Priser på hifiklubben.... - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 23 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 444
    Newcomer Justin Case sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    HVERT år...?
    Har det virkelig gått 10 år siden HFK satte opp prisene...?
    All elektronikk produseres og importeres fra Asia, der går det i dollar, bortsett fra India, hvor euro er mye brukt. De fraktes i containere, og for el-varer vil jeg tippe fraktkostnaden utgjør 10-20% av kostprisen.

Når feks dollar stiger fra 5 til 7, er det en stigning på 40%, som øker varens kostpris med 32% til 38%. Det kan gå kraftig ut over fortjenesten, alt etter hvilket dekningsbidrag man har.

Si en forsterker koster 7k inn med dollar på 5. Den stiger til 7, og varen koster plutselig 7840. Hvis utsalgspris er 10k har DB sunket fra ca 30% til 21,6%

Tommelfingerregel er at man skal ha DB på 30% for å drive fornuftig. Hvis driftsmarginen feks er 27% taper man nå penger på produktet over.

Tror ikke HK er griske, de driver vel fornuftig forretning, og sørger for at de tjener penger for eierne sine, som heller kan sette EK i banken hvis inntjeningen er dårlig...

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gøffo
    Tror HFK er på bærtur selv om det ikke er sesong for dette. Noen av prisene har steget igjen mens noen faktisk har gått ned. Feks DENON AVC-A1HDA koster nå 44998 kr og den var opp i over 50K. Mens 802D har steget til 117800 kr, samtidig som modellen faktisk begynner å dra på åra. Mentor 8 har også gått ned noe igjen for de som intr. seg for disse.
    Lurer på hvor mye de har merket det på salget etter at de har "hevet prisene".
    Personlig tror jeg at prisene dropper om en stund, bare for å overleve, og at de må innse at det må spares på andre måter og at avansen må kuttes.
    Kunden vil rett og slett ikke betale "hele" krisa.
    Den som følger med får svaret.
    Prisene på Denon går også opp i resten av Europa. Opptil 20 % på enkelte produkter i UK.

Denon Price Rises - AVForums.com
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Prisene på Denon går også opp i resten av Europa. Opptil 20 % på enkelte produkter i UK.

Denon Price Rises - AVForums.com
    UK er ikke "resten av europa". GBP har i likhet med norske kroner hatt en negativ utvikling mot feks euro og dollar.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snart 9 kroner for én euro*( Makro og politkk )

"Kronen styrker seg mot euro mandag, og handles for 9,09 kroner per euro i formiddagstimene. I morgentimene har kronen styrket seg med rundt 1,3 prosent.

Fra julaftens rekordsvake bunnotering på 10,15 har kronen dermed styrket seg mer enn 100 øre."

Så får vi se hvor raskt prisenen til klubben synker igjen. ;-)

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    UK er ikke "resten av europa". GBP har i likhet med norske kroner hatt en negativ utvikling mot feks euro og dollar.

Så får vi se hvor raskt prisenen til klubben synker igjen.
    Nå har ikke jeg studert prisene i hele Europa. Har andre og mere fornuftige ting å bruke tiden på, men hvis du har fulgt litt med så har Klubben alt satt ned prisene på noen Denon produkter igjen.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når for vi se en nedgang i prisene nå som euro'en er på god vei nedover. I dag ligger den på ca 8,70 mot over kr 10 når justeringen ble gjort.

Eller skal vi kundene fortsette å betale en høyere pris?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Eller skal vi kundene fortsette å betale en høyere pris?
    Det er jo det som er det geniale med markedsøkonomi. Dette står jo kundene helt fritt til å velge selv!

(sorry... kunne ikke dy meg...)

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Albatross
    Det er jo det som er det geniale med markedsøkonomi. Dette står jo kundene helt fritt til å velge selv!

Jeg er klar over det..... Jeg synes kanskje bare dette er en dårlig måte å sko seg på. Vi kan ta en tippekonkuranse over hvor mange som permiterer ansatte i disse dager og benytter finanskrisen som unnskylding? Det er faktisk en del som skor seg på det.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Jeg er klar over det..... Jeg synes kanskje bare dette er en dårlig måte å sko seg på. Vi kan ta en tippekonkuranse over hvor mange som permiterer ansatte i disse dager og benytter finanskrisen som unnskylding? Det er faktisk en del som skor seg på det.
    Alle vil ha mer og sånn er det overallt og krever bare mer penger til kassa, synd at bedriftene skal ødelegge andre menneskers liv pga disse pengene de skal spare til enhver tid. Finanskrise er bare et teit ord!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Albatross

Det er vel ikke helt riktig. HFK har produkter som de er "alene" om innenfor norges grenser. Så skal du ha deg et par nye Dali høyttalere, kjøpe over disk i Norge, så har du bare ett sted å handle......

Men jeg sier ikke at HFK skal drive med u-hjelp. Hvis derimot ingen kommer å kjøper varene deres pga for høy pris, så ringer det sikkert en bjelle hos en av butikksjefene etterhvert..........

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Alle vil ha mer og sånn er det overallt og krever bare mer penger til kassa, synd at bedriftene skal ødelegge andre menneskers liv pga disse pengene de skal spare til enhver tid. Finanskrise er bare et teit ord!
    Nå ser det ut til at økonomien/finansverdenen i USA er verre stilt enn de største optimistene kunne ane seg og Storbritannia følger like bak.....
    Så "finankrise", ja det tror jeg på nå........

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Nå ser det ut til at økonomien/finansverdenen i USA er verre stilt enn de største optimistene kunne ane seg og Storbritannia følger like bak.....
    Så "finankrise", ja det tror jeg på nå........
    Jeg synes det ordet er misbrukt til de grader, folk sier opp nesten for moroskyld. Det er seff bedrifter som ikke er like lønnsomme fra før, men det er krasj i hele verden pga slikt nå. Nike skulle kutte ut 1400 folk nå også, folk slutta å kjøpe treningsklær?

Newcomer Damnation sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg synes det ordet er misbrukt til de grader, folk sier opp nesten for moroskyld. Det er seff bedrifter som ikke er like lønnsomme fra før, men det er krasj i hele verden pga slikt nå. Nike skulle kutte ut 1400 folk nå også, folk slutta å kjøpe treningsklær?
    Trenger ikke nye joggesko om man står i matkø.

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det er ingen som nekter folk å importere selv, dersom en skulle finne det fordelaktig.

Skjønner ikke helt frustrasjonen rundt dette. Dersom HKF har priset for høyt kjøper man fra utlandet. Dersom det ikke svarer seg å kjøpe fra utlandet, har vel heller ikke HFK priset for høyt (ift konkurrentene).
    Dersom HFK har priset så høyt at ingen vil kjøpe produktene, setter dem ned igjen prisene, dersom de har mulighet til det.
    Da er vi tilbake til grenseinntekten.

HFK har ingen direkte konkurrenter i Norge på sine merker, men de er fortsatt i konkurranse med alle som har tilgang til internett (og lar seg overtale til å sende til Norge).
    Noen produkter er selvsagt lettere å finne på nett enn andre....

Riktig nok har forbrukere flere rettigheter ved kjøp i Norge, men igjen, en rettighet kommer aldri gratis.

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Damnation
    Trenger ikke nye joggesko om man står i matkø.
    Nei da trenger man Crogs eller Uggs :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Det er vel ikke helt riktig. HFK har produkter som de er "alene" om innenfor norges grenser. Så skal du ha deg et par nye Dali høyttalere, kjøpe over disk i Norge, så har du bare ett sted å handle......
    Poenget mitt er at kundene står helt fritt til å velge OM de vil handle. HVOR de vil handle og til HVILKEN PRIS DE BLIR TILBUDT er selvsagt ikke ene og alene opp til kundene. Da hadde det blitt kaos!

Er for øvrig enig i at monopol på hifi-merker er en uting.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Justin Case
    Noen som lurer på hvorfor det er prisstigning? Bortsett fra stigende dollar og euro (som er har endel av skylden), så er årsaken inflasjon. Av en eller annet utrolig grunn, så godtar det norske folk at sentralbanken skattlegger oss med 2,5% inflasjon pr år.

De styrer mot 2,5% vhj a statistisk sentralbyrå som gir dem info om prisutviklingen i landet. Deretter justerer de rentene for å øke eller senke pengeforbruket. Alt blir dyrere fordi pengemengden øker. Det naturlige hadde vært at prisene falt fra år til år.

Om du ikke stiger minst 2,5% i lønn hvert år (samme som inflasjonen), så går du NED i lønn. tenkt på det?

Hvis dere vil vite mer? les denne boken: http://mises.org/Books/mysteryofbanking.pdf

(gratis lovlig pdf nedlasting)

På tide å våkne folkens.

Tror kanskje du kan ha nytte av å sette deg inn i inflasjonsstyring som konsept. Uten å gjøre dette til en makroøkonomisk forelesning vil jeg si at det er flere grunner til at det er gunstig med LITT inflasjon framfor NULL inflasjon.

En av de viktigste grunnene er at en del priser og lønninger er stive nedover, derfor er det vanskelig å justere relative priser med mindre det eksisterer inflasjon. Sagt på en annen måte: I en økonomi der det ikke er inflasjon er det vanskelig å øke lønningene til sykepleierne (hvis vi for eksempel ønsker at flere skal velge yrket pga eldrebølge) uten å senke lønningene til noen andre. Dette vet vi jo er særdeles vanskelig i praksis. I en økonomi med inflasjon kan vi la sykepleierne over tid få mer lønnsøkning enn andre grupper. Da har deres relative lønn økt - og forhåpentligvis har yrket blitt økonomisk mer attraktivt.

En annen ting: Om du får 5 % lønnsøkning med 2,5 % inflasjon eller du får 2,5 % lønnøkning med 0 % inflasjon spiller ingen rolle. Det er reallønnsøkningen (lønnsøkning - inflasjon) som betyr noe.

Nå skal det sies at det finnes argumenter mot inflasjonsstyring også, på samme måte som det finnes argumenter både for og imot å innføre Euroen i Norge.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at de fleste innser at det er ganske meningsløst å diskutere pris på en vare.

Hifiklubben har holdt på i veldig mange år med stor suksess, så jeg tror ingen behøver å bekymre seg på deres vegne over at de har feilpriset varene sine.

At det finnes individer der ute som mener en gitt vare er for dyr for egen lommebok er jo trist - dog ikke så veldig interessant informasjon.

Synes man derimot en gitt vare er for dyr i forhold til andre, tilsvarende produkter er jo valget enkelt.
    --
    Thorbjørn

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Valuttaer.....

For meg så ser det ut som hfk er de som har skrudd opp prisene klart mest, B&W gikk opp ca 25% denon hadde noen enorme prishopp, men soundgarden kan jeg ikke se at har skrudd opp prisene noe særlig, det får meg til å lure......
    Lsound hadde moderate prishopp på yamaha, 1000,- på av-receiveren RX-V3900 eller va 6,7% og Yamaha er vel fra Japan som denon og pioneer som har minimale prishopp.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    For meg så ser det ut som hfk er de som har skrudd opp prisene klart mest, B&W gikk opp ca 25% denon hadde noen enorme prishopp, men soundgarden kan jeg ikke se at har skrudd opp prisene noe særlig, det får meg til å lure......
    Lsound hadde moderate prishopp på yamaha, 1000,- på av-receiveren RX-V3900 eller va 6,7% og Yamaha er vel fra Japan som denon og pioneer som har minimale prishopp.
    Kanskje soundgarden hadde høy nok avanse fra før?

Man kan jo lure når man f.eks ser AKG K701 til 4500 hos Soundgarden men kan kjøpe den til 2500 hos andre.. (de har dog nylig satt ned prisen til 2995 da sikkert flere har gjort dem oppmerksom på dette)
    --
    Thorbjørn

Side 14 av 23 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •