så har 3xupa 900va mot xpa 3 850va trafo, men den største forskjellen blir vel ladebanken , der 3xupa 1 vil ha 240 000 uf og xpa 3 kun 60 000uf, blir spennende å teste disse

Det der trodde jeg også var viktig, helt til det kom en ny forsterker inn døra med 2x70 watt og 13 600uf. Da måtte jeg revurdere og skjønner nå lite eller ingenting!

Saken er nemlig det at den spiller rundt alt annet jeg har hatt, inkl XPA-5 og EC AW250R.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Det der trodde jeg også var viktig, helt til det kom en ny forsterker inn døra med 2x70 watt og 13 600uf. Da måtte jeg revurdere og skjønner nå lite eller ingenting!

Saken er nemlig det at den spiller rundt alt annet jeg har hatt, inkl XPA-5 og EC AW250R.

og den beholder kontroll på høye nivåer eller dynamiske partier ? uf pleier jo å gi indikator på hvor mye reserver en forsterker har å gi i krevende øyeblikk, en del tyngre hi end har jo over 200 000 uf å gå på, (3xupa1 har 240 000)
    hvilken forsteker er dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du er inne på noe der altså Jeg er mest opptatt av å få grei kinolyd til en god penge. Har ikke så god greie på dagens utstyr, det er jo kommet så mye nytt. Det virker egentlig som Emotiva har alt det jeg søker, unntatt en ny BD-spiller

jeg begynte egentlig med litt negativ innstilling til emotiva,men etter å ha lest og snakket med en del folk er jeg såpass trygg på kjøpet at jeg slår til

du vil få masse god kinolyd sikkert på xpa 3, den er veldig populår og har ett godt omdømme , bd fra dem hadde vært tingen ja

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tenkte seff på doxa du, gamle modellene? hørte en del på de når hifi klubben hadde de, og de er fantastiske fra mellomtone og oppover men har sine klare mangler nedover, det er vel forbedrett på den siste modellen

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og den beholder kontroll på høye nivåer eller dynamiske partier ? uf pleier jo å gi indikator på hvor mye reserver en forsterker har å gi i krevende øyeblikk, en del tyngre hi end har jo over 200 000 uf å gå på, (3xupa1 har 240 000)
    hvilken forsteker er dette?
    Det har du helt rett i jokris, jeg også er av den oppfatning. Eller jeg var.

Om den har kontroll? Ja det er det ingen tvil om, har enda tilgode å stresse den her hjemme. Den har stålkontroll på mine Swans F2.2

Hva det er? Doxa Model 73.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tenkte seff på doxa du, gamle modellene? hørte en del på de når hifi klubben hadde de, og de er fantastiske fra mellomtone og oppover men har sine klare mangler nedover, det er vel forbedrett på den siste modellen
    Riktig, og det er den siste modellen jeg har, en 73.

Og en 140 Signaure til senteren.

Funker ja!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig, og det er den siste modellen jeg har, en 73.

Og en 140 Signaure til senteren.

Funker ja!

jeg holdt på å slå til på en slik signatur til centeren jeg også men slo det fra meg da jeg ikke hadde penger på kort sikt til å utvide med modell 73
    de mer nok veldig gode ja, hadde han solgt like mye som emotiva så kanskje prisene hans hadde vært næremere emotiva han har sikkert 8 gangen i fortjeneste på en slik

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg holdt på å slå til på en slik signatur til centeren jeg også men slo det fra meg da jeg ikke hadde penger på kort sikt til å utvide med modell 73
    de mer nok veldig gode ja, hadde han solgt like mye som emotiva så kanskje prisene hans hadde vært næremere emotiva han har sikkert 8 gangen i fortjeneste på en slik
    Det kan godt hende, men det er av liten interesse så lenge de leverer som de gjør!

Men nok om det, her er det Emotiva som gjelder!

Og mitt standpunkt der er som før:
    Er det kino som er hovedsaken, så finnes det få eller ingen konkurenter prisen tatt i betraktning.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er 3 stk emotiva upa 1 bestillt

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er 3 stk emotiva upa 1 bestillt
    Du får oppdatere når du har mottatt dem da

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får oppdatere når du har mottatt dem da
    det skal jeg gjøre vet ikke helt hvor lang tid det tar

Side 68 av 75 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 64 65 66 67 68 69 70 71 72 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •