Soundgarden skal selge Ec - hva skjer og åker noe ut? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 80
    Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har Electrocompaniet inntatt Soundgarden:

Produktnyheter | Soundgarden

edit: Electrocompaniet prisliste: Salg og tilbud / Soundgarden

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og med det går vi nok inn i en periode hvor EC plutselig blir ekstra populært både blandt soundgarden sine selgere og deres kjøpere - en stor del av sistnevnte lar seg ofte påvirke litt vel mye av hva selgeren sier så dette kan jo bli litt spennende å følge med på. En annen ting som i utgangspunktet har fått meg til å bli litt skeptisk er Soundgarden sitt produktutvalg; når jeg først hørte at de skulle selge EC tenkte jeg at det var fint med et enda bedre utvalg. Men tatt i betraktning at mange av deres selgere tidligere har kritisert EC for å sleike eselrumpe i forhold til McIntosh og Hegel, samt det faktum at de ikke vil selge DP både fordi de ikke vil ha for mange produsenter i sortimentet sitt - DP skal ikke tas inn fordi de låter for mye som Hegel - gjør at jeg stiller meg litt skeptisk til Soundgarden sin profil fremmover. Deres tidligere flaggskip - både McIntosh og Jbl sin Array serie - har allerede blitt satt kraftig i skyggen og i filialer man tidligere kunne få gleden av å høre disse produktene får man nå kun høre snakk om at det er bra produkter men så får de jo inn ec snart!
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folk som vet hva de vil ha, bryr seg ikke så mye om hva selgeren sier håper jeg. Jo, det er lett å snakke en 15 åring med på laget, som skal ut å handle anlegg for konfirmasjons pengene sine. Til eldre du blir så vet du som oftest hva du er ute etter, og kanskje har du snakket litt med folk som har erfaring og spurt litt på diverse forumer. Men jeg håper ikke at en som sitter hjemme nå og lurer på Mcintosh/Hegel eller Primare går direkte på Electrocompaniet bare fordi en selger sier at det er dette som er det rette valget å blabla. Det enkleste er som oftest å høre selv, og EC skiller seg rimelig lett fra både Mcinosh, Hegel og Primare, så håper ikke det blir noe problem.

Om EC er det rette produktet å satse på for Soundgarden er en ting, jeg vet ikke helt, kanskje ikke? Det finnes andre ting som er mye mindre kjent, og som kanskje Soundgarden kunne blitt med på å fått ut av skyggen, men nå er nå det valget tatt da. Og en ting, det er jo ikke selgerene som bestemmer hvilke produkter de skal selge? Det er ledelsen i Soundgarden. Du finner alltid selgere som skal fremheve sine produkter, og snakker drit om konkurentene, det er ikke bare en ting som Soundgarden gjør. Før irriterte det meg noe så for jæ***, men nå har jeg sluttet å bry meg for de driter bare seg selv ut. Skal verken nevne navn eller kjeder/butikker, men siden jeg begynte seriøst med "mellom-tung" hifi for rundt 2 år siden har jeg vært i kontakt med så ufattelig mange forhandlere og importører at det er skremmende. Nesten samtlige har "preika drit" om en konkurent, viss vi har sammelignet eller andre produkter har kommet frem i praten. Så det Soundgarden sine selger og andre gjør tar jeg med en stor klype salt. Forresten var jeg på telefon med Soundgarden idag, når jeg så de hadde ringt meg, jeg ringte dem opp å hadde en lengre prat, da kom både Mcintosh og JBL inn i bilde, og selger skrøt av produktene som aldri før. Dette gjaldt også sist uke, når jeg snakket med selger fra en annen Soundgarden butikk.

Husker ikke om det var du Skrotnisse eller hvem det var som fortalte at Soundgarden ikke skulle ta inn DP fordi det låt for likt Hegel? Dette høres jo helt på trynet ut spør du meg? Hadde det så vært at det var grunnen, håper jeg sannelig personen som har sagt det holder det litt for seg selv. Dette er jo en latterlig svak grunn da, og når du trykker deg inn på ECs nettsider, ser du jo "Prelude Line" , "Classic Line" og " DP Line", så er det noen som ser sitt snitt til å handle DP nå som Soundgarden forhandler det, tørr jeg nesten å love at de skaffer det til deg

Helt til slutt vil jeg bare minne om at JBL Array serien ikke er satt til side, men nesten alle de 16 Soundgarden butikkene som er spredt rundt i Norge hadde jo tilslutt ett par med Array 1400 inne, det er derfor du får demo-modeller for 50k nå, for de har vel dealet med Ec om denne avtalen, og da har de nok ikke råd til å ha en høyttaler til 80k inne i hver butikk.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    wow... eci5 er pent prisa . Knallgod forsterker .

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    samt det faktum at de ikke vil selge DP både fordi de ikke vil ha for mange produsenter i sortimentet sitt - DP skal ikke tas inn fordi de låter for mye som Hegel[/B]
    OG det rimeligste produktet til DP begynner på nærmere 100000, så det er nok litt over den hva den vanlige kunden handler for hos soundgarden...
    Men soundgarden skaffer det om du ønsker det tenker jeg...

Og om da DP låter veldig likt som Hegel så hvorfor betale alle de pengene...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    OG det rimeligste produktet til DP begynner på nærmere 100000, så det er nok litt over den hva den vanlige kunden handler for hos soundgarden...
    Men soundgarden skaffer det om du ønsker det tenker jeg...

Og om da DP låter veldig likt som Hegel så hvorfor betale alle de pengene...
    Det rimeligste produktet til DP begynner på nærmere 100 000kr sier du? Har DP faset ut innstegsmodellene sine? For sist gang jeg sjekka så kosta c1b kr 25k og A1B kr 45k. Jeg har regna med at de har steget litt det siste halvåret, men at de har steget opp til nærmere 100k for den billigste komponenten er kanskje litt drøyt??
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Folk som vet hva de vil ha, bryr seg ikke så mye om hva selgeren sier håper jeg. Jo, det er lett å snakke en 15 åring med på laget, som skal ut å handle anlegg for konfirmasjons pengene sine. Til eldre du blir så vet du som oftest hva du er ute etter, og kanskje har du snakket litt med folk som har erfaring og spurt litt på diverse forumer. Men jeg håper ikke at en som sitter hjemme nå og lurer på Mcintosh/Hegel eller Primare går direkte på Electrocompaniet bare fordi en selger sier at det er dette som er det rette valget å blabla. Det enkleste er som oftest å høre selv, og EC skiller seg rimelig lett fra både Mcinosh, Hegel og Primare, så håper ikke det blir noe problem.
    Det du pensler ut her er jo en slags idealsituasjon som desverre for alltid vil fremstå som et utopi. Jo, 15åringa kan man lett snakke i senk og nærmest lure til å kjøpe det selgeren vil selge de. Men det er faktisk ikke nødvendigvis slik at alder er avgjørende her. Tenk selv tilbake på din ankomst her på avforum; hadde du egentlig så mye erfaring? Som du sier får man mye inputs fra folk på div fora og man hører jo en forskjell, men er man litt fersk i gamet er man mer mottakelig for inputs fra selgere enn om man har vært i det ganske lenge. Leg også til det faktum at det er nok av folk med penger som skal ha et anlegg uten at de henger på nettforummene.

Om EC er det rette produktet å satse på for Soundgarden er en ting, jeg vet ikke helt, kanskje ikke? Det finnes andre ting som er mye mindre kjent, og som kanskje Soundgarden kunne blitt med på å fått ut av skyggen, men nå er nå det valget tatt da.
    Jeg tror nok ikke ønsket om å profilere noe nytt var det som var det avgjørende når Soundgarden tok dette valget. Fortjeneste derimot

Og en ting, det er jo ikke selgerene som bestemmer hvilke produkter de skal selge? Det er ledelsen i Soundgarden. Du finner alltid selgere som skal fremheve sine produkter, og snakker drit om konkurentene, det er ikke bare en ting som Soundgarden gjør. Før irriterte det meg noe så for jæ***, men nå har jeg sluttet å bry meg for de driter bare seg selv ut. Skal verken nevne navn eller kjeder/butikker, men siden jeg begynte seriøst med "mellom-tung" hifi for rundt 2 år siden har jeg vært i kontakt med så ufattelig mange forhandlere og importører at det er skremmende. Nesten samtlige har "preika drit" om en konkurent, viss vi har sammelignet eller andre produkter har kommet frem i praten. Så det Soundgarden sine selger og andre gjør tar jeg med en stor klype salt. Forresten var jeg på telefon med Soundgarden idag, når jeg så de hadde ringt meg, jeg ringte dem opp å hadde en lengre prat, da kom både Mcintosh og JBL inn i bilde, og selger skrøt av produktene som aldri før. Dette gjaldt også sist uke, når jeg snakket med selger fra en annen Soundgarden butikk.
    selvfølgelig skal man ikke dra alle selgere over den samme piasawakosten. Og like selvfølgelig skal man ikke legge for mye vekt på deres kritikk av andre produkter. Men når en selger plutselig er nødt til å selge et produkt han tidligere har snakket dritt om så blir det jo litt komisk

Husker ikke om det var du Skrotnisse eller hvem det var som fortalte at Soundgarden ikke skulle ta inn DP fordi det låt for likt Hegel? Dette høres jo helt på trynet ut spør du meg? Hadde det så vært at det var grunnen, håper jeg sannelig personen som har sagt det holder det litt for seg selv. Dette er jo en latterlig svak grunn da, og når du trykker deg inn på ECs nettsider, ser du jo "Prelude Line" , "Classic Line" og " DP Line", så er det noen som ser sitt snitt til å handle DP nå som Soundgarden forhandler det, tørr jeg nesten å love at de skaffer det til deg
    Jeg sa ikke at de ikke skaffa det, bare at noen i kjeden følte det kanskje ble litt for lydmessig likt Hegel. Selvfølgelig vil de skaffe det så lenge DP er en del av Ec

Helt til slutt vil jeg bare minne om at JBL Array serien ikke er satt til side, men nesten alle de 16 Soundgarden butikkene som er spredt rundt i Norge hadde jo tilslutt ett par med Array 1400 inne, det er derfor du får demo-modeller for 50k nå, for de har vel dealet med Ec om denne avtalen, og da har de nok ikke råd til å ha en høyttaler til 80k inne i hver butikk.
    Godt poeng, men veldig generaliserende desverre. Joda, de hadde en drøss med par som måtte ut av økonomiske årsaker. Dog blir det feil å gå ut ifra prisen på 80k, de har en "litt" lavere innkjøpspris som vi begge er klar over
    Ta også med i betraktningen at denne kjeden i en periode var veldig flinke til å pushe pioneer sine høytalere før det ble ganske stille på det også. Så ja, jeg synes faktisk de har satt array serien litt mer i skyggen kontra tidligere, men for all del, vil man ha de så får man de.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    OG det rimeligste produktet til DP begynner på nærmere 100000,
    Fant foresten en oppdatert prisliste for dp:

• EC DP-Line C1B forforsterker. Kr. 30000.
    • EC DP-Line A1B effektforsterker. Kr. 50000.
    • EC DP-Line C1S forforsterker med toppspesifiserte komponenter. Kr. 45000.
    • EC DP-Line A1S effektforsterker med toppspesifiserte komponenter. Kr. 95000.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du pensler ut her er jo en slags idealsituasjon som desverre for alltid vil fremstå som et utopi. Jo, 15åringa kan man lett snakke i senk og nærmest lure de til å kjøpe det selgeren vil selge de. Men det er faktisk ikke nødvendigvis slik at alder er avgjørende her. Tenk selv tilbake på din ankomst her på avforum; hadde du egentlig så mye erfaring? Som du sier får man mye inputs fra folk på div fora og man hører jo en forskjell, men er man litt fersk i gamet er man mer mottakelig for inputs fra selgere enn om man har vært i det ganske lenge.
    Jeg skal være den første til å innrømme at før jeg registrerte meg her kunne jeg ikke så mye mer en det "vanlige" som alle kan, om du skjønner. Det var først når jeg ble medlem her at jeg begynte å skjønne litt sammenhenger, uttrykk osv. Uansett, så ser ikke jeg på vårt tema som erfaring. Selv om jeg skulle gått og kjøpt min første motorsykkel, så betyr vel ikke det at selgeren som hos Kawasaki hadde lurt meg trill rundt? Jeg hadde jo selvfølgelig hatt med meg min kjære onkel som f,eks hadde kjørt motorsykkel siden han var 16 år. Er du med? Føler ikke at erfaring har mest å bety, når du skal ut å handle. Jo, du trenger erfaring for å finne det rette for deg, men du trenger ikke erfaring med de forskjellige merkene, for å si "nei, jeg liker B bedre enn A, uansett om du syns det spiller bedre, og er dobbelt så dyrt".

Jeg tror nok ikke ønsket om å profilere noe nytt var det som var det avgjørende når Soundgarden tok dette valget. Fortjeneste derimot
    Kan være enig der 8)

selvfølgelig skal man ikke dra alle selgere over den samme piasawakosten. Og like selvfølgelig skal man ikke legge for mye vekt på deres kritikk av andre produkter. Men når en selger plutselig er nødt til å selge et produkt han tidligere har snakket dritt om så blir det jo litt komisk

Kanskje jeg ikke har fått det med meg, men har det vært sånn at EC har blitt snakket dritt om jevnt over hele Soundgarden linja eller? Det har ikke jeg fått med meg. Viss det er sånn det er, så skal jeg ikke uttale meg noe mer om den saken.

Jeg sa ikke at de ikke skaffa det, bare at noen i kjeden følte det kanskje ble litt for lydmessig likt Hegel. Selvfølgelig vil de skaffe det så lenge DP er en del av Ec
    Beklager viss du tok det sånn. Jeg sa ikke at du hadde sagt det, jeg bare tok det med i farten av SG helt sikkert kan skaffe DP viss noen ønsker seg det.

Dog blir det feil å gå ut ifra prisen på 80k, de har en "litt" lavere innkjøpspris som vi begge er klar over

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal være den første til å innrømme at før jeg registrerte meg her kunne jeg ikke så mye mer en det "vanlige" som alle kan, om du skjønner. Det var først når jeg ble medlem her at jeg begynte å skjønne litt sammenhenger, uttrykk osv. Uansett, så ser ikke jeg på vårt tema som erfaring. Selv om jeg skulle gått og kjøpt min første motorsykkel, så betyr vel ikke det at selgeren som hos Kawasaki hadde lurt meg trill rundt? Jeg hadde jo selvfølgelig hatt med meg min kjære onkel som f,eks hadde kjørt motorsykkel siden han var 16 år. Er du med? Føler ikke at erfaring har mest å bety, når du skal ut å handle. Jo, du trenger erfaring for å finne det rette for deg, men du trenger ikke erfaring med de forskjellige merkene, for å si "nei, jeg liker B bedre enn A, uansett om du syns det spiller bedre, og er dobbelt så dyrt".
    Hvis man har muligheten til å ha med en mc-kjørende onkel er det jo flott men.. Nå begynner dette temaet å bli ganske så omfattende, og det er jo en smule interresant. Hva skiller egentlig en hifibutikk og elkjøp hvis man ser på kundemassen? Flertallet av kundemassen i en hifibutikk har nok litt mer kjennskap til denne hobbyen enn kundemassen hos elkjøp. Men i begge tilfeller er det en stor del som (a)ikke har filla snøring og (b)er i manko på smarte onkler eller andre kunnskapsrike personer. Det virker nesten som om du utelukkende tar utgangspunkt i de dyrere produktene; husk at ec også har innstegsmodeller og forandrer situasjonen seg en smule. Jeg har vanskelig for å tro at en fyr som har 100k i lomma etter å ha hørt utelukkende på CV eller mors gamle reiseradio i ørten år plutselig bestemmer seg for å kjøpe seg Nemo, Mc501 eller PL x350.5. Men som kanskje skal handle i prisklassen rundt 20k? Jeg har selv sett det, og fått direkte vondt innvendig. Følgende situasjon tok ikke sted hos soundgarden men jeg vil ei heller nevne navn hverken på butikken eller produktene. Jeg og en kamerat var innom denne sjappa i vårt ærend og ble stående å vente litt. Mens vi sto der og nærmest grodde fast kom det inn en kunde som gjerne ville ha seg nye høytalere i prisklassen rundt 20k. Selgeren snakket om del produkter før han lot kunden høre på et bestemt oppsett. Jeg og følget mitt så på hverandre og hvisket stille for oss selv at dette kunne aldri i verda gå bra. For det første var rommet way to big for disse høytalerne, for det andre har disse høytalerne sjelden fungert bra med forsterkeren som var koblet opp. Og våre mistanker ble bekreftet fra første tone; det låt rett og slett ille. Kunden på sin side var ikke helt fornøyd, men selgeren var fast bestemt på at dette låt utrolig bra. Kunden gikk fra "skeptisk" til "selgeren sier jo at det er bra, så kanskje". Da gikk jeg og han andre fra å "hviske" til å snakke litt høyere oss imellom om nøyaktig hva som var på trynet med det oppsettet. Så tro meg Kent Ove når jeg sier at det er ganske mange innom de store kjedene som skal ha anlegg i mer betalbare prisklasser som ikke har så altfor mye peil og muligheten til å ha med seg noen. Da er selgeren ofte en god person å ha; for han er jo en selger som skal vite hva han driver med ikke sant?

Kanskje jeg ikke har fått det med meg, men har det vært sånn at EC har blitt snakket dritt om jevnt over hele Soundgarden linja eller? Det har ikke jeg fått med meg. Viss det er sånn det er, så skal jeg ikke uttale meg noe mer om den saken.
    Aner ikke. Jeg har desverre ikke vært i hver eneste filial og forhørt meg.

Beklager viss du tok det sånn. Jeg sa ikke at du hadde sagt det, jeg bare tok det med i farten av SG helt sikkert kan skaffe DP viss noen ønsker seg det.
    Ta det med ro, tok det ikke så ille personlig, så jeg tror nok nattesøvnen for inatt er spikra åkke som
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ton Art i Trondheim mista retten til å selge iaffal.. Så da ble det Soundgarden 200 meter ned i gata som fikk det.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man har muligheten til å ha med en mc-kjørende onkel er det jo flott men.. Nå begynner dette temaet å bli ganske så omfattende, og det er jo en smule interresant. Hva skiller egentlig en hifibutikk og elkjøp hvis man ser på kundemassen? Flertallet av kundemassen i en hifibutikk har nok litt mer kjennskap til denne hobbyen enn kundemassen hos elkjøp. Men i begge tilfeller er det en stor del som (a)ikke har filla snøring og (b)er i manko på smarte onkler eller andre kunnskapsrike personer. Det virker nesten som om du utelukkende tar utgangspunkt i de dyrere produktene; husk at ec også har innstegsmodeller og forandrer situasjonen seg en smule. Jeg har vanskelig for å tro at en fyr som har 100k i lomma etter å ha hørt utelukkende på CV eller mors gamle reiseradio i ørten år plutselig bestemmer seg for å kjøpe seg Nemo, Mc501 eller PL x350.5. Men som kanskje skal handle i prisklassen rundt 20k? Jeg har selv sett det, og fått direkte vondt innvendig. Følgende situasjon tok ikke sted hos soundgarden men jeg vil ei heller nevne navn hverken på butikken eller produktene. Jeg og en kamerat var innom denne sjappa i vårt ærend og ble stående å vente litt. Mens vi sto der og nærmest grodde fast kom det inn en kunde som gjerne ville ha seg nye høytalere i prisklassen rundt 20k. Selgeren snakket om del produkter før han lot kunden høre på et bestemt oppsett. Jeg og følget mitt så på hverandre og hvisket stille for oss selv at dette kunne aldri i verda gå bra. For det første var rommet way to big for disse høytalerne, for det andre har disse høytalerne sjelden fungert bra med forsterkeren som var koblet opp. Og våre mistanker ble bekreftet fra første tone; det låt rett og slett ille. Kunden på sin side var ikke helt fornøyd, men selgeren var fast bestemt på at dette låt utrolig bra. Kunden gikk fra "skeptisk" til "selgeren sier jo at det er bra, så kanskje". Da gikk jeg og han andre fra å "hviske" til å snakke litt høyere oss imellom om nøyaktig hva som var på trynet med det oppsettet. Så tro meg Kent Ove når jeg sier at det er ganske mange innom de store kjedene som skal ha anlegg i mer betalbare prisklasser som ikke har så altfor mye peil og muligheten til å ha med seg noen. Da er selgeren ofte en god person å ha; for han er jo en selger som skal vite hva han driver med ikke sant?
    Det med "onkel mc-ekspert" var ett eksempel.

Men her blir jeg litt forundret, hvorfor mener du at jeg utelukkende tar utgangspunkt i de dyrere produktene?

Jeg snakker over hele linja, om en høyttaler koster 200kr eller 200.000 kr har ingenting å si. Det jeg mener, og vil ha frem er at det er en stor fordel å ha noen mot argumenter å litt innsikt, når du først skal ut å handle inn nytt stereoanlegg, samme hva prisen på det er. Jeg rekner liksom med at når noen som er relativt nye i gamet skal ut å handle, så handler de ikke for at anlegget skal stå i to uker, men kanskje to år. Da er det greit med litt innsikt, og ikke stole blindt på selgeren. Det er som du sier, alt for mangen som gjør det. Men jeg håper at flere og flere tar til fornuft og skjønner tegning etterhvert. Dette gjelder ikke bare lyd og bilde, men absolutt alt man kjøper, fra tv til biler til kjøkkenmaskiner til dyre klær.

Og det du runder av avsnittet ditt med stemmer nok også ganske godt, men jeg gjentar meg selv jeg håper jo at flertallet som handler i de litt dyrere klasser vet litt hva dette dreier seg om, og at de vet at har andre muligheter kanskje rett over gata som er vel så bra, og kanskje man kan spare noen kroner også.

Aner ikke. Jeg har desverre ikke vært i hver eneste filial og forhørt meg.
    Okei. Bare lurte siden du flere ganger nevner at du syns det er komisk at Soundgarden sine selger nå skal selge EC som de tidligere har snakket dritt om

Virket som om dette hadde pågått lenge og noe "alle" visste om. Trodde kanskje EC var ekstra utsatt av Soundgarden sine selger, siden EC var en sterk konkurent til Hegel, som også lager norsk elektronikk.

edit: Vi sporer kanskje litt av med denne diskusjonene her i tråden? Viss du ønsker å fortsette kan du ta det i min tråd, eller vi kan slutte av her

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo ikke så rart at SG også vil ha en bit av EC-kaka. De er jo på vei til å bli en skikkelig suksesshistorie bedriftsmessig. Det er nok kroner og øre som styrer mest, og som også bestemte at EC var totalt uinteressant da de sleit med salget.

Jeg har jo også sett ymse ved mine besøk hos Soundgarden (før navnebyttet riktignok) og akkurat kompetanse innen faget sitt er vel neppe noe man finner hos majoriteten av selgerne der (på lik linje med en god del av klubbens selgere). Blant annet har jeg aldri sett makan til inkompetent salgsdemonstrajon (les: hvordan få frem anlegget aller verste sider som samtidig passer maksimalt ugunstig med rommet, og samtidig stå der og mene at det låter skikkelig bra) og talentløst oppsett av det svindyre JBL/Macintosh/Esoteric oppsettet i Oslo.

Uansett så er det jo forsåvidt på tide å ta inn EC. EC er jo de beste transistorforsterkerne på markedet til sine priser så da bør man jo ha noen i sortimentet. Dette er selvfølgelig en absolutt sannhet som ikke er oppe til diskusjon

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dancemainia
    Er ikke helt våken jeg heller, selv om jeg er blanding av A og B menneske:P
    Vil det si at du er AB-normal - ? :-P

Gleder meg til å svinge innom en av de ultra-trange hage-butikkene og sikle på Ec..

Active frodehf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom soundgarden i haugesund, der stod det eit par PSF-1 midt på gulvet. Meget pen høytaler, låg og eit EC riaa trinn der.
    Selgeren sa det var fleire på pallene på lageret, så gler meg til å se hva dem får inn!

Må ta turen nedom når dem har fått satt det opp i demorommet, har aldri høyrt EC før. Gler meg.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei. Bare lurte siden du flere ganger nevner at du syns det er komisk at Soundgarden sine selger nå skal selge EC som de tidligere har snakket dritt om
    Pressisering: Interresant at soundgarden skal selge produkter deres selgere tidligere har disset på det sterkeste, komisk at selgere som tidligere har disset EC nå er pukka nødt til å snakke varmt om de

Virket som om dette hadde pågått lenge og noe "alle" visste om. Trodde kanskje EC var ekstra utsatt av Soundgarden sine selger, siden EC var en sterk konkurent til Hegel, som også lager norsk elektronikk.
    Hvis man går utifra et nasjonalistisk standpunkt vil selvfølgelig Hegel vs Ec være en aktuell problemstilling. Men når vi snakker om en så stor kjede som Soundgarden skal ikke nasjonalisme være hovedargumentet for å selge et produkt. Det optimale vil være en situasjon hvor selgeren faktisk vil hjelpe kunden til å finne "sitt" produkt uavhengig av nasjonalitet, det skal kvitte om man har to produkter fra to forskjellige norske produsenter eller ei.
    Situasjonen har nok vært typisk a'la "våre produkter skal du kjøpe, produkter vi ikke selger bør du holde deg unna" uten at EC har vært et spesielt utsatt offer for dette.

edit: Vi sporer kanskje litt av med denne diskusjonene her i tråden? Viss du ønsker å fortsette kan du ta det i min tråd, eller vi kan slutte av her
    eller i min? Slik jeg ser det er vel denne lille minidiskusjonen relevant i forhold til trådens tema så jeg ser ingen grunn til å bytte tråd

Men vi kan gjerne stoppe saken nå
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate hagr sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Blant annet har jeg aldri sett makan til inkompetent salgsdemonstrajon (les: hvordan få frem anlegget aller verste sider som samtidig passer maksimalt ugunstig med rommet, og samtidig stå der og mene at det låter skikkelig bra) og talentløst oppsett av det svindyre JBL/Macintosh/Esoteric oppsettet i Oslo.
    Kunne ikke ha sagt det bedre selv. Har selv hørt det anlegget, og bestemte meg meget raskt for at JBL Array ikke er høyttalerene for meg (Esoteric CD-rigg og McIntosh forsterkere har jo imponert ved flere anledninger). Har dessverre ikke hatt muligheten til å høre dem skikkelig...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hagr
    Kunne ikke ha sagt det bedre selv. Har selv hørt det anlegget, og bestemte meg meget raskt for at JBL Array ikke er høyttalerene for meg (Esoteric CD-rigg og McIntosh forsterkere har jo imponert ved flere anledninger). Har dessverre ikke hatt muligheten til å høre dem skikkelig...
    Er det ikke Jbl Everest som har pleid å være koblet opp mot Esoteric og McIntosh?
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=marsboer]Jeg har jo også sett ymse ved mine besøk hos Soundgarden (før navnebyttet riktignok) og akkurat kompetanse innen faget sitt er vel neppe noe man finner hos majoriteten av selgerne der (på lik linje med en god del av klubbens selgere). Blant annet har jeg aldri sett makan til inkompetent salgsdemonstrajon (les: hvordan få frem anlegget aller verste sider som samtidig passer maksimalt ugunstig med rommet, og samtidig stå der og mene at det låter skikkelig bra) og talentløst oppsett av det svindyre JBL/Macintosh/Esoteric oppsettet i Oslo.
    QUOTE]

Har også vært å hørt på det oppsettet, med Everest osv.
    Men kan ikke si det var en inkompetent salgsdemo, men lyden var derimot ikke akkurat verdt kostnaden på et slikt anlegg.

Det har nok litt med hvilke selgere man møter, nå er den selgeren jeg snakker om ikke lengre i kjeden, men i Harman Neby.
    Vil si han må være den mest kompetente selgeren jeg har snakket med i hele kjeden.

Syns det er ganske spenstig av SG å ta inn EC, siden jeg har til gode å høre et EC oppsett. Nå er jeg ikke kjent med historien bak, siden det var før "min tid".

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det rimeligste produktet til DP begynner på nærmere 100 000kr sier du? Har DP faset ut innstegsmodellene sine? For sist gang jeg sjekka så kosta c1b kr 25k og A1B kr 45k. Jeg har regna med at de har steget litt det siste halvåret, men at de har steget opp til nærmere 100k for den billigste komponenten er kanskje litt drøyt??

vi får se hva fremtiden bringer da vettu......og da tenker jeg ikke på pris stigning..

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •