fant interessant tilbud

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 52
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

fant interessant tilbud

Leser på www.perel-import.com at Perel Import skal ha lagertømming av alt av hifi utstyr.
    Her må det være muligheter for å gjøre gode kjøp. Kanskje greit å vite for dere som vurdere å kjøpe nytt utsty, og er på utkikk etter knallpriser.
    Vurderer selv å anskaffe meg en T6000 forsterkere og TD03 høyttalere.
    Noen med erfaringer fra Perel Import eller produktene?
    Har hørt det skal være et seriøst firma med bra produkter både på bilstereo og hifi.

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm lurer på om de ikke hadde lignennde tilbuf før jul...søk på forumet.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett dem annonsere en del på QXL. Personlig synes jeg ikke det er betryggende med tanke på at de ikke finnes i normale forestninger eller innenfor det etablerte markedet. De bruker heller ikke tid på å få produktene testet, og jeg er usikker på om det er mulig å få hørt dem i det heletatt. Synes derfor det vil være utrygt å legge 20 lapper på bordet uten å vite ha jeg får.

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i disse import tider skal det kjente butikker og merker til for at jeg skal vurdere handel her i norge lenger..

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også sett at de selger endel ting på QXL. Jeg kjenner dårlige vibber når jeg leser deres annonser og hadde aldri kjøpt noe fra dem selv.

Men det er kun min personlige mening.

Newcomer diskvask sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er et enkeltmannsforetak, link til brreg. Skattelistene viser en person med det navnet i Sandefjord, og han er 19 år...

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av diskvask
    Er et enkeltmannsforetak, link til brreg. Skattelistene viser en person med det navnet i Sandefjord, og han er 19 år...
    Ja, det passer godt med min magefølelse. Kan hende at det ikke er det beste stedet å plassere større summer.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg må da tilstå min naturlige nysjerrighet. Det er allikevel langt fra nok til å få meg til å legge pengene på bordet.

Han kan være seriøs som bare det, men det er viktig å kunne demonstrere produktene som skal selges. Han kan vel til nød demonstrere dem på gutterommet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rimelig sikker på at denne selgeren var på #avhifi eller #hifi på irc for en liten stund siden, er jo da relativt sannsynlig at han ser denne tråden og gir oss en komentar...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper vel egentlig det. Jeg er nysjerrig på de produktene selvom forventningene ikke er høye.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres rimelig tvilsomt ut.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har vi alle negative/skeptiske meninger om firma jeg driver kan jeg se.

For det første, lurer jeg på hva som høres tvilsomt ut med meg som person, Perel Import som firma eller produktene jeg selger?

For det andre, så ikke kom med påstander om at vi ikke prøver å få testet produktene. Da snakker jeg om hifi produktene som dette gjelder mest på dette forumet. Har vært i kontakt med bl.a "Fidelity" og "Lyd og Bilde". Hatt noen lange mailer og telefonsamtaler med de begge.
    Det er så å si umulig å få testet nye merker uten å ha et visst antall forhandlere med butikker som selger for oss. Og hvor lett er det å få forhandlere uten å ha tester? Nei lite problem her med andre ord.
    Har også fått minimalt med hjelp til å få tester fra Avlight. Det de har er på Kinesisk. Avlight i Australia lovet oss å sende noe, men aldri fått dette heller. Med andre ord tømmer vi lageret å kutter ut hele hjemmekino biten inntil videre.
    Problemet her er som noen av dere sier. Hvor kan vi se produktene og høre på dem?
    Skjønner skepsis'en til å kjøpe såpass dyre produkter uhørt "utestet" eller noe som helst.
    under vårt lagersalg hadde vi montert opp flere set som kunne lyttes til på vårt lager i Sandefjord(Kullerød. 50m unna www.komplet.no).
    Ellers har jeg et av de største settene stående hjemme privat som kan komme å lyttes til om ønskelig.

Det står også 1stk linkman surround anlegg og 1stk avlight surround anlegg på Alnabru i Oslo i T5PC sine lokaler for dere som måtte ønske å høre på det
    Det er også noen bilstereoprodukter på utstillingen der.

Forresten om noen av dere har hørt, lest eller finner noe negativt om produkter Perel Import har solgt, eller uproft kundeservice etc. Si ifra!!
    Tviler nemlig på at dere finner no selv etter 2års drift.
    Etter min mening skal det bare mangle, men virker vel overraskende på dere som tror at en 19åring ikke klarer å gjøre no seriøst.

Alle skal selvfølgelig ha sine meninger, men hold de helst for dere selv uten at det er dokumentert fakta.
    Er alt for mange som ødelgger småbedrifter pga usaklig og ufortjent drittslenging.
    Noen enig her, eller syns dere jeg er helt på jordet?

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Perel import

...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger helt klart en del sunn skepsis her. Det tror og håper jeg vi alle er enige om.

Innenfor alle bransjer dukker det stadig opp firmaer som importerer ukjente produkter og som er lite eksponert. Mange av disse firmaene forsvinner igjen og bærer med seg et etterslep med både dårlig service og elendige produkter.

For din del håper jeg jo du er et av untakene som bekrefter regelen. Det dukker også fra tid til annen opp enkelte ukjente produkter som er knallbra. Og det dukker opp firmaer som lever lenge og som det står respekt av.

Det er desverre langt fler av den første kategorien så skepsisen er nok på sin plass. Alderen din taler vel i og for seg ikke for deg i den sammenhengen heller. Jeg synes ikke at denne skepsisen skal unnskyldes. Den bør heller ikke sees på som en dom. Dette er tross alt et diskusjonsforum. Kommer det derimot personlige fornermelser blir det noe annet.

Det at du havner her midt oppe i det hele er jo et privilegium for deg. Arranger en demokveld for de som måtte være interessert så skal du se at kommentarene bringes på et saklig nivå. De fleste her på forumet er jo potensiellt interessert i produkter som dine. Kunnskapsnivået blant mange er også høyt, og en del hører til i bransjen, mens andre er skribenter, men de fleste er her med gennuin personlig interesse.

Husk å avklare ting og tang med Lygren da du offesielt representerer bransjen. AVforum er jo også en del av bransjen da de, så vidt meg bekjent, sponses av AVshop.

Kan du si litt mer om produktene? Hvilke produkter på markedet er det naturlig å sammenlikne dem med? Står produsenten bak andre merker?

Velkommen til forumet!

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er godt å se at Perel-Import/Per C. forteller om sitt firma. Bare det viser at de ønsker å være seriøse. Bra.

Men, jeg blir stort sett skeptisk til en Importør som sier lite eller ingenting om sine produkter på sine hjemmesider. Det som måtte være av interesse om produktene ser ut til å være kopiert direkte fra salgsbrosjyrer. Nei, jeg har ingen vansker med å lese engelsk, men man får et helt annet inntrykk av et firma om det virker som det er lagt litt arbeid i f.eks web sidene. Dette gjelder for alle Internet baserte firma, om de heter Perel-Import eller Ole's Bilimport. (siden Per C nevner det. T5PC var veldig flinke her og gutta bak det firmaet vasser i penger. Men la oss ikke sammenligne dem med Perel-Import da jeg tror det ville stille Perel-Import i et dårlig lys :-) )

Og til dere som etterlyser at skeptikerne skal komme med en unnskyldning har nok ikke skjønt at dette faktisk er et forum der man kan ytre sine meninger så lenge det ikke er direkte angrep på personer.

Denne tråden startet med at noen forhørte seg om erfaringer når det gjaldt Perel-Import. Det kom muligens frem, dog uten at noen har hatt direkte erfaring med firmaet. Men noen ganger kan litt sunt bondevett være på sin plass. Jeg er garantert ikke den yngste her på forumet, og ei heller den eldste. Men jeg er i alle fall gammel nok til å ha sett mange firmaer av denne typen forsvinne med det resultat at kunden sitter med skjegget i postkassa.

Jeg ønsker Perel-Import lykke til videre, og håper at vi har en ny aktør på banen som vil gi kundene sine mange gode lytteopplevelser i årene som kommer.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er hyggelig at importørene tar seg tid til å svare. Derfor: Velkommen i forumet, Perel-Import.

Jeg føyer meg vel inn i rekkene av dem som har en viss skepsis til nye og ukjente merker. I denne prisklassen er det vel slik at man ønsker å høre på ting før man kjøper. Dermed blir det vanskelig å basere seg på kun netthandel. Synd at lageret selges ut uten at merkene har blitt testet av fagmagasiner i Norge. Det burde absolutt ha vært interesse for å teste disse produktene. Å bare ville teste etablerte merker er en litt for konservativ holdning etter min mening. Men bladene vurderer vel også hva som selger...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo typisk for en skakkjørt bransje å teste alle modellene til Yamaha og Sony, men å ha en skepsis til slike produkter som skribent er jo en rar holdning. Det er jo med på å holde et grep om det etablerte markedet og gjøre det vanskelig for nye aktører.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette må da være et oppdrag for deg roffe!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kan bli interessangt.

-.-

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om jeg er gjesteskribent i DVD&hjemmekino, så er det ikke jeg som bestemmer hva som skal testes, selv om jeg kan komme med forslag. Det er også et spørsmål om testfasiliteter. Jeg har dessverre ikke noe referanseutstyr som rettferdiggjør produkter i nevnte prisklasse. Dessuten ser det jo ut som jeg er for sent ute nå, siden lageret tømmes... :?

Å være skeptisk til nye ting betyr ikke at man ikke er nysgjerrig. Jeg skulle gjerne testet dette utstyret. Vi kan komme tilbake til saken om et års tid. Da burde ting begynne å ligne noe her hjemme. En mulighet før den tid er selvfølgelig å låne hjem et komplett sett (med signalkilde, kabler, forsterker(e) og høyttalere) for testing, men problemet er jo åpenbart: Det er vanskelig å si noe om enkeltproduktene i en slik setting... Men som pakke ville det jo kunne evalueres.

Hva er fremtiden for disse produktene, Perel-Import? Det er jo relativt uinteressant for bladene å teste produkter som er på vei ut av det norske markedet...

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •