Priser på hifiklubben.... - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 23 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 444
    Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Høsten 2003 kjøpte jeg Cerwin vega v12-f til ca 5000,- kr, ikke lenge etterpå satte "klubben" de ned til ca. halv pris pga. dollarkursen.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Ikke sant. Er akkurat samme erfaring jeg har derfra også. Jeg kjøpte nemlig Denon 2808 der i august. Halvannen uke senere var den på salg 1500kr billigere. Jeg ble ganske overrasket og henvendte meg til dem. Var ikke noe problem å få et gavekort på 1500kr, men det hadde da vært mer realt å gi et lite varsku om slike voldsomme prisendringer på forhånd.
    Fatter var i romjulen og fikk tilbud på Mentor 8 og Nad M3 pluss litt til. Ikke et ord om prisendring over nyttår da heller. Litt mystisk egentlig Om ikke annet, dårlig service...

En som jobber på Hifiklubben ble like overraska når han kom på jobb 2.januar. Prisene hadde steget MINST like mye på innkjøpsprisen ifølge han. HFK har vært relativt snille vistnok. De skal liksom tjene penger dem og. Og de tjener tydeligvis ikke like godt på alt.. denon sa han lå på rundt 30% MAX. Det er ikke masse om de selger en reciver til 12000kr ass :S. Er nok mer på dyrere modeller, men de selger uansett nesten aldri tipper jeg.

Det er DYRT å ha butikker ute. JEg syns iallefall alle HFK er 10x bedre å gå i enn i Elkjip (med mindre jegskal ha brødrister). Slik spesialisering koster nok litt .

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det er lett å forstå din situasjon. Men siden jeg har hatt anledningen til å kikke de store Hifi-kjedene i kortene når det gjelder avanse gjennom flere år, så kan jeg si at det er en helt annen verden enn databransjen. Der Databutikker selger med få prosents fortjeneste, Elkjøp/Expert Bonus/Lefdal med 20-30%, så har Hifi-klubben 50%+++ på en rekke produkter. Dessuten så er det synd at ingen andre selger Denon, Nad eller B&W i Norge. Hifi-klubben hadde hatt godt av litt konkurranse på disse merkene.
    Det er flere som selger DEnon i norge... og de er dyrere :S. AVHIFI.no er et eksempel. Og en ting til: ELKJØP og LEFDAL ER IKKE BILLIGE!! de er bare utrolig gode til å få folk til å TRO de er det.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner hva du mener - jeg tror Elkjøp har lurt meg flere ganger - de har vært billigst - men det har nok vært hjernevasking! :-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    Høsten 2003 kjøpte jeg Cerwin vega v12-f til ca 5000,- kr, ikke lenge etterpå satte "klubben" de ned til ca. halv pris pga. dollarkursen.
    Produksjonen av V serien ble flyttet til malaysia på samme tiden.
    De ble i starten produser i USA.

Kansje det var en kombinasjon?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Det er flere som selger DEnon i norge... og de er dyrere :S. AVHIFI.no er et eksempel.
    De kjøper vel Denon fra HFK/importør, og da blir vel prisene deretter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Det jeg tror flere sliter med (meg inkludert) er måten Klubben har "utviklet" seg på. Før var det virkelig "av entusiaster, for entusiaster". Det sier seg selv at måten de driver nå kontra før gjør at flere av de pengene vi legger igjen går til pene butikker og annet "tull". Før stod det en haug med høyttalere midt på gulvet og man pekte bare på hvilke man ville høre på, så ble det ordnet. Nå må man booke tid i forveien.
    Hmm. Dette definerer jeg bare som naturlig utvikling og profesjonalisering av tilbud/service. Hva er galt med å booke demo i forveien? Selger er villig til å legge ned et stykke arbeid for DEG, slik at produktet du skal lytte til fremstår best mulig, og kanskje til og med overgår de forventningene du hadde, basert på tester og forum-erfaringer. Valg av rom, avstand, vinkling, elektronikk, kabler, tweaks, demping og generell fin-tuning kommer begge parter til gode. Demonstrasjonen vil da ikke skje vilkårlig som er tilfelle under en "drop-in session", så fremt ikke anlegget står "fast" og er "jobbet"...

Hva er problemet? Føler du at settingen blir for formell? Føler du at en slik setting skaper press på deg som kjøper? Føler du at du blir "lurt" og at selger kan ha "jukset"?

Slik jeg ser det er det kun positive ting rundt en slik profesjonalisering. Selger har jo mulighet til å eliminere flest mulig negative faktorer hvis dere har en åpen samtale før demo slik at lyden som blir presentert samsvarer i større grad med dine preferasner. Så slipper man maset om at det det låter litt lyst/hardt/analytisk eller ullent/udetaljert/uengasjerende...

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

harde tider

Tror nok at finanskrise vil spise seg godt ned i lommeboka/kapitalreserven på de fleste som driver med salg om det så er HFk eller Rema 1000. Jeg har handlet mye på HFK og synes at servicen har hvert ganske bra med de personene som jeg handler av. Jeg tror ikke at å dra deres varesortemang inn i elektrogigantenes lokaler hverken byr på bedre priser eller service.

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser med skrekk og gru at B&W 802D (som er min mest reelle drøm) har økt med 15k i pris... (15%)

Active
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mulig det har blitt tatt opp tidligere i tråden (gidder ikke lese hele), men er det egentlig ikke et aldri så lite paradoks at klubben setter opp prisene i en sådan stund? Det er greit at krona har sunket, men siden jeg regner med at HFK sitter på relativt store lagre av de meste de selger så burde jo ikke prisen påvirkes før de eventuelt må bestille mer fra Danmark?

Dessuten så er vel ikke det å sette OPP prisene det riktige å gjøre i en tid hvor folk passer på pengene sine bedre enn på lenge? Regner med at de fleste hifi sjappene merker finanskrisa ganske hardt, men burde de da ikke heller satt prisene noe NED for å stimulere til økt omsetning?

Kanksje det er vanskelig i praksis, men som kunde er jeg mer tilbøyelig til å handle når prisen går ned enn opp.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Palace
    Det er mulig det har blitt tatt opp tidligere i tråden (gidder ikke lese hele), men er det egentlig ikke et aldri så lite paradoks at klubben setter opp prisene i en sådan stund? Det er greit at krona har sunket, men siden jeg regner med at HFK sitter på relativt store lagre av de meste de selger så burde jo ikke prisen påvirkes før de eventuelt må bestille mer fra Danmark?

Dessuten så er vel ikke det å sette OPP prisene det riktige å gjøre i en tid hvor folk passer på pengene sine bedre enn på lenge? Regner med at de fleste hifi sjappene merker finanskrisa ganske hardt, men burde de da ikke heller satt prisene noe NED for å stimulere til økt omsetning?

Kanksje det er vanskelig i praksis, men som kunde er jeg mer tilbøyelig til å handle når prisen går ned enn opp.
    Start på nytt du Les hele tråden.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt irritert på klubben da jeg forhåndsbestilte en Cambridge Dacmagic før jul. De skulle ta kontakt når de fikk den inn. Var forøvrig innom flere ganger etterpå for å forhøre meg om de hadde fått den inn. Fikk etterhvert til svar at de skulle få den inn i slutten av romjulen, og at jeg kunne komme igjen utpå nyåret. Da skulle de ha den.

Etter det jeg har forstått har de nå denne dac'n på lager. Har dog aldri hørt noe fra dem, tross forhåndsbestillingen. Og ikke nok med det, prisen er økt til 2300kr fra 1600kr. Ingen fortalte meg at prisen skulle øke såpass etter nyttår.

Skal stikke innom en av de nærmeste dagene og høre hva som har skjedd. Er lite lysten på å betale 2300kr...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Historisk sett så er det ikke så uvanlig at man har perioder med nedgangstider OG prisstigning (kalles gjerne stagflasjon.)

Selv om finanskrisen ikke har ført til stagflasjon for verden som sådan, så har vi på en måte fått det lokalt i Norge i en del markeder, fordi kronas fall har gjort en rekke varer dyrere (svekket tilbudssiden), samtidig som etterspørselen også har falt som følge av "krisen" - eller frykten for den.

Når INNprisene går tilstrekkelig opp må nødvendigvis butikkene sette opp prisene - det er ikke spesielt rasjonelt å tape penger, og en enkelt butikk eller kjede har ikke nok innflytelse over markedet til å "stimulere til økt etterspørsel" på makronivå.

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnus K.A
    Litt irritert på klubben da jeg forhåndsbestilte en Cambridge Dacmagic før jul. De skulle ta kontakt når de fikk den inn. Var forøvrig innom flere ganger etterpå for å forhøre meg om de hadde fått den inn. Fikk etterhvert til svar at de skulle få den inn i slutten av romjulen, og at jeg kunne komme igjen utpå nyåret. Da skulle de ha den.

Etter det jeg har forstått har de nå denne dac'n på lager. Har dog aldri hørt noe fra dem, tross forhåndsbestillingen. Og ikke nok med det, prisen er økt til 2300kr fra 1600kr. Ingen fortalte meg at prisen skulle øke såpass etter nyttår.

Skal stikke innom en av de nærmeste dagene og høre hva som har skjedd. Er lite lysten på å betale 2300kr...
    Hadde jeg bestillt en vare som kostet 1600,- ved avtaletidspunktet, så hadde ikke jeg betalt 2300,-. Det var forresten en voldsom % øknig på Dacmagic'n:???:

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnus K.A

Jeg forhåndsbestillte min i oktober, var å hentet den i dag, fikk den til 1600,- trengte ikke si i fra/ spørre en gang :-D overraskende god service.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Selvfølgelig er du det. Med større omsetning kan man godta en litt lavere DG, men ingen omsetning i verden vil forsvare en for liten DG eller et tap...

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Albatross
    Historisk sett så er det ikke så uvanlig at man har perioder med nedgangstider OG prisstigning (kalles gjerne stagflasjon.)
    Jeg har heller ikke lest hele tråden, men kunne tenke meg å spørre om det er noen som har lagt merke til om prisøkningen i % har vært like stor på de "rimelige" produktene som på de dyre(?)

Kunne kanskje tenkes at man i disse tider satte opp prisen på dyre varer (som sikkert mange bemidlede fortsatt kunne tenke seg å kjøpe). Rimeligere "folke"-produkter vil jeg tro rent taktisk burde holde seg i ro..

Er det ikke nettopp mannen i gata som merker finanskrisen mest? (i hvertfall før de begynte å sette ned renta. Men mange har jo fått sparken og..).

De 'bemidlede' har riktignok tapt mest i kroner og øre, men har sikkert til salt på maten ennå.. (altså; de kan fortsatt kjøpe ny TV til 15k..e.l.)

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he, jeg siklet på en Denon AVC-A1HD men på få måneder så har prisen økt fra 38500 til 50500! He He.

Forøvrig jobber jeg i bilbransjen og der har prisen på deler og tilbehør steget med ca 16 prosent på de to siste månedene (fra nov 08 til jan 09). Nå har jo prisen på råvarer faktisk sunket masse den siste tiden, men kronen er nå så utrolig svak mot euro at prisøkningen her i landet på importerte varer neppe er til å unngå.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    He he, jeg siklet på en Denon AVC-A1HD men på få måneder så har prisen økt fra 38500 til 50500! He He..
    Wow og wow opp i mente...!

Tør jeg da anbefale Yamaha DSP-Z11 fra Lsound sine sider? De har ikke senket prisen (ennå) og gir i tillegg et skikkelig tilbud som monner dersom man tar kontakt (noen måneder tilbake kunne man få den for ca 40k, og veiledende er 48390..)

L-Sound - Yamaha DSP-Z11

Bare et tips..

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    I Sarpsborg og Fredrikstad....
    Den Arcamen var litt spesiell da den ble handlet i Fredrikstad, er lenge siden det nå men kameraten min har fortsatt en Arcam hjemme i stua si han.

Han stod å vrei lenge på det, hadde så lyst på Arcam men han viste ikke om han hadde råd hadde med alle sparepengene osv.
    Så fikk han den 5laken billigere bare fordi han ikke viste om han hadde råd hehe.

Er ikke alltid det funker men det er jo lov å prøve å få et ordentlig tilbud når du har penger og skal handle dyrt.

Nå er jo en del av hi fi klubben butikkene såkalte franchise tagere, tror sikkert noen er interessert i å gi litt rabatt for å unngå at du reiser til en annen butikk i kjeden...

Side 11 av 23 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •