Priser på hifiklubben.... - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 23 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 444
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av dj-vega
    Hvorfor ikke B&W? Toppmoddelen ble satt opp 10-20k da prisstigningen sjedde....
    Jeg er Dali fanboy, sikkert mye fint fra B&W også men har for lite erfaringer med dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teigas
    Hva som gjorde at de vanlige Denon reciverene steg noe så borti natta? Og er det planlagt nedgang på dem igjen? Eller vil nivået for alltid ligge der, og høyere.?
    Dollaren steg veldig mye i forhold til den norske krona... og japanske yen steg mye i forhold til dollar. Nå har den amerikanske dollaren og euroen gått ned godt over 10% siden prisene ble hevet, så nå er det på tide med justering igjen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke skjedd mye med prisene enda ser det ut til.
    Var innom Hifi Klubben en gang før jul etter å ha hørt rykter om de nye tilskuddene i CM-serien til B&W.

Spurte da om prisen på B&W CM9 ville bli på nærmere 20 000 kr, men da sa selgeren: Ånei, ikke mer enn 15 000 kr i alle fall.

Nå som "finanskrisen" er på bedringens vei, burde de ikke da snart sette ned igjen prisene på de produktene de satt opp 25% på?

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifiklubben gjør vel som bankene og lånekassen; de tjener mest på å somle, taperen er kundene, men det driter vel klubben i. Siden de som vil ha b&w m.fl. ikke har alternative butikker å kjøpe i. Begynner å bli lei kundebehandling på HFK genrellt sett:evil: Bergen er trege og Stavanger er rare!
    Eneste untaket er Lillehammer som bare har gitt meg gode opplevelser:-D

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Nå som "finanskrisen" er på bedringens vei, burde de ikke da snart sette ned igjen prisene på de produktene de satt opp 25% på?
    Er den? Derfor sentralbankene i Europa setter ned styringsrenten?
    Etter det jeg har skjønt så har de fleste engelske firmaer skrudd opp prisene og pundet er vel ganske svakt. Mulig det har litt innvirkning på prisene?
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Tragisk lesning og en merkelig politikk.... Pest eller kolera... uansett så har de valgt feil "sykdom" spør du meg. Og som det har blitt påpekt før, hvor ble det av de store avslagene når krona var sterk? For det var den lenge.
    Bingo. Ingen inntjening med lavere priser var det en som skrev oppe her.. ha, det er to ting som er ganske overpriset i Norge. Hifi og leketøy...
    Og samme politikk som strømselskapene; når det er lite vann skrur de opp prisen med rekordfart, men er fryktelig treige med å sette ned når magasinene er fulle. Og prøver å unnskylde seg med tåkete forklaringer. Pføy!

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke bland kraftselskaper med hifiklubben!
    Kraftselskaper er så mye mer raffinerte i sin fremgangsmåte.
    Selger mye billig strøm til utlandet ved fulle magasinet. "Åisann! Lite vann igjen gitt!. Jaja..dyr pris til norske forbrukere. Problem løst!"
    Med andre ord er det en sleip og ond(!) måte å tjene penger på!
    Hifiklubben er simpelthen bare griske!

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Valutakurser igjen...........

I Sverige koster B&W 803D 81.180,- 1 SEK = 0.82 NOK(67387,- NOK)

I Danmark koster de 59.800,-DKK 1 DKK = 1,17 NOK(69.966,- NOK)

i Norge 79.800,- NOK

1 SEK = 0.82 NOK noen som forstår den??
    1 DKK = 1,17 NOK, eller denne?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan

i Norge 79.800,- NOK

Synes ikke prisforskjellene du peker på er så ille. Værre med bil-prisene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor i Sverige selger de B&W?

Er på jakt etter noe så simpelt som et par ekstra DM 685 bakhøyttalere for 7.1 oppsett.
    Det hadde vel egentlig vært noe problem å kjøpt de for prisen de har nå, men tanken på at jeg skal betale såpass mye ekstra for de to nye kontra de to jeg har fra før bare fordi jeg var litt treg gjør at jeg heller tar meg en tur over grensa for å få de billigere!

Snakk om prinsipper liksom..

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Synes ikke prisforskjellene du peker på er så ille. Værre med bil-prisene.
    Ikke ille at de koster mellom 10' og 12' mindre i våre naboland?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi er jo så rike i Norge. Har du ikke fått med deg det? Det sier ihvertfall politikerene. Ikke at jeg har sett så mye til rikdommen, men...

Vi betaler stort sett det ting koster og sutrer bak ryggen til selgeren uansett hva det gjelder. Da blir prisene som de blir. Vi har noe å lære av folk nedover i Europa som tar til gatene og demonstrerer når de er misfornøyde med noe.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trouble

Er på jakt etter noe så simpelt som et par ekstra DM 685 bakhøyttalere for 7.1 oppsett.
    Det hadde vel egentlig vært noe problem å kjøpt de for prisen de har nå, men tanken på at jeg skal betale såpass mye ekstra for de to nye kontra de to jeg har fra før bare fordi jeg var litt treg gjør at jeg heller tar meg en tur over grensa for å få de billigere!

Hifi-klubben selger BW i Sverige.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er rett og slett en skandale! Når det er sagt, så klarte jeg utrolig nok å prute litt på de norske høyttaler prisene når jeg oppgraderte nå sist.. T.o.m. Hifiklubben forstår at folk blir forbannet når nabofolket får 10-15% "gratis" avslag..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Hifiklubben gjør vel som bankene og lånekassen; de tjener mest på å somle, taperen er kundene, men det driter vel klubben i. Siden de som vil ha b&w m.fl. ikke har alternative butikker å kjøpe i. Begynner å bli lei kundebehandling på HFK genrellt sett:evil: Bergen er trege og Stavanger er rare!
    Eneste untaket er Lillehammer som bare har gitt meg gode opplevelser:-D
    Men da er det jo ikke noe vits for deg å gå til Hifiklubben lengre da .. siden de ikke tilfredsstiller dine behov som kunde .

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trouble

Ser du på verdensprisene til BW, så har ikke de sunket heller, BW har vel heller ikke satt ned prisene enda, fordi di produksjonen fortsatt er relativt dyr. Kina(som produserer det meste av dette) har enda ikke kommet helt på gofoten igjen, og derfor er delene dyrere å produsere!

Alt det HIFIKLUBBEN tar over av merker går radikalt ned i pris! Se bare på Arcam, selv om det ikke hauses masse opp på hjemmesidene dems, så er f.eks en cdspiller der nedsatt 2-4000kr etter at de tok over!!! Samme skjedde med Camebridge også. (faktisk skjedde det samme med BW og, da prisene sank radikalt når dem tok over det merket tidlig på 90 tallet).

Jeg tror nok HFK tjener bra på å selge et par høyttaler, men noe skal de leve av og! TV'er tjener de ikke en dritt på iallefall. Bare se hvor mye de kunne sette ned CV når komplett kom over et konkursbo. Men markedsprisen er høyere! Samme skjer jo nå for Hificenteret, hvor JBL LS80 koster 8000kr mindre på Komplett.no. Det koster å ha BUTIKK!!! Komplett lever av netthandel, som gjør at det kommer frakt i tillegg!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

i Norge 79.800,- NOK

Stikk itl sverige og jobb du... så ser du at lønna også er litt forskjellig der . Seff, finnes unntak der og, men genereltsett tjener de mindre enn oss! I norge er det OFTEST:
    Dyrere leie,
    Høyere lønninger
    Mer avgifter på diverse...

Dette må OGSÅ hifiklubben Norge betale! Så det går veldig opp i opp.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvordan det er med andre, men jeg fikk i alle fall tårer i øynene.

Hva om vi starter en facebookgruppe som heter "Sett opp prisene på hi-fi i Norge!"

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Det er rett og slett en skandale! Når det er sagt, så klarte jeg utrolig nok å prute litt på de norske høyttaler prisene når jeg oppgraderte nå sist.. T.o.m. Hifiklubben forstår at folk blir forbannet når nabofolket får 10-15% "gratis" avslag..
    Nå er det mange som prater med ræva her. Det er tilsvarende prisforskjeller på alle andre varer, og dette er pga noe stort og magisk som heter VALUTAKURSER og ØKONOMI. Hørt om det? En kombinasjon av valutakurs og forskjellig marked / økonomisk situasjon gjør at prisene blir forskjellige.

Hvis du kjøper klokker eller felger eller spekepølse i sverige med dagens kurs får du tilsvarende rabatt som om du kjøper B&W....
    --
    Thorbjørn

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Nå er det mange som prater med ræva her. Det er tilsvarende prisforskjeller på alle andre varer, og dette er pga noe stort og magisk som heter VALUTAKURSER og ØKONOMI. Hørt om det? En kombinasjon av valutakurs og forskjellig marked / økonomisk situasjon gjør at prisene blir forskjellige.

Hvis du kjøper klokker eller felger eller spekepølse i sverige med dagens kurs får du tilsvarende rabatt som om du kjøper B&W....
    Forskjellen er at, hvis du vil, så kan du bestille en felg til en bil og få den sendt til Norge. Det kan du ikke her, for Hifiklubben i Sverrige nekter å sende ut av landet.. LATTERLIG! Har selv handlet TVer o.l. fra Fyndbørsen fra Sverrige, så det er ikke noe problem det..

Side 16 av 23 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •