Nye høytalere - SA1750? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 121
    Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kolle
    jeg skulle no ordlagt meg litt bedre og det var ikke ment si noe stykt om dette forumet. Jeg har selv stor glede av det.

Som du sier så vil en selger i en hifi butikk være svært subjektiv i sine anbefalinger, men det stemmer også for brukerne av dette forumet. Alle vil rettferdiggjøre sitt valg av høyttaler er dermed like subjektive som selgeren.

Mitt poeng var at hvis trådsarter hadde hørt de og likte de så ser jeg ingen grunn til å ikke slå til. Det er selvfølgelig bra med en konstruktiv diskusjon, men det finnes da grenser til synsing.

Min anbefaling er å lese en test eller to, tenk seg litt om hva man ar behov for. "skal jeg vekke naboen eller kose meg med musikk?" "hva sier dama om disse" osv...

Uansett vil jeg tro at dette er et godt kjøp, samme hva mange måtte mene om det, Nei, der ble jeg litt subjektiv gitt, kanskje fordi jeg synes dette er noe av de peneste høyttalerne som er laget. Håper SA har lagt like mye vekt i lyden som de har på design. Gleder meg iallfall til imorgen.

Går nok bra det, men når det gjelder "synsinga" så er det forskjeld på "synsing" fra en som verken har sett og hørt produktet og en som har brukt det tidligere.
    Selvom jeg har testet det og lyttet på det så blir en del av det jeg kan si om høytaleren nettop synsing.
    Det blir hvordan jeg oppfattet høytaleren, hva jeg syns er svakhetene.
    Jeg vet ikke og ønsker ikke å spørre alle direkte om de faktisk har hørt det de uttaler seg om, men sjansene er nok der for at en del uttaler seg positivt eller negativt uten å ha lyttet selv.

Så får det da være at man forsvarer sine egne kjøp litt, det vet man hvertfall hvordan låter

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg iallfall til imorgen.
    Bor selv et steinkast unna soundgarden i sentrum, noen ide om når du/dere skal på demo?
    Kanskje jeg får tatt meg en tur så du kan slå meg i hue med en SA høytaler om du syns jeg tar heilt feil etter demoen

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GrEmLiNgS
    grunnen til at soundgarden selger 1750 billig er ikke fordi det kommer en erstatter.
    det er snakk om at det muligens kommer en modell imellom 1750 og ranger i en prisklasse i mellom ( ca 15-16k ) noe jeg vil tro alle har savnet
    I følge butikksjefen på Majorstua så er 1750 på vei ut av sortimentet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Albatross
    I følge butikksjefen på Majorstua så er 1750 på vei ut av sortimentet.
    hmm da vet Thomas på majorstua mer enn innkjøps sjefen utifra den info jeg har fått ivertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm da vet Thomas på majorstua mer enn innkjøps sjefen utifra den info jeg har fått ivertfall.
    Vel, han var ikke veldig bastant i påstanden, så det var kanskje litt urettferdig av meg å legge det på ham... Hva er det du har hørt? At det kommer en høyttaler imellom 1750 og Ranger, men at 1750 skal bestå?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var SA 1750 og HK 255 kjøpt. De hadde ikke flere SA1750 på butikk så de måtte få de fra lager. Må dermed vente et par dager for å få de i hus.

Jeg synes de spilte meget pent, klar og fin lyd, uten for mye diskant. -Veldig bra mellomtone. Nå hadde jeg ikke med noen ordentlige basslåter så skal ikke uttale meg så mye om det. Uansett kommer de til å få hjelp av en sub så ser ikke det helt store problemet der. Legger ut noen bilder når jeg får de. =)

Blir spennende bi-ampe de med Embla monoblokker og Hk 255.

Disse høyttalerne er MYE bedre enn alt annet jeg ikke har hørt! Dermed basta!

Noen som har fylt opp med sand i de? Har det noe for seg?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøpt!

SA1750 er hørt en gang til, og jeg må bare si at jeg synes de høres bra ut. Kan ikke umiddelbart si at jeg synes bassen er noe problem i det hele tatt (tok med et par låter med bra basstrykk i) - og ellers låter de bra. Spilt fra en rimelig HK receiver. Blir spennende å høre de når de kommer i eget hus - er jo litt forskjell på forsterkere og rom og alt det der.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Albatross
    Vel, han var ikke veldig bastant i påstanden, så det var kanskje litt urettferdig av meg å legge det på ham... Hva er det du har hørt? At det kommer en høyttaler imellom 1750 og Ranger, men at 1750 skal bestå?
    jeg vet at 1750 ikke går ut det er det jeg vet

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var SA 1750 og HK 255 kjøpt. De hadde ikke flere SA1750 på butikk så de måtte få de fra lager. Må dermed vente et par dager for å få de i hus.

Jeg synes de spilte meget pent, klar og fin lyd, uten for mye diskant. -Veldig bra mellomtone. Nå hadde jeg ikke med noen ordentlige basslåter så skal ikke uttale meg så mye om det. Uansett kommer de til å få hjelp av en sub så ser ikke det helt store problemet der. Legger ut noen bilder når jeg får de. =)

gratulerer

3 liter i hver høyttaler gjør at dybden blir bedre og faktiskt litt mer fylde i bassen, så ja det har litt for seg

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gratulerer

3 liter i hver høyttaler gjør at dybden blir bedre og faktiskt litt mer fylde i bassen, så ja det har litt for seg
    Pakkes i poser da, eller løst?

Kjøpte forresten med Nordost kabler også - er det ok saker, eller overkill?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av iMan
    SA1750 er hørt en gang til, og jeg må bare si at jeg synes de høres bra ut. Kan ikke umiddelbart si at jeg synes bassen er noe problem i det hele tatt (tok med et par låter med bra basstrykk i) - og ellers låter de bra. Spilt fra en rimelig HK receiver. Blir spennende å høre de når de kommer i eget hus - er jo litt forskjell på forsterkere og rom og alt det der.

Gratulerer så mye med nye høytalere
    Håper du blir ennå mer fornøyd når de spiller i heimen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pakkes i poser da, eller løst?

Kjøpte forresten med Nordost kabler også - er det ok saker, eller overkill?

så fin sand som mulig, og tømmes rett i høyttaler ikke embalert i noe poser eller noe.

hvilken nordost kabel kjøpte du?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så fin sand som mulig, og tømmes rett i høyttaler ikke embalert i noe poser eller noe.

hvilken nordost kabel kjøpte du?
    Nordost super flatline 2 meter par - om det sier noe. Har jo ikke hentet da, så det går sikkert å bytte om man bør (?) Litt usikker på om det er vel voldsomt - selvom de sikkert er veldig bra... Er det så mye mer å hente ift f.eks. helt standard kabler til 4-500 kr. (er sikkert som å banne i kjerka her inne å si noe sånt da...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nordost super flatline 2 meter par - om det sier noe. Har jo ikke hentet da, så det går sikkert å bytte om man bør (?) Litt usikker på om det er vel voldsomt - selvom de sikkert er veldig bra... Er det så mye mer å hente ift f.eks. helt standard kabler til 4-500 kr. (er sikkert som å banne i kjerka her inne å si noe sånt da...
    det er en del å hente på å bi wire denne høyttaleren så det er absolutte en kabel som vil gi deg god opplevelse! om forskjellen er verdt prisforskjellene er opp til hvert enkelt øre å avgjøre

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sand

Biltema sandblåsersand er fin. Tømmes direkte i. Gratulerer med gode høytalere!

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper du ikke hører forskjell fra di og Nordost 4 flat. Var de ferdig terminerte også?
    Har SA 1280 MKII i stua selv å det er utrolig at det kommer såpass mye bass ut av di små elementene. Jeg kjøpte biltema sand og fylte dem med.

Intermediate zantrix sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Super flatline er gode kabler, har de selv Det er min mening i alle fall!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke helt dilla på kabler, men kjøpte noe noen skjemede hos Eltek Supra 2,5 kvadrat. Låter nok mer en bra nok. Nordost kablene er jo veldig flotte, men føler at det blir litt mye penger å gi 1300 for litt kabler.

Jeg får kjøpe meg litt sand på biltema =) Blir spennende!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke helt dilla på kabler, men kjøpte noe noen skjemede hos Eltek Supra 2,5 kvadrat. Låter nok mer en bra nok. Nordost kablene er jo veldig flotte, men føler at det blir litt mye penger å gi 1300 for litt kabler.

Jeg får kjøpe meg litt sand på biltema =) Blir spennende!
    kabelen det er snakk om her koster 2200,- ca

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å si at man er skeptisk til kabler er inne er ikke som å banne i kirka, bruker XLR studio kabler mellom pre og effekt og hadde det ikke vert for at noen alvorlige kabler fulgte med swans hadde jeg ikke hatt noe så flott der heller. Jeg tenker som så at kabler er ikke et ledd som skal tilføre noe eller ta bort noe kunn videreføre signal, skal det farges gjør jeg det andre steder. Dessuten er vel det som brukes i innspillings studio sikkert mer enn bra nok for meg, ikke koster de noe serlig heller.
    Er med andre ord en kabel skeptiker selv
    Det jeg har tro på er så enkelt som ren leder, stor nok dimensjon, gode koblinger og pent utseende

Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •