Priser på hifiklubben.... - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 23 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 444
    Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg kan ikke redigere noen som helst jeg, men jeg kan sitere det du skriver og være med på debatt.

ok Jeg skrev ikke klubben i innlegget mitt ser du hehe

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    man kan uten engang å tenke seg om si at dette ikke kommer til å skape mersalg eller samme salget som før uansett om renten har gått ned eller ikke... det er få og ingen som gidder å handle til slike priser... snur jo alt på hodet slik som det har blitt nå...

og det er no i det Roger Waters sier: Hva med alle dem som ikke har boliglån? de får ikke no ekstra penger å hente inn noe sted... så for min del så ble FAKTISK prisene på klubben dyrere siden jeg leier hybel...

Hadde håpet på ett januarsalg med lave priser, men salget baserer seg sikkert på ordinærprisene fra 2008 om det kommer noe salg i det hele tatt! :?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Håvard86
    Men var ikke hele utvalget de hadde satt opp, spes. høyttalere...blir neppe aktuelt å handle der nå ihvertfall....synd
    Jeg hadde planer for en oppgradering til Dali Mentor 8, men det har jeg ikke mulighet til nå gitt med den prisen der. De får sette ned disse prisene sine umiddelbart, ellers kan dem se langt vekk fra folk som skal kjøpe High-End fra de.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andersj
    ok Jeg skrev ikke klubben i innlegget mitt ser du hehe
    Hehe, fort gjort det også

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når valutaen svekker seg, oppstår en merkostnad. Spørsmålet er hvem som skal bære denne merkostnaden - distributøren/importøren eller sluttkundene?

HFK (og flere andre) satser på at sluttkundene er villige til å bære merkostnaden (gjennom høyere priser). Gitt den forventet dårlige utviklingen i økonomien fremover, med økende arbeidsledighet og mer restriktive konsumenter, er det ikke sikkert dette er det klokeste. Det kan medføre at omsetningen stuper, noe som gjør at distributøren/importøren likevel må bære merkostnaden - i tillegg til sin tapte fortjenestemargin.

Det blir spennede å se hva som skjer fremover.

Min egen forventning er at alt jeg kommer til å kjøpe fremover (innenfor AV-utstyr da) skal være lavere priset enn hva det var i 2008. Skjer ikke dette - kjøper jeg ikke.

Pioneers prising av TVer i det siste er en trend jeg håper følges av andre. Alternativet er usolgte produkter.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det er lett å forstå din situasjon. Men siden jeg har hatt anledningen til å kikke de store Hifi-kjedene i kortene når det gjelder avanse gjennom flere år, så kan jeg si at det er en helt annen verden enn databransjen. Der Databutikker selger med få prosents fortjeneste, Elkjøp/Expert Bonus/Lefdal med 20-30%, så har Hifi-klubben 50%+++ på en rekke produkter. Dessuten så er det synd at ingen andre selger Denon, Nad eller B&W i Norge. Hifi-klubben hadde hatt godt av litt konkurranse på disse merkene.
    Sier meg enig i dette. F.eks hadde Elkjøp hadde 7,2% i overskkudd av omsettning i 2007 hifiklubben hadde 20%+ iflg regnskapstall noe de har hatt i flere år. Kan ikke se at de store kjedene har "annonsert" pris oppgang enda.

Newcomer Benjajon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det vel strengt tatt importørene som setter opp prisene, og ikke detaljistleddet.....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjellhb
    For min del blir det vertfall boikott. Mye på grunn av at De faktisk Midnatt 1 Januar økte prisene, kan ikke vente til 2 januar vett, taper penger da.
    Hehe.. Så du tror det satt en luring på webavdelingen til klubben, med pekefingeren på enterknappen klar til å fyre av akkurat 00:00.. :P tror nok det var satt opp automatisk..

MVH
    Lars B =)

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heldigvis har jeg ingen planer om å kjøpe noe som helst på Hi-fi klubben det kommende året, så der sparte jeg noen kroner.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon reciverne har gått kraftig opp i pris også.
    3808 har gått opp 2000,-

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Når valutaen svekker seg, oppstår en merkostnad. Spørsmålet er hvem som skal bære denne merkostnaden - distributøren/importøren eller sluttkundene?

HFK (og flere andre) satser på at sluttkundene er villige til å bære merkostnaden (gjennom høyere priser). Gitt den forventet dårlige utviklingen i økonomien fremover, med økende arbeidsledighet og mer restriktive konsumenter, er det ikke sikkert dette er det klokeste. Det kan medføre at omsetningen stuper, noe som gjør at distributøren/importøren likevel må bære merkostnaden - i tillegg til sin tapte fortjenestemargin.

Det blir spennede å se hva som skjer fremover.

Min egen forventning er at alt jeg kommer til å kjøpe fremover (innenfor AV-utstyr da) skal være lavere priset enn hva det var i 2008. Skjer ikke dette - kjøper jeg ikke.

Pioneers prising av TVer i det siste er en trend jeg håper følges av andre. Alternativet er usolgte produkter.
    Jeg er også meget spent på hva som kommer til å skje. ALternativet til en del butikker er enten å sette opp prisene og få mindre omsetning og kanksje havne ut på budsjett. Eller å holde prisene og kanskje øke omsetninga enda mer for å trekke inn penger på den måten. Dette blir for mange en voldsom balansegang. La oss si at alle butikker får høyere innkjøpskostnader og alle setter opp prisene. Omsetningen synker for de fleste og den første av de som ikke tåler dette vil i panikk dumpe prisene grunnet likviditetsproblemer for så å bukke under. Følger fler og fler etter så vil de som sitter igjen med høye priser tape mer og mer av omsetninga. Da gjelder det å ha økonomi til å vente på at markedet har regulert bort de overflødige butikkene.

Newcomer c0n05 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Sier meg enig i dette. F.eks hadde Elkjøp hadde 7,2% i overskkudd av omsettning i 2007 hifiklubben hadde 20%+ iflg regnskapstall noe de har hatt i flere år. Kan ikke se at de store kjedene har "annonsert" pris oppgang enda.

Vi (expert) har ikke fått noen signaler om pris oppgang på noen av våre kategorier foreløpig, blir en spennende vår, at bransjer med lave marginer må korrigere prisene etter de forholdsvis store valutta endringene som har vært i det siste overrasker meg lite.. husk € som går fra 8 - 10 betyr jo en 20% økning i kostpris for leverandørene\importørene..

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c0n05
    Vi (expert) har ikke fått noen signaler om pris oppgang på noen av våre kategorier foreløpig, blir en spennende vår, at bransjer med lave marginer må korrigere prisene etter de forholdsvis store valutta endringene som har vært i det siste overrasker meg lite.. husk € som går fra 8 - 10 betyr jo en 20% økning i kostpris for leverandørene\importørene..
    Nope. Det er faktisk 25 prosent...

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det e heilt gonatt!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var innom oslo bose, loewe og kabel center her om dagen. du vet, den usympatiske butikken lokalisert på beste vestkant, med arrogante selgere og jålete produkter. nok om det.. de baserer seg hovedsaklig på produkter fra land med tyske og danske produkter. vurderte noen nye clic møbler, fikk beskjed om at de modellene jeg så på ikke var på lager og måtte bestilles. med den svake kronen vi har nå kunne jeg si takk og farvel til de forespeilede villedende prisene og lett legge på drøye 15 %.

bittert, akkurat som om det ikke var dyrt nok fra før av. og alt tilbehør/gadgets til clic er ikke direkte billig det heller...

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AV forsterkeren min, Denon AVC-A1HDA har gått fra 38 000 til 50 600 på noen uker.
    Nå har ikke jeg peiling på hva slags fortjeneste HFK har på Denon, men de har vært mye rimligere enn f .eks. Denon i England og Tyskland. Tviler litt på at HFK er riktig så griske som enkelte her påstår.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    AV forsterkeren min, Denon AVC-A1HDA har gått fra 38 000 til 50 600 på noen uker.
    Nå har ikke jeg peiling på hva slags fortjeneste HFK har på Denon, men de har vært mye rimligere enn f .eks. Denon i England og Tyskland. Tviler litt på at HFK er riktig så griske som enkelte her påstår.
    Du kan jo lure på hvorfor du lett får avslag hos mindre forhandlere og butikker.
    Det har nok noe med at avansen er ganske så høy. ( les: skikkelig høy )

Er jo en grunn til at hifiklubben, soundgarden , etc ikke vil konkurre på merker, slipper de å sette prisene ned til hva det egentlig burde koste.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    han i bærum og han i torrgata er vel kjente for å ha en relativt fleksibel før/nå pris...

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var akkurat innom HFK's sider for å se hva de hadde gjort med prisene og må vel si at min umiddelbare reaksjon var rett og slett et lite latterutbrudd. Greit nok at kronen er vesentlig svekket men dette var ganske absurd. Jeg kommer nok ikke engang til å gidde å dra innom der engang når jeg skal handle inn utstyr til mitt kinorom. Jeg hadde faktisk planer om å svi av kanskje opptil 70k der men det utgår med god margin.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Oj, dette var noen enorme prishopp, ja... Vi får jo håpe at dette kan normalisere seg noe over tid, ved at rett og slett produsenten setter ned prisene i sin ende som følge av redusert etterspørsel... Samtidig er det nok ikke til å unngå at de ekstreme valutasvingningene påvirker prisbildet i tiden fremover. Dette gjelder gjerne spesielt aktører fra Japan, der en får en "dobbelt" valutaeffekt, ettersom Yenen har styrket seg spesielt mye overfor både Euro eller USD, som det i første omgang handles i, og dernest i Euro / USD mot krona, som er siste "vekslepunkt".

33% opp på AVC-A1HDA var for øvrig temmelig ekstremt, denne type ekstreme prisoppganger vil både kraftig redusere salget, samt ikke minst skremme mange potensielle kjøpere tilbake til gjerdet i lang tid... Dette er ikke nødvendigvis HFKens skyld, men kanskje noe produsenten burde vurdert å gjøre noe med i lys av dagens situasjon.

Nå gikk for øvrig oljeprisen opp 5USD nyttårsaften, så vi kan jo håpe at ting nå etterhvert normaliserer seg da... Med dalende etterspørsel tror jeg de fleste aktører, HFK inkludert, vil være raske til å redusere sine priser igjen!

Side 4 av 23 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •