Priser på hifiklubben.... - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 23 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 444
    Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tror nok at de fleste prisene vil gå opp med ca 20% i Norge,det vil begynne med de små importørene så vil de store følge etter pga varelager.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    Wow og wow opp i mente...!

Tør jeg da anbefale Yamaha DSP-Z11 fra Lsound sine sider? De har ikke senket prisen (ennå) og gir i tillegg et skikkelig tilbud som monner dersom man tar kontakt (noen måneder tilbake kunne man få den for ca 40k, og veiledende er 48390..)

L-Sound - Yamaha DSP-Z11

Bare et tips..
    Tja, er isåfall best å forte seg. Veil pris burde vel øke til 60.000,- på den snart...

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, 58.068,- for å være nøyaktig (+20%)

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Nå er jo en del av hi fi klubben butikkene såkalte franchise tagere, tror sikkert noen er interessert i å gi litt rabatt for å unngå at du reiser til en annen butikk i kjeden...
    De får ikke lov å gi rabatt de heller.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnus K.A
    Skal stikke innom en av de nærmeste dagene og høre hva som har skjedd. Er lite lysten på å betale 2300kr...
    Enig med deg der...
    Det beste tipset er vel å høre med butikken om å få en kjøpekontrakt som sikrer deg i å kjøpe den til gjeldende pris den når den kommer i butikken igjen. Synes det er frekt av HFK å kreve såpass mere. Ville da ha venta 1 mnd for å sett hva Abrahamsen gjør med sin til 600 mere som har ett litt mere solid kabinett... Selv til 2300 er Dacmagic ett godt kjøp, men uansett kjipt å bli "snytt" for 700kr..

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    Ja, 58.068,- for å være nøyaktig (+20%)
    Du vet?

Interessant nok koster AVC-A1HD 35000 DKK = 44000 NOK, dvs det samme som den kostet i Norge før nyttår...

Surround - Forstærker | Hi-Fi Klubben

Og 55000 SEK = 48400 NOK. Jeg synes Norge kommer forbausende dårlig ut i denne sammenlikninge uansett hvilket naboland man ser på.

Hemmabio - förstärkare | Hi-Fi Klubben

I Tyskland 5600 euro, men med god prutningsmonn siden Denon der nede har normal distribusjon. Både Sound Reference: Heimkino - Projektoren - Displays - DVD - HiFi og HIFI-REGLER - Spezial-Versand für HiFi und Heimkino selger til langt under veil pris. Klarer sikkert 15%+ rabtt. Detter eureon til under 9 nok så kan det jo bli bra...

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    De får ikke lov å gi rabatt de heller.
    Hæ? Joda, jeg vet om rabatter og butikkene har ikke byttet eier..enda..

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Hæ? Joda, jeg vet om rabatter og butikkene har ikke byttet eier..enda..
    De har fortsatt ikke lov

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har fortsatt ikke lov
    I see, I´ll call the cops ;-)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Enig med deg der...
    Det beste tipset er vel å høre med butikken om å få en kjøpekontrakt som sikrer deg i å kjøpe den til gjeldende pris den når den kommer i butikken igjen. Synes det er frekt av HFK å kreve såpass mere. Ville da ha venta 1 mnd for å sett hva Abrahamsen gjør med sin til 600 mere som har ett litt mere solid kabinett... Selv til 2300 er Dacmagic ett godt kjøp, men uansett kjipt å bli "snytt" for 700kr..
    Nå burde vel "klubben" i det minste kunne hatt en liten epistel på nettsidene sine der de forklarer den mildt sagt radikale prisøkningen med henvisning til valutasituasjonen etc. Istede prøver de å snikinnføre det og håper vel at ingen merker noe...

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser HFK har Bowers & Wilkins DM683 til 12500,- dette er vel 2500,- dyrere en prisen oppgitt i lyd&bilde sin guide. Noen som hvet hor disse finnes til en rimeligere pris?

Takker for svar.

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eivinn
    Ser HFK har Bowers & Wilkins DM683 til 12500,- dette er vel 2500,- dyrere en prisen oppgitt i lyd&bilde sin guide. Noen som hvet hor disse finnes til en rimeligere pris?

Takker for svar.
    Da må du i så fall handle i utlandet. B&W selges kun av HFK i Norge...

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker for svar.
    Eller kjøp brukt... garantert noen som er villige til å selge for 10 lapper ;-)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forventer sterkere krone i løpet av året

NA24.no

"Goldman Sachs tror dermed at både norske og svenske kroner kommer til å få et kraftig oppsving mot dollar det neste året. Meglerhuset tror kronen ligger på 5,52 mot dollar ved utgangen av 2009, og at svenskekronen ligger på 6,55. En dollar koster nå like over 7 kroner."

Ingen grunn til å kjøpe importe hifi produkter til skampris nå spør du meg. Om noen måneder vil prisene falle tilbake til det "normale"...

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker for svar.
    De kostet 9.996,- før prisøkningen så vidt jeg husker.

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har fortsatt ikke lov
    I visse butikker er det simpelthen gitt klar beskjed fra ledelsen om at rabatter ikke skal gis. Dette synes å gjelde HiFiklubben. Når jeg handlet inn en seriøs mengde komponenter der i 2008 så fikk jeg etter mye om og men litt rabatt som monnet noe. Men sjefen måtte kontaktes for å si det sånn..

Når man handler mye synes jeg det er direkte arrogant å få sin forespørsel om noe rabatt avslått kontant. Da får heller selgerne byttes ut med robotter.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Så en entusiast driter i hvordan det ser ut rundt seg, og det å ha en pen og ren butikk er bare tullete og ren skjær idioti for da koster det penger..

Og det att man faktisk kan booke tid få satt opp drømmeanlegget sitt for så og sitte i fred og ro og kose seg, nyte musikken. Selv syntes jeg att dette er en kjempefin løsning i steden for å la kunden vente i en ellers så hektisk hverdag..

Det er godt du prater for alle som sliter med hifiklubben..
    Så ikke denne før nå.

Står det noe sted at jeg snakker for alle?! Les innlegget en gang til du. Det var ikke det jeg oppfattet som hverken rotete eller skittent før heller, men det er hevet over enhver tvil at de bruker mer på lokaler nå enn før. Det var jo heller ikke sånn før at man ikke kunne booke tid dersom man ville. Men man hadde muligheten til å høre noe om man bare stakk innom.

Snakk om å legge ord i munnen på folk og mistolke innlegg.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiophil
    Hmm. Dette definerer jeg bare som naturlig utvikling og profesjonalisering av tilbud/service. Hva er galt med å booke demo i forveien? Selger er villig til å legge ned et stykke arbeid for DEG, slik at produktet du skal lytte til fremstår best mulig, og kanskje til og med overgår de forventningene du hadde, basert på tester og forum-erfaringer. Valg av rom, avstand, vinkling, elektronikk, kabler, tweaks, demping og generell fin-tuning kommer begge parter til gode. Demonstrasjonen vil da ikke skje vilkårlig som er tilfelle under en "drop-in session", så fremt ikke anlegget står "fast" og er "jobbet"...

Hva er problemet? Føler du at settingen blir for formell? Føler du at en slik setting skaper press på deg som kjøper? Føler du at du blir "lurt" og at selger kan ha "jukset"?

Slik jeg ser det er det kun positive ting rundt en slik profesjonalisering. Selger har jo mulighet til å eliminere flest mulig negative faktorer hvis dere har en åpen samtale før demo slik at lyden som blir presentert samsvarer i større grad med dine preferasner. Så slipper man maset om at det det låter litt lyst/hardt/analytisk eller ullent/udetaljert/uengasjerende...
    Igjen prøver man å legge til meninger/uttalelser som slett ikke er mine. Som nevnt så var det jo ikke noe problem med å booke tid i forveien før heller. Det har jeg gjort mange ganger. Det jeg har opplevd flere ganger de siste årene er at man MÅ booke for å få høre noe. Selv når man er alene i butikken. Det jeg ville frem til ang entusiaster er det som har kommet frem flere ganger før. De ansetter folk som er billige i drift kontra folk som er genuint interessert. Jeg sier ikke at de bare gjør det, men at det forekommer.

Jeg snakker om mine erfaringer og mine meninger. Jeg nevnte også i mitt opprinnelige anlegg at; "det jeg tror flere sliter med (meg inkl)". Dette er igjen min oppfatning etter å ha pratet med mange, og etter flere lignende tråder her inne. Det er noe i det. Det er det ikke til å komme utenom. At du ikke er enig er helt greit, men ikke legg til ting som jeg ikke har snakket om.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Så ikke denne før nå.

Står det noe sted at jeg snakker for alle?! Les innlegget en gang til du. Det var ikke det jeg oppfattet som hverken rotete eller skittent før heller, men det er hevet over enhver tvil at de bruker mer på lokaler nå enn før. Det var jo heller ikke sånn før at man ikke kunne booke tid dersom man ville. Men man hadde muligheten til å høre noe om man bare stakk innom.

Snakk om å legge ord i munnen på folk og mistolke innlegg.
    Hei Teddytusen..

Du trodde, jeg tolket, ikke ta det personlig..Jeg har lest innlegget og kom til den konklusjonen jeg skrev, er du uenig så er det naturligvis ok.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt iorden.

Det er uansett lettere å formulere seg bedre og gjøre seg bedre forstått "face to face". Blir fort tull og misforståelser når man skriver.

Side 12 av 23 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •