Priser på hifiklubben.... - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 23 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 444
    Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

svartruss.........

Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Den der tar jeg nesten personlig, du mener altså håndverkere er mindre verdt enn økonomer? Hvem bygde kontoret ditt? Hvem satt opp huset/leiligheten du sitter i nå? Hvem bygde skolen du gikk på?
    Norge hadde stoppet på timen om alle håndverkere la ned verktøyet, jeg føler meg ikke like truet om blårussen legger ned kalkulatoren...
    Bor i et gammelt hus, vi hadde en snekker til å gjøre noe arbeid for en tid siden, jobben var så elendig gjort at jeg(blåruss) måtte hente fem vater samt hammer og spilker å gjøre om det meste(ansatt i BW)

Rørleggeren fulgte opp med å gjøre en jobb som ikke er godkjent ifølge min nabo som er rørlegger, det ble brukt rør i rør, samt en løsning som krever en lukket boks med avrenning til sluk, det ble ikke gjort. Så var det innbyggningstoalett som ble montert feil, uten mulighet for å åpne i toppen(K-Lund)

Så var det bare elektrikeren igjen, han satte opp bokser uten å avtale på forhånd uten å se praktiske løsninger mm(buvik elektro)

Glemte maleren, han malte der han ikke skulle male, var lite behjelpelig med å forklare hvilken maling han brukte, slik at vi måte lete land og strand for å finne erstattningsfarge for privat markedet mm.(husker ikke firmaet)

Håndverkere idag er en gruppe som jobber så fort at de ikke vet helt hva de gjør, det er vel en grunn til at handverkere er på klagetoppen til forbrukerombudet.
    Noen handverkere gjør en god jobb, men de fleste prøver bare å spre skremselpropaganda om fremmedarbeidere fra øst-europa fordi de er redde for jobbene sine.........

Når det gjelder hvem som er verdt mest eller minst, så mener jeg at alle er like mye verdt....
    Men en med 5år høyskole utdanning skal tjene en god del mer én en snekker, hvis ikke får vi importere de som kan gjøre enkle jobber.
    Grunnen til det jeg hevder er at kompetansekravet er mye høyere, det kreves mye mer forarbeid til å tilegne seg kunnskapen som ligger til grunne for jobben.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gründeren.......

Sitat Opprinnelig postet av Mentor1
    Hva kom først, håndtverk eller lån? hehe... Må si dette har sporet av litt...
    Smeden var vel den som fikk fart på handverkeren, men han fikk hjelp av blårussen som fikk ideén om å utvinne jern fra berget. Han så sitt snitt til å beregne at hvis han ansatte 3 mann til å samle ved, 3 man til å utvinne jern fra berget etter at pyromanen hadde varmet opp berget og brannmannen hadde kastet vann på berget slik at berget sprakk. Blårussen fant flaskehalsen i arbeidet slik at han kunne sette forskjellige kvalifiserte huleboere til å ha spesifikke oppgaver gitt deres evner og dette økte produskjonskapasitene med 250% iforhold til at 8x1 mann gjorde alle ting alene.........

Slik startet det hele.........
    Blårussen er gründeren og den som finansierer prosjekt, koordinerer arkitekt, investorer, byggherren mm slik at fremtiden bygges........

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Nå må vi alle være venner da . Personlig driver jeg et lite tømrerfirma sammen med en kollega. Må med hånda på hjertet si at firmaet ikke hadde gått særlig godt uten hans økonomiske side. Jeg for min del synes tall er noe forb.... kjedelige greier. Heldigvis har jeg en "blåruss" som kan ta dette for meg. Vi kan vell konkludere med at, vi bygger, di gjør at vi kan beholde det vi bygger. ;-)
    Hadde alle vært så oppegående som du hadde vi ikke kranglet heller
    Det du beskriver er jo optimal tankegang, vi gjør det vi er best på sammens, det er en perfekt "produkt mix" av manpower.......

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Håndverkere idag er en gruppe som jobber så fort at de ikke vet helt hva de gjør, det er vel en grunn til at handverkere er på klagetoppen til forbrukerombudet.

Blårussen er gründeren og den som finansierer prosjekt, koordinerer arkitekt, investorer, byggherren mm slik at fremtiden bygges........
    Ja, det er noe drit med disse håndtverkerne. Ut med de og inn med billig østeuropeisk arbeidskraft med sans for kvalitet!

Men hvem har egentlig skyld i finanskrisen?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Men hvem har egentlig skyld i finanskrisen?
    Hovedgrunnen - det helt bakenforliggende - ligger i grådighet!
    Og det er enkelte banker i USA sin grådighet jeg har i tankene.

USA har en noe merkelig regel med fast eiendom: gjelden følger eiendommen, ikke eieren.
    Dette betyr at siden boligprisene har steget og steget, tildels kraftig, de siste ti-årene så har noen amerikanske banker sett sitt snitt til å tjene masse penger.
    De lånte ut i hytt & pine med sikkerhet i fast eiendom.
    Kjøpefesten holdt på alt for lenge, folk fikk låne alt for mye penger (prisene steg) og bankene stilte alt for lite kontrollspørsmål ved huseierenes betalingsevne.

Og dette ble en domino-effekt uten sidestykke. Folk flyttet fra husene da de ikke kunne betale gjelda, men bankene tviholdt på salgssum som var hinsides (de hadde jo panten å innfri), og husene ble stående usolgt.
    En masse hus kom på markedet og til slutt måtte det gå galt - det var ikke kjøpere og følgelig ikke penger i de verste grådighetsbankene.

Finanskrisen 2007–2009 - Wikipedia

Finanskrisen anses å ha startet i USA gjennom subprimelån (se subprime-lånekrisen), det vil si omsettelige lån med svak sikkerhet, gitt til personer med svak evne til å nedbetale lånene. Bankene lånte ut penger til personer med dårlig tilbakebetalingsevne, slik at disse ble i stand til å anskaffe sin egen bolig, med tanke på at verdistigningen på boligen ville skape framtidig sikkerhet.

Tilsvarende vil egentlig ikke være mulig i Norge da gjelden følger person og eiendom. Eiendommer kan tvangsselges, men restgjeld blir hengende ved lånetaker. Man kan slå seg selv konkurs og settes under administrasjon, men den henger høyt (eks.Baasland)

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Hovedgrunnen - det helt bakenforliggende - ligger i grådighet! Og det er enkelte banker i USA sin grådighet jeg har i tankene.

USA har en noe merkelig regel med fast eiendom: gjelden følger eiendommen, ikke eieren.
    Så enkelte blåruss er kanskje ikke så mye bedre enn enkelte håndtverkere når det kommer til stykket.....

Noen som vet hvordan regnskapet til Hifi Klubben er? Tenker da på omsetning, overskudd og kostnader etc. Ligger slikt tilgjengelig på nettet?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blåruss har definitivt mere svin på skogen enn håndverkerne; som tilgjengjeld har flere....

Når en blåruss driter seg ut (ala bankene i USA) utgjør det enorme summer og får konsekvenser fra San Fransisco til Vardø....
    Når flere håndverkere unndrar skatt ved å jobbe litt svart innimellom, blir det mange oppdrag, men beløpene er heller små.....

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette betyr at siden boligprisene har steget og steget, tildels kraftig, de siste ti-årene så har noen amerikanske banker sett sitt snitt til å tjene masse penger.
    De lånte ut i hytt & pine med sikkerhet i fast eiendom.
    Kjøpefesten holdt på alt for lenge, folk fikk låne alt for mye penger (prisene steg) og bankene stilte alt for lite kontrollspørsmål ved huseierenes betalingsevne.
    Her har du den første brikka som tippa i "dommino'et". Og den var stor. Utlånerene pekulerte rett og slett i at prisstigningen kunne fortsette og slik kunne lånetaker komme tilbake igjen og refinansiere og klare lånet. Problemet er at etterspørselen (som er en av hovedgrunnene til at man for økte priser) ikke vokste opp i himmelen, den sank....

Jeg vet også hvem jeg har lån hos, det er det ikke sikkert disse lånetakerene visste. Som asvaberg nevnte ble lånene solgt - ofte som pakker og gjerne med tap. Kanskje man kan kalle det "drittpakker"? Mange av lånene hadde ingen reell verdi. Og husene er jo knapt verdt noen ting sett mot hva dem tidligere var verdt.

Ja, det er noe drit med disse håndtverkerne. Ut med de og inn med billig østeuropeisk arbeidskraft med sans for kvalitet!
    Takk som byr, men ellers takk. Sosial dumping, dårlig (noen ganger tilsvarene null etter hva jeg har hørt) kommunikasjon og variabel kvalitet frister ikke. Da for jeg heller gjennomføre litt "blåruss-snekkring" sammen med fattern. To snekkrende revisorer er ikke det værste

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når flere håndverkere unndrar skatt ved å jobbe litt svart innimellom, blir det mange oppdrag, men beløpene er heller små.....
    Håndverker og resturantbransjen..... Finner nok ingen svin på skogen der :shock:

Hi Fi Klubben AS, ser derimot ikke til å sulte ihjel med det første. Avdelingen kommer dog ikke frem: HI FI KLUBBEN AS Kontaktperson, Produkter, og regnskap. Eventuelle Franschise avdelinger vet jeg ikke noe om.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Håndverker og resturantbransjen..... Finner nok ingen svin på skogen der :shock:
    Å joda, svin er det - det skrev jeg vel også. Flere svin, men i beløp ikke mere enn det blåruss (slike som deg og meg) har klart å søle bort....

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Hi Fi Klubben AS, ser derimot ikke til å sulte ihjel med det første. Avdelingen kommer dog ikke frem: HI FI KLUBBEN AS Kontaktperson, Produkter, og regnskap. Eventuelle Franschise avdelinger vet jeg ikke noe om.
    Nå er ikke jeg noen blåruss og klarer ikke lese så mye fornuftig ut av dette, men dette så ut til å være fine tall til å være en lyd/bilde-butikk.

Det som var litt overraskende (og dette er vel litt OT), var at de ser ut til å ha en svært god omsetning i 2008, til tross for finanskrisen. Kjøper folk mer hifi under dårligere tider?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HåkoN, du bør huske på at den gjennomsnittelige Ola&Kari faktisk har fått bedre råd det siste halve året - forutsatt at man har beholdt jobben.
    Lavere rente og lav prisstigning (sågar nedgang).
    Reallønnen, det du har å handle for regnet ut etter pris,skatt&lønnsendringene, har gått opp.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er ikke jeg noen blåruss og klarer ikke lese så mye fornuftig ut av dette, men dette så ut til å være fine tall til å være en lyd/bilde-butikk.

Det som var litt overraskende (og dette er vel litt OT), var at de ser ut til å ha en svært god omsetning i 2008, til tross for finanskrisen. Kjøper folk mer hifi under dårligere tider?
    1 regnskaps år går ikke nødvendigvis fra 1 januar til 31 desember.. resultatet kan være fra juni 2007 til mai.2008 ... En nedgang har det helt klart vært i markedet..

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men de har hatt en drastisk økning i fordringer og den kortsiktige gjelda har gått opp en god del. Ser ut som de har mer på lager enn de strengt tatt burde ha. Det er et problem. Og dette regnskapet omfatter ikke, som tidligere påpekt, siste del av 2008 og 2009 frem til nå.

Tipper det står dårligere til nå.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut med de og inn med billig østeuropeisk arbeidskraft med sans for kvalitet!
    Ja, de stiller vel i samme kategori som julenissen

Og kort kommentar til regnskapet til hifiklubben så har jo en sunn balanse med noe dårligere tendenser med økt kortsiktig gjeld. Men et resultat på bunnlinja som er ca 10% av den totale omsetningen er jo et interessant tall å få med seg for de som tydeligvis går rundt og tror at de totalt sett går med 50-100% fortjeneste. Det koster å drive butikk.
    --
    Thorbjørn

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Men igjen så har ikke HFK 100% monopol så lenge det er fullgode substitutter på markedet...
    "Fullgode substitutter". Diesel er en fullgod substitutt til bensin for å drive bilen fremover, men jeg liker bensinbiler bedre da de gir en grommere lyd på motoren. Jeg liker B&W og kunne ikke tenke meg å bruke noe annet i kinoen min. For de som bor nære svenskegrensen så er jo saken grei, de kan spare noen titusen på å kjøre rett over grensen å handle. De har *akkurat* samme rettighetene med tanke på garanti (5 år), Hifiklubben har ikke engang lov til å nekte å reparere B&W høyttalere kjøpt i utlandet!

*Jeg* mener det er urettferdig at en som bor rett attmed svenskegrensa/svensk Hifiklubben kan spare flerfoldige 10.000,- dersom han/hun skal ha et komplett anlegg. Og denne personen mister altså ikke engang noen rettigheter..

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Ja, de stiller vel i samme kategori som julenissen

Og kort kommentar til regnskapet til hifiklubben så har jo en sunn balanse med noe dårligere tendenser med økt kortsiktig gjeld. Men et resultat på bunnlinja som er ca 10% av den totale omsetningen er jo et interessant tall å få med seg for de som tydeligvis går rundt og tror at de totalt sett går med 50-100% fortjeneste. Det koster å drive butikk.
    10% av omsetning i resultat er ikke dårlig, de siste 2år har de fleste som driver med salg av elektronikk(spesifikk elektronikk) hatt er nedgang som kanskje har snudd etter de siste rentejusteringer.

Blåruss har definitivt mere svin på skogen enn håndverkerne; som tilgjengjeld har flere....

Når en blåruss driter seg ut (ala bankene i USA) utgjør det enorme summer og får konsekvenser fra San Fransisco til Vardø....
    Å sammenligne norsk foretningskultur og det norske rettsystemet med det Amerikanske er som å sammenligne Sahkalin og Kalahari ørkenen temperaturmessig i Januar.

Så dere dokumentaren om Exxon Valdes? Etter 16år med rettsaker har Exxon redusert erstattningen fra 5milliarder$ til 500mill, uten på-plussing av renter siden 89 når skaden skjedde.

I USA har pengemakta gjort som de ville i generasjoner, kortsiktig profitt er det eneste de bryr seg, derfor er bilindustrien kaputt, plastic-fantastic, rust, dårlig kvalitet har vær synonymt med den amerikanske bilindustrien, de har skodd seg på at folk må bytte bil ofte, og nå når de kniper så kjøper ikke SAM ny bil hvert år og produsjonen stopper opp.

Det startet med huslån spm ble et luftslott og nå ligger bilindustrien med brukket rygg, de private skriker på det offentlige for å få hjelp slik at ledelsen kan dra på spa-weekend til California å pleie hodepinen.....

Håper SAAB kommer ut av dette med vingene på plass.........

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    "Fullgode substitutter". Diesel er en fullgod substitutt til bensin for å drive bilen fremover, men jeg liker bensinbiler bedre da de gir en grommere lyd på motoren. Jeg liker B&W og kunne ikke tenke meg å bruke noe annet i kinoen min. For de som bor nære svenskegrensen så er jo saken grei, de kan spare noen titusen på å kjøre rett over grensen å handle. De har *akkurat* samme rettighetene med tanke på garanti (5 år), Hifiklubben har ikke engang lov til å nekte å reparere B&W høyttalere kjøpt i utlandet!

*Jeg* mener det er urettferdig at en som bor rett attmed svenskegrensa/svensk Hifiklubben kan spare flerfoldige 10.000,- dersom han/hun skal ha et komplett anlegg. Og denne personen mister altså ikke engang noen rettigheter..

Det finnes sikkert 20 andre merker på markedet som kan gi en god opplevelse for de fleste, det menes med ett fullgodt substitutt... At du for din del ønsker deg merket B&W har ikke noe med monopol å gjøre... HFK er skandinavisk importør og det er de som selger det...

HFK kan vel strengt tatt nekte å reparere noe de selv ikke har solgt? Vilken lov er det som påkrever de å reparere ting som andre har solgt og tjent penger på?

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    10% av omsetning i resultat er ikke dårlig, de siste 2år har de fleste som driver med salg av elektronikk(spesifikk elektronikk) hatt er nedgang som kanskje har snudd etter de siste rentejusteringer.
    Det har jeg aldri påstått heller, de har en sunn balanse skrev jeg. Men slik mange skriver her virker det som om de tror all avanse går rett på bunnlinja, virker ikke som at man forstår at man har utgifter også.
    --
    Thorbjørn

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så dere dokumentaren om Exxon Valdes? Etter 16år med rettsaker har Exxon redusert erstattningen fra 5milliarder$ til 500mill, uten på-plussing av renter siden 89 når skaden skjedde.
    Jeg så denne dokumentaren, jeg var rystet i flere dager etterpå. Usa har noen seriøse problemer med penger vs lov og rett.

Sorry OT ops:
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Side 19 av 23 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •