Soundgarden skal selge Ec - hva skjer og åker noe ut? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 80
    Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Synes Soundgarden er et bra navn jeg
    Godt å se at de har tenkt litt utenfor "boksen" for å finne dette navnet.
    Iallefall med alle de andre butikkene som har "Hi-fi" i navnet sitt
    Finnes nå ett og annet bra hos dem og...

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Synes Soundgarden er et bra navn jeg
    Godt å se at de har tenkt litt utenfor "boksen" for å finne dette navnet.
    Iallefall med alle de andre butikkene som har "Hi-fi" i navnet sitt
    Finnes nå ett og annet bra hos dem og...
    Jeg er så enig med deg gamle ørn, selv har jeg vært der et par ganger og synes dem har en del flotte produkter etter min mening. Det er ikke noe å utsette på denne butikken, at de får inn Electrocompaniet sier bare de er at de støtter skandinaviske produkter. De kjører Hegel, Primare og EC som kommer, kjempe bra at noen fremmer de også. Eneste de trenger er en ny fresh samling av Patos høytalere.

Newcomer Kingestad sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De gangene jeg har diskutert Ec med gutta på soundgarden har de slengt med både det ene og det andre, kjedelig lyd, lite dynamikk osv osv. Blir morsomt å se om pipa får en annen lyd nå.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, det er så typisk, er så mange i bransjen som prater dritt om alt og alle.

Men det høres nesten ut som at folk her ikke vet at EC har vært representert over det ganske land noen år nå? Eneste forskjellen er jo at det er en annen butikk som skal ta det inn.

Jeg vet ikke hva dette eventuelt har å si for de eksisterende forhandlerne rent formelt, men i praksis ville jeg personlig tenkt meg om både 19 og 20 ganger før jeg slo beina under dem som har sørget for at produktene mine faktisk hadde et marked i flere år. Det blir jo ikke akkurat lukerativt å representere EC de kommende årene...

Kanskje de uavhengige forhandlerne finner noe interessant å ta inn i stedet for?

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kingestad
    De gangene jeg har diskutert Ec med gutta på soundgarden har de slengt med både det ene og det andre, kjedelig lyd, lite dynamikk osv osv. Blir morsomt å se om pipa får en annen lyd nå.
    ja, Ec har ikke vært mye verdt i disse butikkene. Spesielt Nemo har ofte fått hard medfart kontra mc501 og selv hegel h4se. Gleder meg til å høre hva de sier nå, men samtidig angrer jeg på at jeg ikke tidligere har hatt med meg en diktafon i butikken hehehe.

Men si meg, er det bare jeg som husker feil, eller solgte hificenterkjeden ec en gang tidligere, eller var det ohfc?
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Men det høres nesten ut som at folk her ikke vet at EC har vært representert over det ganske land noen år nå? Eneste forskjellen er jo at det er en annen butikk som skal ta det inn.

Jeg vet ikke hva dette eventuelt har å si for de eksisterende forhandlerne rent formelt, men i praksis ville jeg personlig tenkt meg om både 19 og 20 ganger før jeg slo beina under dem som har sørget for at produktene mine faktisk hadde et marked i flere år. Det blir jo ikke akkurat lukerativt å representere EC de kommende årene...

Kanskje de uavhengige forhandlerne finner noe interessant å ta inn i stedet for?
    jeg tror dette kan slå begge veier egentlig. Min første tanke var at nå blir det kun soundgarden som selger ec, noe som ville ha vært et dolk i ryggen til alle som har solgt ec i en årrekke. Men iallefall det jeg har fått opplyst er at det noen som mister agenturet, mens andre får beholde det. Av det lille jeg har fått opplyst så er det iallefall soundplanet og resonans lyd&bilde som får fortsette. Hvilke andre finner vi vel ut av fremmover

Så får vi bare håpe at de som mister ec nå utnytter muligheten til å ta på seg andre spennende agenturer, for gudene skal vite at vi ikke akkurat er bortskjemt med et eksostisk utvalg her i landet, det har blitt litt for mange år uten for mye variasjon i produktvalget..
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    jeg tror dette kan slå begge veier egentlig. Min første tanke var at nå blir det kun soundgarden som selger ec, noe som ville ha vært et dolk i ryggen til alle som har solgt ec i en årrekke. Men iallefall det jeg har fått opplyst er at det noen som mister agenturet, mens andre får beholde det. Av det lille jeg har fått opplyst så er det iallefall soundplanet og resonans lyd&bilde som får fortsette. Hvilke andre finner vi vel ut av fremmover

Så får vi bare håpe at de som mister ec nå utnytter muligheten til å ta på seg andre spennende agenturer, for gudene skal vite at vi ikke akkurat er bortskjemt med et eksostisk utvalg her i landet, det har blitt litt for mange år uten for mye variasjon i produktvalget..
    De butikkene som har solgt EC som ikke ligger rett ved en Soundgarden butikk, får fortsette å selge EC.
    På den måten får Soundgarden agentur på sakene, samtidig som man ikke mister noe mulighet for å få en demo i sitt lokalområdet...

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hjelper jo ingen ting når de som har jobbet for å få frem EC i markedet etter mange år med store kvalitetsproblemer nå mister retten til å selge det, så får nabobutikken sette seg ved det bordet man har brukt år på å dekke...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hjelper jo ingen ting når de som har jobbet for å få frem EC i markedet etter mange år med store kvalitetsproblemer nå mister retten til å selge det, så får nabobutikken sette seg ved det bordet man har brukt år på å dekke...
    nei, ut fra et etisk standpunkt hjelper det lite. Men på en annen side har jo ec og soundgarden tatt valget, noe vi må forholde oss til. Åkke som hvor rævva dårlig vi synes dette er, så håper jeg ikke folk begynner å boikotte ec på bakgrunn av dette..
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det vel EC selv som har gjort store delen av jobben med å dekke bordet.
    Og dermed burde få invitere de gjestene de selv vil.
    Hehe ble veldig flott skrevet ditte=)

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil de privat eigde hifi-butikkene fremdeles ta in Electrocompaniet? eller har Soundgarden fått monopol?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dancemainia
    Vil de privat eigde hifi-butikkene fremdeles ta in Electrocompaniet? eller har Soundgarden fått monopol?
    Soundgarden har ikke fått monopol:

Sitat Opprinnelig postet av svennand
    De butikkene som har solgt EC som ikke ligger rett ved en Soundgarden butikk, får fortsette å selge EC.
    På den måten får Soundgarden agentur på sakene, samtidig som man ikke mister noe mulighet for å få en demo i sitt lokalområdet...
    Av det lille jeg har fått opplyst så er det iallefall soundplanet og resonans lyd&bilde som får fortsette.
    Så noen privateide butikker blir det garantert.
    -------
    Mvh
    Rune

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så noen privateide butikker blir det garantert.
    Alle hi-fi-butikker i Norge er privateide (det er ihvertfall ingen offentlig eide butikker jeg vet om).

Antar du/dere mener frittstående butikker, i motsetning til kjede-butikker?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Alle hi-fi-butikker i Norge er privateide (det er ihvertfall ingen offentlig eide butikker jeg vet om).

Antar du/dere mener frittstående butikker, i motsetning til kjede-butikker?
    Kan jeg skylde på at jeg er et utpreget b-menneske og at det er tidlig på morraen?? Sevfølgelig er det snakk om frittstående det er snakk om.. hehe
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jeg skylde på at jeg er et utpreget b-menneske og at det er tidlig på morraen?? Sevfølgelig er det snakk om frittstående det er snakk om.. hehe
    Er ikke helt våken jeg heller, selv om jeg er blanding av A og B menneske:P

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig fått svar på dette med DP. Slik det er nå vil de ikke ta disse produktene inn i sine filialer både pga at de ikke kan ha alt inne, og at de føler DP ikke er forskjellig nok fra Hegel til å forsvare prisdifferansen. Men siden EC eier DP bør de kunne skaffe til veie produktene om dette er ønskelig.
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slettet

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Dette er en forhandlertråd, KentOve, flott om du oppretter en ny teknisk EC tråd og tar spørsmålet der! Hvis det ikke allerede finnes er det jo på høy tid at EC får sin egen tekniske tråd her på forumet!

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, skal selvfølgelig heller gjøre det

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må bare si at jeg liker egentlig Soundgarden mere nå en før - nå har dem t.o.m høttalere som jeg liker å høre på.

Men jeg personlig tror dette med EC i deres butikk ikke er det lurerste, slik jeg ser det så er det EC og ikke DP som kommer til å konkurere mot Hegel, og Hegel er noe Soundgarden ikke kommer til å slutte med. At DP er for lik Hegel og det er grunnen til at de ikke kommer til å ta de inn tror jeg lite på. Men DP er ikke et merke "alle" kjenner til i Norge - EC er, derfor velger de EC og ikke DP - tenker jeg.

Jeg ønsker både Soundgarden og ikke minst EC lykke til med partnersakpet, noe som jeg synes er litt dristig av dem begge to.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •