Priser på hifiklubben.... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 23 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 444
    Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Da var du jo heldig! Sa de noe om denne prisstigningen da du var der og handlet?
    Nei. De nevnte det ikke med et ord.
    Samme var det sist gang jeg var nede i høst. Mentor vokal steg 1000kr to dager etter at jeg hadde vært der nede og diskutert høyttalere i min hjemmekino. Hadde jeg visst det så hadde jeg kjøpt den der og da. Ringte ned for å spør om jeg kunne få den til gammel pris.
    Nope. Ikke sjans i havet.

Følte jeg var litt i forkant denne gangen siden ryktene går over hele fjøla ang prisoppgang, så nå blir det litt "takk for sist" fra meg når jeg henter varene 8 januar.:-D

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Di har vel satt opp prisene på nesten 30%, lurer på om alle elektro butikker kommer til å øke med det samme.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del blir det vertfall boikott. Mye på grunn av at De faktisk Midnatt 1 Januar økte prisene, kan ikke vente til 2 januar vett, taper penger da.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjellhb
    For min del blir det vertfall boikott. Mye på grunn av at De faktisk Midnatt 1 Januar økte prisene, kan ikke vente til 2 januar vett, taper penger da.
    Ja da må du boikotte mye er jeg redd... ikke bare hifiklubben.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Ja da må du boikotte mye er jeg redd... ikke bare hifiklubben.
    Er ikke alle som setter opp prisene 1 januar, fins sikkert butikker som kan vente en dag eller 2 lengre?
    Syns det er provoserende gjort å sette de så høyt opp akkurat 1 Jan. Thats life

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg ingen økonom, men det er kanskje derfor markedet ikke fungerer helt perfekt... grådigheten er for stor :-?
    Problemet, sett i fra et samfunnsøkonomisk ståsted, er at det ikke er nok konkurranse i markedet i Norge. Vi har mye såkalt monopolistisk konkurranse, d.v.s. at de enkelte butikkene/kjedene/importørene har lokalt monopol på et merke, og så konkurrerer mot andre merker. Dermed blir det ikke noe konkurranse om å selge B&W billigst mulig, eller Dali billigst mullig, konkurransen blir av den formen at B&W ikke må bli for dyrt i forhold til konkurrerende merker. Men denne konkurransen er ikke like prisskjerpende som ren konkurranse.

Det skal bli spennende å se om Hifi-klubben vil holde på prisøkningene. B&W CM7 f.eks. fra 12K til 15K er en økning på 25%, og det spørs om ikke det skremmer mange fra å kjøpe. I tillegg har man jo den effekten av at mange i markedet har forventninger om at prisene skal ned til "normalt" nivå en gang i framtida, og derfor avventer kjøp nå.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glad jeg kjøpte min jvc 350 før jul, den kommer vel også til å stige til en plass mellom 40-45k.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roffy
    Glad jeg kjøpte min jvc 350 før jul, den kommer vel også til å stige til en plass mellom 40-45k.
    jeg bestillte min 30 desember jeg også...:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei. De nevnte det ikke med et ord.
    Samme var det sist gang jeg var nede i høst. Mentor vokal steg 1000kr to dager etter at jeg hadde vært der nede og diskutert høyttalere i min hjemmekino. Hadde jeg visst det så hadde jeg kjøpt den der og da. Ringte ned for å spør om jeg kunne få den til gammel pris.
    Nope. Ikke sjans i havet.

Følte jeg var litt i forkant denne gangen siden ryktene går over hele fjøla ang prisoppgang, så nå blir det litt "takk for sist" fra meg når jeg henter varene 8 januar.:-D
    Ikke sant. Er akkurat samme erfaring jeg har derfra også. Jeg kjøpte nemlig Denon 2808 der i august. Halvannen uke senere var den på salg 1500kr billigere. Jeg ble ganske overrasket og henvendte meg til dem. Var ikke noe problem å få et gavekort på 1500kr, men det hadde da vært mer realt å gi et lite varsku om slike voldsomme prisendringer på forhånd.
    Fatter var i romjulen og fikk tilbud på Mentor 8 og Nad M3 pluss litt til. Ikke et ord om prisendring over nyttår da heller. Litt mystisk egentlig Om ikke annet, dårlig service...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Albatross
    Problemet, sett i fra et samfunnsøkonomisk ståsted, er at det ikke er nok konkurranse i markedet i Norge. Vi har mye såkalt monopolistisk konkurranse, d.v.s. at de enkelte butikkene/kjedene/importørene har lokalt monopol på et merke, og så konkurrerer mot andre merker. Dermed blir det ikke noe konkurranse om å selge B&W billigst mulig, eller Dali billigst mullig, konkurransen blir av den formen at B&W ikke må bli for dyrt i forhold til konkurrerende merker. Men denne konkurransen er ikke like prisskjerpende som ren konkurranse.

Det skal bli spennende å se om Hifi-klubben vil holde på prisøkningene. B&W CM7 f.eks. fra 12K til 15K er en økning på 25%, og det spørs om ikke det skremmer mange fra å kjøpe. I tillegg har man jo den effekten av at mange i markedet har forventninger om at prisene skal ned til "normalt" nivå en gang i framtida, og derfor avventer kjøp nå.
    Takk for en grei forklaring Ser problemet ja. Det er litt synd når det blir sånn, men da får jeg melde meg inn i gruppa "vi som henger på gjerdet og venter på at situasjonen skal stabilisere seg igjen"

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roffy
    Di har vel satt opp prisene på nesten 30%, lurer på om alle elektro butikker kommer til å øke med det samme.
    Ja, da vil de spille seg selv ut over sidelinja....
    Hvis de tror at de feks. kan tjene inn ett tap pga. finanskrisa ved å sette opp prisen så har de misforstått.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Hvis de tror at de feks. kan tjene inn ett tap pga. finanskrisa ved å sette opp prisen så har de misforstått.
    Mine tanker nøyaktig.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke helt enig. For min egen del så får jeg 3000 mindre i renteutgifter i måneden på den siste rentenedsettelsen.
    De aller fleste får mer penger å rutte med i 2009, og da er ikke veien til hifisjappa noe særlig lenger.

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisjusteringen er nok et resultat av valutasvingninger. Den norske kronen svekket seg betydelig. Dette kommer til å gi oss økte priser på mye av det vi importerer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke helt enig. For min egen del så får jeg 3000 mindre i renteutgifter i måneden på den siste rentenedsettelsen.
    De aller fleste får mer penger å rutte med i 2009, og da er ikke veien til hifisjappa noe særlig lenger.
    De er nok ikke alle som kommer til å få mere og rutte med, og de som er litt fornuftig kommer nok til å spare litt ekstra, så de har litt i bakhånd, markede er jo ikke helt stabilt ennå.
    Det er jo ingen som vet hvor denne krisen kommer til å ende opp, jeg personlig vil holde litt igjen for å berge huset hvis det kommer noe uforutsett.
    Det er nok en del her som har finansiert sine anlegg ( og andre ting ) gjennom boliglån, tror terkelen for å refinansiere ligger mye høyere for de fleste.

Men nå skal jeg ikke være så fornuftig, LØP ned til HFK og kjøp

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg ingen økonom, men det er kanskje derfor markedet ikke fungerer helt perfekt... grådigheten er for stor :-?
    He he..Tror ikke du har drevet butikk i Elektrobransjen når du kommer med den uttalelsen. Finanskrisa er over oss, og resultatet av den ser vi nå. Har selv en liten databutikk og merker kjøret der. Når Euroen stiger fra 8-10 kroner på kort tid så må noen betale den økningen. DEt finnes ikke marginaler i bransjen for å spandere dette på kundene. Mange nettbutikker feks innen data selger med marginaler på under 3% for å konkurrere på pris. Det gjør utslag. Det handler nok ikke om grådighet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mon tro om de fremdeles er villig til å selge eventuelle demomodeller til 2008 priser? Var der og fikk tilbud på Dali IKON subwoofer og B&W ASW610XP den 30 desember, hadde demorunder osv, men ikke et ord om at jeg burde bestille den der og da på grunn av prisstigninger over nyåret. Det synes jeg var veldig dårlig, får ta meg en tur innom i morgen tidlig å høre hva de har å si!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv en liten databutikk og merker kjøret der. Når Euroen stiger fra 8-10 kroner på kort tid så må noen betale den økningen. DEt finnes ikke marginaler i bransjen for å spandere dette på kundene. Mange nettbutikker feks innen data selger med marginaler på under 3% for å konkurrere på pris. Det gjør utslag. Det handler nok ikke om grådighet.
    Det er lett å forstå din situasjon. Men siden jeg har hatt anledningen til å kikke de store Hifi-kjedene i kortene når det gjelder avanse gjennom flere år, så kan jeg si at det er en helt annen verden enn databransjen. Der Databutikker selger med få prosents fortjeneste, Elkjøp/Expert Bonus/Lefdal med 20-30%, så har Hifi-klubben 50%+++ på en rekke produkter. Dessuten så er det synd at ingen andre selger Denon, Nad eller B&W i Norge. Hifi-klubben hadde hatt godt av litt konkurranse på disse merkene.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    He he..Tror ikke du har drevet butikk i Elektrobransjen når du kommer med den uttalelsen. Finanskrisa er over oss, og resultatet av den ser vi nå. Har selv en liten databutikk og merker kjøret der. Når Euroen stiger fra 8-10 kroner på kort tid så må noen betale den økningen. DEt finnes ikke marginaler i bransjen for å spandere dette på kundene. Mange nettbutikker feks innen data selger med marginaler på under 3% for å konkurrere på pris. Det gjør utslag. Det handler nok ikke om grådighet.
    Hehe, nei der har du helt rett Jeg har aldri drevet butikk... har kun jobbet på kiwi for mange år siden
    Kan forstå at på de produktene hvor konkurransen er hard, at det blir mye mindre margin å tjene på. Men hva tror du klubben tjener pr vare? Har jo ingen anelse jeg, men har en følelse av at det er betraktelig mer enn 3 %.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det er lett å forstå din situasjon. Men siden jeg har hatt anledningen til å kikke de store Hifi-kjedene i kortene når det gjelder avanse gjennom flere år, så kan jeg si at det er en helt annen verden enn databransjen. Der Databutikker selger med få prosents fortjeneste, Elkjøp/Expert Bonus/Lefdal med 20-30%, så har Hifi-klubben 50%+++ på en rekke produkter. Dessuten så er det synd at ingen andre selger Denon, Nad eller B&W i Norge. Hifi-klubben hadde hatt godt av litt konkurranse på disse merkene.
    Hvis disse tallene stemmer, er det mer på linje med det jeg trodde. Det er klart at den økonomiske krisen gjør sitt på hva de må ut med pr vare, og da er det naturlig at de øker prisene såpass. Om det er riktig eller feil at de skal tjene 50% pr vare kan man jo diskutere Konkurranse, som albatross også nevnte, kunne vært sunt på enkelte merker ja.

Side 2 av 23 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •