Tur til London, er ipod billigere der?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer rampi sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tur til London, er ipod billigere der?

Skal til London 6.nov, også tenkte jeg skulle handle litt der, men jeg lurer på om ipod nano er noe billigere i London? evt hvor?

Newcomer JLmorten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rampi
    Skal til London 6.nov, også tenkte jeg skulle handle litt der, men jeg lurer på om ipod nano er noe billigere i London? evt hvor?

var i london i august, og elektronikk er noe billigere der, eg kom fram til at det ligger ca 25% lavere en her, men det er mange produkter som har litt andre modelbetegnelser der en her, og derfor bør en vite nøyaktig hva en er ute etter, husker ikke nøyaktig prisene på ipod, men vet eg eg la merke til at de fleste mp3 spillerne lå lavere i pris, Men når jeg var der i august så var Kursen mellom 10,2 og 10,7 den uka eg var der, og eg beregna prisene ut fra de kursene......

Og hvor du finner ipod der borte, ikke vert der før. dersom du holder deg i kjente gater, f.eks oxford street, så er det vel nærmere 100 butikkes som slger mobil,tele,mp3 osv, ufattelig hvor mange sjapper det er. føltes som om det var 1km med telebutikken,telekiosken,spaceworld osv
    så tipper du finner lett en butikk eller hundre8) og gidder du gå innom adle og sammenligne priser så kan du sikkert tjene litt.

Newcomer rampi sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    haha, nei jeg orker ikke innom alle sjappene. holder meg til Oxford Street.

Men har de noen kjente butikker? som i norge er det jo Elkjøp, spaceworld, expert osv

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rampi
    haha, nei jeg orker ikke innom alle sjappene. holder meg til Oxford Street.

Men har de noen kjente butikker? som i norge er det jo Elkjøp, spaceworld, expert osv
    husker ikke navn på de forskjellige eg, men ja det var et par som gikk igjen, ca hver 20`ende meter, både eg og dama reagerte på dette, og hvordan kan det være lønnsomt og ha så mange butikker i en gate. blir som om kvadrat handlesenter skulle hat 25 telekiosken butikker:???:
    men så er det jo litt mere folk i london da, men det er bare så ufattelig stor i forhold til alt eg har vært borti....... tur ikke du trenger tenke så mye på navn osv på de butikkene, dette finner du for ut av selv kan eg si deg....
    men det beste er jo platebutikkene i london, her snakker me platebutikker med meining, eg skulle bare handle litt her, ende opp med og handle cd`er for flere tusen, midten av oxford street ligger det en "HMV" dette var min favoritt sjappe, for min type musikk.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dinside.no
    Før du går helt bananas i butikkene i London, husk å ta med passet, så kan du handle momsfritt. Be om VAT refund og fyll ut skjemaene når du betaler varene. Ta med de utfylte skjemaene til flyplassen, men husk at du må ha varene i håndbagasjen, i tilfelle du blir bedt om å vise dem (det skjer sjeldent). NB! Mange butikker krever at du bruker et minimumsbeløp for å handle momsfritt, og tar også et beløp for å fylle ut skjemaene, så tilslutt får du igjen rundt 15 prosent (VAT er på 17,5 prosent).
    Link

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    London er deilig, stress og masse folk. Jeg digger det, er sånn ting skal være i en by. Jeg var der i fjor og synes det var moro å gå rundt blant alle disse folkene og gjør det gjerne igjen, masse butikker men jeg er redd for å ta med dama hit da. De har det å kjøpe litt mer enn man klarer å bære.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke kjøp i Oxford street - men i sidegaten Tottenham Court Road. Der er det flusst med elektronikkbutikker.

Tottenham Court Road, London - shops and restaurants

mere detaljert over nedre del av gata her:
    Tottenham Court Road for Zavvi, Shasonic and the Sony Centre

Men pundet er høyt - husk på det.

Newcomer Adyton sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Husk TAX FREE shopping

så får du tilbakebetalt tollen når du skal reise fra England. Jeg tipper momsen er nesten like høy i England som i Norge, så her er det extra penger å spare ;-).

Det som kreves er et utfylt skjema fra butikken, stempel fra toll-myndighetene på flyplassen du reiser fra, og viola - cash eller penger på konto. Genialt enkelt, gansk enkelt genialt!! (Dette gjelder alt du kjøper for å ta med hjem..)

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Ikke kjøp i Oxford street - men i sidegaten Tottenham Court Road. Der er det flusst med elektronikkbutikker.

Tottenham Court Road, London - shops and restaurants

mere detaljert over nedre del av gata her:
    Tottenham Court Road for Zavvi, Shasonic and the Sony Centre

Men pundet er høyt - husk på det.
    jepp i den gata er det mye dig. Hotellet vi lå i lå på denne gata. men fikk ikke trålet alle butikkene har skikkelig selv, bare noen.....
    men er ikke billigere her en oxford street, krysset til tottenham court road er begynnelsen av oxford street også. skal du finne billigere butikker må du til ukjente gater, ikke turist gater, me fant noen slike gater med en feil, var mye kjekkere og handle slike plasser, men for og finne desse så må du leite litt rundt om litt vekk i fra bykjernen...

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adyton
    så får du tilbakebetalt tollen når du skal reise fra England. Jeg tipper momsen er nesten like høy i England som i Norge, så her er det extra penger å spare ;-).

Det som kreves er et utfylt skjema fra butikken, stempel fra toll-myndighetene på flyplassen du reiser fra, og viola - cash eller penger på konto. Genialt enkelt, gansk enkelt genialt!! (Dette gjelder alt du kjøper for å ta med hjem..)
    Dette skal være enkelt i utgangspunget, men når vi prøvde dette ble vi sendt fra skanke til skranke til skranke og evighetet med kø på flyplassen, så vi måtte droppe det for og rekke flyet.gjald det stempelet fra toll.myndighetene.. Så skal du få dette til, beregn god tid på flyplassen, her snakker vi kanskje om times køer. men det kommer vel litt an på årstid og slikt også..

Newcomer bobbo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo også mulig å kjøpe tax free på flyplassen. Jeg kjøpte min første ipod på heatrow for noen år siden. Fant ut at jeg sparte ca norsk moms.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •