Dynavoice M-65 surround pakkepris - surround.no svindyr nettbutikk(?)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Thumbs up Dynavoice M-65 surround pakkepris - surround.no svindyr nettbutikk(?)

Det er tydelig man er redd for å miste sine sponsorer her på forumet for dette innlegget ble selvfølgelig slettet som et svar på en tråd under teknisk diskusjon. Kanskje greit det, det er garantert mange flere som vil lese det her

Her er en prissammenligning mellom surround.no og noen svenske konkurrenter (dagens kronekurs SEKNOK 0,88 lagt til grunn).

surround.no:
    Pakkepris:
    Yamaha V663
    Dynavoice-M65 + C5 + S5
    XTZ 99 W12 Matt kr 12 990,- ekskl frakt 14 280,- inkl frakt

fyndbörsen.se:
    Yamaha V663: SEK 3 916,-
    XTZ 99 W12 Matt: SEK 2 716,-
    Frakt til Norge: SEK 1 000.-
    Totalt: SEK 7 632,- ~> NOK 6 716,- <-- merk uten mva, se lenger ned i tråden

fynda.se:
    Dynavoice-M65 + C5 + S5: SEK 3 195,- ~> NOK 2 812,-

Dessverre sender ikke fynda til Norge, men tar vi en sammenligning likevel i NOK:

ekskl frakt:
    12 990,- vs 8 648,- diff: 4 342,- Altså surround.no er over 50% dyrere!

inkl frakt: (høytalerne må hentes på nærmeste postkontor i sverige...)
    14 280,- vs 9 528*,- diff: 4 752*,- mao man har 4 750,- å gå på dersom man henter det selv i Sverige. Jeg synes prisdifferansene er hårreisende store.

For ordens skyld - ingen andre butikker i Norge selger Dynavoice produkter noe som må være grunnen til at denne prisdifferansen er mulig. Heia fri konkurranse!! Surround.no må ha en avanse som er helt rå!! :shock:

Edit: Kommentar om mva - rettes opp nedenfor.

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt fjernt å sammenligne med ein butikk som ikkje sender til Norge. Finn ein butikk som sender heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm... greit med mva å da. Noe som ikke er på prisene du har oppgitt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tandstad
    Litt fjernt å sammenligne med ein butikk som ikkje sender til Norge. Finn ein butikk som sender heller.
    Enig, men poenget er jo at det ikke eksisterer noen annen butikk som gjør det...

Halve vitsen med posten er å vise at surround.no har skaffet seg monopol og på den måten kan selge produktene til en høy pris.

Forsterkeren og subben sendes til Norge da. Tar man bare disse to så koster det altså NOK 6 716,- inkludert frakt til Norge fra fyndbörsen.se

De samme produktene inkludert frakt fra surround koster NOK 9 289,- Pakkeprisen gjør på ingen måte opp for denne forskjellen.

Hvis man absolutt vil ha en Norsk nettbutikk så selger Multihandel.no receiveren for 4 190,- (vs 5 290,-) Så det er ikke bare sammenlignet med utlandet at de er stivt priset..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BentX
    Hmmm... greit med mva å da. Noe som ikke er på prisene du har oppgitt.
    Hmm, for prisene fra fyndbörsen har du nok rett der siden det er billigere til Norge enn Sverige... Men fra fynda så er da svensk mva inkl...?

Legger man på 25% på prisene fra fyndbørse- 6 716,- så får man 8 395,- vs 9 289,- så det er fremdeles enn viss differanse (dog ikke såå ille lenger det skal sies).

Active Soundispower sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sunnfornuft
    Hmm, for prisene fra fyndbörsen har du nok rett der siden det er billigere til Norge enn Sverige... Men fra fynda så er da svensk mva inkl...?

Legger man på 25% på prisene fra fyndbørse- 6 716,- så får man 8 395,- vs 9 289,- så det er fremdeles enn viss differanse (dog ikke såå ille lenger det skal sies).
    Når man importerer så får man igjen den svenske momsen man betaler
    Eller at den blir trekt fra.
    Dette gjelder næringsdrivende.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundispower
    Når man importerer så får man igjen den svenske momsen man betaler
    Eller at den blir trekt fra.
    Dette gjelder næringsdrivende.
    Ja nettopp, så da må man trekke fra og så legge til momsen igjen for fynda-eksempelet. - mao +/- 0.

For fyndbörsen er det annerledes siden jeg ser de trekker fra momsen når man går over til norske priser, takk til Bentx som gjorde meg oppmerksom på det.

Forsåvidt er det ikke overraskende at den største prisdifferansen altså ligger på Dynavoice-settet siden det er på disse produktene de har monopol i Norge...

Active Soundispower sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja nettopp, så da må man trekke fra og så legge til momsen igjen for fynda-eksempelet. - mao +/- 0.
    Dette stemmer

synsa bare og trudde du regnet med den svenske mva`en + den norske opppå den..det ville vært litt urettferdig8)

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har irritert meg over dette ganske lenge egentlig. Surround driver monopol i norge og JWS backer opp under det. Det er tydeligvis sånn de vil ha det.

Forhørte meg med JWS og de presiserte at Surround.no var en importør av deres produkter men prøv å kjøp Dynavoice eller XTZ fra surround.no til et annet hifi firma. Glem det. De kommer aldri til å gi det fra seg med annet JWS begynner å selge det til andre også (noe jeg håper de gjør). Men det ligger nok noen eierskaps interesser i surround som JWS sitter på kan jeg tenke meg, noe som vil si at de ikke ønsker noen konkurranse på sine produkter.

Jeg for min del drar ihvertfall til Sverige om jeg skulle hatt noe fra JWS. Er såpass mye å spare på det samtidig som man får billig kjøttdeig på veien også.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøttdeig (SE) = Kjøttfarse (NO)
    Karbonadedeig (SE) = Kjøttdeig (NO)

Bare sånn att noen ikke "driter" seg ut på harryturen.

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv handlet fra fyndbörsen, men det er ikke så lett for en kar i f.eks ålesund å bare hente det i sverige, det regnestykket ditt holder ikke helt vann, og med "sunn fornuft" så hadde du også tatt med bensinpriser for frakt, bom, slitasje på bil, olje, osv.(Så igjennom posten ordentlig, og der ser jeg du har over 4 000 kr til "overs" med tanke på frakt osv. Beklager den )

Men skal vi snakke i rene pesetas, så blir det billigere i sverige. (Jeg bor selv 40 min unna nærmeste svenske postkontor.)

Husk også at det er lettere hvis det skulle skje noe med høyttalerne dine (eller hva nå enn man skulle handle i sverige) om du handler fra en Norsk butikk, fremfor en Svensk.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R
    Jeg har selv handlet fra fyndbörsen, men det er ikke så lett for en kar i f.eks ålesund å bare hente det i sverige, det regnestykket ditt holder ikke helt vann, og med "sunn fornuft" så hadde du også tatt med bensinpriser for frakt, bom, slitasje på bil, olje, osv.(Så igjennom posten ordentlig, og der ser jeg du har over 4 000 kr til "overs" med tanke på frakt osv. Beklager den )

Men skal vi snakke i rene pesetas, så blir det billigere i sverige. (Jeg bor selv 40 min unna nærmeste svenske postkontor.)

Husk også at det er lettere hvis det skulle skje noe med høyttalerne dine (eller hva nå enn man skulle handle i sverige) om du handler fra en Norsk butikk, fremfor en Svensk.
    Forsåvidt enig i alt du skriver Joakim, men hensikten med tråden var ikke å anbefale folk å dra til sverige da, det var vel heller mer en måte for meg å få ut litt frustrasjon over at surroundanlegget jeg har lyst på er mye dyrere i norge enn sverige. Jeg liker bare ikke firmaer som bruker sin posisjon som eneleverandør (monopolist på produktnivå om man vil) til å kunne ta seg ekstra godt betalt selv om jeg har forståelse for at de vil tjene mest mulig. Å gjøre folk bevisst på at noen priser er høye ved å diskutere det i et forum på denne måten er på en måte med på å gi firmaet noe mer konkurranse (selv om de er eneleverandør i norge).

Mange fine svar her nå med gode tips til andre ting som kan handles i sverige samtidig. Kanskje vi skulle tatt med slike ting i betraktningen til om sverigetur lønner seg

Det kan være at jeg ender med å kjøpe fra sverige og ber foreldrene mine plukke det opp når de drar til sverige om noen uker

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsåvidt enig i alt du skriver Joakim, men hensikten med tråden var ikke å anbefale folk å dra til sverige da, det var vel heller mer en måte for meg å få ut litt frustrasjon over at surroundanlegget jeg har lyst på er mye dyrere i norge enn sverige. Jeg liker bare ikke firmaer som bruker sin posisjon som eneleverandør (monopolist på produktnivå om man vil) til å kunne ta seg ekstra godt betalt selv om jeg har forståelse for at de vil tjene mest mulig. Å gjøre folk bevisst på at noen priser er høye ved å diskutere det i et forum på denne måten er på en måte med på å gi firmaet noe mer konkurranse (selv om de er eneleverandør i norge).

Mange fine svar her nå med gode tips til andre ting som kan handles i sverige samtidig. Kanskje vi skulle tatt med slike ting i betraktningen til om sverigetur lønner seg

Det kan være at jeg ender med å kjøpe fra sverige og ber foreldrene mine plukke det opp når de drar til sverige om noen uker
    Hei igjen.

Jobber du til daglig? For det er jo også slik at ett firma som f.eks Surround.no må tjene litt mer enn bare til smør på brødskiva, husk at de også har ett stort lager de må betale for, strøm de bruker, 2 personer som skal ha lønn, revisorer, osv osv. Så det er nok "dessverre" en reell pris, selvom jeg er helt enig med deg at de kunne kanskje ha senket prisene noe, men nå har det seg også slik at kronekursen daler, svenskekrona er sterkere enn noengang (var oppi noen og 90 norske øre for en svensk krone forrige uke) og det blir rett og slett dyrere å produsere ting i andre land også (som f.eks Kina, som dette blir produsert i.)

Dette med å ta mer for tjenestene er ingen ny sak, i firmaet jeg jobber i tar vi ca 500kr + moms i timen, og vi PRØVER å sitte igjen med 20% etter alt er betalt, og da får jeg under 200kr i timen. Det er jo mange som skal ha lønn, og det er mye utgifter for ett firma. Hadde det vært slik at en kar hadde hatt høyttalere plassert i garasjen og solgt det videre, kunne det KANSKJE ha blitt billigere, men faren for at han overlever i maks 1 mnd er nok dessverre stor.

Det er ikke SÅ stort marked for hifi tror jeg, så flere kan livnære seg på samme ting.

Joakim.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R
    For det er jo også slik at ett firma som f.eks Surround.no må tjene litt mer enn bare til smør på brødskiva, ....
    Man skulle da tro den svenske virksomheten har det på samme måte.

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

For dyrt?

Synes du det er for dyrt på surround.no?! Skal du ha det billigere enn dette i norge må du på netthandelen og lignende.

Pris på forsterkere varierer i alle norske butikker og du som kjøper står fritt til å velge den billigste. At høyttalerene er billigere i hjemlandet er vel heller ingen bombe? Norske Seas selges mye dyrere i utlandet enn her hjemme.

Det er mye som er billigere å kjøpe i utlandet, og om du velger å smugle billig-høyttalere over svenskegrensa så får du gjøre det.

Dette syns jeg blir for dumt. Ha en fin dag.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shpongle
    Synes du det er for dyrt på surround.no?! Skal du ha det billigere enn dette i norge må du på netthandelen og lignende.

Dette syns jeg blir for dumt. Ha en fin dag.
    Om du velger å handle Dynavoice/Fence/Patos på Netthandelen/Gooba/Komplett, så får du ikke "originaler" - du får bra kinakopier!

At Surround har "monopol" på originale Dynavoice er helt i orden for meg - HFK har jo monopol på bl.a. Dali, så hvorfor ikke........

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Asva: Fordi man må betale over 3000 kroner (inklusiv frakt) for et høyttalerpar man tidligere kunne få for ca 1500?

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Om du velger å handle Dynavoice/Fence/Patos på Netthandelen/Gooba/Komplett, så får du ikke "originaler" - du får bra kinakopier!

At Surround har "monopol" på originale Dynavoice er helt i orden for meg - HFK har jo monopol på bl.a. Dali, så hvorfor ikke........

Vell, Norek/Komplett har solgt falske Patos høyttalere og Ekte og Falske Dynavoice høyttalere. Kinakopier med god kvalitet <3

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chas
    Asva: Fordi man må betale over 3000 kroner (inklusiv frakt) for et høyttalerpar man tidligere kunne få for ca 1500?
    Fordi de ikke var helt like:
    http://avforum.no/forum/hoyttalere/6...230-232-a.html

Og litt mere "stoff" her:
    http://avforum.no/forum/produkt-pris...oyttalere.html

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    HFK sitt monopol er blitt diskutert flittig tidligere det. Du kan jo ta en titt på prisene Cerwin opererer med utenfor EU f.eks.
    En annen ting som er morsomt med HFK er at med engang de mister eneretten på et merke (les Marantz, Celestion med fler) så kutter de det enkelt å greit ut istedet for å konkurrere på pris mot andre butikker.

Dali og HFK er forøvrig et og samme firma så er kanskje ikke så rart at de kun selger det selv?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •