Kjøp av anlegg til 20k:)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøp av anlegg til 20k:)

Hei! Ja da er det nok en forvirret person som er på utkikk etter sterio/hjemmekino anlegg:P

Skal ha et par gulvstående høytalere,surround receiver og cd spiller. Vil ha muligheten til og koble på PS3 og Ipod.

Har lest tester og surret rundt og har kommet fram til dette.

Receiver: HK 355 eller pioneer LX51

Høytalere: Jbl Studio L880 eller B&W DM683. Usikker her.

Cd-Spiller:HK HD 980?

Kabler: Nordost Flatline gold og resten vet jeg ikke men det tar jeg ved kjøpet.

Bruket blir for det meste Rock,Metal og film. Men jeg hører på det meste stortsett.Endel rolig også.

Setter stor pris på innspill og gjerne andre oppsett hvis dere vet om noe som er bedre. Det jeg har satt opp blir litt dyrere en 20k men det går

Kan legge til at hybelen min er på 29kvm. Så det er liten plass men kjøper et "dyrt" anlegg nå for og ta med meg videre når tiden er inne for ny leilighet... Og vil en surround receiver være sterk nok til og dra to gulvstående?

Mats

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Akando
    Hei! Ja da er det nok en forvirret person som er på utkikk etter sterio/hjemmekino anlegg:P

Skal ha et par gulvstående høytalere,surround receiver og cd spiller. Vil ha muligheten til og koble på PS3 og Ipod.

Kabler: Nordost Flatline gold og resten vet jeg ikke men det tar jeg ved kjøpet.

Bruket blir for det meste Rock,Metal og film. Men jeg hører på det meste stortsett.Endel rolig også.

Setter stor pris på innspill og gjerne andre oppsett hvis dere vet om noe som er bedre. Det jeg har satt opp blir litt dyrere en 20k men det går

Mats
    Du kan nok med fordel begynne med noe billigere kabler, og så heller "oppgradere" når du føler for det. HT kabler er nok det som gir minst for pengene lydmessig, mener ihvertfall jeg.

Nå vet jeg ikke om du har hørt noen av de komponentene du remser opp.
    Men jeg kan anbefale deg DM683 på det sterkeste ut ifra egne erfaringer, dette er da selvsagt i mitt rom, på mitt oppsett og med mine ører... de spiller meget bra og har en litt mørk klang! Minuset er at de krever en del forsterkerkraft og her kan man ikke være gniten. De "største" receiverne (Yamaha 3808, Onkyo 906, Denon 4808 etc) skal ha relativt god kontroll på de. Men man kan med fordel kjøpe en litt mindre receiver og heller skaffe seg et dedikert effektrinn til 683´ene, og la receiveren ta seg ut av resten av høyttalerne.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kan legge til at hybelen min er på 29kvm. Så det er liten plass men kjøper et "dyrt" anlegg nå for og ta med meg videre når tiden er inne for ny leilighet... Og vil en surround receiver være sterk nok til og dra to gulvstående?

Mats
    Hei

Kjøp denon 2808 på tilbud hos hifiklubben, og XTZ 99 surroundpakken på Surround.no - Høyttaler spesialisten

Newcomer Bassen min sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til din musikksmak skal du ha jbl...
    Av forsterkere gå for avr355, får så ufattelig mye bedre lyd for pengene på denne forsterkeren...:P, minster litt gadget, men drit i det!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått hørt på B&W`ene. Men har lest at de er bra..hehe! Har hørt på litt forkjellig på soundgarden. Jbl ES80/90 JBL LS serien. SA 1750 har jeg blitt anbefalt på alle soundgarden butikkene,men liker ikke hvordan de spiller rock musikk. Det ble litt pinglete... Men på roligere musikk så var de bedre en ES serien. Derfor tror jeg at Studio L serien vil være en bra middel vei der Dette er jo en utgående modell men... Kan jo biampe høytalerne for mer trøkk.Skal bare ha to gulvstående og ikke surround foreløbig..

Mats

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Oslo hifi center mer utvalg og forskjellige merker enn hva nettsiden dems sier? Har nemlig muligheten for og få litt gode priser der fant jeg ut. Og det eneste jeg hadde hørt om der var Klipsch,onkyo og rotel.

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pakkeløsninger | Høyttalere | Soundgarden

Denne pakken sammen med den pioneer recievern, skikkelig god match,ambefalles

Jeg hørte de med en pionner lx-60 og en hk avr-355, Var ingen tvil om hva jeg likte best
    Men jeg ambefaller deg likevel og prøve begge to for og finne ut hv du likker best

ps3en din kan du koble til digitalt med hdmi
    cd-spiller ville jeg ikke bryd meg med, prøv dacen i recieveren først
    kjøp en ipod doc

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja har hørt på det. Men skal bare ha 2 gulvstående pga liten leilighet og samboer:P Men nå har det seg sånn at jeg burde handle på oslo hifisenter pga gode priser så skal finne ut hva de har der. Har de eller kan skaffe Harman kardon,JBL,B&W osv?

Hva mente du med og blåse i cd spiller? Spille av cd`er på playstation isteden?

Evt kan jo Onkyo receiver og Klipsch RF-62?(de med 2 6.5 tommere) funke bra?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja har hørt på det. Men skal bare ha 2 gulvstående pga liten leilighet og samboer:P Men nå har det seg sånn at jeg burde handle på oslo hifisenter pga gode priser så skal finne ut hva de har der. Har de eller kan skaffe Harman kardon,JBL,B&W osv?

Hva mente du med og blåse i cd spiller? Spille av cd`er på playstation isteden?

Evt kan jo Onkyo receiver og Klipsch RF-62?(de med 2 6.5 tommere) funke bra?
    Det jeg mente med og blåse i cd-spiller, er at du bruker playstationet til cd-spiller og kobler denne digitalt til recieveren med hdmi, Da er det recieveren som gjør jobben med og gjøre det digitale signalet om til analogt slik at det kan bli forsterket av en forsterker, Det er denne prosesen som avgjør om kilde-signalet blir bra eller dårlig, har du en cd-spiller som du kobler til analogt er det den som gjør prossesen, men dacen ( Digital/analog converter) i recieveren er ofte av god kvalitet og det er ikke sikkert du trenger en cd-spiller

Men vist du kun skal ha to høyttalere ville jeg heller ha vurdert en intrigret forsterker eller en for og effektforsterker løsning dersom du ønsker og ha en sub eller to i tilleg, du må da også selvfølgelig ha en cd-spiller, da det ikke er da konverter i vanlige intrigrerte og for forsterkere

men vist du skal ha reciever, så blir nok en onkyo reciever med klipsch en god match

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja riktig. Det kan jo være en mulighet det.Hadde jeg spart litt penger også:P Må nok ha en surround receiver for ellers mister jeg muligheten for og koble til PS3,PC osv. En av de kraftigste Onkyo eller HK burde klare og drive 2 gulvstående bra tror jeg...

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja riktig. Det kan jo være en mulighet det.Hadde jeg spart litt penger også:P Må nok ha receiver for ellers mister jeg muligheten for og koble til PS3,PC osv. En av de kraftigste Onkyo eller HK burde klare og drive 2 gulvstående bra tror jeg...
    Onkyo 805, 875 eller 876 sammen med klipsch blir vel bra

Bare et lite tips, jeg ville ikke godt for onkyo 806, onkyo bestemte seg for og gjøre forskjelene fra 800 modelen til 870 modelen større med de nye 6 moddelene, så onkyo 806 er vistnok vesentlig svakere en sin forgjenger onkyo 805 bare se på vekten 806 veiger 17 kilo, mens 805 veiger 23 kilo

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tips Nydelig forum!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Jeg har selv B&W DM683 som jeg driver med Pioneer LX60. Denne forsterkeren er utgått nå, men er etter hva jeg forstår litt kraftigere enn LX51. Jeg synes lyden i høyttalerne er aldeles nydelig! Jeg prøvde litt fram og tilbake da jeg skulle handle, men endte opp med disse 683 noe jeg er utrolig glad for idag!

Jeg har også biampet høyttalerne og bruker da Van Den Hul Teatrack høyttalerkabel.

Uansett bør du bruke god tid og prøve flest mulige høyttalere. Kanskje har du muligheten til å låne noen med deg hjem også. Lydbildet kan bli ganske forskjellig hjemme i leiligheten sammenlignet med et lytterom hos en forhandler!

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Åpner denne tråden igjen jeg.

Setter stor pris på konstruktive tilbakemeldinger

Har muligheten nå som det er god pris på SA 1750 på dette oppsettet.

SA1750
    Harman Kardon 3490 stereo receiver
    Harman kardon HD 980 cd spiller
    Velodyne CHT-8Q 8tom sub

evt så er andre valget på XTZ 99.36 men da blir det uten sub.

Noen som har prøvd blandingen HK og SA?

Har hørt litt på det men er det evt andre valg som kan være mye bedre til min smak av musikk?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja riktig. Det kan jo være en mulighet det.Hadde jeg spart litt penger også:P Må nok ha en surround receiver for ellers mister jeg muligheten for og koble til PS3,PC osv. En av de kraftigste Onkyo eller HK burde klare og drive 2 gulvstående bra tror jeg...
    Trenger ikke en surround reciver for det... Funker fint med en stereo forsterker, hvis du skal ha 2 høytalere uansett ville jeg så absolutt ha anbefalt det. Stereo lyd fra en surround reciver å en stereo forsterker kan ikke sammenlignes. Kjøp heller en Stereo forsterker som du senere kan bruke som effektforsterker. Så når du skal utvide til surround så kan du bruke en billigere reciver som forforsterker til frontene og til å drive bak og senter.
    Eneste du går glipp av er at man ikke kan skifte lydkilde på forsterkeren så skifter samtidig bilde på tv`en automatisk. Men det fikser du med macro funksjonen på en multifjernkontroll feks, Logitech harmony one.

Vill anbefale deg å høre høytalerne på en stereo forsterker før du bestemmer deg
    Håper det var til hjelp, å ikke gjorde deg mer i tvil nå enn du var før

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønte ikke helt hva du skulle fram til. Jeg skal ha HK3490 som er en stereo receiver med surround receiver tilkoblinger. alt utenom HDMI ca. Bestemte meg for at jeg ikke skal ha surround receiver alikevel og heller legge vekt på musikk delen,som er mer viktig for meg. HK 3490 er 2x120watt i 45 amper. og spiller bra og drar stortsett det meste Den har optisk kobling så PS3 kan jeg også koble til og se på film. Og den har The bridge kobling så ipod touchen kan også kobles til..Til 5k er det lite som slår HK3490 tror jeg...

Har hørt 1750 ved flere anledninger og liker lyden i de men savner punchen!! Er det noen her som kjører de med en sub som kan dele sine erfaringer med det?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så ikke at du hadde bestemt deg for en stereo reciver før etter jeg hadde postet:P Tror ikke du kommer til å angre.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •