Emotiva Audio PRISTRÅD - Side 67

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 67 av 75 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 ... SisteSiste
Viser resultater 1,321 til 1,340 av 1486
    Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    noen som hadde giddet å skrive ned hvordan det med betaling osv skjer? sånn trinnvis "micro guide" på hvordan selvimportere fra emotiva? aldri gjort noe sånt før.....:S 18 år (angel)

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    fedex kom med en gang eller?
    Nei, Fedex er utrolig trege til å fakturere ut momsen og gebyret sitt. Kommer ofte 2-3 måneder etter at man mottar selve varen.

noen som hadde giddet å skrive ned hvordan det med betaling osv skjer? sånn trinnvis "micro guide" på hvordan selvimportere fra emotiva? aldri gjort noe sånt før.....:S 18 år (angel)
    1) Send en e-mail med bestillingen til Emotiva (cathy@emotiva.com)
    2) I den mailen, oppgi e-mail adressen du har på Paypal-kontoen din.
    3) Du mottar så en faktura fra Paypal som du betaler der. Paypal belaster kredittkortet ditt.
    4) Emotiva mottar betalingen fra Paypal automatisk, og de sender ut varene ila. 1-2 dager.
    5) Du mottar som regel en automatisk mail fra Emotiva hvor det fremgår sporingsnummeret på Fedex.
    6) Varen ankommer hjem til deg ila ca. en uke. Du sporer evt. varen på FedEx Global Homepage.
    7) Etter ca. 1-2-3 måneder får du en faktura fra FedEx på norsk moms og fortollingsgebyret.

Piece of cake, så lenge du selv er ryddig i bestillingen.

(Om du ikke allerede har en Paypal-konto, så kan du evt. ringe eller maile Emotiva med kredittkortdetaljene dine, så belaster de kortet direkte. Alternativt kan du etablere Paypal-kontoen, men vær obs på at Paypal noen ganger avviser den første transaksjonen hvis den er for stor, og hvis du ikke har etablert en historikk der.)

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stevens
    Nei, Fedex er utrolig trege til å fakturere ut momsen og gebyret sitt. Kommer ofte 2-3 måneder etter at man mottar selve varen.

1) Send en e-mail med bestillingen til Emotiva (cathy@emotiva.com)
    2) I den mailen, oppgi e-mail adressen du har på Paypal-kontoen din.
    3) Du mottar så en faktura fra Paypal som du betaler der. Paypal belaster kredittkortet ditt.
    4) Emotiva mottar betalingen fra Paypal automatisk, og de sender ut varene ila. 1-2 dager.
    5) Du mottar som regel en automatisk mail fra Emotiva hvor det fremgår sporingsnummeret på Fedex.
    6) Varen ankommer hjem til deg ila ca. en uke. Du sporer evt. varen på FedEx Global Homepage.
    7) Etter ca. 1-2-3 måneder får du en faktura fra FedEx på norsk moms og fortollingsgebyret.

Piece of cake, så lenge du selv er ryddig i bestillingen.

(Om du ikke allerede har en Paypal-konto, så kan du evt. ringe eller maile Emotiva med kredittkortdetaljene dine, så belaster de kortet direkte. Alternativt kan du etablere Paypal-kontoen, men vær obs på at Paypal noen ganger avviser den første transaksjonen hvis den er for stor, og hvis du ikke har etablert en historikk der.)
    wow, takker og bukker:-D har ikke paypal, men fattern har tror jeg, blir uansett jeg som overfører penger til fattern og bruker hans kredittkort . men i e-mailen til emotiva, så må jeg oppgi full navn og adresse? post nr osv? eller holder det med bare e-post adressen til paypal kontoen?

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....men i e-mailen til emotiva, så må jeg oppgi full navn og adresse? post nr osv? eller holder det med bare e-post adressen til paypal kontoen?

Du må oppgi fullt navn og adresse, dvs. både leveringsadresse og evt. navn & fakturaadresse for kredittkortet hvis denne er forskjellig fra leveringsadressen, samt mobilnummer som Fedex sjaføren kan nå deg på. Alternativt kun Paypal-adressen og leveringsadressen.

Hvis du ikke er komfortabel med å sende dem kredittkortnummeret (pluss utløpsdato og den tresifrede sikkerhetskoden som står på baksiden) per mail, så bruker du altså Paypal, eller du ringer dem og oppgir kredittkortnummeret, eller du fakser det over, osv. Det viktigste er bare at du er ryddig, fullstendig og høflig i kommunikasjonen, ellers kan det lett bli krøll.

Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Kan en ikke betale med bankoverføring også?

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av carradona
    Hei.
    Kan en ikke betale med bankoverføring også?
    Joda, har hørt noe om at det skal gå bra. Om du opplyser om dette i bestillingen, så svarer de med å oppgi bankdetaljene hvor du skal betale. Men, dette går visstnok noe tregere, for de sender først varene når betalingen er registrert inn på bankkontoen deres, og de amerikanske bankene er ikke akkurat raske. Paypal er lynrask i forhold.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stevens
    Joda, har hørt noe om at det skal gå bra. Om du opplyser om dette i bestillingen, så svarer de med å oppgi bankdetaljene hvor du skal betale. Men, dette går visstnok noe tregere, for de sender først varene når betalingen er registrert inn på bankkontoen deres, og de amerikanske bankene er ikke akkurat raske. Paypal er lynrask i forhold.
    dette tar 2-3 dager før de ser det på sin konto

Newcomer Thoros sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det vel slik at paypal også tar sin del av beløpet, bankoverføring koster ingenting ekstra i banken jeg bruker.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoros
    Nå er det vel slik at paypal også tar sin del av beløpet, bankoverføring koster ingenting ekstra i banken jeg bruker.
    Nei, Paypal er gratis og koster deg som kunde ingenting. Emotiva må kanskje betale en liten avgift, slik som de også må hvis vi betaler med kredittkort, men det merker ikke vi kundene noe til - prisen vi betaler er den samme uansett.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Her er prislisten til Paypal. Som dere ser tjener de ganske bra på alle transaskjoner. God business for disse karene.
    De gangene jeg bruker paypal er fra ebay og fra USA hvor det utgangspunktet er veldig billig, og jeg tar meg råd til å betale for enkelheten og sikkerheten til Paypal.
    Her står det svart på hvit hva det koster å bruke paypal.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoros
    Her står det svart på hvit hva det koster å bruke paypal.
    Ja, akkurat. Altså fortsatt gratis for kjøpere, og mellom 1,9 til 3,4% avgift for selgere. Til sammenlikning koster det i USA ca. 2% i tilsvarende avgift for selgere når de får betaling via kredittkort.

Bottom line: om vi som Emotiva-kunder velger å betale via bankoverførsel, Paypal eller kredittkort er ett fett - prisen for oss er den samme uansett.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja se der, dette var bra, trodde at det kostet for oss kjøpere å bruke paypal. :-D
    Da blir UMC-1 betalt med paypal når den en gang kommer i mai.

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Min egen tråd.

Tuller opp min egen tråd her nå!

Har nå greid å anskaffet ett par Klipsch RP-5, og forelskelsen ble stor. Nå er RC-64 bestilt og senere skal RS-62 anskaffes.

Driver i dag oppsettet med ett gammelt kraftverk: Haman Kardon AVR-7500. Saken er at jeg har fått høre at alt av H/K ikke duger sammen med Klipsch, lyden føles litt kald.

Har skjønt det at Emotiva er ett godt alternativ når man skal skaffe seg effekttrinn. Spørsmålet er som følger, hvilket skal jeg kjøpe?

Sikler litt på XP-3, siden center-høyttaleren kan være krevende, men er også giret på en XP-2 da den vil gi mer kraft til frontene.

Any suggestions?

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB

Har nå greid å anskaffet ett par Klipsch RP-5, og forelskelsen ble stor. Nå er RC-64 bestilt og senere skal RS-62 anskaffes.

Driver i dag oppsettet med ett gammelt kraftverk: Haman Kardon AVR-7500. Saken er at jeg har fått høre at alt av H/K ikke duger sammen med Klipsch, lyden føles litt kald.

Har skjønt det at Emotiva er ett godt alternativ når man skal skaffe seg effekttrinn. Spørsmålet er som følger, hvilket skal jeg kjøpe?

Sikler litt på XP-3, siden center-høyttaleren kan være krevende, men er også giret på en XP-2 da den vil gi mer kraft til frontene.

Any suggestions?
    Gå for XPA-5. Så har du til bakkanalene også.

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde gått for XPA-3. Jeg har selv merket hvor mye en stor senter krever av forsterker, så å snyte den for watt er kjedelig. Spesiellt hvis du ser mye film.

I tillegg er det en fordel at hele frontrekken er påkoblet effektforsterkeri med samme lydsignatur, slik at du slipper forskjeller der.

Det er min mening iallefall.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Megawatt
    Jeg hadde gått for XPA-3. Jeg har selv merket hvor mye en stor senter krever av forsterker, så å snyte den for watt er kjedelig. Spesiellt hvis du ser mye film.

I tillegg er det en fordel at hele frontrekken er påkoblet effektforsterkeri med samme lydsignatur, slik at du slipper forskjeller der.

Det er min mening iallefall.

+1 kjøper 3 stk upa 1 neste uke

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB

Any suggestions?
    xpa-3 eller 5.
    H/K`n har jo også litt og gå på da til surround med strømreserver som et sveiseaparat, rundt 80amp er den vel

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    +1 kjøper 3 stk upa 1 neste uke
    Hvorfor bruke 1000 dollar på 3 stk UPA 1 ? Det blir jo langt billigere å kjøpe 1 stk. XPA-3. som gjør tilnærmet samme nytten.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Hvorfor bruke 1000 dollar på 3 stk UPA 1 ? Det blir jo langt billigere å kjøpe 1 stk. XPA-3. som gjør tilnærmet samme nytten.

har vurdert både xpa 3 og 5 men jeg ønsker meg upa 1, både fordi det er
    monoblokk løsninger og pga det jeg har lest om forskjellene på xpa serien og upa 1, virker som de er bedre match for meg.
    utifra hva jeg har forstått etter å ha lest mange sider med info og innlegg på forumer så er upa1 bla snillere i toppen, mange mener også at den separerer instrumenter bedre og er bedre på musikk generellt samtidig som den la<ger god filmlyd

erc1 er så neste produkt jeg skal ha, og muligens umc 1 hvis jeg liker upa 1 da

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for å ta det litt dypere så er det jo en del forskjell rent byggemessig også, foruten 3 chassis så har 3xupa 900va mot xpa 3 850va trafo, men den største forskjellen blir vel ladebanken , der 3xupa 1 vil ha 240 000 uf og xpa 3 kun 60 000uf, blir spennende å teste disse

Side 67 av 75 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •