Ebay-kupp på Arcam?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ebay-kupp på Arcam?

Hei!

Har netopp bestilt meg en ny Arcam AVR350 via Ebay fra en butikk i London som heter Bartletts Hi-Fi. De hadde/har et parti som de selger ut for £599.- og var mer enn behjellpelige med å trekke fra Engelsk VAT. Ink frakt kom hele herligheten på £584.- I tillegg kommer selvfølgelig norsk MVA og noen smågebyrer i forbindelse med betaling, men alt i alt vil denne NYE AVR350'n koste meg rett i overkant av 7000 kroner!!!!

Jeg kunne også få tak i AVR300 til £379.- fra en annen butikk jeg tror het Lintone Audio. Denne vil koste ca 5000.- med alt.

arcam avr, DVD Home Cinema, Home Audio Hi Fi, arcam items at low prices on eBay.co.uk

Er ikke dette latterlig billig, tatt i betraktning at AVR350 inntil nylig kostet 19995 i norske butikker?

Ok, jeg er klar over at disse receiverne (spesielt AVR300) er i ferd med å bli litt utdatert mtp. manglende romkorreksjon, oppskalering og auto set-up, men hvis et mer eller mindre samlet kritikerkorps ikke har bommet fullstendig, er det jo glimrende lydgjengivelse i disse produktene fortsatt? Ihvertfall for de av oss som først og fremst er på jakt etter bedre stereogjengivelse enn det man får i noenlunde rimelige surroundreceivere?

Iht til selgerene er dette et såkalt "clearance-sale", trolig fordi det er nye modeller på gang. Virker som om Arcam i England har dumpet et restparti til meget gode priser. Forhandleren jeg pratet med virket seriøse på alle mulige måter så jeg føler meg rimelig trygg på at jeg mottar en svart Arcam AVR-350 i løpet av en uke eller to.(Håper VIRKELIG jeg slipper å komme med andre nyheter,:-D he he)

Noen som har erfaring med hva som skjer med Norsk MVA? Betaler jeg når jeg henter, eller er det noe som må betales inn på forhånd?

Newcomer Protector sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må nok betale mva osv når du henter ut pakken

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt av avgifter, tollavgift og mva kommer på egen regning i posten etterhvert.

Kan ta opptil et halvt år, men sannsynlig en mnd eller to.
    Du må også betale et tollgebyr på ca en hundrings for at posten toller pakken inn for deg og sender deg en regning.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry posten

har sendt inn 3 bekreftelser på at de kan toll klarere pakkener mine i år
    for et nisse system :evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!

Fryktet masse forsinkelser i forbindelse med betaling og registrering før jeg kunne hente osv, men da ser det ikke ut til å være sånne problemer ihvertfall.

Ser forøvrig at et dansk firma selger Arcam på AVtorget til omtrent like gode priser som jeg refererte til på Ebay, så tydeligvis et stort parti som skal ut.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •