Emotiva Audio PRISTRÅD - Side 58

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 58 av 75 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 ... SisteSiste
Viser resultater 1,141 til 1,160 av 1486
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Leveringstid

Jeg betalte min xpa-5 den 11.desember via paypal. Har ikke hørt et pip fra Emotiva etter det, tross 2 sendte mailer etter betaling.

Flere som har bestilt rundt denne datoen?

Fikk dere bekreftelse, sporingsnummer evt noe annet fra Emotiva eller fedex?
    På paypalfakturaen sto det at jeg skulle oppgi adresse og telefonnummer, det sendte jeg til cathy på mail samme dag.

Hadde egentlig tro på at den skulle komme før jul, men begynner å tvile litt på det nå.

B

Newcomer Sir.KnowsAlot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bhoiem
    Jeg betalte min xpa-5 den 11.desember via paypal. Har ikke hørt et pip fra Emotiva etter det, tross 2 sendte mailer etter betaling.

Flere som har bestilt rundt denne datoen?

Fikk dere bekreftelse, sporingsnummer evt noe annet fra Emotiva eller fedex?
    På paypalfakturaen sto det at jeg skulle oppgi adresse og telefonnummer, det sendte jeg til cathy på mail samme dag.

Hadde egentlig tro på at den skulle komme før jul, men begynner å tvile litt på det nå.

B
    Jeg og bestillte den datoen.

Har ikke hørt noe om sporingsnummer enda, men går ut ifra at de har det travelt for tiden. Sikkert mye som skal ut før jul. Litt dumt likevel da.

Fikk mail i dag om at hun skulle undersøke om det var noe sporingsnummer tilgjengelig. Når varen har ankommet Fedex skal man imidlertid få mail om at varen blir sendt ut. I tillegg skal man få informasjon som sporingsnummer for den aktuelle sendingen.

Har ikke mottatt noen mail enda, men jeg får jo svar om natta også nå så.

Newcomer jorntoffe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel like greitt å lage en diy strømkabel som er skjermet koster vel ikke mange kronene det.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thamule
    Er det 2 eller 3 "hol" i den enden som skal i forsterkaren?(strømkabel)
    spiller ingen rolle , emotiva har ingen tilkobling for jord (altså kun to pinner i kontakten på forterker)

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sir.KnowsAlot
    Jeg og bestillte den datoen.

Har ikke hørt noe om sporingsnummer enda, men går ut ifra at de har det travelt for tiden. Sikkert mye som skal ut før jul. Litt dumt likevel da.

Fikk mail i dag om at hun skulle undersøke om det var noe sporingsnummer tilgjengelig. Når varen har ankommet Fedex skal man imidlertid få mail om at varen blir sendt ut. I tillegg skal man få informasjon som sporingsnummer for den aktuelle sendingen.

Har ikke mottatt noen mail enda, men jeg får jo svar om natta også nå så.
    Hvis man titter på Emotiva.com og på XPA-5 står det følgende: "shipping on 12/23/09"

Det kan muligens være en forklaring på hvorfor dere ikke har fått noe enda, selv venter jeg på to stk slike søte tasser med litt ekstra attåt

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Hvis man titter på Emotiva.com og på XPA-5 står det følgende: "shipping on 12/23/09"

Det kan muligens være en forklaring på hvorfor dere ikke har fått noe enda, selv venter jeg på to stk slike søte tasser med litt ekstra attåt
    Muligens det som er årsaken ja. Det samme gjelder for XPA-2. Fint du sa dette for da slipper jeg å vente i spenningen på at et eller annet skal skje snart.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, er godt ikke alle pakkene kommer på en gang synes nå jeg, greit å spre de utover et paar dager
    Så blir sikkert dama enda mer oppgitt over alt 'tralet' jeg kjøper meg.. "Jeg har jo tross alt sånn 'forsterker' fra før av!11"

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kappel
    spiller ingen rolle , emotiva har ingen tilkobling for jord (altså kun to pinner i kontakten på forterker)
    Jo det spelar ein rolle om Emotiva hadde hatt tilkobling for jord og kabelen eg har liggande ikkje har det. Men takk for svar. Då kan eg bruke kabelen eg har liggande.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da fikk jeg svar fra cathy i dag, så nå blir det bestilt XPA-5 med svarte lister i kveld!:-) har savnet XPA-3 i påvente av XPA-5 spent på hva effekt kan gjøre for bakhøytalere også, evt om resultatet blir bedre av å ha mer i reserve til front og center:-)

Newcomer arnie sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Julepresang !

Fikk min XPA-3 levert på døra nå:-D
    Fedex beregnet levering 30/12, det er jo mange dager før tiden
    Da blir det Jul i heimen!

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer, heldiggriser

Dette er det sikker noen som har skrevet tidligere, men jeg bare deler de jeg har fått opplyst i dag.

MVA:
    Emotivas priser er eks lokal mva.

Toll/MVA:
    "Mjusiker'n - Eventuelt avgiftsfritt kjøp i utlandet / refusjon av utenlandske avgifter er helt og holdent et forhold mellom deg, selgeren og vedkommende lands myndigheter. Du må derfor ta dette opp med selger ved kjøpet.

Vi gjør imidlertid oppmerksom på at dersom utenlandske avgifter er inkludert i kjøpesummen, vil norske avgifter også beregnes av disse da Tollvesenet ikke har adgang til å trekke ut utenlandske avgifter av beregningsgrunnlaget.

Vennlig hilsen
    Infosenteret
    Tollregion Oslo og Akershus
    Telefon: + 47 0 30 12
    Telefaks: + 47 22 34 68 30
    E-post: oslo@toll.no
    www.toll.no"

Så kort oppsummert så er det altså kjøpesumm + frakt som er avgiftsgrunnlaget for vår mva. Noe som allerede er sagt over.

Takk for korrekt info fra dere forumitter, jeg venter nå på ett endelig svar fra Cathy ifht frakt, hvis det er en frakt sum pr. bestilling eller pr. enhet.

Jeg ryker på en AV-prosessor i tillegg, ser det ut som. Med den flotte "40%" pris-dealen på neste gennerasjons prosessor så frister det så absolutt å gå den veien. Da er det bare å kjøpe en solid 5 eller 7 ch power amp, så bytter man prosessor etter hvert som utviklingen går sin gang.

Synd at NAD nå etter mange års trofast tjeneste har tøysa det til med "fake" watt og i tillegg har gått på slake kur (T747 veier 13kg?) som tilsier at det er slutt på morroa (NAD watt).

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Emotiva

Nå er jeg dritt lei. Fikk telefon i dag om at pakken fra emotiva med xpa1 x2 skulle bli levert. Jeg gledet meg som en liten unge. Men gleden var kort, for hva fikk jeg, jo kun 1 stk xpa-1. Skjønner ikke at det er mulig, med alt det trøbbelet jeg hadde med trekk av 5 par, så presterer de å sende meg kun 1 stk. Jeg har mistet tålmodigheten, og vil anbefale alle fremtidige kjøpere av emotiva til å tenke seg om minst 2 ganger før de handler fra der. Makan til useriøst.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jorntoffe
    Nå er jeg dritt lei. Fikk telefon i dag om at pakken fra emotiva med xpa1 x2 skulle bli levert. Jeg gledet meg som en liten unge. Men gleden var kort, for hva fikk jeg, jo kun 1 stk xpa-1. Skjønner ikke at det er mulig, med alt det trøbbelet jeg hadde med trekk av 5 par, så presterer de å sende meg kun 1 stk. Jeg har mistet tålmodigheten, og vil anbefale alle fremtidige kjøpere av emotiva til å tenke seg om minst 2 ganger før de handler fra der. Makan til useriøst.
    Har du betalt for 2 stk?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Useriøst er det vel ikke. Ta kontakt med dem så ordner nok dette seg.

Siden du er så "sint" går jeg utifra at du betalte for to stk? Dersom dette er tilfellet er det jo helt forståelig at du er sint, men jeg går utifra at dersom du kontakter dem går det hele i orden.

En annen ting: Webshopen fungerer vel ikke for utenlandske kunder? Eller er dette forandret? :?:

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er da overhode ikke emotiva sin feil , de sender forøvrig forsterkere i sin orginale forpakning , dvs to kolli til deg , og om befrakter leverer begge samtidig er da helt utenfor emotiva sin kontroll er det ikke ??
    Og dobbel /femdobbel trekk avhenger jo av hvor mange ganger du trykker bekreft på paypal , får beskjed om at det feilet og så prøver igjen , også helt utenfor selger sin kontroll.
    Skjønner at dette er irriterende men synes det blir feil å advare mot et seriøst og ryddig firma , som jeg opplever at emo er , fordi ting de ikke har kontroll over skjærer seg

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sir.KnowsAlot
    Useriøst er det vel ikke. Ta kontakt med dem så ordner nok dette seg.

Siden du er så "sint" går jeg utifra at du betalte for to stk? Dersom dette er tilfellet er det jo helt forståelig at du er sint, men jeg går utifra at dersom du kontakter dem går det hele i orden.

En annen ting: Webshopen fungerer vel ikke for utenlandske kunder? Eller er dette forandret? :?:
    Webshopen er ikke for oss nordboere :wink:
    Alle bestillinger må gå via Cathy....... ( Inntil videre)
    Har bestillt 3 ganger derfra nå, helt problemfritt, selv med min hjelpeløst dårlige engelsk

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bestilt 2 stk ja, totalt betalt for 10 stk, men refundert 8 stk. I følge mailen fra emotiva med fed ex sporingsnr, har de kun sendt 1 stk siden vekten på forsendelsen var 40 kg. Hadde de sendt to kolli, ville jeg nok ha fått et sporingsnr på den andre forsendelsen også. Har snakket med de, men det var vistnok en feil hos dem fikk jeg til svar, og at den andre var under vei, men det gjenstår å se. Blir enda mer gretten om jeg må betale moms for 2 stk blokker, og kun fått en Advarer og advarer, har handlet ganske mye på internett, også lugubre nettbutikker, men aldri opplevd lignende. Derfor kaller jeg de useriøse. Men det er nå bare min erfaring.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du må slå opp i ordboka, useriøs har da ingenting med hvordan du opplever butikken. Det er selvsagt uheldig at du ikke fikk begge monoblokkene samtidig, men uhell skjer, det betyr ikke at noen er useriøse av den grunn.

Det er vel blitt endel emotiva varer her på berget, og ingen har postet lignende tilbakemeldinger som deg.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når de presterer å si de ikke har pengene som jeg har betalt dem, for så å ta helomvending, og betale de tilbake, vil jeg kalle de litt useriøse. Har hatt en del mailer frem og tilbake med både bank og emotiva for å få tilbakebetalt trekkene. Og attpåtil sender de kun 1 stk og et sporingsnr, rart jeg ikke skulle få et sporingsnr på den andre blokken om den var sendt også? Men det er juletid så feil skjer vel...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk også bare et sporingsnummer når jeg bestilte mine 2 XPA-1. Fikk dog begge to levert samme dag.

Side 58 av 75 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •