fant interessant tilbud - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 52
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Absolutt interessent dette her.

Hadde jo, for meg som forbruker, vært veldig spennende å se en skikkelig test i f.eks dvd&hjemmekino av disse produktene, gjerne da i de litt mer "kjøpbare" klassene for oss folk flest.

*nudge nudge wink wink*

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm,
    det ser ihvertfall ut som om han ikke bruker pengene på korrektur-lesing. Ikke at mange skrivefeil nødvendigvis har sammenheng med kvalitet, men det bidrar ikke til tilliten.

Men det kan jo bli litt vanskelig å forstå innimellom da. Sitat fra Linkman høyttaleren på Perel webben:
    "Linkman har samme smarte lekkre design som Valle og Avlight bruktene."

At lekkre skal være lekre skjønner jeg, men hva er "bruktene" - er dette et nytt ord for f.eks. "brukt-importerte produktene" ?

Utseendemessig ser høyttalerne fine ut, men mer info om konstruksjon, materialer og karakteristikker til høyttalerne er absolutt på sin plass når det er snakk om ukjente merker.

-Rune

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skulle også gjerne testet produktene. Etter å ha lest litt spesifikasjoner og søkt etter Avlight på nettet etter info, virker det på meg som kraftig overpriset. Ukjente produkter i den prisklassen styrer man mer enn gjerne klar av. Det nevnes at produktene har vært tilgjengelig i 2 år, på den tiden ville vel alle produkter med livets rett ha fått fotfeste i markedet. Det at du har valgt t5pc som "samarbeidspartner" taler jo ikke akkurat til din fordel.
    Men for all del, nysgjerrigheten er vekket og jeg tester det som sagt gjerne. Bare å sende over utstyret det.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må nesten nevne at det på hjemmesiden til Perel Import står en del tekster som er kopiert fra produsent eller tilsvarende (engelsk). Der står det blant annet at den ene høyttalerserien er kåret til Jazz Of The Year av CES i februar 2002. Men de står ikke listet opp blant CES sine produktester fra februar 2002. Jeg er usikker på om det dessuten deles ut en pris ved navn Jazz Of The Year, men siden de ikke står listet hos CES er det all grunn til å anta at det ikke er tilfellet at de har mottatt en slik utmerkelse.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmm

Jeg spurte google angående "Jazz Of The Year" prisen, og det stemmer, den har aldri eksistert. Dette har jo hovedsakelig èn årsak da.. nemlig at prisen heter "king of Jazz". Så da var det på google igjen, men den kunne ikke finne noe. Det er da jeg tyr til andre hjelpemidler, slik som E-Mail. Jeg har nå sendt en E-Mail til CES og svar vil komme fortløpende fra meg. Hvis det viser seg at det ikke stemmer så skal Per C. få høre meg, men jeg tror ikke Per C. har skrevet dette selv. Mere en copy/paste fra www.avlight.com . Den siden er da "nede" nå. Da får jeg ikke bekreftet mistanken min.

Må få fortelle alle sammen her og at jeg fikk de høyttalerne jeg bestilte. Ikkeno masing eller treigt på noen måter. Er MEGET positivt overrasket over bedriften, så hvis dere hadde gitt han en sjangse, så kan det hende at perel-import blir stor!

MVH
    Robert E.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er selvsagt fullt mulig. Det som også kan være tilfellet er at Perel Import er en knallbedrift, og at AVlight ikke er like seriøs som PerelImport. (ingen påstander)

Gratulerer med nye høyttalere! Hvordan låter det? Kan du sammenlikne med andre kjennte høyttalere?

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare meg som ikke fatter hva som skal være så spesielt med produktene fra AVlight? For meg ser de både foreldede og overpriset ut.

Robert-

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Er det bare meg som ikke fatter hva som skal være så spesielt med produktene fra AVlight? For meg ser de både foreldede og overpriset ut.
    Kvalitet er ikke alltid synlig på utsiden eller i spesifikasjoner. Det er vel bare seriøs testing som kan fortelle om disse produktene holder i forhold til prisen...

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet selvsagt ikke hvordan kvaliteten til dette ukjente merket er, men hvordan i alle dager kan man forsvare prisen eller påstå at dette er et godt kjøp utifra spesifikasjonene?

Robert-

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg lagt inn et bud på 25,500 kr på et anlegg fra Perel Import og vant budrunden. Var litt skeptisk først men, det var forsvant når jeg så på designet! Jeg fikk 6 høytallere, 2 subber, og en glimrende forsterker. Er kjempe fornøyd med anlegget! Det er det snakk om masse trøkk! Ny pris på anlegget var jo nesten 70,000 kroner da... Vet isje om det er sant eller isje men, 25,000 kr. er det ihvertfall verdt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, ser dere har mange formeninger om dette her.
    Beklager at jeg ikke har fått tatt meg tid til å svare dere alle sammen på masse fornuftige spørsmål og problemstillinger.

Nå har det seg slik som jeg har fortalt, at vi tømmer lageret.
    Slutter å selge hifi produkter inntil videre, og vil satse sterkere på et større og bedre utvalg innen bilstereo.

Derfor vil jeg ikke legge mye tid og ressurser på å få testet produktene, eller rigge opp til no demokveld etc. Da det er litt bortkastet.

En ting kan jeg love dere, jeg kommer til å være på markede mer eller mindre med bilstereo og andre ting i lang tid fremmover!!

Bare til å ringe eller send mail om dere har spørsmål eller er intressert i no

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Altså...

Det var bilhøyttalere jeg fikk da

Men det jeg ville konkludere med var at perel-import leverer varene slik som de skal gjøre. Han hjalp meg godt med tips til plassering for best lyd og.

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    De minner meg faktisk litt om det du kunne kjøpe på Aktuell for endel år siden.

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, søkte på internett etter AVLIGHT og det ser ihvertfall ut som om det er Kinesisk produserte saker:

http://www.a0598.com/corp/avlight/index02.htm

Man kan jo spekulere på prisen.
    Det står f.eks. 34100 i orange skrift under det dyreste utseende anlegget,
    kanskje prisen?
    Isåfall:
    34,100 Chinese Yuan Renminbi = 27,744.6 Norwegian Kroner (iflg www.oanda.com)

Ser ut som om bildet matcher Perel import's 76000 kr's system ganske bra:
    http://www.perel-import.com/index.ph...p;category=39#

Dermed virker før-prisen på 76000 NOK noe høy - 27 000 er kanskje nærmere sannheten. Men selvfølgelig er det lov for norsk selger å ta avanse - så 3-gangern er kanskje en grei faktor for å lage VEIL-priser?

Uansett som en skrev tidligere at han hadde kjøpe et anlegg for 25000 kr uten å vite noe om merket er jo litt rart - eller er 25K for lommerusk å regne??

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er kinesisk produserte produkter ja.

Uansett blir det HELT feil å sammenligne prisene med hva de blir solgt for i Kina. Det gidder jeg ikke forklare engang, men regner jeg med du skjønner.
    Om du ser ting både 3-5-10ganger billigere i kina enn norge overrasker ikke meg ihvertfall.

Du kan sammenligne litt mer med hva de selger det for i Australia.
    http://www.avlight.com.au/package.htm

Australia har en tilnærma lik utsalgspris på hifi som i norge om du kikker litt rundt.

Dette var bare til opplysning

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er slettes ikke feil å sammenligne med hva det selges for i Kina. Men skal man sammenligne må man legge på frakt og mva. Da blir prisen nærmere 45 000-50 000kr og da er ikke en utsalgspris på 76 000kr helt unormalt. Regner man om prisen fra den australske siden så blir det ca 65 000kr.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan fikk du det til å bli 65,000,- Norske ?
    regner du om 15000AUS så blir det 75600,-
    Det er også uten møbelement som jeg har inkl.i prisen.

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I disse import dager fra kina så er det vel ikke feil å sammelikne med priser der? Se Cattylink tråden her på forumet...

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    I disse import dager fra kina så er det vel ikke feil å sammelikne med priser der? Se Cattylink tråden her på forumet...
    Sammenlign priser på Klipsch i Usa og Norge.. Kan få RF7 i statene for prisen av RF-35 i Norge.

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perel-
    Hvordan fikk du det til å bli 65,000,- Norske ?
    regner du om 15000AUS så blir det 75600,-
    Det er også uten møbelement som jeg har inkl.i prisen.
    Valutakalkulatoren jeg brukte var ikke oppdatert. Oppdatert pr 1. juni fikk jeg 74.718kr. Beklager.

Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    WC man selger ikke disse av veledighet heller.. Må jo ha ett påslag, hvor stort det skal være kan diskuteres. Men produkter i denne prisklassen har gjerne ett greit påslag for å kunne leve av å selge få produkter, men til gjengjeld gjerne ha god margin på disse.
    Jeg skrev jo da også "da er ikke en utsalgspris på 76 000kr helt unormalt."
    Ikke unormalt, altså at det er en ganske normal avanse i denne prisklassen. Spesielt når man snakker om en liten aktør i markedet.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •