Patos Basic 110 MKII TIL 199KR!!!!!! - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 24 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 465
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eMTea
    Mitt inntrykk er at du trenger ikke sub til disse for å nyte musikk, men til film blir det nok altfor tamt. Men en SUB er jo en option, så du kan jo kjøpe det senere.
    ja da blir det ikke sub med det første men forsterker blir det så jeg får prøvd dem jeg også

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Dette vil nok en kamerat av meg like å høre. Det er nemlig han som har Johan i stallen sin.

Longship Entertainment - it's all about you!

Stemmer nok det.
    Tok meg ca et halv år i venting før jeg hadde cden hjemme hos meg, ferdig signert + 2 bilder av johan som også er signert.

13 år og en slik stemme... utrolig rett og slett. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har 410mk2 fra før og fikk et par 110mk2 og centeren fra komplett. Jeg har ikke mulighet for å sette opp 5.0 pga rommet ( som er halvveis delt).

det jeg lurer på er om jeg kan koble 110mk2 til surround og sette dem opp på 410mk2?? blir det lydmessig feil??

er det annen måte å få dem satt sammen i frontrekka???

de er på rx-v1800

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg merka også detta med at jeg må vri volum knotten en del opp på Patosene for å få like mye volum på B&W på en del lavere volum. Disse er nok MEGET tungdrevene vel og merke. Man skal aldri la seg lure av småe høyttalere, for dem kan være mye mer tungdrevne enn et par gulvhøyttalere som er x5 større

Intermediate hagr sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bmanihas
    jeg har 410mk2 fra før og fikk et par 110mk2 og centeren fra komplett. Jeg har ikke mulighet for å sette opp 5.0 pga rommet ( som er halvveis delt).

det jeg lurer på er om jeg kan koble 110mk2 til surround og sette dem opp på 410mk2?? blir det lydmessig feil??

er det annen måte å få dem satt sammen i frontrekka???

de er på rx-v1800
    Har du pre out/main in på forsterkeren din? Isåfall kan du for eksempel bruke et y-ledd fra pre out på høyre frontkanal til main in på høyre front og bakkanal og tilsvarende på venstre. Da vil du få den samme lyden både på front og bakkanalene

Harald

Newcomer runarmoe sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

klikkelyd

har fått mine patos'er også i posten. og har testet litt, men har fått en klikkelyd av ene bassen, med ikke spesiellt høyt volum eller basspådrag. den andre høyttaleren spiller helt fint uansett bass/volum. har hatt de stående til innspilling på moderat volum i ca 30 timer,men har ikke merket noe forbedring. og har sendt mail til komplett, men de vil jeg skal sende de i retur for "test" da de ikke har løse elementer. ser ikke helt at det vil lønne seg hvis det er jeg som må betale retur porto og slikt? noe som har samme "klikkelyd" problemet? har ikke spillt høyt med, eller på strømsvak forsterker( brukte parasound nc2100/Jungson JA99B for/effekt, samt jungson moonharbour som kilde, med anneli Drecker "Tundra" platen)

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Var det noen andre skader på dine?
    Det var det på mitt første par, da sendte de bare nye og noen sende lapper til de gamle som var skadet, disse sendes dog i morgen.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

skader

nei var ikke noen skader på de i det hele tatt(et lite hakk i emallasjen,men det mistenker jeg posten for). selve høyttalerene var helt strøkne de. prøvte også å spille med og uten skumplugg i,men ingen forskjell på klikkelyden.
    i mailen jeg fikk med komplett så sto det at de skulle testes og styr og greier! spørs om det er mange som har tatt kontakt med de om de her feilene muligens? hvis det er slik at jeg må dekke porto til og fra komplett så blir det ikke mye vits i syns jeg? høyttalerne er jo bra de, men vil jo bli endel dyrere enn de 337,- jeg betalte med frakt plutselig! og når jeg strengt tatt ikke hadde bruk for dem i utgangspunktet heller :-) he he mått jo bare handle til den prisen såklart :-) men hvis noen her tenker det samme som meg i henhold til mye styr med retur og slikt,så kan jeg ta på meg å kjøpe en høyttaler eller kun element? men en får se hva en gjør, har strengt tatt ikke tid å styre så mye med det her før jul igrunn!

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si jeg er svært imponert over disse høyttalerene (110Mk2) og til prisen så er jo dette en GAVE! Angrer for at jeg ikke kjøpte flere par, hadde nok fått bruk for de også kunne jeg gitt bort noen i gaver.

Har spilt en del på de nå og de overrasker i både oppløsning og bass! Men virker som de krever litt effekt... Har ikke testet de med t-amp enda, men det skal gjøres.

Active AVsmurfen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Det kan ikke være magneten som har ramlet av da? Høres passe vilt ut, men helt umulig er det ikke.
    Bingo. Fjernet det ene elementet i dag, kom ut med kun noen plastrester der magnet skulle ha vært. I bunnen av kabinettet lå en ensom magnet. Hrmf.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du mulighet til å ta et bilde?
    Hmm.

Det er unødvendig med passivt element til en diskant. Tviler på at den trenger både bassport og passivt element

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må komme med en innrømmelse.. jeg kjøpte 10 par bokhylle- og 6 centerhøytalere! Jeg vet det er noe i veien med den ene centeren,men har ikke giddet å åpne den enda for å skjekke. regner med det er magneten som er løsnet. ellers har det ikke vært noen ulyder gjennom pappen i alle fall. ett par står på mine Klipsch RF-83 og blir prøvespilt. RF-83 er MYE MER lettdrevet enn patosene! patosene mangler en del av lydbildet i forhold til klipsch, men med tanke på prisforskjellen på disse høytalerene så er det vel bare å forvente Gøy med billige høytalere!

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor i landet bor du da?

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runarmoe
    har fått mine patos'er også i posten. og har testet litt, men har fått en klikkelyd av ene bassen, med ikke spesiellt høyt volum eller basspådrag. den andre høyttaleren spiller helt fint uansett bass/volum. har hatt de stående til innspilling på moderat volum i ca 30 timer,men har ikke merket noe forbedring. og har sendt mail til komplett, men de vil jeg skal sende de i retur for "test" da de ikke har løse elementer. ser ikke helt at det vil lønne seg hvis det er jeg som må betale retur porto og slikt? noe som har samme "klikkelyd" problemet? har ikke spillt høyt med, eller på strømsvak forsterker( brukte parasound nc2100/Jungson JA99B for/effekt, samt jungson moonharbour som kilde, med anneli Drecker "Tundra" platen)
    sirka samme lyden som jeg har i den ene av mine det. sitter å venter på retur tilatelsen til komplett så jeg får bytta de

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking klikkelyd

jeg åpnet da den aktuelle høyttaleren igår(inatt faktisk :-) ) og fant det som viste seg å være kilden til klikkelyden.
    prøvte først å sjekke om elementet hadde brent seg, men ingen motstand/skurring når jeg presset det inn. og heller ikke noe som laget lyd, eller var løst inni selve høyttalerkassen. det som gjorde det på min høyttaler var rett og slett en veldig løst festet kabelsko på + terminalen på selve bass elementet.
    den ble festet på skikkelig vis, og vips!
    billige funksjonelle og ganske så greit låtende Patos'er :-)
    så hele bytte/retur prossessen til komplett hopper jeg da bukk over!! :-) :-)

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser de selger svarte 110 for 500 penger nå, vurderer å handle et par. Må da fremdeles være et godt kjøp til den prisen? Svart er også langt mer appellerende enn lyst tre.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Ser de selger svarte 110 for 500 penger nå, vurderer å handle et par. Må da fremdeles være et godt kjøp til den prisen? Svart er også langt mer appellerende enn lyst tre.
    Enig i at sort passer meg bedre også men de bøk fargede var penere enn jeg trodde. :-D

Active OhmRecs sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av capy
    Jeg må komme med en innrømmelse.. jeg kjøpte 10 par bokhylle- og 6 centerhøytalere! Jeg vet det er noe i veien med den ene centeren,men har ikke giddet å åpne den enda for å skjekke. regner med det er magneten som er løsnet. ellers har det ikke vært noen ulyder gjennom pappen i alle fall. ett par står på mine Klipsch RF-83 og blir prøvespilt. RF-83 er MYE MER lettdrevet enn patosene! patosene mangler en del av lydbildet i forhold til klipsch, men med tanke på prisforskjellen på disse høytalerene så er det vel bare å forvente Gøy med billige høytalere!
    ...Og jeg som trodde jeg tok av med 6 par og 2 centere! Hihi! Har prøvespilt mot RF 82 selv, og må si meg helt enig i det du skriver. Men som sagt, til den prisen var det jo et KUPP!

Nå er ett par pakket inn i julepapir og levert til mutter og fatter, så da starter jeg nok en forsterkerjakt.

Og det er vel fremdeles et kupp til 500 spenn og.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq

Den de selger nå er basis versjonen av Paton Basic 110... Den de solgte på tilbud var 110 Mk2...

Men selv 110 Mk2 har gått ned fra 1.800 kr. til 800 kr. siden oppstart av denne tåden!

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen særlig forskjell?