Patos 510 mk2 fra netthandelen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Patos 510 mk2 fra netthandelen

Hei!
    Fikk nettopp vinnerbudet på et par Patos 510 mk2 på netthandelen.no. budet endte til slutt på 1800, men det kommer tilsammen 838kr i frakt og eksp.gebyr, så totalsummen blir på i ovekant av 2600. Var et såkalt impulskjøp og nå vet jeg ikke helt om jeg skal feire eller kondoleres. Har en del spørsmål jeg håper noen kan svare på:

- Er det ett bra kjøp?(det står jo at disse i utgangspunktet koster 7900, men det virker ikke som de er å oppdrive i noen andre nettbutikker. noen som evnt. vet om noen nettbutikker som selger dem?)

- Vil de fungere bra sammen med min Nad c350

- og er det eventuelt noen som vet hvordan angreretten fungerer hos netthandelen?

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ta et søk på forumet ang mk2 patos basic.

står en hel del om de.

mvh
    stian

Newcomer Gehe sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo sammenligne prisen med det komplett har på 310...
    Komplett.no - Patos Basic 310 MK2 Gulvhøyttaler
    Hvis den koster 1800 der så har du nok gjort et godt kjøp.

Netthandelens og komplett sine høytalere er så og si det samme så vidt jeg vet. En kammerat av meg kjøpte 310 mk1 og jeg syntes faktisk det låt veldig bra. Ble litt mer dvask når vi gikk fra min Denon 3805 til NAD's billigste dog.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg så det nå at det står en del om dem her. burde sett det først. Men er det noen som har erfaring med hvordan man får hevet et kjøp hos netthandelen? Har nå ett par dynavoice m65 som jeg i utgangspunktet er veldig fornøyd med så ved mindre jeg vil få veldig mye mer lyd for pengene uten å kjøpe ny forsterker vil det jo være dumt å betale 2600kr...
    Spørsmålet blir altså, vil en oppgradering fra M65 til 510 mk2 på en nad c350 være verdt 2600?

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var i samme bås som deg for en tid tilbake:

De er bra høyttalere til den prisen.

Det negative: De er litt for mørke i klangen, mangler litt snert i øvre mellomtone og bassen er ikke helt presis.
    På den positive siden: de er veldig behagelige på høye volum, massiv bass, ingen kasseresonans. Alt kommer an på hva en sammenlikner med, men: du har 2 uker returrett fra netthandel, bruk de på testing og finn det ut selv.

Høyttalerne mine trengte 15 timer før de "slapp" før dette var lyden helt ubrukelig, etter dette blir de gradvis bedre til omkring 150 timer.
    Jeg skal om ikke lenge oppgradere diskanten med seas elementer og bytte ut viktige komponenter i delefilteret. Da er jeg sikker på at lyden blir riktig fin, særlig med tanke på pris.

Hva slags forsterker har du? Jeg har hørt denne høyttaleren med en billig nad c320 og en c372 og en denon reciever. Det høres penest ut på denon, generelt jo lysere og luftigere jo bedre. Men, høytalerne svelger enormt med effekt: de bruker virkelig 200W kontinuerlig uten å blunke, husk at dette er 4ohm høyttalere. Jeg koblet til en 2x750W pa forsterker jeg har og høytalerne har virkelig godt av mye effekt, blir så mye mer stramt og snert, + at det blir headroom til diskant og mellomtone. Nad systemene fikk faktisk en boost i mellomtone og diskant pga effekt i overflod. (mest på høye volum selvfølgelig) Det skal nevnes at det er en bra pa forsterker.

Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har som nevnt en nad c350. Tror du det vil være merkbar forskjell på lyden fra mine dynavoice m65?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg avbestilte noen greier på netthandelen. og da måtte jeg betale 125kr:? Tror dette gjelder alt de har...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

behold di

jeg syns du skal beholde de jeg...:-D

Broder'n

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du syntes det du, ja!
    Sjekket det med 125kr på netthandelen sin faq. Der står det følgende:

Hva menes med "passivitetsgebyr"?

For å sikre en mest mulig rettferdig budrunde for alle våre kunder har vi et såkalt passivitetsgebyr på kr 125,-

Dersom noen vinner en auksjon og deretter ignorerer fakturaen vi sender så vil dette gebyret påløpe. På denne måten sikrer vi at når noen byr over deg på auksjonen så har du en mye større trygghet for at budet er reelt. Passivitetsgebyret hindrer deg likevel ikke fra å bruke angreretten, men da må du aktivt melde fra at du ønsker å benytte angreretten.

Det virker altså som man kan angre uten å måtte betale noe, bare man "aktivt" sier i fra til dem

Kan jeg forresten spørre fredrikc hvor mye du ga for høytalerene?

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg betalte 100 kr mer enn deg.
    Om du skal beholde dem eller ikke er jeg ikke helt overbevist om. Jeg tror ikke det er en stor nok oppgradering fra d65 for 2600 kr.
    Jeg bruker disse som multimedia høyttalere, litt pc, litt film, litt vors osv og litt musikk til dette er det utmerkede høyttalere. Mye morofaktor og trøkk med riktig forsterker, samtidig som det låter uanstrengt og fint.

Er du på jakt etter nye høyttalere til skikkelig lytting, kose deg i godstolen med musikk ville jeg spart de 2600 kr. Spar til det dobbelte og selg D65 dine og kjøp deg noe skikkelig på bruktmarkedet.
    Personlig hadde det blitt et par Klipsch RF 62/82 eller kanskje noe XTZ.

Lykke til

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Behold dei du! Eg har samme høyttaler frå netthandelen og som sagt litt mørk i klangen med litt "lay back" mellomtone.. Men massiv bass og deilige på høgt nivå.. Pluss du kan få oppgradert dissa sånn at dei blir meir open i lyden.. Skal visst ikkje koste meir enn 600kr pr.par i følge patos.no, har spurt skjønner du.. Du har og fått ei vanvittig bra bud runde.. 1800 pluss frakt er ingenting! Eg betalte 4300 for mine+frakt og angrer ikkje.. Det var for eit år sidan...

Er faktisk veldig fin lyd i dei, og kan tenke meg ko bra dei blir med den oppgraderinga.. Då er det eit par komponenter i delefilter som må byttes, og diskant element. 600kr er ikkje mykje for det..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg ble overbevist om at det var et bra kjøp i går da jeg så det tre stykker i en multiauksjon for 3600 pr stk. så nå gleder jeg meg bare til de kommer

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er høytalerne i hus og jeg er imponert. er i hvertfall en bra oppgradering fra m65ene på nad forsterkeren. Og de er ikke spilt inn en gang

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra =) Mine har bare blitt bedre og bedre med mer innspilling, tror de blir helt konge med litt endringer i delefilteret, jeg savner egentlig mest i øvre mellomtone, diskanten er ikke dårlig i mine øyne, men hele det øvre registeret er en tanke mørkt bare. Til noen typer er det til og med bare fint.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fornøyd med 510 MKII

Helt enig med Fredrik; 510 spiller bare bedre og bedre for hver time som går! Etter min mening er alle kjøp under kr 3.000,- for et par et godt kjøp. De mangler litt på mellomtonene, men har til gjengjeld en rå bass og spiller klokkerent i toppen. Anbefales!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som vet om det er denne diskanten roar moen anbefaler at man setter inn?

Active AVsmurfen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok samme diskant som Moen anbefaler ja. Finnes også hos Eltek.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo en helt overkommelig pris det...Noen som vet hva som må byttes i delefilteret? og evnt. priser/linker til netbutikker som har dette?

Edit: hva som BURDE byttes i delefilteret?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Delefilteroppgradering

Sitat Opprinnelig postet av nico64
    Det var jo en helt overkommelig pris det...Noen som vet hva som må byttes i delefilteret? og evnt. priser/linker til netbutikker som har dette?

Edit: hva som BURDE byttes i delefilteret?
    Dette siste du spør om lurer jeg også på!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganske spesielt med denne Patos-greia. Blir jo litt komplisert for alminnelige folk å begynne skru på disse høyttalerne!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •