Soundgarden skal selge Ec - hva skjer og åker noe ut?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 80
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Soundgarden skal selge Ec - hva skjer og åker noe ut?

Soundgarden skal selge Ec

Linken ovenfor tar deg til saken hos lyd&bilde.

Det er selvfølgelig greit med et mangfold i produkspekteret hos en så stor kjede som Soundgarden, men Soundgarden distributerer allerede både McIntosh og Hegel som har produkter i flertallet av de samme priskategoriene som EC. Dette har selvfølgelig gitt blod på tann hos konspirasjonsteoretikerne og rundt om på nettet snakkes det nå om at Soundgarden kommer til å kutte ut en annen produsent. Noen hevder også at det blir McIntosh som fyker ut døra.

Vet noen noe mer om denne saken?
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dem selger nok sjela si for dette Skrotnisse, eneste dem trenger er å prise seg på nivå til klubben så er dem i samme båt.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Dem selger nok sjela si for dette Skrotnisse, eneste dem trenger er å prise seg på nivå til klubben så er dem i samme båt.
    Jeg vil jo så absolutt påstå at de har sjela si i behold selv om de nå også skal selge Ec. For Ec sin del vil det betyr større eksponering, flere utsalgsteder og mest trolig ett bedre salg. Hvis soundgarden IKKE pælmer ut en annen produsent vil dette også bety at kunden får enda en valgmulighet og dermed en enda bedre mulighet til å finne "sitt produkt". Tenk deg selv at du i samme butikk kan teste ut Hegel H4SE, McIntosh252\402 og Ec Nada (omtrent samme priskategori) eller Mc501 og Ec Nemo. Det ville jo ha vært en ønskedrøm for de fleste av oss.
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate Psychonaut sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikkje det er snakk om å hive ut noe....

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...lurt å velge en norsk produsent til nå som krona er som den er da... Morsomt er det uansett at EC er tilbake i norske butikkhyller, det står respekt av 35 år i manesjen!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig fått bekreftet at mcintosh forblir i utvalget deres, men det vil bli færre butikker som har de inne. Puh!

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...lurt å velge en norsk produsent til nå som krona er som den er da... Morsomt er det uansett at EC er tilbake i norske butikkhyller, det står respekt av 35 år i manesjen!
    Hehe, ja, electrocompaniet har vært en hjønrestein - og ikke minst et symbol - i den norske hifi-industiren er flere tiår og det var nok flere enn meg som felt en tåre når de ble slått konkurs. Det at West Control har fått merket opp fra gjørma står det stor respekt av, og det at de nå blir enda bedre eksponert i det norske markedet er intet mindre enn supert!
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om Soundgarden kommer til å ta inn Dynamic Precision også? De ble jo kjøpt opp av EC for en tid tilbake.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Noen som vet om Soundgarden kommer til å ta inn Dynamic Precision også? De ble jo kjøpt opp av EC for en tid tilbake.
    Vet ikke om de kommer til å ta det inn i butikkene. Men jeg kan nok nesten garantere deg at det kan skaffes.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrotnisse: Jeg ser du har fått bekreftet at McIntosh forblir i utvalget til Soundgarden. Når det gjelder Hegel så tørr jeg nesten å banne på at Soundgarden ikke gir slipp på Hegel.

Kanskje det kan være Primare?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jasså Kent Ove, ingen som sikler på Nemo eller?

Hegel har jeg ikke spurt om, men det tar jeg - som deg - for gitt at de beholder. Slik jeg forsto var det ingen merker som forsvant ut, men dette kan jeg forhøre meg om senere. Om ikke du gjør det først
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ryktes at soundgarden (for et navn...) skal bygge ned utvalget sitt, satse mer på lifestyle og mid-fi. Mac og Esoteric ligger vel sånn sett dårlig ann.
    Igrunnen ganske trist at soundgarden har valgt en slik profil, butikkene ders har jo gått fra å være mildt kjedelige til så og si totalt uinteressante

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slettet

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Det ryktes at soundgarden (for et navn...) skal bygge ned utvalget sitt, satse mer på lifestyle og mid-fi. Mac og Esoteric ligger vel sånn sett dårlig ann.
    Igrunnen ganske trist at soundgarden har valgt en slik profil, butikkene ders har jo gått fra å være mildt kjedelige til så og si totalt uinteressante
    nei, det å kalle soundgarden sine butikker spennende vil nok være en aldri så liten overdrivelse. Men det som jeg har sett på som deres største styrker er netopp det at de har hatt produkter i (nesten) alle prisklasser. Det har jo forsåvidt hifiklubben, stereofil, soundplanet osv også, men så lenge jeg har forelsket meg i ett par av de dyrere produktene soundgarden fører så er det litt vemodig om de plutselig skal konsentrere seg om mid end og la high end utstyret stå på et lager eller ta det inn på bestilling.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Hvem som gjør det først, vet jeg ikke. MEN, at jeg skal ha meg en tur til Soundgarden en av de aller første dagene. MYE mulig
    husk at de ikke skal ha ec produktene inne før 1feb
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slettet

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Hvis det er noen merker som skal ryke så må det jo være Esoteric. CD- og DVD-spillere i den prisklassen kan det jo umulig være noe marked for i disse dager? Begge er jo døende formater, og ser ikke for meg at Esoteric kommer med verken noe Blu-ray eller mediacenter varianter med det første..

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EC er knall. Navnet Soundgarden derimot kunne jeg vært foruten. Ble egentlig ganske trist den dagen jeg gikk forbi hi-fi-centere og så at det var en ny butikk der... Men vent.. Det var ingen ny butikk!!!! :\
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "I beg your pardon... I never promised you a Soundgarden"

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    "I beg your pardon... I never promised you a Soundgarden"

LOL! :lol:
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er galt med Soundgarden? De er som alle andre og som dere Highend gutta handler fra utlandet, de kan jo ikke ha alt der heller. Det skulle tatt seg ut om de var kjedelige som dere mener, selv synes jeg dem har bra utvalg og mange spennende produkter på lager. Det er jo ikke værre enn å ta en tur til Oslo Hificenter om man skal ha noe av det lille ekstra, dere er for kravstore rett og slett...

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •