Priser på hifiklubben.... - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 23 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 444
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Hehe, nei der har du helt rett Jeg har aldri drevet butikk... har kun jobbet på kiwi for mange år siden
    Kan forstå at på de produktene hvor konkurransen er hard, at det blir mye mindre margin å tjene på. Men hva tror du klubben tjener pr vare? Har jo ingen anelse jeg, men har en følelse av at det er betraktelig mer enn 3 %.
    Du kan nok regne med mer enn 3% ja DE har jo butikklokaer og utstilling også. Men som nevnt tidligere her så har de Agentur på noen merker og det er jo passelig for dem

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det er lett å forstå din situasjon. Men siden jeg har hatt anledningen til å kikke de store Hifi-kjedene i kortene når det gjelder avanse gjennom flere år, så kan jeg si at det er en helt annen verden enn databransjen. Der Databutikker selger med få prosents fortjeneste, Elkjøp/Expert Bonus/Lefdal med 20-30%, så har Hifi-klubben 50%+++ på en rekke produkter. Dessuten så er det synd at ingen andre selger Denon, Nad eller B&W i Norge. Hifi-klubben hadde hatt godt av litt konkurranse på disse merkene.
    Trodde hifi forhandlere la seg på 30-35% påslag.
    Kursutviklingen de siste mnd ligger på ca.20-30% på europeiske valutaer og betydelig mer mot Japan/Asia.

Utfra mitt perspektiv driver Hifi klubben på rette måten og selger sine produkter til de prisene markedet er villig til å betale.
    Har de nå lagt prisene i høyeste laget blir de straffet av markedet.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Du kan nok regne med mer enn 3% ja DE har jo butikklokaer og utstilling også. Men som nevnt tidligere her så har de Agentur på noen merker og det er jo passelig for dem
    Ja, det er veldig passelig det hehe! Blir greit å ta det man vil omtrent... men samme kan det være. Jeg får ikke gjort stort med prisene, så jeg får heller jobbe litt mer om jeg kan Ingen som har klart å drepe lyddrømmen enda!

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg kan monopol-klubben med deres monopolpriser bare sette opp prisene så mye de vil.....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Ja, det er veldig passelig det hehe! Blir greit å ta det man vil omtrent... men samme kan det være. Jeg får ikke gjort stort med prisene, så jeg får heller jobbe litt mer om jeg kan Ingen som har klart å drepe lyddrømmen enda!
    I samme slengen så må del passe på at de ikke priser seg ut i forhold til andre merker som yter ca likt til samme pris idag. Lyd er jo høyst subjektivt så de skal nok ikke trekke dette for langt.

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    haha... nå ble plutselig prisen jeg forlanger for T754'n min billigere... :S

gikk opp fra 4998 til 5798,-

men samtidig så gikk opp T755 som jeg vil ha opp til over 7000 kroner! :/ blir spennende å se om prisene til soundgarden går opp, eller om de holder seg til prisene de har nå og prøver å ri stormen ut...

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Reksen
    blir spennende å se om prisene til soundgarden går opp, eller om de holder seg til prisene de har nå og prøver å ri stormen ut...
    Jeg var på høytalerlytting hos Soundgarden i desember. Der ble jeg anbefalt å kjøpe før jul (selvsagt) fordi prisene skal stige nå i jaunar som følge av dyrere euro.
    SA Explorer skal angivelig koste i underkant av 40 000,-.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Butikkene får kjøre på prisøkninger så det holder, skal si det skaper mindre int for oppgradering med de prisene med de opererer med. Lønnsfesten 2008 er over og dette er resultatet vi fikk. Lurer på om omsetningen blir like god i 2009 med denne grådigheten satt i fokus.

Newcomer Benjajon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange av uttalelsene i denne tråden sier jo bare sitt om hvor lite mange av dere vet om det å drive butikk. Ser en bort fra akkurat HifiKlubben som denne tråden handler om, så virker det jo som om dere tror at forhandlere og importører sitter igjen med 30-50% på bunnlinja? Det er jo direkte latterlig. Plasmaboy nevnte marginene som nettbutikkene driver med. Og kunder klager over dårlige demonstrasjonsmuligheter, alle skal ha masse rabatt for å føle at de gjør et godt kjøp med mere, og produktene kan jo aldri bli billige nok. Tullete.

En butikk og importør har husleie, strøm, forsikring, lønn, arbeidsgiveravgift, garantiansvar, nettsted, lagerhold/leie bare for å ta noen få ting, og dette må jo tas inn et sted. Et nettsted som selger med 2-3% marginer tar jo strengt tatt bare imot ordre, formidler dette til importør som så formidler dette igjen.

Når valutaen, nærmere bestemt euroen, har økt med 25% på kort tid, gjør jo dette at innkjøpsprisen til norske importører igjen øker med dette. Dersom kundene, oss forbrukere, da tror at dette "tapet" må de bare dekke da er dere ikke mye bevandret i de økonomiske begreper.

Se bort fra HFK, men for mange handler dette om å opprettholde de samme marginer som de hadde før finanskrisen sendte valuten på en galopptur.

På den annen side: Det bør jo også gå andre veien, så dersom euroen faller igjen med 25% så bør jo prisene senkes igjen.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er spådd at en rekke butikker må dumpe prisene nå etter jul for å få solgt. Fortjenesten må ned, og omsetningen opp.

HFK velger altså heller å sette opp prisene, til tross for at de driver i en bransje som allerede har relativt høy dekningsgrad og de sitter med monopol på det meste de selger og er sin egen importør. Vel - flotte lokaler, mye reklame og pallevis av glossy klubb-aviser betaler seg ikke selv.

Det som er merkelig er at når dollar og euro falt som en stein, så var det få/ingen av disse butikkene som satte ned prisene.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke drive butikk og det er helt klart, men å prise seg så høyt som dem gjør nå er å ta veldig hardt i. Det er jo alltid forandringer med kursene rundt, men dette tok bare kaka. Fikk hakeslepp når jeg sjekka siden til klubben i dag, værste jeg har sett. Selvom den norske krona er svakere så får vi ikke mere lønn for det.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, men du får lavere boliglånsrente, ergo vil de aller fleste forbrukere få mer penger å rutte med....

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Det er spådd at en rekke butikker må dumpe prisene nå etter jul for å få solgt. Fortjenesten må ned, og omsetningen opp.
    De som gjør dette er vel først og fremst interessert i å få frigjort kapialt, ergo bedre likviditeten. Var jo derfor veldig mange bedrifter tyvstartet på januarsalget i desember før julehandelen slog til. Totalt unødvendig dersom en ikke desperat trengte penger på grunn av at kapitalen var bundet opp i varelager.

Og nok en gang; på sjenerelt grunnlag, og ikke noe forsvarstale for HFk...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Benjajon
    Nei, men du får lavere boliglånsrente, ergo vil de aller fleste forbrukere få mer penger å rutte med....
    Det er mulig men jeg har ikke no boliglån, så jeg merker ikke no forskjell der gitt. Renten forsvarer ikke disse prisene mener jeg, alt er preget av markedet men å sette opp så mye som dem har gjort nå er jo galskap.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Aldri mer HFK

Har ikke handlet på klubben de siste 8 åra.. kommer heller ikke til å handle der når de gjør ting på denne måten. det går fra å være en entusiast butikk til en elkjøp/lefdal kjede med fokus på kun en ting... profitt.

HFK var billige frem mot slutten av 90 tallet så gikk alt over styr..

dessuten syntes jeg ikke klubben er så bra da servicenivået er dårlig. De ansetter folk som kun skal selge. Spør du en om hva som er så mye bedre med ett anlegg til 30000 kontra ett til 15000 så har de sjeldent noe godt argument.. Har satt fast mange av de som jobber i HFK Oslo regionen.. like morosomt hver gang for jeg kunne gått inn og tatt jobben deres på strak arm bare mye bedre fagkunskap.

HFK er ikke for entusiaster men for folk som vil betale mye for litt mindre..

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Benjajon
    Du har vel litt rett - men det virker på meg som om bankene mest har økt rentemarginalen.

Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andersj
    Har ikke handlet på klubben de siste 8 åra.. kommer heller ikke til å handle der når de gjør ting på denne måten. det går fra å være en entusiast butikk til en elkjøp/lefdal kjede med fokus på kun en ting... profitt.

HFK var billige frem mot slutten av 90 tallet så gikk alt over styr..

dessuten syntes jeg ikke klubben er så bra da servicenivået er dårlig. De ansetter folk som kun skal selge. Spør du en om hva som er så mye bedre med ett anlegg til 30000 kontra ett til 15000 så har de sjeldent noe godt argument.. Har satt fast mange av de som jobber i HFK Oslo regionen.. like morosomt hver gang for jeg kunne gått inn og tatt jobben deres på strak arm bare mye bedre fagkunskap.

HFK er ikke for entusiaster men for folk som vil betale mye for litt mindre..
    Da er det slutt med navnet Hifiklubben for min del, heretter heter dem "Kapitalist Klubben". Det er på tide noen kan komme inn med litt konk på produktene deres, ikke at de skal ha eneretten på alt. ja for konkurranse og mer flyt i salget.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Da er det slutt med navnet Hifiklubben for min del, heretter heter dem "Kapitalist Klubben". Det er på tide noen kan komme inn med litt konk på produktene deres, ikke at de skal ha eneretten på alt. ja for konkurranse og mer flyt i salget.

redigerte du innlegget mitt??? makan

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andersj
    redigerte du innlegget mitt??? makan
    Jeg kan ikke redigere noen som helst jeg, men jeg kan sitere det du skriver og være med på debatt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men var ikke hele utvalget de hadde satt opp, spes. høyttalere...blir neppe aktuelt å handle der nå ihvertfall....synd

Side 3 av 23 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •