Priser på hifiklubben.... - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 23 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 444
    Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Definitivt uendelig, nesten som en kabeldebatt

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Denne diskusjonen er uendelig. Hvem hadde betalt for det arbeidet uten utlånere i banken? PS..jeg er (eller var) ikke blåruss;-)
    Hva kom først, håndtverk eller lån? hehe... Må si dette har sporet av litt...

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mentor1
    Hva kom først, håndtverk eller lån? hehe... Må si dette har sporet av litt...
    Har ikke noe med saken å gjøre. Avsporing er forbokstaven, så vi bør vel være litt forsiktige...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Det er noe som heter fri handel. Det burde være opp til hver enkelt hvor de vil handle hen, hvis jeg ønsker å handle i Sverige eller Japan så bør det være opp til meg. Jeg har selv handlet prosjektører ifra Japan og spart mange titusen på det, hvorfor skal det være så mye vanskeligere å gjøre det samme med høyttalere? Jeg handler stort sett på postordre uansett, så for min del er det ingen utgifter med lagerføring eller butikk-utstilling.

Hifiklubben har monopol her i Norden, og har ingen grunn til å ha forskjellige priser i nettbutikkene mellom landene. B&W har allerede 5 års *fabrikk-garanti* på høyttalerne sine, men tror du ikke at de prøver å lure deg til å kjøpe ekstra forsikring o.l.. Ta f.eks. Komplett, de har *eksakt* samme pris på prosessorer i Norge og Sverige. Dette bør Hifiklubben klare også! Det er *kun* tyning av Norske forbrukere det er snakk om.

Du sier at komplett har samme prisene i sverige som i norge.. det stemmer da ikke....
    Iallefall ikke på ALLE produktene de fører.,

Noen prisforskjeller på diverse utstyr etter ett raskt søk:

(Komplett)
    Pioneer SC-LX81 hemmabioreceiver Svensk pris i nok = 13967.-
    Norsk pris i nok = 15996.-

(Japanfoto)
    Canon EF 70-200 f/2.8L IS USM Svensk pris i nok = 15598.-
    Norsk pris i nok = 17.490,-

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Den der tar jeg nesten personlig, du mener altså håndverkere er mindre verdt enn økonomer? Hvem bygde kontoret ditt? Hvem satt opp huset/leiligheten du sitter i nå? Hvem bygde skolen du gikk på?
    Norge hadde stoppet på timen om alle håndverkere la ned verktøyet, jeg føler meg ikke like truet om blårussen legger ned kalkulatoren...
    Nei du gjør vel ikke det.... Unnskyld meg - men her blottlegger du bare at du har totalt fravær av innsikt. Snekkere kan ikke drive verden alene, uansett hvor flinke dem er. Vi trengere snekkere, men det er ikke det eneste vi har behov for - selv om enkelte tror det....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Den der tar jeg nesten personlig, du mener altså håndverkere er mindre verdt enn økonomer? Hvem bygde kontoret ditt? Hvem satt opp huset/leiligheten du sitter i nå? Hvem bygde skolen du gikk på?
    Norge hadde stoppet på timen om alle håndverkere la ned verktøyet, jeg føler meg ikke like truet om blårussen legger ned kalkulatoren...
    Nå må vi alle være venner da . Personlig driver jeg et lite tømrerfirma sammen med en kollega. Må med hånda på hjertet si at firmaet ikke hadde gått særlig godt uten hans økonomiske side. Jeg for min del synes tall er noe forb.... kjedelige greier. Heldigvis har jeg en "blåruss" som kan ta dette for meg. Vi kan vell konkludere med at, vi bygger, di gjør at vi kan beholde det vi bygger. ;-)

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå synes jeg økonomene og snekkerne kan ta denne diskusjonen ute på gata, den har ingenting med topic å gjøre.
    --
    Thorbjørn

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Nei du gjør vel ikke det.... Unnskyld meg - men her blottlegger du bare at du har totalt fravær av innsikt. Snekkere kan ikke drive verden alene, uansett hvor flinke dem er. Vi trengere snekkere, men det er ikke det eneste vi har behov for - selv om enkelte tror det....
    Total OT

FYI: jeg mener håndverksbransjen generelt, ikke bare snekkere.
    Jeg skjønner selvfølgelig at håndverkere ikke kan drive verden alene, og om det var det du synes jeg ga uttrykk for så beklager jeg den

Det jeg reagerte på var denne uttalelsen:
    Jeg vet at snekkere, elektrikere samt rørleggere tjener mye mer en ny-utdannede økonomer samt de med 5-10 års ansinitet, som har 5år på universitet/høyskole og 200-300K i studielån. Flere jeg kjenner gidder ikke å jobbe i bank lenger, de får mellom 3-400K for 5års utdanning så får snekkeren/elektrikeren og rørleggeren 20-30% mer, det hører ikke hjemme noen plass.
    Bare fordi du velger en studieretning som innebærer noen hundre tusen i studielån, er du da mere verdt (og skal derfor ha mye høyere grunnlønn) enn en som har valgt ett annet yrke?

/Total OT

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut med Hi-Fi Klubben og inn med kua! Buu-Huu! Sett ned prisene ASAP!
    (Bare for å prøve å få tråden inn på rett spor igjen)

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye reklame, eget kundesenter og flotte lokaler sentralt plassert driver naturligvis prisen opp. Det er det vi kunder betaler litt ekstra for.

Hifiklubben har klart det mange bransjer drømmer om. Bygge opp et/flere varemerker så mektige at kunder ikke bare handler varer med glede til full pris, de forsvarer også prisene ovenfor andre kunder!

Det er bare å ta av seg hatten for noe slikt.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Du sier at komplett har samme prisene i sverige som i norge.. det stemmer da ikke....
    Iallefall ikke på ALLE produktene de fører.,
    Jeg nevnte spesifikt prosessorer. Selvsagt så har de forskjellige *importørene* forskjellige priser etter hvilket marked de skal selge det inn på, men i Hifiklubben sitt tilfelle så er det de som er både importør og enedistributør av B&W.

Jeg har uansett ingenting imot å betale *litt* ekstra for å beholde de gode Hifiklubb-butikkene vi har rundt omkring i Norge, men jeg synes det er ganske drøyt å måtte betale nesten 20% ekstra for å handle i en norsk butikk. Det er altså snakk om 68800,- NOK i Sverige og 79800,- NOK i Norge. Dette synes jeg er *vel* drøyt! 10.000,- ekstra putter altså den norske butikken i lomma pga. at vi bor i nabolandet.. Kjipt å bo på nordvestlandet med så store prisforskjeller.. :-(

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg nevnte spesifikt prosessorer. Selvsagt så har de forskjellige *importørene* forskjellige priser etter hvilket marked de skal selge det inn på, men i Hifiklubben sitt tilfelle så er det de som er både importør og enedistributør av B&W.

Jeg har uansett ingenting imot å betale *litt* ekstra for å beholde de gode Hifiklubb-butikkene vi har rundt omkring i Norge, men jeg synes det er ganske drøyt å måtte betale nesten 20% ekstra for å handle i en norsk butikk. Det er altså snakk om 68800,- NOK i Sverige og 79800,- NOK i Norge. Dette synes jeg er *vel* drøyt! 10.000,- ekstra putter altså den norske butikken i lomma pga. at vi bor i nabolandet.. Kjipt å bo på nordvestlandet med så store prisforskjeller.. :-(
    så du tror det er så enkelt? Har du maile HFK og spurt hvorfor det er slik eller? Kanskje du kan få ett ordentlig svar på det istede for å insinuere at grådiheten har tatt overhånd...

Edit:

Komplett selger heller ikke varer på kryss av landene, selvom de har "nettbutikk" i begge landene.. men det er vel ikke riktig det da eller? "grådige er de, siden jeg ikke kan handle Pioneer forsterkeren 2000 kroner billigere i den svenske nettbutikken" ?

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Komplett selger heller ikke varer på kryss av landene, selvom de har "nettbutikk" i begge landene.. men det er vel ikke riktig det da eller? "grådige er de, siden jeg ikke kan handle Pioneer forsterkeren 2000 kroner billigere i den svenske nettbutikken" ?
    Finnes nok av andre butikker som selge den Pioneer forsterkeren billigere til Norge. Det er den norske importøren som er grådig, mest sansynlig pga. at vi ikke er med i EU.. Kjipt? Ja! Men i Pioneer sitt tilfelle så er det ikke lagt hindringer for at det er mulig å handle den ifra Svenske butikker som ønsker å selge til Norge..

Poenget her er at Hifiklubben har monopol i Norden på B&W, skal du handle i nordiske butikker så må du gå via Hifiklubben. I Tyskland og England så er det fritt frem å kjøpe i hvilken butikk du vil! Hvis de ikke hadde monopol så hadde jeg ikke brydd meg, men skal jeg ha B&W (og jeg har jo lagt igjen noen hundre tusen der, så *det* vil jeg jo!) så må jeg gå via Hifiklubben. Det er årets store prisoppgang, og den store valuta endringen som er årsaken til at vi har fått et så stort gap. Det har ikke vært så stort før, og det burde den norske butikken ha kompensert for..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes nok av andre butikker som selge den Pioneer forsterkeren billigere til Norge. Det er den norske importøren som er grådig, mest sansynlig pga. at vi ikke er med i EU.. Kjipt? Ja! Men i Pioneer sitt tilfelle så er det ikke lagt hindringer for at det er mulig å handle den ifra Svenske butikker som ønsker å selge til Norge..

Poenget her er at Hifiklubben har monopol i Norden på B&W, skal du handle i nordiske butikker så må du gå via Hifiklubben. I Tyskland og England så er det fritt frem å kjøpe i hvilken butikk du vil! Hvis de ikke hadde monopol så hadde jeg ikke brydd meg, men skal jeg ha B&W (og jeg har jo lagt igjen noen hundre tusen der, så *det* vil jeg jo!) så må jeg gå via Hifiklubben. Det er årets store prisoppgang, og den store valuta endringen som er årsaken til at vi har fått et så stort gap. Det har ikke vært så stort før, og det burde den norske butikken ha kompensert for..
    Du er hyppig ute med bruken av ordet grådig.... Ser også du bruker ordet monopol som noe negativt i forhold til HFK...

Helt monopol har de ikke siden det tilbys vellgode substitutter på markedet, nå er det jo slik at HFK også er importøren.. Andre store kjeder er helt sikkert velkommne til å handle av importøren, men det vil ikke være særlig lønnsomt med tanke på pris...

Konkurrere mot leverandøren er det ikke så mange som klarer .....

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Og du har naturligvis innblikk i hifiklubbens regnskap i respektive land siden du med sikkerhet uttaler deg om at de 10,000 går uavkortet i ren fortjeneste, da du basert på de samme regnskapene vet at utgiftene i alle tre land er identiske?

Det er et fint prinsipp å etterspørre fornuftig avanse og stille spørsmål til noe du mener er høye priser, men når du forenkler virkeligheten uten forbehold på denne måten blir det vanskelig å ta deg spesielt alvorlig.
    --
    Thorbjørn

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan ikke handle fra hvilken som helst butikk i Tyskland heller. Du må handle i de butikken som den tyske importøren har som forhandlere (hvis ikke er det paralellimport). Er akkurat det samme i Norge bare at her er det jo helt naturlig at HFK kun selger i sine egne butikker siden de er spredd utover nesten hele landet. Hvis du ikke liker dette så er det jo bare å bestille fra eller reise til Tyskland for å handle. Tviler på at det blir så mye billigere.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Tviler på at det blir så mye billigere.
    Noen ting er i allefall billigere. Selv fikk jeg tilbud av en forhandler på B&W 802D til litt over 60k. Dette er et par år siden, og kursen er litt dårligere nå, men dog....

Det er litt mer konkurranse der nede, og spesielt mindre butikker er opptatt av å få solgt/få opp omsetningen fremfor kun høy fortjeneste. Jeg regner ikke med at finanskrisen har gjort det noe bedre.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så kommer vel moms i tillegg ved innreise til Norge hvis en skal følge loven.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Så kommer vel moms i tillegg ved innreise til Norge hvis en skal følge loven.
    Javisst. Drivstoff, bilkostnader og tid må også regnes med. Det er et regnestykke.

Det som irriterer meg mest med hifiklubben er kanskje ikke det billigste utstyret, men det dyreste. Det virker for meg som de generelt har veldig lite kompetanse rundt dette med å sette sammen dyrere anlegg (noe de indirekte også sier når en kommer og snakker med de), og ikke minst den nødvendige kundeoppfølgingen som i mange tilfeller er vesentlig for at kunden skal få det beste ut av et high-end oppsett.

Flere produsenter forlanger faktisk at butikkene har tilstrekkelig kompetanse på deres produkter, og ikke minst at kunden får en personlig oppfølging i etterkant av kjøpet. Da skjønner jeg utmerket godt hvorfor en betaler full veil. pris på et produkt, den store dekningsgraden skal jo dekke inn en del timers jobb også. Kjøper en kunde et anlegg til 2-300k, og dekningsgraden er 40% (eksempel) så snakker en faktisk om en fortjeneste opp mot 120 000kr (fortjenste en har som importør kommer i tillegg) kun for å ta betaling for utstyret. Enkelte andre butikker følger heller ikke opp kunder i den grad de burde, men da er de i det minste åpne for å gi en del rabatt.

Men monopolstatus har vel aldri kommet oss forbrukere til gode.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HFK har jo diverse status på sine butikker i forhold tl vilket utstyr de skal kunne selge og oppfølge på en ordentlig måte..

Diamond senter, Lyngdorf senter ekker f,eks Classè senter =)

Men igjen så har ikke HFK 100% monopol så lenge det er fullgode substitutter på markedet...

Side 18 av 23 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •