Emotiva Audio PRISTRÅD - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 30 av 75 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 60 70 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 1486
    Newcomer Acrobatic sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    SVS med € på kanskje.
    Jeg rakk å se linkene du la ut før du slettet, men de reffererer til oktober 2007. Det finnes noe gammel info om noen € subber, så jeg regner med at de ikke har kunnet levere et riktig produkt før nå to år etter.

Newcomer Treespider sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva jeg har fått med meg på AVS-forums må du i alle fall ut med tollavgift for å få den inn i Canada.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan han ikke skrive brukt og verdi på under 1000kr på den da?
    Hvor mye tror du at du for igjen ved skade eller at den blir borte?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shield
    så eg slipper mva drittet?
    For en holdning! Tenk på alle late og moralløse som ikke vil kunne leve som de som ikke er det, hvis alle tenkte slik.

Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biffig
    For en holdning! Tenk på alle late og moralløse som ikke vil kunne leve som de som ikke er det, hvis alle tenkte slik.
    det må no vere lov å prøve seg vel;Pmen kjøper den direkte fra nettsiden,gidder ikkje noe tull.men synest det er dritt med mva alikavel.min mening.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at Tollen ikke er som det var........ Det er ikke bare kålhoder der lenger....... Fikk telefon fra speditør da jeg importerte en MA, da hadde Kinamannen merket pakken med garantirep. Fikk spørsmål om utgående sending m. papirer / deklarering som selvfølgelig ikke eksisterte , det var bare å kjøre med åpne kort. :-D

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det er altså ikke lov til å kjøpe en helt ny gave å sende den til noen uten å endre på innpakkingen. Gråpapir.
    Jeg fikk den ikke igjennom. Du kan jo alltids prøve å klage på avgjørelsen. Men jeg tror du skal jobbe hardt da.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Acrobatic
    Jeg rakk å se linkene du la ut før du slettet, men de reffererer til oktober 2007. Det finnes noe gammel info om noen € subber, så jeg regner med at de ikke har kunnet levere et riktig produkt før nå to år etter.
    Jeg så det etterhvert jeg óg. Det var derfor jeg fjernet de.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Fint om diskusjon rundt pris og importkostnader tas under riktig fora, dvs. pris og produktjakt.

Denne kategorien er forbeholdt teknisk diskusjon!

Takk.
    Beklager, men det er vel lenge siden dette skled ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Emotiva Audio - Pris / Fraktinfo. Info første post.

Det har tatt full fyr i forumet og Nordmenn har gjort seg bemerket hos Emotiva Audio pga mange bestillinger herfra. En vanvittig lav pris og høy ytelse har gitt mange mulighet til å ha et fyrverkeri av et anlegg hjemme, til en billig penge.

Bestillingsinfo i post 2. Husk at annenhåndsmarkedet for Emotiva er brennhett. Det har vært produkter på bruktmarkedet som har blitt solgt for mer enn nypris. Noen liker å slippe å vente en uke med å få produktet, og alt styret med bestillingen. Det er mange som ønsker å teste produktene, så rimelig som de er. Skulle man ikke blir fornøyd, så er det bare å legge dem ut for salg. Jeg har intrykk av at mange som selger, ønsker å kjøpe større modeller fra Emotiva, andre har fått smaken på krefter og kjøper produkter til mange ganger prisen. Så risikoen for å kjøpe "feil" er rimelig liten. HUSK Å BE OM SORT FRONT, se post 2 i denne tråden.

Imponerende respons på undersøkelsen. Det mest oppsiktsvekkende var for meg den høye prosenten av kjøperne som skal kjøpe flere produkter. Tror ikke det er mange produsenter som kan vise til slike tall. Og atpåtil ett "nytt" merke og de har ikke engang forhandler i landet. Husk at slike produkter vi her snakker om er egentlig av typen, kjøp en og ha livet ut for de fleste. Det kan se ut som at mange ikke ønsker å kjøpe emotiva, men tenk om samme spørsmål ble lagt ut om Sony TV. Bra tv, men langt fra alle ønsker å kjøpe kun fra Sony. Så det er egentlig helt utrolig hvor høy prosent som svarer ja.

For de som vil vite hva man skal med et produkt som dette, les omtalen til high end lyd guruen Steve Guttenberg: How to: Double your home theater receiver's power | The Audiophiliac - CNET News
    Today's receivers are jam-packed with features, but the one thing they lack is power.
    In fact, most $500 receivers never come close to delivering their rated power into all channels.
    Some can barely manage a third of their claimed wattage. Right now, your 100 watt per channel receiver might be pumping out only 30 something watts.
    Oversettelse: Skal du ha mest mulig for pengene, kjøp en billig reciever med pre-out, og en effektforsterker! Du vil da spille i ringer rundt kompisen din som har reciever til 25 000kr.

Hovedtråd: http://avforum.no/forum/receivere-fo...iva-audio.html
    Powerbuy: http://avforum.no/forum/powerbuy-fel...iva-audio.html
    Omtale fra Skrotnisse på forumet:: SkrotoRama » Emotiva XPA-3 - Musikkelskerens kraft-kupp
    Offisielt forum: The Emotiva Lounge - Home
    Om gale Nordmenn: The Emotiva Lounge - EMC-1 (Norwegian)
    Prisjakt: http://avforum.no/forum/produkt-pris...rste-post.html

Endelig er det mulig å få utnyttet høyttalerne som du har brukt i mange år med alt for lite forsterkeri. Du kan nå bruke en rimelig reciever med de rette utgangene, koble til en Emotiva forsterker, og dermed har du blåst nytt liv i hele anlegget. Og alt dette uten å gå skjorten av seg. Les mer om dette i hovedtråden.

Det er nesten daglig spørsmål om pris og bestillingsmetoder, så da er det på tide med egen tråd til dette. Klipper og stjeler litt fra den andre posten. Poster du i denne tråden, så kan du i alle fall regne med at jeg sakser fra inlegget ditt. :-)

Her er linker med veiledende pris + frakt, og omregnet med dagens valuta kurs:
    OBS: Emotiva kjører endel tilbud som plutselig tar slutt. Se også på metoden man regner på, og regn over selv, før du tar prisen for god fisk.

XPA-1 Pris? Kan noen regne ut?
    Emotiva XPA-1 Monoblock Power Amplifier Secrets of Home Theater and High Fidelity
    Secrets' Emotiva XPA-1 review - Club Polk
    Emotiva XPA-5 (Ridiculously Detailed Version) by aarheadc - Google 3D Warehouse
    Ryan's Banter: Emotiva XPA-1 Review

XPA-2: NOK 7 330,- Inkl mva og frakt.
    Emotiva Audio XPA-2 Two Channel Power Amplifier
    Emotiva XPA-2 Two Channel Amplifier Review — Reviews and News from Audioholics
    Emotiva XPA-2 Stereo Power Amplifier Secrets of Home Theater and High Fidelity

XPA-3: NOK 5 707,- Inkl mva og frakt.(kred Eirik84)
    OBS: Om du vurderer denne, kjøp heller XPA-5, se hvofor i post 2 i denne tråden.
    Emotiva Audio XPA-3 Three Channel Power Amplifier

XPA-5: NOK 7 330,- Inkl mva og frakt.
    Emotiva Audio XPA-5 Five Channel Power Amplifier

For dem som står i vippen mellom XPA-3 eller XPA-5 kan følgende ha betydning:
    my vote is still for an XPA-5 over an XPA-3 taking into account the 1200VA toroid in the XPA-5 vs. the 850VA toroid in the XPA-3.
    I like the Idea of the XPA-5 in the sense that at 3 channels it will be 250 watts per channel & has the bigger toroid as well
    Da virker jo XPA-5 som et bedre kjøp med tanke på pris/ytelse.
    [QUOTE=Mulch]$200 er ikke penger Jeg ville tenkt slikt at det er kjekt å ha de to ekstra kanalene på XPA-5, litt mer fremtidssikker dersom du skulle bestemme deg for å utvide anlegget i fremtiden.

UPA-7: NOK 6 573,- Inkl mva og frakt.
    Emotiva Audio UPA 7Seven Channel Power Amplifier
    Rimelig sikker på at denne er den samme forsterkeren før de skiftet navn på serien: Emotiva MPS-2 Seven-Channel Amplifier Reviewed
    Noen som kan bekrefte dette?

UPA2: Kan noen regne ut prisen?
    Emotiva UPA-2 Stereo Amplifier — Reviews and News from Audioholics

XPR-7 Kommer. Nye flaggskipet. Noen som har link til info?

Det er også spørsmål om varmeutvikling. Det rapporteres om veldig lite varmeutvikling, og effektiviteten antas å være svært høy.

Om noen vil ha andre produkter med her, så er det bare å si ifra. Kom gjerne med pris på flere produkter, rettelser eller andre detaljer, så skal jeg oppdatere denne posten. Noen som har andre tips eller ting som burde være med? Er spesielt på jakt etter linker til tester.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fremgangsmåte for bestilling er som følger:

Send mail til Cathy sales@emotiva.com, du får faktura på Paypal.
    Å få svar på mail kan ta alt fra 5 minutter til et par dager, dersom de holder på med messer eller eventer. Men det virker som de er kjappe stort sett. Husk tidsforskjellen.

Dersom du betaler med Paypal, så går det ca en uke til du har varen. De sender samme dag de får betaling stort sett. . Du får trackingnummer slik at du kan følge forsendelsen. Betaler du på en helg, så får du tilsvarende forsinkelse. Har du ikke Paypal, går det lenger tid.

Du trenger altså Paypalkonto. Om du ikke har det, men snart skal bestille, så skaff deg Paypalkonto i dag. Det tar noen dager å få verifisert en slik konto.

Det er mulig å betale via bank også. Det tar lenger tid og er mer uryddig etter min mening. Paypal er trygt og godt.

Varene blir sendt med Fedex, og du har varene Ca. en uke etterpå. Du kan spore pakken på nett. Dette er tunge dyr å få på døren.

Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Det er fullt mulig å ringe dem. Relativt hyggelig og god kundeservic slik jeg opplevde det. Dem kjører ut selv i Oslo. Fedex AS - 63940300

Mva kravet kommer ca 3-4 uker etter du har mottatt varen (kred Nordensparis).

(kred FredrikC) "Regne eksempel:
    549 $ Produktpris
    +170 $ ca frakt
    = 719 $ * 1,25 (MVA = 25% oppå prisen og frakten du betaler til Emotiva.)

= ca 900 $ = 5 400 nok TOTALT."

(Kred Acrobatic)
    "Her er link til en grei valuta kalkulator. Valutakalkulator / Aftenposten

Det vil alltid bli noen få kroner dyrere enn det du klare å regne ut. Banken din bruker sin kurs, og PayPal har sin dags kurs.

For de som ikke har PayPal og er skeptisk, hør på oss som har brukt det i mange år, det er like sikkert som banken og er raskere (her snakker vi om timer og ikke dager), skulle du være av den utålmodige typen. Ved all handel på nett inkl. Paypal anbefales det å bruke kredit kort og ikke debit kort med Visa light f.eks. Dette er jo viden kjent, men jeg tar det med for sikkerhets skyld.

Faktura for mva kommer i posten, men pass på at du ikke betaler mva for frakt to ganger. Dette er en gjennomgående feil flere speditører gjør.

For sporing av pakker, kan du bruke denne: track-trace
    Emotiva bruker Fedex og de leverte varen min 6,5 timer før estimert lev.tid

Mange prøver å finne måter å få produktet sitt gjennom tollen uten å betale mva. Så lenge du ikke bærer den over grensa selv, og kan vise til at den ikke koster mer enn 6K, kan du glemme stresset med alle mulige triks. Vi kan synes at tollere er "dumme", men de er nok smartere en vi liker. Håper dette er litt nyttig informasjon til webshopping jomfruer "
    (Kred tldng) "Man kan bruke jetcarrier på frakt. Dette er langt billigere hvis man bestiller litt mer om gangen. hvis jeg ikke husker helt feil kom frakten på 2 stk. mps-2(noe som kommer i 5 esker i og med at modulene ikke er montert i kabinett, dvs. 1 pall på 130 kg) på 1500 NOK."
    (kred Samco)"Ledningen som føler med er amerikansk. Den skifter du med en norsk PC kabel. Den har innebyget 220v converter, så det er ingenting annet å stille om eller å huske på. "

Husk å be om svarte skinner i front, istedet for de blanke om du ønsker det.
    (kred Biffig) Du kan bestille med ekstra svarte. Koster 20$
    (Bilde kred HiFi Plumber, om det ikke er ok å linke til det, så fjerner jeg det)http://avforum.no/forum/1272844-post318.html

Produktene er også CE godkjent.

Sitat Opprinnelig postet av Biffig
    Da har jeg sittet å hørt i to timer på min nyinnkjøpte XPA-5.
    Jeg har oppgradert til denne i fra ren recieverdrift.
    Her er de første inntrykkene:

Makan til apparat har jeg ikke hørt noe gang! Hele lydbildet ble klarere og strørre. Gåsehudfaktoren er så definetivt til stede.
    Før så kunne jeg skru opp til ca. -10-15 før det ble skjærende og ubehagelig.
    Nå kan jeg dra den ned til null uten noe problem, og det blir bare råere og råere å lytte til for hver desibel som økes.
    Det virker som om det ikke er noen ende på hvor mye denne forsterkeren klarer å pumpe ut. Til tider var jeg oppe i 120 Db, og det var ingen tegn til at anlegget skulle gi seg. Ørene derimot:neutral: .
    Jeg har ikke Bi-ampet, men har koblet til centeren.
    Jeg spillte en demoscene fra Transformers. Jeg satt med ståpels hele tiden. Det var et driv og en kontroll som jeg ikke har hørt maken til.
    Før så hadde jeg Midgard Oberon 6.1, og jeg vil si at Emotivaen er en bedre match til Klipsch enn denne. Jeg kunne spille ufyselig høyt med den også, men det var ikke like engasjerene. Det var også vesentlig skarpere. Det er ingen tvil om at denne forsterkeren har litt amerikansk lyd. Den er litt svulstig i bassen. Men det ser jeg på som en fordel da klipschene har en relativt tørr bass.

Til prisen er dette et røverkjøp av en annen verden.
    Løp og kjøp!
    Prisjakt: http://avforum.no/forum/produkt-pris...rste-post.html

For dem som står i vippen mellom XPA-3 eller XPA-5 kan følgende ha betydning:
    my vote is still for an XPA-5 over an XPA-3 taking into account the 1200VA toroid in the XPA-5 vs. the 850VA toroid in the XPA-3.
    I like the Idea of the XPA-5 in the sense that at 3 channels it will be 250 watts per channel & has the bigger toroid as well
    Da virker jo XPA-5 som et bedre kjøp med tanke på pris/ytelse.
    Sitat Opprinnelig postet av Mulch
    $200 er ikke penger Jeg ville tenkt slikt at det er kjekt å ha de to ekstra kanalene på XPA-5, litt mer fremtidssikker dersom du skulle bestemme deg for å utvide anlegget i fremtiden.
    (kred Msport) Jeg benytter XPA-5 bi-ampet på B&W 683 og siste kanalen på senter. Veldig godt fornøyd så langt.
    Se også denne posten og utover for diskusjon rundt XPA-3 vs XPA-5: http://avforum.no/forum/receivere-fo...ml#post1274473

jokke2k3 Hei, burde vi ikke starte en "aksjon" og purre på "Design by BOND" i Sverige til å designe en "Powered by Emotiva Audio"-plakett?

Her er kontaktskjema - kjør på! - --= Design by BOND =-- - Contact (Powered by CubeCart)
    Vær obs på at Emotiva produktene er både høye og dype. Mange må ha nytt rack :-)

Det skal likevel ikke være teknisk diskusjon i denne tråden. Det tar vi i hovedtråden: http://avforum.no/forum/receivere-fo...iva-audio.html. Noen som har andre tips eller ting som burde være med? Linker til tester eller andre ting av interesse?

Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jau, kjekt med flere tråder........

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er glad for at den prisdiskusjonen ble stoppet i denne tråden. Jeg har lenge tenkt på å starte egen tråd for prisdiskusjon for dette, men nå har jeg gjort det. Du kan dermed slette en del av de siste inleggene, inklusive dette om du vil.

http://avforum.no/forum/produkt-pris...ml#post1271898

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    flott tråd

Newcomer Haugesund sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaring med hvor lang tid det tar å overføre penger. Jeg overførte på torsdag, men har ikke hørt noe ennå.

Newcomer Acrobatic sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Betaling og frakt info.

Infoen som lå her er lagt til lengere opp!

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimba
    Jau, kjekt med flere tråder........
    Denne tråden er etterlyst mange ganger og er helt på sin plass. Problemet med den andre tråden er at hver tiende innlegg er spm om nettopp det som står opplyst om i første post her.

Flott initiativ rille999. Hva med å pynte litt på første post med bilder av produktene?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott tråd!

Du må forøvrig oppdatere tråden i morgen. XPA-3 til 549USD gjelder kun i dag

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Faktura for mva kommer i postkassa.oki.hvor lang tid har man å betale den på da?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mva kravet kommer ca 3-4 uker etter du har mottatt varen.

Side 30 av 75 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 60 70 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •