Priser på hifiklubben.... - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 23 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 444
    Newcomer morten2101 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Litt ot, men jeg forstår ikke alle produsentenes prispolitikk jeg.

Ta for eks. Yamaha.
    De lar ikke selgerene sette sine egne priser, og MÅ følge veil. priser satt av Yamaha. Disse har rundt en 30-40% avanse.

Det er en grunn til at det aldri finnes yamaha produkter på tilbud skjønner dere.

Hadde Yamaha latt selgerene sine sette egne priser, kunne disse satt ned prisen til de hadde rundt 5-10% avanse. Dermed hadde Yamaha kapret enorme markedsandeler. Se for deg for.eks Yamaha rxv 3900 til 9000kr.

De er vel redd for priskrig antageligvis...

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ta for eks. Yamaha.
    De lar ikke selgerene sette sine egne priser, og MÅ følge veil. priser satt av Yamaha. Disse har rundt en 30-40% avanse.

-----------------------------------------------------------------

Danke

Vel det stemmer ikke helt, den forhandleren jeg kjenner han kjøpslår som bare det, skrur av 1000 og 1500kr på kjøpslåing der ja.
    Legger seg alltid under Elkjøp og surround.no feks.
    Det kommer nok mer an på hva slags avtaler som ligger til grunn, Elkjøp har nok feks andre avtaler enn feks privatpersoner og små enkeltforetak.

Solberg hifi er butikken og den ligger i Sarpsborg.
    www.solberghifi.no

De har ganske mange interessante varer i shopen sin og ofte er det mulig å gjøre et kupp der, særlig hva gjelder kvalitetsforsterkere eller høytalere som de har hatt liggende en stund.
    Fikk et knakende godt tilbud på en Klipsch sub der engang husker jeg.
    Rimelig grei pris på Rxv1800 også, men det ble det ingen råd med.
    Veldig hyggelige folk også og mye demovarer fra hyllene osv.
    Anbefaler deg å ringe å forhøre deg på pris eller tilbud, du kommer nok til å få et vurderende tja... dvs god gammeldags kjøpslåing.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av morten2101

Ta for eks. Yamaha.

Det er en grunn til at det aldri finnes yamaha produkter på tilbud skjønner dere.

Hadde Yamaha latt selgerene sine sette egne priser, kunne disse satt ned prisen til de hadde rundt 5-10% avanse. Dermed hadde Yamaha kapret enorme markedsandeler. Se for deg for.eks Yamaha rxv 3900 til 9000kr.

De er vel redd for priskrig antageligvis...
    Dette er vel ikke lovlig?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var i butikken(hifiklubben) slutten av desember så på dali cancept 2 og 12" sub. Noen dager senere jeg skulle kjøpe de hadde alt i serien gått opp i pris. Småirriterende.:evil:

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hifiungen
    Var i butikken(hifiklubben) slutten av desember så på dali cancept 2 og 12" sub. Noen dager senere jeg skulle kjøpe de hadde alt i serien gått opp i pris. Småirriterende.:evil:

Det er irreterende , men ble kjent lenge om at priser ville går opp etter nyttår...

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michael1
    Det er irreterende , men ble kjent lenge om at priser ville går opp etter nyttår...
    men det var vel ingen som trodde det skulle skje klokka 00:00 01.01.2009?

jeg og visste jo at prisene skulle opp, men trodde ikke det skulle skje akkurat da nei...

Newcomer c0n05 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bemerker meg en liten ting, fler som sier "nei nå skal jeg iallefall ikke handle hos HFK, nå som prisene har gått opp"..

Men er av de som hadde planlagt å handle, er det noen som har stillt opp i butikken med det planlagte beløpet og sagt at de ønsker å handle til den prisen de så på de aktuelle produktene før nyttårsaften? For å si det sånn, du som hadde planer om å shoppe for 70.000.- , jeg tror framdeles du får handle de samme varene for 70.000.- ...

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De får ha disse skyhøye prisene sine og merke kundeflukten, det som kommer til å skje. Jeg skulle egentlig gått over til Mentor i år men det skjer ikke, de har prisa seg ut av markedet og det skjedde ikke noe mens dollaren var rimelig lav. De tjente nok på varene sine mens valutakursene lå lavere, men fort det er økning og da kommer det rammaskrik og sjokkpriser for en dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisene i England ser fortsatt bra ut....får jo dekket flybilletter for det som en sparer....

Home Page - Audio T

Newcomer morten2101 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke

Ta for eks. Yamaha.

-----------------------------------------------------------------

Danke

Vel det stemmer ikke helt, den forhandleren jeg kjenner han kjøpslår som bare det, skrur av 1000 og 1500kr på kjøpslåing der ja.
    Legger seg alltid under Elkjøp og surround.no feks.
    Det kommer nok mer an på hva slags avtaler som ligger til grunn, Elkjøp har nok feks andre avtaler enn feks privatpersoner og små enkeltforetak.

Solberg hifi er butikken og den ligger i Sarpsborg.
    www.solberghifi.no

De har ganske mange interessante varer i shopen sin og ofte er det mulig å gjøre et kupp der, særlig hva gjelder kvalitetsforsterkere eller høytalere som de har hatt liggende en stund.
    Fikk et knakende godt tilbud på en Klipsch sub der engang husker jeg.
    Rimelig grei pris på Rxv1800 også, men det ble det ingen råd med.
    Veldig hyggelige folk også og mye demovarer fra hyllene osv.
    Anbefaler deg å ringe å forhøre deg på pris eller tilbud, du kommer nok til å få et vurderende tja... dvs god gammeldags kjøpslåing.
    Poenget er at de ikke får lov å ANNONSERE lavere enn veil. priser. At enkeltpersoner får mye rabatt ved å prute, er veldig vanskelig for Yamaha å oppdage. Dermed oppstår en ukultur med pruting på spesielt Yamaha produkter. Dette blir en form for 1. Grads prisdiskriminering for å kapre en større del av konsument overskuddet.

Dette illustrerer jo også bare poenget mitt. Selgeren er faktisk mer enn villig til å selge for lavere priser enn hva Yamaha har satt. Men er veldig redd for å miste Yamaha fra produktutvalget sitt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    De får ha disse skyhøye prisene sine og merke kundeflukten, det som kommer til å skje. Jeg skulle egentlig gått over til Mentor i år men det skjer ikke, de har prisa seg ut av markedet og det skjedde ikke noe mens dollaren var rimelig lav. De tjente nok på varene sine mens valutakursene lå lavere, men fort det er økning og da kommer det rammaskrik og sjokkpriser for en dag.
    Skjedde det ingenting når dollern var lav sier du? Hmm...

Syns nå jeg husker at Lyndorf gikk greit ned i pris, Nad gikk ned i pris og Denon gikk ned i pris. Men selektiv hukommelse er jo viktig i slike diskusjoner.

Skal man slenge seg inn i denne diskusjonen får man ta rett for rett synes jeg...

En del av nad receiverne har jo faktisk ikke oversteget den opprinnelige prisen de hadde når de traff markedet.

Jeg synes det er utrolig kjipt at prisene har gått opp med så mye som de har, men det er sånn det har blitt nå..

Jeg så også en lengre opp her som klaget over at HFK ikke hadde Januar salg, da synes jeg du skal ta en ekstra titt på siden...

MVH
    Lars B

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Skjedde det ingenting når dollern var lav sier du? Hmm...

Syns nå jeg husker at Lyndorf gikk greit ned i pris, Nad gikk ned i pris og Denon gikk ned i pris. Men selektiv hukommelse er jo viktig i slike diskusjoner.

Skal man slenge seg inn i denne diskusjonen får man ta rett for rett synes jeg...

En del av nad receiverne har jo faktisk ikke oversteget den opprinnelige prisen de hadde når de traff markedet. Jeg husker ingen i butikken jeg jobber i som klaget over prisene da.

Jeg synes det er utrolig kjipt at prisene har gått opp med så mye som de har, men det er sånn det har blitt nå..

Jeg så også en lengre opp her som klaget over at HFK ikke hadde Januar salg, da synes jeg du skal ta en ekstra titt på siden...

MVH
    Lars B
    Det er mulig ting og tang sank litt der og da, men prisen på Dali og sånn er det jeg har vært mest opptatt av. Der har det ikke vært noe forandringer enda så vidt jeg kan huske, åssen er det for å en som jobber hos HFK å lese denne tråden? Her kommer folk med boikott og det hele, alle mista nesten hodet når prisene kom opp for en dag. Jeg har likt Hifiklubben veldig godt og har bare god erfaring med dem, men jeg skal si at jeg holdt på å falle av stolen når disse prisene lå på nett 1nyttårsdag. Jeg håper ting snur så jeg kan få kloa i mine Mentor 8, betaler bare ikke 39k for høytalere som koster normalt 32k. 7k i økning er en god del for folk med normal inntekt, så her må det spares i 7 lange og syv breie ja. Jeg henger ikke ut klubben som noen synder, er markedet og kurser som bestemmer alt men 25% økning på hifi begynner ting å bli svinaktig dyrt.

Hva mener du med selektiv hukommelse, er det noe du har eller jeg har?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fremdeles meget trivelig å ramle innom porsgrunn sin butikk.

De stilte opp når vi holdt på med ett hovedprosjekt på HIT, bygging av rørforsterker.
    De lot oss teste diverse høytalere med en DIY forsterker, vi fikk prøve fra 600 til 800 serien av B&W.

Jeg har også fått deponere på diverse høytalere og ta med hjem for test.

Hadde det ikke vert for den servicen de har vist så hadde de ikke fått solgt oss 683 i går og i dag.
    Det ene sette gikk til vestlandet og det andre til meg.

Så fortsett den gode kundebehandlingen, dere fortjener ros der :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det er mulig ting og tang sank litt der og da, men prisen på Dali og sånn er det jeg har vært mest opptatt av. Der har det ikke vært noe forandringer enda så vidt jeg kan huske, åssen er det for å en som jobber hos HFK å lese denne tråden? Her kommer folk med boikott og det hele, alle mista nesten hodet når prisene kom opp for en dag. Jeg har likt Hifiklubben veldig godt og har bare god erfaring med dem, men jeg skal si at jeg holdt på å falle av stolen når disse prisene lå på nett 1nyttårsdag. Jeg håper ting snur så jeg kan få kloa i mine Mentor 8, betaler bare ikke 39k for høytalere som koster normalt 32k. 7k i økning er en god del for folk med normal inntekt, så her må det spares i 7 lange og syv breie ja. Jeg henger ikke ut klubben som noen synder, er markedet og kurser som bestemmer alt men 25% økning på hifi begynner ting å bli svinaktig dyrt.

Hva mener du med selektiv hukommelse, er det noe du har eller jeg har?
    Hehe jeg mener at jeg får det når jeg leser slike ting..

Det stemmer som du sier at Dali har holdt stø kurs hele veien frem til nå. Jeg håper dette er midlertidig og at prisene kommer tilbake til ca samme pris som det var..

Iallefall om jeg skal få råd til det utstyret jeg vil ha =)

MVH
    Lars B =)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Hehe jeg mener at jeg får det når jeg leser slike ting..

Det stemmer som du sier at Dali har holdt stø kurs hele veien frem til nå. Jeg håper dette er midlertidig og at prisene kommer tilbake til ca samme pris som det var..

Iallefall om jeg skal få råd til det utstyret jeg vil ha =)

MVH
    Lars B =)
    Det er godt vi snakker samme språk her, så jeg håper også denne prisøkningen var en skremsel og ikke en realitet for evig tid. Da tror jeg det ville gått dårlig med salget av dyrere høytalere og komponenter i lang tid fremover. Jeg har likt klubben så lenge jeg kan huske, og har veldig koselige folk å deale med her i byen om jeg skal ha noe. Topp service fra ende til annen, så det er det ingenting å si på gitt. Jeg håper at ting kan komme seg på akseptabelt nivå fremover, denne prisøkningen er det ingen som tjener på og ikke glem dette skriket om finanskrinsen. World keeps turning....

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c0n05
    Bemerker meg en liten ting, fler som sier "nei nå skal jeg iallefall ikke handle hos HFK, nå som prisene har gått opp"..

Men er av de som hadde planlagt å handle, er det noen som har stillt opp i butikken med det planlagte beløpet og sagt at de ønsker å handle til den prisen de så på de aktuelle produktene før nyttårsaften? For å si det sånn, du som hadde planer om å shoppe for 70.000.- , jeg tror framdeles du får handle de samme varene for 70.000.- ...
    Er litt spent på hvordan du hadde tenkt han skulle få til det?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer c0n05 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spent? Mangel på fantasi?

Jeg er overbevist at ingen butikker sier nei til et salg på 70.000.- om de framdeles tjener penger på salget, det har man rett og slett ikke råd til i disse dager..

Noen små faktorer spiller jo inn, har denne personen hatt en dialog med butikken før pris hoppet, snakket med noen i betjeningen og etablert et "forhold" sånn at når man står der med pengene i hånda så husker selgeren deg? Det vil i så fall gjøre saken enklere.. Om ikke er det bare å si det som det er: "dette så jeg på i rom jula, budsjettet mitt er 70.000.-, hva gjør vi nå som prisene har gått opp?".. Det er iallefall det jeg ville ha gjort..

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer du ikke svare skikkelig på et vanlig spm? Ikke noe i veien med min fantasi....

Klubben gir ikke rabatt. Så enkelt er det. Har de satt opp prisene, så har de satt opp prisene. Koster det han vil ha feks 80k nå, så er det 80k han må ut med.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klubben kjører skal du ha eller ikke ha no, eneste du kan få med på kjøpet er kabler og slike ting. De gir ikke ved dørene og skal man ha noe ekstra får man jammen betale for det. Kanskje dem burde tenke på rabatter nå hvis folk skal gidde å handle der mer, men det er jo opp til de store herrer og bestemme.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke laga sukkertøy for ingenting nei.

Side 8 av 23 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •