Priser på hifiklubben.... - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 23 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 444
    Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Jeg så denne dokumentaren, jeg var rystet i flere dager etterpå. Usa har noen seriøse problemer med penger vs lov og rett.

Sorry OT ops:
    Det er prisen av for mye frihet, for mye markedslibrealisme og grådighet, for ikke å snakke om fornektelsen av global oppvarming.............

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    1 regnskaps år går ikke nødvendigvis fra 1 januar til 31 desember.. resultatet kan være fra juni 2007 til mai.2008 ... En nedgang har det helt klart vært i markedet..
    Du har helt rett i det. De har avvikende regnskapsår - tidsrommet er det du nevnte. Men dette har vel du inside info om? Er ikke du ansatt i HFK?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Å sammenligne norsk foretningskultur og det norske rettsystemet med det Amerikanske er som å sammenligne Sahkalin og Kalahari ørkenen temperaturmessig i Januar.

........
    det kan bli veldig kaldt i Kalahari på natten.......
    og det kan være mildt på Sakhalin i januar

såååå..... en blåruss i Norge kan være en like iskald fisk som en blåruss på Wall street

Det finnes gode og mindre gode blåruss og håndverkere - overalt

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Du har helt rett i det. De har avvikende regnskapsår - tidsrommet er det du nevnte. Men dette har vel du inside info om? Er ikke du ansatt i HFK?

Datoene jeg sa var kun som eksempler, ikke noe er "inside" info for å si det slik..

Bare for å påpeke tidsrommet.. Så man ikke tenker at siste året til det offentlige regnskapet er "finanskrisen"

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    det kan bli veldig kaldt i Kalahari på natten.......
    og det kan være mildt på Sakhalin i januar

såååå..... en blåruss i Norge kan være en like iskald fisk som en blåruss på Wall street

Det finnes gode og mindre gode blåruss og håndverkere - overalt
    Iom Kalahari er på den sørlige halvkule så er januar den varmeste måneden, temperaturen ligger på mellom 20-45 pluss grader, jeg vet det kan bli kjørlig i en ørken om natten, men Kalahari er ikke like ille som andre ørkener.

Sakhalin er på den nordlige halvkule, nord for Japan, de har ikke gulfstrømmen: Owing to the influence of the raw, foggy Sea of Okhotsk, the climate is quite cold, though still considerably less so than inland Siberia. At Dui the average yearly temperature is only 0.5°C (32.9°F) (January -15.9°C [3.4°F]; July 16.1°C [61°F]), 1.7°C (35.1°F) at Kusunai and 3.1°C (37.6°F) at Aniva (January, −12.5°C [9.5°F]; July, 15.7°C [60.3°F]). At Alexandrovsk-Sakhalinsky near Dui the annual range is from 27°C (80.6°F) in July to −39°C (−38.2°F) in January, while at Rykovsk in the interior the minimum is −45°C (−49°F). The rainfall averages 570 mm (22.4 in). Thick clouds for the most part shut out the sun; while the cold current from the Sea of Okhotsk, aided by north-east winds, brings immense ice-floes to the east coast in summer.

Som du ser, i januar er det meget nitrist!!! Husk dette er snitt temperaturer, Blir årtig å høre rapporter fra Håkon, med frostbitt og bjørner springende rundt brakkeriggen.....

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Datoene jeg sa var kun som eksempler, ikke noe er "inside" info for å si det slik..

Bare for å påpeke tidsrommet.. Så man ikke tenker at siste året til det offentlige regnskapet er "finanskrisen"
    Det jeg ikke forstår, er hvorfor dem skal ha avvikende regnskapsår. Det er nemlig "egentlig" avviklet og svært få har det. De som har det, er selskaper med betydelig sesong aktivitet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg ikke forstår, er hvorfor dem skal ha avvikende regnskapsår. Det er nemlig "egentlig" avviklet og svært få har det. De som har det, er selskaper med betydelig sesong aktivitet.
    Hva betyr egentlig "avvikende" regnskapsår?

At det ikke går fra 1 jan til 1 des?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som du ser, i januar er det meget nitrist!!! Husk dette er snitt temperaturer, Blir årtig å høre rapporter fra Håkon, med frostbitt og bjørner springende rundt brakkeriggen.....
    Nå lukter det en kraftig eim av utestengelse her. Har ikke helt bestemt meg enda, men litt avhengig av hvor mange øl jeg drikker i kveld og ikke minst alvoret i situasjonen tipper jeg rundt 3-4 måneder +/-.

Ok, siden jeg er moderator har jeg lov til å gå Off Topic. Du skjønner, de innfødte er godt rustet til å takle vinteren i Sakhalin.

-nd3_1661-jpg

Dette var slettes ikke det værste eksempelet jeg tok bilde av. Apropos trist, her er et bilde (dette er ikke mitt) av vinteren i byen...

Og tar ikke kulda knekken på deg er alltid bjørnen i nærheten.

The remains of a man half-devoured by a bear were recovered on Russia's far eastern Sakhalin island, bringing to three the number of people killed by bears on the island this year, Interfax news agency reported today.

Bear eats, buries man on Russia Sakhalin island body found | The Daily Telegraph

Kommer vi EGENTLIG lenger unna topic enn dette? Er det mulig å utestenge meg selv? :???:

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HFK kan vel strengt tatt nekte å reparere noe de selv ikke har solgt? Vilken lov er det som påkrever de å reparere ting som andre har solgt og tjent penger på?
    Mener du at de som importør av B&W ikke ville respektere B&W sin garanti-ordning?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Mener du at de som importør av et produkt ikke ville respektere B&W sin garanti-ordning?
    Spurte hvilken lov det er som påkrever HFK og hjelpe noen som ikke har handlet der?

-

Jeg mener at blant annet HFK KAN nekte noen å hjelpe de om de har handlet noe som ikke er fra offisiel leverandør..

Akkurat slik andre kjeder i samme posisjon ville gjort... Som f.eks Samsung og Mono...

-

How to claim repairs under warranty

Should service be required, please follow the following procedure:

1. If the equipment is being used in the country of purchase, you should contact the Bowers & Wilkins authorised dealer from whom the equipment was purchased.

2. If the equipment is being used outside the country of purchase, you should contact your local distributor who will advise where the equipment can be serviced. You can call B&W in the UK or visit our web site to get the contact details of your local distributor. To validate your warranty, you will need to produce the warranty booklet completed and stamped by your dealer on the date of purchase. Alternatively, you will need the original sales invoice or other proof of ownership and date of purchase.

Så ring til HFK så de kan gi deg nummeret til B&W UK... Om man skal følge prosedyrene ...

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN

-nd3_1661-jpg
    Kommer vi EGENTLIG lenger unna topic enn dette? Er det mulig å utestenge meg selv? :???:
    Er ikke dette Hi-Fi Klubbens nye lokaler på Sakhalin da? Og prisnivået står vel i stil?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Mener du at de som importør av B&W ikke ville respektere B&W sin garanti-ordning?
    Når det gjelder biler så har importerte biler kun internasjonal garanti eller samme garanti som bilen har i det landet den ble solgt første gang.

Dvs importerer du en Volvo så har du 2års internasjonal garanti og ingen reklamasjonsrett overfor volvo, kun evt overfor den som formidlet for deg hvis det er avtalt.
    Norsk solgt Volvo har 3års garanti evt 100'km(det som kommer først) samt reklamasjonsrett, den er dog tvetydig, da du som kunde må sansynligjøre at feil/mangel skyldes fabrikasjonsfeil eller svakhet i konstruksjonen.

Gitt at B&W har 5 års garanti internasjonalt så går jo det via norsk importør og tilbake til B&W som erstatter evt mangler.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder biler så har importerte biler kun internasjonal garanti eller samme garanti som bilen har i det landet den ble solgt første gang.

Dvs importerer du en Volvo så har du 2års internasjonal garanti og ingen reklamasjonsrett overfor volvo, kun evt overfor den som formidlet for deg hvis det er avtalt.
    Norsk solgt Volvo har 3års garanti evt 100'km(det som kommer først) samt reklamasjonsrett, den er dog tvetydig, da du som kunde må sansynligjøre at feil/mangel skyldes fabrikasjonsfeil eller svakhet i konstruksjonen.

Gitt at B&W har 5 års garanti internasjonalt så går jo det via norsk importør og tilbake til B&W som erstatter evt mangler.
    Så lenge B&W blir handlet hos en offisiell forhandler og ikke noen som har gråimportert, vil ikke det bli ett problem.. =)

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

-

How to claim repairs under warranty

Should service be required, please follow the following procedure:

1. If the equipment is being used in the country of purchase, you should contact the Bowers & Wilkins authorised dealer from whom the equipment was purchased.

2. If the equipment is being used outside the country of purchase, you should contact your local distributor who will advise where the equipment can be serviced. You can call B&W in the UK or visit our web site to get the contact details of your local distributor. To validate your warranty, you will need to produce the warranty booklet completed and stamped by your dealer on the date of purchase. Alternatively, you will need the original sales invoice or other proof of ownership and date of purchase.

Så ring til HFK så de kan gi deg nummeret til B&W UK... Om man skal følge prosedyrene ...
    Motsatt..

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva betyr egentlig "avvikende" regnskapsår?

At det ikke går fra 1 jan til 1 des?
    Korrekt.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge B&W blir handlet hos en offisiell forhandler og ikke noen som har gråimportert, vil ikke det bli ett problem.. =)
    Er ikke HFK Sverige en offesiell forhandler?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Korrekt.
    Men hvorfor skal en nordisk butikkjede som HFK ha avvikende regnskapsår?
    Jeg trodde slikt var "forbeholdt" selskap med hovedkontorer i andre verdensdeler......

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke HFK Sverige en offesiell forhandler?

Jovisst.. Men det var ikke det jeg svarte på- Tklev sier at i Tyskland er det fri handel av B&W noe det ikke er.. Han må fortsatt gå via en B&W forhandler- Derimot hadde det vært en kjede som hadde hatt 100% dekning i tyskland ville nok heller B&W kun hatt 1 utsalgskjede å forholde seg til.. B&W er veldig sære på hvem som får selge + hvordan de får selge.. Det er ikke mye B&W på postordre for å si det slik--

- Msport: Hva er grunnen til at noen bedrifter velger å ha avvikende regnskapsår? Eller hva vil det ha å si for ett firma?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Motsatt..
    Stemmer, jeg som leste feil.. Men har de derimot handlet fra en uoffisiell forhandler blir det å hendvise til B&W =)

you should contact your local distributor who will advise where the equipment can be serviced.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer, jeg som leste feil.. Men har de derimot handlet fra en uoffisiell forhandler blir det å hendvise til B&W =)

you should contact your local distributor who will advise where the equipment can be serviced.
    Jeg tolker det som at man henvender seg til den lokale forhandleren og de forteller hvilket verksted man skal gå til.

Side 20 av 23 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •