Nye høytalere - SA1750? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 121
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Må selv inrømme at SA 1550 er generelt noe av det kjedeligste jeg har hørt
    På dem vil man ha behov for subb om ikke også musikk skal låte spinkelt.
    Klipsch er på en annenside noe av det tøffeste jeg har hørt RF82 kan bli vel fyldig i bassen i noen sammenhenger tror RF62 eller kanskje 52 faktisk vil være en mer riktig høytaler å sammenlikne med siden størrelse betyr noe for kjøper.
    Dreier seg vel egentlig om to ytterligheter innenfor den prisklassen her.

Dali Ikon har jeg hørt mange ganger, men har aldri fått noe spesielt forrhold til dem.

Om iMan mener utseende er viktig ville jeg søkt litt på alternativer som XTZ 99.36 XTZ 99.36 koster 7990,-
    Ellers mener jeg selv at Tannoy sine Revolution signature serie er utrolig lekre. Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!
    Må med en svært bra finish. 10995,- eventuelt bare Revolution varianten som koster 6995,-

Ser jo at du har hatt JBL TLX 171 som var en treveis med 8" bass, skjønner at du kan ønske deg noe som ikke er fult så "rockete", Tannoy og XTZ er deffinitivt mindre rockete, men byr alikevel på mer morro enn og kvalitet enn det jeg har hørt 1550 SA levere.

nå har jeg hørt både 1550 og 1750, og må innrømme at det er merkbar forskjell- har selv klipsch RF83, og vet dermed hva RF82 står for.

i et rent musikk oppsett med ok forsterker på en stue, vil jeg absolutt si at sa leverer.

Intermediate zantrix sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart forskjell ja, SA1750 er en bedre høyttaler! SA spiller egentlig overraskende på film også, men såklart klipsch er jo kjent som kongen av film da De spiller jo ca som b&w CM-serien, 683 blir jo noe mer kraftig igjen. Men du bør høre SA på Primare, det er veldig bra! De fungerer også veldig bra på HK

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zantrix
    Hva hørte du SA1550 på om jeg tørr og spørre? har ikke noe problem med at det låter spinkelt her i alle fall! Jeg bruker de på Harman Kardon, noe som gir de mer fylde i bunn og MYE dynamikk! Jeg synst ikke klipsch er så sykt som du påstår, de har mye bass og god filmlyd, men ser de fleste sier at de MÅ ha rør til musikk f.eks? og at de låter mye tøffere en fint

jeg mener absolutt ikke at man må ha rør til musikk, en skikkelig forsterker er absolutt kanon spør du meg!

selv har jeg hatt flere H/K opp igjennom - menfølte en klar bedring av dynamikk og bass når jeg byttet fra H/K til Onkyo..

off topic men..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart forskjell ja, SA1750 er en bedre høyttaler! SA spiller egentlig overraskende på film også, men såklart klipsch er jo kjent som kongen av film da De spiller jo ca som b&w CM-serien, 683 blir jo noe mer kraftig igjen. Men du bør høre SA på Primare, det er veldig bra! De fungerer også veldig bra på HK

personlig likte jeg Primare bedre enn H/K - men begge klarte seg fint på SA

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    personlig likte jeg Primare bedre enn H/K - men begge klarte seg fint på SA
    det skulle da bare mangle, det er jo " en klasse opp " på sett og vis

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde onkyo før på mitt SA oppsett, synst HK funker bedre men dette er helt klart person til person eller fra øre til øre

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde onkyo før på mitt SA oppsett, synst HK funker bedre men dette er helt klart person til person eller fra øre til øre

jeg tenkte mest på Klipsch her:P

her selv kun hørt H/K og primare på SA, samt en billig teac, som ikke er verdt å nenvne..

Mulig dårlig formulert

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som ble rettet opp lengre nede er det snakk om 1750!
    Hørt på HK 645 reciver, en eldre rotel sak og Denon 3806 Reciver.
    Jeg har absolutt respekt for at hva folk kan like er forskjellig, men man må være litt åpen for at det kan finnes noe bedre for akkurat iMan pr krone selvom Soundgarden har dem på tilbud.

Bassen er disse høytalerenes største svakhet, og jeg kan ikke si å ha hørt at disse har kvaliteter som veier opp for det, at de vil gi en "oppleve en helt annen lydverden da lyden er i en helt annen klasse" er vel strengt tatt poenget med å skifte høytaler, men ikke noe som er spessielt for SA, både Tannoy og kanskje spesielt XTZ sine modeller med Seas mellomtone blir rost opp i skyene. begge modeller som konkurerer med SA 1750 sin "nye" pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    teac på sa er for dem som vil bruke lite penger og skal ha noe " bokhylle " greier hehe...

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eventuelt så sparer du litt penger og kjøper noe brukt.
    Om man er over normalt intressert i dette er det jo ofte sån at man ikke syns det er så galt å kjøpe og selge litt: http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/41515 og http://avforum.no/avtorget/showprodu...1484&cat=last7

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Som ble rettet opp lengre nede er det snakk om 1750!
    Hørt på HK 645 reciver, en eldre rotel sak og Denon 3806 Reciver.
    Jeg har absolutt respekt for at hva folk kan like er forskjellig, men man må være litt åpen for at det kan finnes noe bedre for akkurat iMan pr krone selvom Soundgarden har dem på tilbud.

Bassen er disse høytalerenes største svakhet, og jeg kan ikke si å ha hørt at disse har kvaliteter som veier opp for det, at de vil gi en "oppleve en helt annen lydverden da lyden er i en helt annen klasse" er vel strengt tatt poenget med å skifte høytaler, men ikke noe som er spessielt for SA, både Tannoy og kanskje spesielt XTZ sine modeller med Seas mellomtone blir rost opp i skyene. begge modeller som konkurerer med SA 1750 sin "nye" pris.

smaken er som baken - og takk for det

jeg likte godt SA, og heller de enn f.eks XTZ, men for all del - det finnes mye bra der ute

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff, sier jeg.

Det beste er nok at Iman drar og hører selv

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    smaken er som baken - og takk for det

jeg likte godt SA, og heller de enn f.eks XTZ, men for all del - det finnes mye bra der ute
    Ja det hadde vert kjedelig om alle likte det samme, mange diskusjoner her inne ville det heller ikke blitt .

Men når du sier du liker SA bedre enn XTZ, hvilke modeller har du hørt?
    Sistnevnte er jo ikke spesielt lett å få demo på mener jeg, og etter å ha hørt 4 forskjellige XTZ modeller samt 1750 og Explorer fra SA føler jeg at jeg med sikkerhet kan si hvilken jeg liker best.

Jeg har faktisk jobbet en del for å få et fult surround system med 1750 i front til å låte bra på en HK 645, flere dager gikk med og en Denon reciver ble også testet uten at eier ble fornøyd.
    Skjønner riktignok ikke hva han tenkte på når han lyttet til SA før kjøp, men han likte den lyden han fikk til hjeme, det endte nå med at det hele ble solgt.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff, sier jeg.

Det beste er nok at Iman drar og hører selv
    Så sant så sant, bor man i oslo skulle det ikke være så langt å reise heller.
    Tannoy, Dali og SA kan jo lyttes til midt i stenrtum og XTZ er jo mulig å lytte til hos surround sitt utsalgssted om jeg ikke tar feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for alle svar!

Det er mye meninger og smaker forstår jeg
    Skal ta med ny CD til Soundgarden i morgen og tar en runde til med SA 1750 ihvertfall, før jeg endelig bestemmer meg.

En annen ting... registrerte at receiveren min er 8 ohms - og SA høyttalerne er bare 4 ohms (?)... ingen fare for at jeg skal "smelte" forsterkeren eller noe? Liten sjanse forsåvidt til at jeg skal fyre på det den er god for uansett, så det bør vel være greit?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av iMan
    Det er mye meninger og smaker forstår jeg
    Skal ta med ny CD til Soundgarden i morgen og tar en runde til med SA 1750 ihvertfall, før jeg endelig bestemmer meg.

En annen ting... registrerte at receiveren min er 8 ohms - og SA høyttalerne er bare 4 ohms (?)... ingen fare for at jeg skal "smelte" forsterkeren eller noe? Liten sjanse forsåvidt til at jeg skal fyre på det den er god for uansett, så det bør vel være greit?
    Hvis 8ohm er laveste impedanse forsterkeren din klarer så vil ikke den være det rette for 1750, som du sier er på nom. 4ohm. De aller fleste forsterkere klarer 4ohm, hvis det ikke er snakk om parallelkobling (bruk av både speaker A og B, som noen forsterkere har). Dette skal komme klart frem på baksiden eller manualen......

Kanskje litt "på siden", men combo SA og Primare er særdeles bra. Disse to merkene samarbeider også tett, med tanke på utvikling, produksjon etc (SA er dansk og er importør for Primare i DK, samtidig så har Primare dansk eier selv om produksjonen er i Sverige). Så disse to merkene er en sikker vinner sammen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JBT
    har du noe info om arvtageren?1780? står det noe om dem på internett eller bilder?

vil tro at sa1750 til tilbudsprisen er et virkelig godt kjøp.
    Står ingenting om dette på nettet som jeg har finni, men ifølge Soundgarden, så er dette tilfelle. Som det har blitt sagt tidligere, så er det snakk om en modell mellom 1750 og Ranger. Jeg uttrykte meg litt feil når jeg sa "erstatter". For de skal visst ikke slutte med produksjonen av 1750.

Uansett vil jeg påsta at prisen 1750 har hos Soundgarden nå er et kupp, i mine øyne

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, å spørre her inne om en høyttaler anbefalling er ganske så dumt, ikke mye objektivitet å finne. Liker du SA 1750 og synes der er fine så kjøper du de, nå er det god pris på det også.

Hadde du likt CW og synes de gjorde seg pent i stua så hadde man kjøpt de. Sånn er den saken; smaken er som baken den er delt. Mens andre har smak som baken, men dem om det.

Det var dagens anbefalling, kanskje vi sees hos Soundgarden imorgen!

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolle
    Hehe, å spørre her inne om en høyttaler anbefalling er ganske så dumt, ikke mye objektivitet å finne. Liker du SA 1750 og synes der er fine så kjøper du de, nå er det god pris på det også.

Hadde du likt CW og synes de gjorde seg pent i stua så hadde man kjøpt de. Sånn er den saken; smaken er som baken den er delt. Mens andre har smak som baken, men dem om det.

Det var dagens anbefalling, kanskje vi sees hos Soundgarden imorgen!

Jeg lurer da egentlig litt på hvor du ville spurt om anbefaling Kolle ?
    For er det en ting man burde får med seg omtrent sekundet man setter foten innenfor døren på en hifibutikk er jo at selger i 99% av tilfellene anbefaler noe han selv selger.
    Blir litt som å besøke en Ford forhandler for å spørre om du skal ha Ford Transit eller VW caddy

Tester i lydblader er en god pekepinn men det er da ikke sikkert at de som testet liker det samme som deg heller.
    For testere i blader og alt annet gjelder da det samme som oss dødelige "smaken er som baken den er delt".

Blir nok revet med enkelte ganger, og man kan vel utrykke seg som om det man selv liker er det eneste rette, men tanken er god og jeg holder da absolutt AVforum for et av de beste stedene å spørre om sliketing.

Så får man heller tåle at ikke alle er enige og lese litt mellom linjene om hva som folk flest har hatt gode erfaringer med.

For trådstarter så var denne tråden strengt tatt mer en bekreftelse på valget enn noe annet, ikke noe galt med det såklart, men håper da du er åpen for å vurdere tips om gode alternativer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg skulle no ordlagt meg litt bedre og det var ikke ment si noe stykt om dette forumet. Jeg har selv stor glede av det.

Som du sier så vil en selger i en hifi butikk være svært subjektiv i sine anbefalinger, men det stemmer også for brukerne av dette forumet. Alle vil rettferdiggjøre sitt valg av høyttaler er dermed like subjektive som selgeren.

Mitt poeng var at hvis trådsarter hadde hørt de og likte de så ser jeg ingen grunn til å ikke slå til. Det er selvfølgelig bra med en konstruktiv diskusjon, men det finnes da grenser til synsing.

Min anbefaling er å lese en test eller to, tenk seg litt om hva man ar behov for. "skal jeg vekke naboen eller kose meg med musikk?" "hva sier dama om disse" osv...

Uansett vil jeg tro at dette er et godt kjøp, samme hva mange måtte mene om det, Nei, der ble jeg litt subjektiv gitt, kanskje fordi jeg synes dette er noe av de peneste høyttalerne som er laget. Håper SA har lagt like mye vekt i lyden som de har på design. Gleder meg iallfall til imorgen.

Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •