Info = Hifiklubben - Sony

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Info = Hifiklubben - Sony

Hifiklubben kommer ikke å føre Sony sine produkter. Dette er på grunn av Rabatt som hifiklubben for er ikke god nok ,at man slår det store som for mer i rabatt ( mengderabatt ). Synd det ...

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michael1
    Rabatt som hifiklubben for er ikke god nok ,at man slår det store som for mer i rabatt
    Hva mener du egentlig?

Active seeker-man sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke så lett og tyde den nei

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert at rabatten hfk kan gi på produktet ikke er så stor som de store el-butikkene klarer å gi p.g.a mengdeinnkjøp.

Synes ikke det er såå synd, det må da kunne gå ann å kjøpe greie lyd og bilde produkter andre steder en hfk osv.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er vel HFK allerede rimeligere på det meste enn hva Elkjøp o.l. er. w4000 (som heter noe annet hos elkjøp) kosta **** meg 3000kr mindre på HFK enn på elkjøp, og hele 4000kr mindre enn på expert .

Ikke vet jeg hvordan de gjør det, men tviler på at de selger med tap . Men at TVsalg gir lite inntjening burde de fleste vite (snakk om 10-20% inntjening).

Og, om man går til HIFIklubben for å få rabatter, ja da har man ikke fulgt spesielt godt med . Se bare hvordan prisene på Arcam ( som desverre ikke er tilgjengelig på hjemmesidene dems) falt.. CDspilleren i FJM serien sank med 4-6000kr. Det er rabatten sin det tenker jeg..

Eksempel 2 er vel de som parallell importerer Denon, de ligger ofte over i pris . Fjernkontroller ifra Logitech er de også rimeligere enn de fleste på. Komplett.no tar vel 2300kr for den festeste, den koster vel 2000 i hifiklubben butikk . 300kr "rabatt" allerede innebygget der .

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt sikkert sant, jeg har ikke pugget produkter og rabatter, men det kan være at Sony ikke er villig til å gi samme innkjøpspris til HFK som til andre, her er jeg på meget tynn is (faktisk helt smeltet - når jeg tenker meg om) Jeg har også sett at enkelte produkter er billigere på HFK en andre steder, så det kan jo være så enkelt at HKF ikke vil ha Sony:idea:
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går ikke på rabatt som vi for, men når hifiklubben kjøper produkter fra sony. Hifiklubben går i tap med salg. Ser dette for eksempel

Elkjøp - Sony DVD-opptaker

Bilde - Harddisk/DVD-opptaker | Hi-Fi Klubben: SONY RDR HX-780 DVD-opptaker

Begge har samme pris men elkjøp tjener penger på denne på grunn av mengderabatt

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns det va litt synd at HFK skal slutte me Sony jeg da. Sony har noen bra produkter. Men igjen, så skjønner jeg HKF også. Det er ikke så kjekt å tape penger.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michael1
    Det går ikke på rabatt som vi for, men når hifiklubben kjøper produkter fra sony. Hifiklubben går i tap med salg. Ser dette for eksempel

Elkjøp - Sony DVD-opptaker

Bilde - Harddisk/DVD-opptaker | Hi-Fi Klubben: SONY RDR HX-780 DVD-opptaker

Begge har samme pris men elkjøp tjener penger på denne på grunn av mengderabatt
    Jeg forstår ikke helt hva du skriver her, kan du prøve å formulere det på en annen måte? =)

MVH
    Lars B

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper tingen er her, hvis HFK skal selge sony produkter for samme pris som de STORE el-butikkene så vil HFK ende med tap på produktet, forde de ikke får samme rabatt ved innkjøp som de STORE butikkene.

Dette er jo helt normalt - er det ikke? Derfor er det jo enkelt for HFK, de tjener ikke noe på sony-produkter = ikke selge dem.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Tipper tingen er her, hvis HFK skal selge sony produkter for samme pris som de STORE el-butikkene så vil HFK ende med tap på produktet, forde de ikke får samme rabatt ved innkjøp som de STORE butikkene.

Dette er jo helt normalt - er det ikke? Derfor er det jo enkelt for HFK, de tjener ikke noe på sony-produkter = ikke selge dem.
    Takk, jeg trengte bare hjelp med formuleringen for å forstå det... Går litt tregt når man skal "jobbe" ved siden av å henge på forumet hehe..

MVH
    Lars B

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er riktig !

Fikk den info igår hos hifiklubben. Det har med innkjøpspolitikk i form av mengderabatt å gjøre fikk jeg forklart.

Sitat fra Hifiklubben per mail:

"Ryktene er sanne, vi slutter å føre Sony. Dette er av helt forretningsmessige hensyn. Vi kan fremdelels skaffe en del modeller som vi har igjen på lager."

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser ikke det store problemet her, kan godt forstå HFK som ikke vil pøse ut Sony produkter da deres "deal" med Sony Norge ikke er så god. Når det er sagt så tenker jeg da at Sony enten synes de selger nok på butikker som elkjøp (og resten av bunken). Men jeg ville nok ha vurdert å gi hifi-sjappene en god innkjøpspris også, da dette kan skape Sony et ennå bedre rykte i Norge.

Men jeg regner med at Sony Norge har regnet på det - og vet hva de driver på med.

Det er også redelig av HFK å nevne at dette er p.g.a lite fortjeneste på produktet de gjør det. Når en blir "lei av" et merke (p.g.a lite fortjeneste) så kan en fort nevne at det merket ikke var noe å satse på lenger. Men her holder HFK seg på det seriøse nivået. Bra HFK!

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser ikke det store problemet her, kan godt forstå HFK som ikke vil pøse ut Sony produkter da deres "deal" med Sony Norge ikke er så god. Når det er sagt så tenker jeg da at Sony enten synes de selger nok på butikker som elkjøp (og resten av bunken). Men jeg ville nok ha vurdert å gi hifi-sjappene en god innkjøpspris også, da dette kan skape Sony et ennå bedre rykte i Norge.

Men jeg regner med at Sony Norge har regnet på det - og vet hva de driver på med.

Det er også redelig av HFK å nevne at dette er p.g.a lite fortjeneste på produktet de gjør det. Når en blir "lei av" et merke (p.g.a lite fortjeneste) så kan en fort nevne at det merket ikke var noe å satse på lenger. Men her holder HFK seg på det seriøse nivået. Bra HFK!
    Er ikke da store problemet nei, men går til lefdal eller en av det andre store kjedene og fortell dem hva du vill har og hva du skal trive det med. Regner med at det fleste står der som ett spørsmåltegn da. I sånne store butikker er det trimmet på å selge ett produkt mer enn da andre. Mens på HFK går det mer inn på dine behov. Sånn føler jeg det. Klart skal jeg har noe nytt hører jeg først inne her og henter meg info på nett. Jeg syns det er dumt at man går vekk fra sony , men det er livets gang.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp har heller ikke noen spesiell god deal med Sony, så hvem er det egentlig som skal selge Sony?

Det er kun enkelte utvalgte modeller Elkjøp har, et par typer av W4000 og noe eldre modeller men de har aldri satset fullt på Sony, rett og slett fordi de ikke har noe særlig avtale de også... Så det er ikke bare HFK som sliter her tror jeg.

Men det er uansett synd at HFK skal slutte å selge Sony. De hadde jo veldig gode priser på W4500 blant annet.

Intermediate B&W Spydeberg sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sony???

Visste ikke at HFK solgte Sony engang jeg...
    Hva av Sony er det de har solgt egentlig????

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så og si alle TV modellene deres. W4000, W4500 osv. Og de har solgt mye av det, men det blir det slutt på nå....

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W Spydeberg
    Visste ikke at HFK solgte Sony engang jeg...
    Hva av Sony er det de har solgt egentlig????
    De selger jo tv'er og bluray spillere fra Sony der da, fine produkter men hva skal dem ta inn som en erstatter tro?

Pioneer, Marantz og Parasound er gode saker som dem trenger, vært koselig å kjøpt Pioneer tv på klubben.

Newcomer preje sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har i grunn aldri likt Sony jeg, så for meg spiller det liten rolle hvem som selger eller om det blir borte fra det norske markedet

Kan jo hende at Sony er på vei ned. Vet ikke hvor mange av Ola Dunk som kjøper produktene dems lenger?

Intermediate B&W Spydeberg sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmmm

Var inne og så litt, kunne kanskje tatt meg bryet og gjort det før jeg erklærer meg mindre vitende om sortementet til HFK...

Men har aldri hatt noe forhold til Sony, blir det noe savn da???

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •