Soundgarden skal selge Ec - hva skjer og åker noe ut? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 80 av 80
    Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    vi får se hva fremtiden bringer da vettu......og da tenker jeg ikke på pris stigning..
    Nå ble jeg litt nyskjerrig?

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Nå ble jeg litt nyskjerrig?
    Thats all i'm gonna say....

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går var jeg å hørte Electrocompaniet Aw 2x120 pluss cd spiller fra Electrocompaniet og forforsterker på JBL LS80 hos Soundgarden. Fy f..n det låt kult. Drit kult faktisk. Utrolig trøkk og masse detaljer. Rått. Utrolig dynamisk. Fristet veldig masse med Electrocompaniet nå

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    I går var jeg å hørte Electrocompaniet Aw 2x120 pluss cd spiller fra Electrocompaniet og forforsterker på JBL LS80 hos Soundgarden. Fy f..n det låt kult. Drit kult faktisk. Utrolig trøkk og masse detaljer. Rått. Utrolig dynamisk. Fristet veldig masse med Electrocompaniet nå
    Du likte den komboen ja? :-D Vet den står oppstilt, men har enda ikke vært oppe å hørt på den.

Nå gleder jeg meg bare enda mer til jeg ... .... . ... :twisted:

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    Thats all i'm gonna say....
    Etter dine innlegg å dømme høres det ut som om om ec kommer til å fase ut de billigere DP produktene slik at de slipper å konkurrere mot seg selv, for så å beholde de dyreste DP produktene som et slags produktspekter over Nemo. Uansett kan det bli spennende å følge med på
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du likte den komboen ja? :-D Vet den står oppstilt, men har enda ikke vært oppe å hørt på den.

Nå gleder jeg meg bare enda mer til jeg ... .... . ... :twisted:
    Hørte også prelud serien og Electrocompaniet sine høytalere. Dette låt også veldig bra.

JBLene og Electrocompaniet låt veldig kult, det må jeg si. Frister veldig å prøve Electrocompaniet på B&Wene mine.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EC er en av de beste matchene med B&W. Kan ikke si jeg savner noe med AW400 på 805S i hvertfall

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    å?

Intermediate Psychonaut sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    EC er en av de beste matchene med B&W. Kan ikke si jeg savner noe med AW400 på 805S i hvertfall

aaaa. har så lyst å høre dette oppsettet ditt Marsboer....
    Helt enig med deg i at EC er en fantastisk god match med B&W:-D

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tidligere i denne tråden ble det sagt at butikker som lå "for nær" en Soundgarden butikk, og som forhandlet EC ble fratatt rettighetene til å videre selge EC...

Jeg klikket meg inn på EC sine hjemmesider, for å sjekke hvilke forhandlere som enda forhandler EC i Norge, og da kom dette resultatet opp:

Electrocompaniet: If music really matters

Er denne siden oppdatert? Er det fortsatt så mange forhandlere av EC i Norge? Ikke at det gjør noe, det er bare bra, så kan du forhandle med forskjellige forhandlere om hvor du får best pris

Jeg trodde bare at de hadde kuttet betraktelig ned på forhandlere. Jeg så for meg at det bare var Soundgarden, og ett par butikker til i Norge som fortsatt hadde salget på EC. Men, viss denne siden er oppdatert er det bare kjempe flott at det ennå er så mange som får lov til å selge EC.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har kuttet betraktelig ned på antall utsalgssteder. På den listen finner du ialelfall Tonart som har mistet agenturet på EC. Og soundplanet har jo lagt ned selve sjappa og gått tilbake til å være importør/selger av "sine egne merker".
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei. Ja, Tonart å Soundplanet visste jeg sånn ca om

Får kanskje ett svar viss jeg sender en mail til EC på mandag.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Budal selger vel enda?

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter og ha prøvd AW400 i heimen sitter jeg igjen med inntrykk av at Electrocompaniet er et av merkene som gir dårligst lyd pr. krone. Hvorfor EC holder seg så høyt i pris som det gjør er et mysterium for meg. At lydgartneren tar inn EC interesserer meg mindre enn "se hva som kommer" på TV.

Noen liker EC, jeg gjør det ikke.

Active hifiguru 2 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Etter og ha prøvd AW400 i heimen sitter jeg igjen med inntrykk av at Electrocompaniet er et av merkene som gir dårligst lyd pr. krone. Hvorfor EC holder seg så høyt i pris som det gjør er et mysterium for meg. At lydgartneren tar inn EC interesserer meg mindre enn "se hva som kommer" på TV.

Noen liker EC, jeg gjør det ikke.
    Er litt enig her .Vi får jo se om Soundgarden forsatt selger dette merke om et par år? Eller om det alerede er ute igjen da?.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hifiguru 2
    Er litt enig her .Vi får jo se om Soundgarden forsatt selger dette merke om et par år? Eller om det alerede er ute igjen da?.
    jeg har veldig vanskelig for å tro at EC er ute av Soundgarden allerede om ett år. Med tanke på omfanget av dette samarbeidet mellom EC og Soundgarden har de mest trolig inngått en kontrakt som strekker seg på mer enn ett år. Jeg har også mine tvil om de forhandlerne som nå har mistet EC har noen interesse av å ta EC inn i varmen igjen allerede om ett år. De fleste av disse solgte unna sine EC komponenter til sterkt reduserte priser når Soundgarden skulle ta over EC. Om dette var fordi de ville ha produktene ut av butikkene eller om det var fordi de ikke fikk lov til å selge EC etter datoen hvor Soundgarden skulle ta over vites ei. Men mye tyder på at det har vært endel klausuler i disse kontraktene...
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Budal selger vel enda?
    For å være ærlig så vet jeg ikke. Men, sist jeg var der så gjorde de det, så jeg vil anta ganske sikkert at de gjør det enda.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganske bra butikk budal. Tar i allefall inn masse spennende.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    De fleste av disse solgte unna sine EC komponenter til sterkt reduserte priser når Soundgarden skulle ta over EC. Om dette var fordi de ville ha produktene ut av butikkene eller om det var fordi de ikke fikk lov til å selge EC etter datoen hvor Soundgarden skulle ta over vites ei. Men mye tyder på at det har vært endel klausuler i disse kontraktene...
    Dette er milevidt forbi hva de over hodet har lov til å regulere. For det første har de ingen lov eller rett til å bestemme hva produktene skal selges for ut til kunde. Forsøk på dette er straffbart. Videre har de ingen rett til å regulere når en forhandler skal selge en vare de har kjøpt inn fra dem, bortsett fra konfidensialitet rundt prototyper osv. Skulle det vise seg at EC har forsøkt seg på noe annet kan de nok belage seg på noen klekkelige bøter, noe jeg selvsagt tviler på er tilfellet.

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å være ærlig så vet jeg ikke. Men, sist jeg var der så gjorde de det, så jeg vil anta ganske sikkert at de gjør det enda.
    Budal har forrtsatt EC ja , var innom der for ca 1 uke siden .

Vegamannen : Budal har tatt seg opp ganske kraftigt spør du meg , etter han nye ekspeditøren er kommet . Virker som han tar seg av avdelingen nede med hifi utstyr , å han budal selv holder seg til TV og radio osv..

Har 2 kompiser som handla inn litt klipsch surround komponenter , å kan vanskeligt forstå om noen andre i Norge kan konkurere med di prisene .

Begyner og bli eit bra utvalg i Sonus også der .

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •