Nye høytalere - SA1750? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 121
    Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har bestilt et par 1750 i kirsebær og subwooferen SE 200, ble for fristet. Gleder meg som en unge! Imponerende lyd fra de små elementene, hørte dem i butikken med en Pioneer LX-51 receiver.

Er på kikk etter et par fornuftige kabler for å bi-ampe, men legger ikke mye penger i det. Dårlige kabler kan såklart ødelegge for god lyd, men kostbare kabler kan ikke tilføre noe mer enn det som er der i utgangspunktet. Er med andre ord kabelskeptiker og lykkelig med det. Har heller ikke mye tro på bi-wiring, men å utnytte ledige forsterkere i recieveren (bi-ampe) er jo sunn fornuft?

Til helgen blir det bi-amping og sandfylling!:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk selv for SA1750 og nå blir det Primare i21.
    Har noen kabelforslag til denne kombinasjonen? Er egentlig interessert i å bruke nokså lite på kabler foreløpig.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MCommander
    Gikk selv for SA1750 og nå blir det Primare i21.
    Har noen kabelforslag til denne kombinasjonen? Er egentlig interessert i å bruke nokså lite på kabler foreløpig.
    super flatline er en god kombinasjon men kanskje litt over budsjett?

dreamcaster kan du altid få på løpemeter som også er en god kabel med mulighet for bi wiring ellers har man altids vanlig flatline som kommer ferdig terminert

du har ivertfall fått deg en RÅ bra kombinasjon lyd produkter!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om det er kjent, men i følge folk på Soundgarden i Oslo Sentrum vil tilbudet på SA1750 være over i morgen. Butikkene er vel stengt nå, men det skulle være mulig å bestille på nettbutikken fram til midnatt.

Dette rimer egentlig ikke med det jeg ble fortalt i butikken på Majorstua på fredag. Der ble jeg fortalt at tilbudet skulle vare ut denne uka.

Uansett, bare et tips til dem som eventuelt skulle sitte på gjerdet ennå... Er selv ikke blant dem, siden jeg bestilte mine i dag:-) Dog får de visst ikke inn høyttalerne i bøk på et par uker, så det blir litt ventetid. Buhu.

Newcomer Alex_de_Large sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte mine nye herligheter der på mandag, og da ble det sagt at tilbudet gikk ut på tirsdag. Så det spørs om det ikke er et godt gammeldags salgsknep.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex_de_Large
    Kjøpte mine nye herligheter der på mandag, og da ble det sagt at tilbudet gikk ut på tirsdag. Så det spørs om det ikke er et godt gammeldags salgsknep.
    mandag var den opprinnelig dagen så vitt jeg har forstått men så er det dette med " så lenge lageret rekker " som sikkert spiller inn...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GrEmLiNgS
    mandag var den opprinnelig dagen så vitt jeg har forstått men så er det dette med " så lenge lageret rekker " som sikkert spiller inn...
    Muligens, men mine var i hvert fall ikke på lager...

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kampanjen gjelder nok ett bestemt parti som man har fått prutet en bedre pris på fra produsent (kan være alt fra lagertømming pga kommende nye modeller, til rett og slett ønske om å selge flere enheter...)

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex_de_Large
    Tilbudet gjelder nok så lenge kjeden har høytalere på lager som de har kjøpt til prutet pris, alternativt så lenge de klarer å få tak i til prutet pris fra produsent

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Albatross
    Muligens, men mine var i hvert fall ikke på lager...
    ikke lokalt nei men soundgarden har hovedlager i kr.sand!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GrEmLiNgS
    ikke lokalt nei men soundgarden har hovedlager i kr.sand!
    Det var det lageret jeg (noe upresist) refererte til.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..og der var prisen 12 laken igjen. Er det forresten noen som har erfaring med Onkyo og disse? Tenkte jeg skulle parre dem med Onkyo 876 og bruke dem som fronter i 5.1, evt biampe frontene. Noen som har prøvd noe i nærheten av dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sa 1750

jeg fikk mine satt opp i går, låter helt UTROLIG bra, selv på min gamle NAD 3020B og med noe nyere NAD CD C540, kjøpte brukbare kabler, vet ikke hvor mye det gjør fra eller til, Nordost uper flatline MKII. Poenget med disse er at du får bi-wire (4 inn i høytaler) og 2 banan plugg inn i forsterker. SA 1750 spiller utrolig klart, og selv bassen er bra, frekvensområdet er visst 40-40.000
    Når det gjelder sand så står det faktisk i bruksanvisningen fra Syste Audio i Danmark at man bør helle sand i begge høytalere, er sandkammer i bunn, med skru åpning bak. Har lest enkelte anbefalinger på nett, så sand er ogsså kjøpt inn (fin akvariesand) men har ennå ikke rukket å fylle på.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per-Harald
    jeg fikk mine satt opp i går, låter helt UTROLIG bra, selv på min gamle NAD 3020B og med noe nyere NAD CD C540, kjøpte brukbare kabler, vet ikke hvor mye det gjør fra eller til, Nordost uper flatline MKII. Poenget med disse er at du får bi-wire (4 inn i høytaler) og 2 banan plugg inn i forsterker. SA 1750 spiller utrolig klart, og selv bassen er bra, frekvensområdet er visst 40-40.000
    Når det gjelder sand så står det faktisk i bruksanvisningen fra Syste Audio i Danmark at man bør helle sand i begge høytalere, er sandkammer i bunn, med skru åpning bak. Har lest enkelte anbefalinger på nett, så sand er ogsså kjøpt inn (fin akvariesand) men har ennå ikke rukket å fylle på.
    Grattis med nye høyttalere! Nå gleder jeg meg ikke mindre til jeg får mine...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

I hus!

Da er omsider et par SA1750 i hus, og først må jeg jo se at de passet utmerket - lekkert, diskret og i hvitt passer de ekstremt bra inn

Nå tar det jo noe tid å få brent de inn skikkelig, men kan ikke si annet enn at de spiller helt utmerket så langt. Koblet til en Marantz SA880 receiver og det fungerer helt fint. Har sammenlignet litt med gamle kasser, og de er milevis over JBLene jeg hadde. Faktisk ble jeg enda litt mer imponert over å høre hvor godt mine gamle bakhøyttalere (Infinity Reference 1) holdt følge. Men SA1750 er tross alt i en annen klasse uansett. Klar fin lyd, ikke antydning til noe forvrengning selv om jeg fyrte opp så jeg nesten ikke klarte å være i rommet. God presis bass er det også - overraskende bra faktisk. Rock, klassisk og akustisk er helt topp, det eneste som hittil kanskje mangler den aller siste punchen er R&B/hipHop - og det er nok fordi det mangler den bittelille siste trøkken i bassområdet.

Har også testet litt kabler - kjøpte noe tvilende med Nordost Super flatline mkII etter anbefalning av selger. Selv synes jeg mine gamle og vesentlig mer rimelige kabler faktisk høres bedre ut så langt. Det er noe i overkant skarpt med lyden fra Nordost kablene som gjør det litt ubehagelig å høre mellomtone/diskant, og bassen høres også litt mer fyldig og myk ut med de gamle. Nå kan dette like gjerne være personlig preferanse, at Nordost kablene faktisk er FOR bra og/eller at det vil endre seg etterhvert som høyttalerne er spilt skikkelig inn.

Likevel, meget fornøyd med høyttalerne så langt!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forresten...

Det tok godt over to uker å få høyttalerne til butikken i Oslo. Det er jo i overkant lang tid synes jeg - spesielt når selger måtte sjekke at de faktisk hadde de på "lager"... vet ikke helt hva dette skyldes, men de kan umulig bare ha kommet fra Kristiansand vel?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av iMan
    Det tok godt over to uker å få høyttalerne til butikken i Oslo. Det er jo i overkant lang tid synes jeg - spesielt når selger måtte sjekke at de faktisk hadde de på "lager"... vet ikke helt hva dette skyldes, men de kan umulig bare ha kommet fra Kristiansand vel?
    Jeg fikk mine i går, etter ca to uker. De hadde dem verken på lager i butikken eller Kristiansand da jeg bestilte, så det betyr vel at de kom fra Danmark.

Førsteinntrykket er veldig bra. Skvatt litt først da det låt helt plastikk ved første oppkobling - så viste det seg at forsterkeren stod innstilt på surround med cut-off til en sub jeg ikke har (har ny receiver og, serru..). LItt trykking og vips fikk vi tokanals stereo, gitt! Da ble det andre boller.

Jeg kjøpte da IKKE dyre Nordost kabler som jeg ble anbefalt, men gikk i stedet for 4 kvadratmillimeters OFC-kabler fra Clas Ohlson, mest for å prøve, og det låter etter mitt skjønn veldig bra. Jeg merket tydelig forskjell da jeg fyrte opp Bi-ampinga på Onkyo 706'en. Ble mye mer trøkk og kontroll, både i bånn og topp, i forhold til å bare benytte to kanaler. Ganske morsomt hvor mye punch som ligger i de høyttalerne når de får litt å jobbe med...

Skal begynne og jobbe med plassering og sånn i dag. Vurderer også å gå fra de gummiknottene til de medfølgende spikesene, men trenger noen parkettbeskyttere først. Men foreløpig må meg si meg svært fornøyd - bra lyd til go'pris!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er 1750 på tilbud hos soundgarden igjen! løp og kjøp!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cobalt
    Nå er 1750 på tilbud hos soundgarden igjen! løp og kjøp!
    Riktignok er 7.995,- tusen kroner over forrige tilbud, men fortsatt et godt kjøp vil jeg si!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestiller meg SA1750,HK3490,HK HD980 og Velodyne CHT-Q8 eller den rimligere 10 tommern i morra Hvilken sub ville dere gått for der?

Tror dette blir bra jeg

Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •