Patos Basic 110 MKII TIL 199KR!!!!!! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 24 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 465
    Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hehe, var nå bare en fleip
    Hmm, men når du er inne på tanken, så lurer jeg på om jeg ikke skal ha meg et par til garasjen...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok, den, men greit med en litenoppklaring og
    Men jeg har vært inne på tanken med surround på terassen da, problemet der blir bilde og naboer
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så billige saker gjør jo fort at man tenker på å ha slike høytalere der man tidligere bare har hatt reiseradioen.

Kjøpte selv 3 par og en senter, 1400,- med frakt for over 40 kg høytaler er vel ikke så mye å si på. Så får vi se hva de faktisk blir brukt til når jeg har fått testet litt.

Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Hehe, var nå bare en fleip
    Hmm, men når du er inne på tanken, så lurer jeg på om jeg ikke skal ha meg et par til garasjen...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jeg liker at folk prøver å finne grunn til å kjøpe seg et par :-D :-D

Jeg har VIRKELIG ikke funnet en eneste grunn til å kjøpe meg et par enda. Har stereo for HiFi, har low-budget anlegg til TVen, har en høyttalersak for mp3-kobling liggende for evt. garasje i fremtiden... Hva mer? Et par på toan?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du bruke litt til på å få "Blesse tu bælgen" så kan det være greit kanskje
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset. Ble et par på meg også. Har ikke forsterker til dem enda, men satser på jeg kommer over noe godt og billig! :-)
    Hva tror dere om å bruke disse sammen med feks en t-amp?

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres jo ut som om du har noe til de fleste annledninger da ja, passet bra for meg at det kom noe slikt på tilbud egentlig.
    Var på jakt etter høytalere til et serverings sted, bare sån radio musikk og kanskje litt mer utpå kveldene. Det er gode sjanser for at et par sett ender opp der med en liten subb, hvis ikke så blir det høytalere på noen i familien i julegave.
    jeg mener siste øreproppene jeg kjøpte kostet mer enn de 7 høytalerene jeg kjøpte nå, så noen stor risk er det jo ikke.

Klart man leter litt ekstra etter grunner til å kjøpe seg et par når det blir så billig, blir veldig lett å finne en grunn også når man har vert inne på tanken tidligere.

Sitat Opprinnelig postet av PianoBlack
    Hehe, jeg liker at folk prøver å finne grunn til å kjøpe seg et par :-D :-D

Jeg har VIRKELIG ikke funnet en eneste grunn til å kjøpe meg et par enda. Har stereo for HiFi, har low-budget anlegg til TVen, har en høyttalersak for mp3-kobling liggende for evt. garasje i fremtiden... Hva mer? Et par på toan?

Newcomer sax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er et par på vei til meg også. Sikkert grei nok kvalitet til å bruke som sone2 høyttaler på bad eller soverom.

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser det er flere som omtaler disse som "piratkopi", "dårligere finish enn orginalen", oppgradering til "riktig" diskant etc.
    Det som er "feilen" med denne høyttaleren, er at den ikke ble levert med de spesifikasjonene som Roar Moen deffinerte i produktbeskrivelsen. Et oppgraderingskit kommer (som nevnt i nest siste post på side 1) over nyttår. Dette kit'et kan bestilles hos Patos når dette er klart. Dette er info jeg fikk av Roar selv.

Newcomer jonpet55 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Piratkopi er jeg enig i at dette ikke er. I utgangspunktet skjedde jo produksjon i Norge, da snakker jeg om den gode gamle Basic 110 MKI, om jeg kan kalle den det. Så når MKII kom ble produksjonen satt over til Kina, og disse høyttalerne skulle være av "Patos kvalitet". Saken var så at Stein Frode Ertzeid tok mesteparten av kontrollen over produksjonen i Kina, og overså kvalitetskravene til Roar. Når disse kom fra fabrikken innså Roar at disse ikke holdt tilfredsstillende kvalitet, og enkelte av høyttalerne ble modifisert i Norge, der delefilter ble endret og diskanthøyttaler byttet. Disse fikk navnet MKIII, og holdt samme kvalitet øvrig som MKII, fordi alle disse er kinahøyttalere, men MKIII har gjennomgått en oppgradering slik at Roar kan gå god for disse som "ekte Patos". Nå er det imidlertidig slik at også den originale "MKI" i ettetid har blitt sluppet i kinaprodusert utgave, og denne har dårligere finish og er stort sett en helt annen høyttaler - etter hva jeg har forstått.

Konklusjonen er at jeg vil si det ikke er galt å bruke ordet "riktig" diskant. Roar har kun gått god for Seas H1189, og ikke denne kinahøyttaleren, og vil derfor si H1189 er å regne som "riktig" diskant for denne høyttaleren. Strengt talt er ikke MKII en patoshøyttaler, fordi selve grunnleggeren Roar aldri har tatt på seg ansvaret for disse høyttalerne og gått god for de.

Active Toby91 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    307
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    godt tips

en stk guitar hero bundle til wii bestillt

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som faktisk har hørt disse høyttalerne? Hvordan er dem sammenlignet med andre HyperBudsjett høyttalere som Dynavoice Magic F6?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forslag til en billig forsterker til disse eller??

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver igjen, noen som vet hva forskjellen på Patos Basic 110 og 210C "mk1" vs mk2?

Mvh
    Julius

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom jeg har forstått så er MKII laget i Kina, etter Patos sin bestilling. Men ble ikke levert med den spesifiserte diskanten, så de blir solgt billig hos komplett og netthandelen o.l. for å tømme lageret..
    MKIII er lik MKII, bare med ny diskant og delefilter.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5.0 kommer på litt under 1200 inkl. frakt. Blir det bra? Vet ikke hvor jeg skulle hatt dem, men fristende er det jo. Kanskje bytte ut Viennaene. Vil jo ta litt mindre plass ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kansellerte orderen min, fordi jeg vil se i spenning om Komplett.no - Patos Basic 110 MKII bookshelf speaker, (den sorte versjonen) faller ned til samme prisnivå. Syns den ser mye bedre ut og kan rettferdiggjøre et høyttalerkjøp uten mål og mening.
    Også får jeg bare klikke linken til høyttaleren i denne tråden av og til - faller lagernivået under 10 får jeg bare bestille igjen...

*krysse fingra* Huh!

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Julius Sounds
    Prøver igjen, noen som vet hva forskjellen på Patos Basic 110 og 210C "mk1" vs mk2?

Mvh
    Julius
    Stemmer det som ble sagt av eMTea.

"MKI": Norskprodusert og relativt dyr (2500 paret veiledende). Dette er den originale Basic 110 høyttaleren. Har også blitt kinaprodusert og solgt på eksempelvis Komplett, men da med en helt annen kvalitet (ikke å regne som Patos da Roar ikke går god for denne).

MKII: Kinaprodusert i utgangspunktet, og med nytt design, cirka samme kvalitet som den kinaproduserte "MKI", og heller ikke denne er å regne som "ekte Patos"

MKIII: Modifiserte MKII med Seas-diskant slik at denne er å regne som ekte Patos.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PianoBlack
    Jeg kansellerte orderen min, fordi jeg vil se i spenning om Komplett.no - Patos Basic 110 MKII bookshelf speaker, (den sorte versjonen) faller ned til samme prisnivå. Syns den ser mye bedre ut og kan rettferdiggjøre et høyttalerkjøp uten mål og mening.
    Også får jeg bare klikke linken til høyttaleren i denne tråden av og til - faller lagernivået under 10 får jeg bare bestille igjen...

*krysse fingra* Huh!
    Jeg håper på det samme, men til forskjell fra deg bestilte jeg Basic 110 i fullt surroundsett forrige uke, og bestilte nytt i MKII denne uken, og bestiller enda et MKII-sett dersom svart utgave kommer til samme pris! :P

Side 4 av 24 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •