Priser på hifiklubben.... - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 23 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 444
    Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Research

Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Stikk itl sverige og jobb du... så ser du at lønna også er litt forskjellig der . Seff, finnes unntak der og, men genereltsett tjener de mindre enn oss! I norge er det OFTEST:
    Dyrere leie,
    Høyere lønninger
    Mer avgifter på diverse...

Dette må OGSÅ hifiklubben Norge betale! Så det går veldig opp i opp.
    Sverige har vesentlig høyere arbeidsgiveravgift sammenlignet med Norge, opptil 30% kontra 14,1%(sone 1 hvor de fleste HFK butikkene er)
    (Svensk arbeidsgiveravgift kan være på over 30 prosent, mer enn det dobbelte av høyeste sats i Norge. Dette medfører en ekstraregning på godtgjørelsen til relevante ansatte på kanskje 20 prosent)

Der spises lønnsforskjellen opp i forhold til kostnadsnivået.
    Mva i Sverige er det samme, vi har ikke toll på el-artikler så argumentet ditt ramler som et korthus..........i storm.........

Lønnene til de studenten som jobber på HFK er vel ikke akkurat mye å juble over heller.......100kr timen kanskje for deltids jobb, med for få timer til at du har krav på tarifisert helgetillegg...........

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Sverige har vesentlig høyere arbeidsgiveravgift sammenlignet med Norge, opptil 30% kontra 14,1%(sone 1 hvor de fleste HFK butikkene er)
    (Svensk arbeidsgiveravgift kan være på over 30 prosent, mer enn det dobbelte av høyeste sats i Norge. Dette medfører en ekstraregning på godtgjørelsen til relevante ansatte på kanskje 20 prosent)

Der spises lønnsforskjellen opp i forhold til kostnadsnivået.
    Mva i Sverige er det samme, vi har ikke toll på el-artikler så argumentet ditt ramler som et korthus..........i storm.........

Lønnene til de studenten som jobber på HFK er vel ikke akkurat mye å juble over heller.......100kr timen kanskje for deltids jobb, med for få timer til at du har krav på tarifisert helgetillegg...........
    Lønninger i Norge ligger vel over snittet i Sverige? Det er jo gull for svensker å jobbe i Norge (med norsk lønn) og bo i sverige (være statsborger der).. så da må det ligge noe der ...

Og med en befolkninskmasse på nærmere 2x det som bor i norge (det tilsvarer enda flere mulige kjøpere.)

Men men, mulig jeg bare er dum. Men jeg syns verken HIFICENTERET og HIFIKLUBBEN o.l. har spesielt dyre produkter, så lenge folk er villige til å betale det! Alternativene er jo MANGE, men folk låser seg jo så fast i å måtte kritisere... JEg har middels lønn, og syns det ikke er dyrt for f.eks en NAD 375 + BW 683, med tanke på hva jeg får igjen i ytelse!

BTW: I sverige koster CM9 20859,08 NOK. I norge koster dem 19990 .

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lønninger i Norge ligger vel over snittet i Sverige? Det er jo gull for svensker å jobbe i Norge (med norsk lønn) og bo i sverige (være statsborger der).. så da må det ligge noe der ...

Og med en befolkninskmasse på nærmere 2x det som bor i norge (det tilsvarer enda flere mulige kjøpere.)

Men men, mulig jeg bare er dum. Men jeg syns verken HIFICENTERET og HIFIKLUBBEN o.l. har spesielt dyre produkter, så lenge folk er villige til å betale det! Alternativene er jo MANGE, men folk låser seg jo så fast i å måtte kritisere... JEg har middels lønn, og syns det ikke er dyrt for f.eks en NAD 375 + BW 683, med tanke på hva jeg får igjen i ytelse!

BTW: I sverige koster CM9 20859,08 NOK. I norge koster dem 19990 .
    De som jobber i industri og hotell og utelivsbransjen er fornøyd med Norge, fordi vi har fagforeninger som har gitt industriarbeidere kanskje verdens høyeste industriarbeider lønn i Norge.

Når det gjelder Hotell og utelivsbransjen så er vel ordet tips rimelig viktig da svensker generelt sett har kortere hender og dypere lommer.........
    De som jobber på HFK tjener sannsynligvis mindre én de på rema 1000, men de får kanskje dyre verdens beste HT-kabler med på kjøpet.

Som du nevner så er prisen på CM9 mer lik, men hvorfor den vannvittige forskjellen på B&W 803D??? Dessuten faller hele argumentet ditt rundt avgifter, lønn osv med det du skrev........

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At vi nordmenn har så mye penger stemmer ikke. I begynnelsen av 1990 årene så lå lønningene på en industriarbeider rundt 75-80 kr timen. Man fikk en leilighet som idag koster rundt 2mill for under 300 000,- Så kan man begynne å regne ut hvor mye lønn man burde hatt for å kompansere med den prisstigningen. Så kommer jo prisstigningen på mat og alt annet på toppen av det hele. Så de fleste unge idag har ikke mye kontanter igjen nå alt er betalt.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    At vi nordmenn har så mye penger stemmer ikke. I begynnelsen av 1990 årene så lå lønningene på en industriarbeider rundt 75-80 kr timen. Man fikk en leilighet som idag koster rundt 2mill for under 300 000,- Så kan man begynne å regne ut hvor mye lønn man burde hatt for å kompansere med den prisstigningen. Så kommer jo prisstigningen på mat og alt annet på toppen av det hele. Så de fleste unge idag har ikke mye kontanter igjen nå alt er betalt.
    Når jeg hadde min første sommerjobb på Tine tjente jeg 90kr pr time tror det var 93-94, da fikk jeg ikke alle tilleggene. Idag tjener en som jobber på anlegg minimum 400K, mange tjener 5-6-700K, det er 10000stk som ønsker jobb på nordsjøen pga for høye lønninger.
    Jeg vet at snekkere, elektrikere samt rørleggere tjener mye mer en ny-utdannede økonomer samt de med 5-10 års ansinitet, som har 5år på universitet/høyskole og 200-300K i studielån. Flere jeg kjenner gidder ikke å jobbe i bank lenger, de får mellom 3-400K for 5års utdanning så får snekkeren/elektrikeren og rørleggeren 20-30% mer, det hører ikke hjemme noen plass.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig.. men men.. Jeg tipper at BW også har satt opp prisene sine endel.. HIFICENTERET har jo heller ikke satt ned igjen prisene på F.eks hegel... Syns det er forferdelig mye syting mot akkurat HFK egentlig. Men samme for meg, er surt at ting går som det går... men har egentluig prisene på f.esk BW sunket igjen i f.eks europa etter prisstigningen? Tror ikke det egentlig.

OG igjen , det finnes alternativer. Og når Komplett og AVhifi tok inn Denon en periode, så lå de 1000-2000kr over HFK sine vanlige prise :S.

EDIT: Men er som du sier, er vannvittige hopp på noen høyttalere ja :S. Du får gå til sak mot dem vettu . Hjelper ikke å sutre på et forum . Typisk norsk å syte, men gjør det noe med det? NEI da .

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisforskjeller fra land til land vil man uansett finne.. Men det jeg ikke forstår, om "du" er missfornøyd med en prisforskjell.. Hvorfor sender du ikke en mail til gjeldende butikk og spør hvorfor det er slik istede for å spekulere i grådighet?
    Aktørene har jo ikke lov til å svare for seg her inne....

Noen prisforskjeller på diverse utstyr etter ett raskt søk:

(Komplett)
    Pioneer SC-LX81 hemmabioreceiver Svensk pris i nok = 13967.-
    Norsk pris i nok = 15996.-

(Japanfoto)
    Canon EF 70-200 f/2.8L IS USM Svensk pris i nok = 15598.-
    Norsk pris i nok = 17.490,-
    --

Så prisforskjeller er det overalt av forskjellige grunner. . .

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig.. men men.. Jeg tipper at BW også har satt opp prisene sine endel.. HIFICENTERET har jo heller ikke satt ned igjen prisene på F.eks hegel... Syns det er forferdelig mye syting mot akkurat HFK egentlig. Men samme for meg, er surt at ting går som det går... men har egentluig prisene på f.esk BW sunket igjen i f.eks europa etter prisstigningen? Tror ikke det egentlig.

OG igjen , det finnes alternativer. Og når Komplett og AVhifi tok inn Denon en periode, så lå de 1000-2000kr over HFK sine vanlige prise :S.

EDIT: Men er som du sier, er vannvittige hopp på noen høyttalere ja :S. Du får gå til sak mot dem vettu . Hjelper ikke å sutre på et forum . Typisk norsk å syte, men gjør det noe med det? NEI da .
    Helt enig med editen din*

Spør hvorfor ting er slik istede for å spekulere i hvordan bedriften drives.. For en uvitende kan det være ganske negativ lesning dette her. med tanke på at det bare er synsing.... .... Passe litt på hva man skriver om diverse bedrifter her inne.. Iallefall siden de offisielt ikke kan kommentere her inne..

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt hjelper det å sutre på et forum, det er jo her mange av kundene til HFK vanker. Dersom ingen klager, så ser de vel heller ingen grunn til å gjøre noe med den skjeve prisingen. Klag til butikken, opplys om de store forskjellene i forhold til Sverige (husk alle butikkene bestiller fra samme varelager, dvs. Danmark).

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da anbefaler jeg dere å forlate Avforum øya.. og kanskje gå enda mer direkte til angrep:

Forum

.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Forskjellen er at, hvis du vil, så kan du bestille en felg til en bil og få den sendt til Norge. Det kan du ikke her, for Hifiklubben i Sverrige nekter å sende ut av landet.. LATTERLIG! Har selv handlet TVer o.l. fra Fyndbørsen fra Sverrige, så det er ikke noe problem det..
    Nå snakker du med ræva igjen

Når en kjede har butikker i flere land så selger de naturligvis ikke på tvers av landegrenser fra det billigste landet, de er da ikke idioter heller.

Det som er latterlig er at du mener de bør gjøre det.
    --
    Thorbjørn

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Nå snakker du med ræva igjen

Når en kjede har butikker i flere land så selger de naturligvis ikke på tvers av landegrenser fra det billigste landet, de er da ikke idioter heller.

Det som er latterlig er at du mener de bør gjøre det.
    Det er noe som heter fri handel. Det burde være opp til hver enkelt hvor de vil handle hen, hvis jeg ønsker å handle i Sverige eller Japan så bør det være opp til meg. Jeg har selv handlet prosjektører ifra Japan og spart mange titusen på det, hvorfor skal det være så mye vanskeligere å gjøre det samme med høyttalere? Jeg handler stort sett på postordre uansett, så for min del er det ingen utgifter med lagerføring eller butikk-utstilling.

Hifiklubben har monopol her i Norden, og har ingen grunn til å ha forskjellige priser i nettbutikkene mellom landene. B&W har allerede 5 års *fabrikk-garanti* på høyttalerne sine, men tror du ikke at de prøver å lure deg til å kjøpe ekstra forsikring o.l.. Ta f.eks. Komplett, de har *eksakt* samme pris på prosessorer i Norge og Sverige. Dette bør Hifiklubben klare også! Det er *kun* tyning av Norske forbrukere det er snakk om.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er noe som heter fri handel. Det burde være opp til hver enkelt hvor de vil handle hen, hvis jeg ønsker å handle i Sverige eller Japan så bør det være opp til meg. Jeg har selv handlet prosjektører ifra Japan og spart mange titusen på det, hvorfor skal det være så mye vanskeligere å gjøre det samme med høyttalere? Jeg handler stort sett på postordre uansett, så for min del er det ingen utgifter med lagerføring eller butikk-utstilling.

Hifiklubben har monopol her i Norden, og har ingen grunn til å ha forskjellige priser i nettbutikkene mellom landene. B&W har allerede 5 års *fabrikk-garanti* på høyttalerne sine, men tror du ikke at de prøver å lure deg til å kjøpe ekstra forsikring o.l.. Ta f.eks. Komplett, de har *eksakt* samme pris på prosessorer i Norge og Sverige. Dette bør Hifiklubben klare også! Det er *kun* tyning av Norske forbrukere det er snakk om.
    Angående den fabrikkgarantien, så tror jeg ikke den dekker uhell, som sprengte elementer o.l. Det gjør HFK og andre sine kjeder sine ekstra forsikringer . BW sin garanti gjelder feil på produktet! Ikke feil bruk.

EDIT: Ved HFK sin forsikring koster det deg 0 kr for ny diskant, om den er sprengt.. MEd kun BW sin garanti, så må du ut med rundt 10-11000kr mener jeg å ha hørt den koster :P. You do the math.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående den fabrikkgarantien, så tror jeg ikke den dekker uhell, som sprengte elementer o.l. Det gjør HFK og andre sine kjeder sine ekstra forsikringer . BW sin garanti gjelder feil på produktet! Ikke feil bruk.

EDIT: Ved HFK sin forsikring koster det deg 0 kr for ny diskant, om den er sprengt.. MEd kun BW sin garanti, så må du ut med rundt 10-11000kr mener jeg å ha hørt den koster :P. You do the math.
    Det må være 800D-serien, eller?

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er ingen som nekter deg å reise til sverige å handle..

Du sammenligner forøvrig epler og bananer. De du har handlet fra hos i japan har ingen norske utsalgssteder, så de vil så klart gjerne selge deg prosjektorer, de konkurrerer ikke med seg selv når de gjør det.

For komplett er det nok forøvrig den norske prisen som er "fasiten", så de burde du egentlig disse for ikke å ha lavere pris i sverige hvis du skal følge din egen logikk. Jeg er litt usikker på hva som egentlig ER logikken din da men. Mener du alle varer bør koste det samme i alle land? Det gir ingen mening da det ikke er samme kostnader forbundet med salg i alle land, selv for samme firma.

Hifiklubbens norske nettbutikk må "konkurrere" med hifiklubbens norske, fysiske butikker, det slipper komplett. Hadde hifiklubben hatt mye lavere pris i nettbutikken hadde de naturligvis solgt mye dårligere i de fysiske butikkene, og det vil de jo ikke. Du må betale mer i den norske nettbutikken for at de skal ha råd til å ha såpass fancy butikker som de har.

Det kan godt være at du skulle ønske hifiklubben kun hadde nettbutikk og ikke fysisk butikk, og hadde det vært et faktum kunne de enklere hatt samme pris i alle nordiske land. Men nå er det nå engang ikke slik.

EDIT: Siden komplett også selger høyttalere tenkte jeg å sjekke påstandene dine. JBL ES 80 koster 4495NOK i norge, og 5995SEK i sverige. Ved ren valutakonvertering burde de koste 5420SEK i Sverige. Så de er faktisk 500SEK *DYRERE* i sverige. Så siden komplett er så kule burde egentlig B&W vært mye dyrere i Sverige enn i Norge da for å følge deres eksempel? Dumme komplett.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Det er ingen som nekter deg å reise til sverige å handle..

Du sammenligner forøvrig epler og bananer. De du har handlet fra hos i japan har ingen norske utsalgssteder, så de vil så klart gjerne selge deg prosjektorer, de konkurrerer ikke med seg selv når de gjør det.

Komplett har ingen utsalgssteder hvor man kan gå fysisk og kjøpe varen hvor de må betale norske leiepriser og lønninger for butikkansatte. For komplett er det nok forøvrig den norske prisen som er "fasiten", så de burde du egentlig disse for ikke å ha lavere pris i sverige hvis du skal følge din egen logikk. Jeg er litt usikker på hva som egentlig ER logikken din da men. Mener du alle varer bør koste det samme i alle land? Det gir ingen mening da det ikke er samme kostnader forbundet med salg i alle land, selv for samme firma.

Hifiklubbens norske nettbutikk må "konkurrere" med hifiklubbens norske, fysiske butikker, det slipper komplett. Hadde hifiklubben hatt mye lavere pris i nettbutikken hadde de naturligvis solgt mye dårligere i de fysiske butikkene, og det vil de jo ikke. Du må betale mer i den norske nettbutikken for at de skal ha råd til å ha såpass fancy butikker som de har.

Det kan godt være at du skulle ønske hifiklubben kun hadde nettbutikk og ikke fysisk butikk, og hadde det vært et faktum kunne de enklere hatt samme pris i alle nordiske land. Men nå er det nå engang ikke slik.
    Helt enig med hva du skriver.

Man må tenke på at markedet setter prisen. Produksjonskostnader har lite å si. Innkjøpspriser er bare en del av det.
    Et firma har en bunnlinje. Skal noe ned i pris, må annet opp.
    Veldig få som tenker over det når de er på leverandørbesøk og får flotte lunsjer og helaftener inkludert;-)

Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg hadde min første sommerjobb på Tine tjente jeg 90kr pr time tror det var 93-94, da fikk jeg ikke alle tilleggene. Idag tjener en som jobber på anlegg minimum 400K, mange tjener 5-6-700K, det er 10000stk som ønsker jobb på nordsjøen pga for høye lønninger.
    Jeg vet at snekkere, elektrikere samt rørleggere tjener mye mer en ny-utdannede økonomer samt de med 5-10 års ansinitet, som har 5år på universitet/høyskole og 200-300K i studielån. Flere jeg kjenner gidder ikke å jobbe i bank lenger, de får mellom 3-400K for 5års utdanning så får snekkeren/elektrikeren og rørleggeren 20-30% mer, det hører ikke hjemme noen plass.
    Det er klart at vi som kan et håndtverk skal tjene godt i forhold til blårussen som lager finanskrise..
    Skjønner ikke hva du griner for. Vi mangler alle typer håndverkere så det er bare å skaffe seg et fagbrev og begynne å tjene gode penger ..
    Hadde vel vært greit om blårussene begynte å gjøre et ærlig arbeid isteden for å sitte med modellene sine og kjøre verden på r...a.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Detter er litt OT, men ikke fullstendig:

Jeg satt i forhandlinger med en leverandør av hjelpemidler/utstyr til elektronikkproduksjon for noe år siden.

Han fortalte om en hendelse der han forhandlet med direktøren hos en god kunde. Avtalen var på plass. Prismatrisen også. Så sier direktøren plutselig: Nå er alt klart, kun rabattene gjenstår! Hva? svarer leverandøren. Ja rabatter skal vi ha, størrelsen avhenger blant annet av hvordan bil du kjører. Vennligst gå til vinduet og pek på bilen din! Heldigvis hadde selgeren bilen sin på verksted og lånte konas boble den dagen...;-)

Kostnader + påslag er lik salgspriser i snitt. Markedet bestemmer hvilke varer som selges langt over og hvilke som selges under.

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere jeg kjenner gidder ikke å jobbe i bank lenger, de får mellom 3-400K for 5års utdanning så får snekkeren/elektrikeren og rørleggeren 20-30% mer, det hører ikke hjemme noen plass.
    Den der tar jeg nesten personlig, du mener altså håndverkere er mindre verdt enn økonomer? Hvem bygde kontoret ditt? Hvem satt opp huset/leiligheten du sitter i nå? Hvem bygde skolen du gikk på?
    Norge hadde stoppet på timen om alle håndverkere la ned verktøyet, jeg føler meg ikke like truet om blårussen legger ned kalkulatoren...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Den der tar jeg nesten personlig, du mener altså håndverkere er mindre verdt enn økonomer? Hvem bygde kontoret ditt? Hvem satt opp huset/leiligheten du sitter i nå? Hvem bygde skolen du gikk på?
    Norge hadde stoppet på timen om alle håndverkere la ned verktøyet, jeg føler meg ikke like truet om blårussen legger ned kalkulatoren...
    Denne diskusjonen er uendelig. Hvem hadde betalt for det arbeidet uten utlånere i banken? PS..jeg er (eller var) ikke blåruss;-)

Side 17 av 23 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •