Emotiva Audio PRISTRÅD - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 6 av 75 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 56 66 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 1486
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Appsolutt med på powerbuy på noen slike!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden burde vel snart flyttes til Powerbuy seksjonen!

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig å se at flere har fått øynene opp for Emotiva. Jeg har prøvd å poste noen linker om disse forsterkerne tidligere, både her og på Hifisentralen, uten å få så veldig mye respons untatt noen PMer. Jeg benytter 2 stk. MPS-2 i hjemmekinoen(120kg godlyd kjøpt i Juni med dollar 4.98. biamping front og center og har da 6x200 watt til overs for eventuelt utbygging til 7.1 eller mer ), og dette er uten tvil det beste forsterkerkjøpet jeg noen sinne har gjort. Forsterkeren er totalt overlegen min gamle Cayin 1205.1 og setter også Audiolab 8000m monoblokkene mine som koster omtrent det samme pr. stk som en fullt utbygd MPS-2 i skyggen.

En liten oppklaring angående de forskjellige forsterker klassene og seriene.
    XPA og UPA serien er klasse A/B og kan ikke bygges ut med moduler.
    RPA-2 og MPS-2 er klasse H, riktignok implementert på en litt annen måte enn i typiske PA klasse h forsterkere. MPS-2 kan leveres med 200w eller 2x75w moduler. I utgangspunktet leveres MPS-2 med 7x200w, men kan bestilles i andre konfigurasjoner også.

Det er ikke noe problem å benytte jetcarrier med ordre fra Emotiva, men du ikke bestille fra nettbutikken med visa. Du må kontakte de via email eller telefon(kontakt Cathy det går raskest) og betale med "wire transfer" fra banken din. Papirer med bank referanser får du da på email.

Emotiva har gjort en del utviklingsarbeid for og sammen med andre mer kjente hifi merker, så en del av teknologien og designene de benytter finner man igjen i andre langt dyrere og mer kjente produkter/merker.

Noen skrev tidligere i denne tråden at Emotiva produserer i USA, men det stemmer ikke. Fabrikken deres ligger i Kina, men utvikling og distribusjon skjer fra USA. Kvaliteten på komponenter og montasje er meget god og ligger ikke tilbake for mer kjente merker som er produsert i Europa, USA eller Kina.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yes, wire transfer går jo, men det tar tid og tilbudet på XPA-3 er utgått i mellomtiden.
    Jeg har sendt mail om min mislykkede bestilling, så kanskje jeg får tilbudspris allikevel. Tipset de også om at et Powerbuy kan være aktuelt fra Norges største AV forum.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Noen som vet når deres nye surround prossesor kommer? kunne tenkt meg og testa en slik en med den 5 kanalern

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tldng: hvis du har 2x 7x 200w og biamper front og senter, hvorfor har du da 6x 200w til overs, og ikke 8x 200w?

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Newcomer jonpet55 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    tldng: hvis du har 2x 7x 200w og biamper front og senter, hvorfor har du da 6x 200w til overs, og ikke 8x 200w?
    Litt usikker på hvordan du regnet deg fram

2 x 7 kanaler = 14 kanaler

Han bruker to til V/H bak, to til center, to til venstre front, og to til høyre front. Dvs. 8 av 14 kanaler. Da har han 6 igjen.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk dette svaret i natt.

Sitat Opprinnelig postet av Emotiva
    Hello.

We cannot take international banking cards. If you would like to place your order, just give me all the details by email. We will honor the sale price if you can wire the funds to us early February. Please let me know if you would like to proceed and I will send you the banking information.

Have a good weekend.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått svar enda... men dette var da bra :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tldng
    Artig å se at flere har fått øynene opp for Emotiva. Jeg har prøvd å poste noen linker om disse forsterkerne tidligere, både her og på Hifisentralen, uten å få så veldig mye respons untatt noen PMer. Jeg benytter 2 stk. MPS-2 i hjemmekinoen(120kg godlyd kjøpt i Juni med dollar 4.98. biamping front og center og har da 6x200 watt til overs for eventuelt utbygging til 7.1 eller mer ), og dette er uten tvil det beste forsterkerkjøpet jeg noen sinne har gjort. Forsterkeren er totalt overlegen min gamle Cayin 1205.1 og setter også Audiolab 8000m monoblokkene mine som koster omtrent det samme pr. stk som en fullt utbygd MPS-2 i skyggen.

Kan du si noe om lydsignaturen til dette merket?

Mvh
    Tom Paris (som følger denne tråden spesielt nøye)

Active mikkel rev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen meninger om emotiva produkter, blant annet lydsignaturen

HIFI4ALL.DK Forum: Emotiva

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonpet55
    Litt usikker på hvordan du regnet deg fram

2 x 7 kanaler = 14 kanaler

Han bruker to til V/H bak, to til center, to til venstre front, og to til høyre front. Dvs. 8 av 14 kanaler. Da har han 6 igjen.
    Du har helt rett Hadde egentlig tenkt å biampe bakhøytalerne også, men det var ingenting på hente på dette annet enn masse ekstraarbeid med kabler.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne tenke meg enten XPA2 og 3 til fem kanaler eller XPA5.
    Som surround pre så ser jo den nye UMC-1 fet ut

The Emotiva Lounge - UMC-1 front photo

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

xpa-2

XPA-2 for meg:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er interessert i XPA-3 sjøl. Blir vi mange nok, kan vi jo spleise på en container til frakta... (men som tidligere deltaker på det famøse Master-IT-powerbuyet, så vil jeg, siden vi snakker om forskuddsbetaling, sjekke at en viss Ivar ikke har fått seg jobb i Franklin, Tennessee).

Newcomer jonpet55 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Fikk dette svaret i natt.
    Supert, da har vi jo iallefall litt tid på oss til å forhandle fram priser og få med flere folk.

Bør powerbuyet utelukkende være for XPA-3? Ser for meg at det er mulig å presse prisen en del lavere om det kun dreier seg om ett produkt, men på en annen side får vi med flere på innkjøpet om vi tar med flere produkter. Dette er kanskje noe vi kan spørre om i neste mail?

Og ja, vi bør vel kanskje sette igang powerbuy snart mtp. at dette tilbudet tar slutt på et tidspunkt. Skulle gjerne tatt litt initiativ selv, men jeg har veldig lite erfaring med powerbuy så jeg tør ikke sette meg i spissen for innkjøpet.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert, da har vi jo iallefall litt tid på oss til å forhandle fram priser og få med flere folk.

Bør powerbuyet utelukkende være for XPA-3? Ser for meg at det er mulig å presse prisen en del lavere om det kun dreier seg om ett produkt, men på en annen side får vi med flere på innkjøpet om vi tar med flere produkter. Dette er kanskje noe vi kan spørre om i neste mail?

Og ja, vi bør vel kanskje sette igang powerbuy snart mtp. at dette tilbudet tar slutt på et tidspunkt. Skulle gjerne tatt litt initiativ selv, men jeg har veldig lite erfaring med powerbuy så jeg tør ikke sette meg i spissen for innkjøpet.
    er vel flere som kanskje vil vurdere XPA-5 samt den nye UMC-1 for et fult kino/hifi oppsett eller en kombinasjon av XPA-2 og XPA-3 samt UMC-1.
    Bestilles dette samlet så skal det vel ikke ha noe og si om det er et produkt eller ikke og vi burde vel matche dette tilbudet ganske greit hvis mange skal handle

Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XPA-2 og XPA-3 på PB hadde vært fint

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ser for meg at det er frakta vi sammen kan spare mange dollars på her. Prisen på forsterkerne er jo i utgangspunktet meget rimelige.

Side 6 av 75 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 56 66 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •