Les dette før dere handler Onkyo på AVshop!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 32
    Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Les dette før dere handler Onkyo på AVshop!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nevnt før her på forumet og besvart av administrator på forumet.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at Lygren svarer her

Dette er et dillema vi kommer til å oppleve ofte !
    Sideimport/paralellimport osv 8)

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått med meg dette før nå jeg og tenkte at dette er noe som andre også gjerne ville vite før de eventuellt kjøper Onkyoprodukter på AVshop uten garanti.

Kan jo bli en dyr og frustrerende affære.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det svaret som kom der stiller jeg meg meget tvilende til.I følge Lygren så skal forbrukerne altså stole på at AVshop og deres eiere ikke går konkurs i de nærmeste 5 årene etter at produktet er solgt.

Jeg tar iallfall ikke den risikoen.Da betaler jeg heller noe mer vel vitende om at offisiell importør og produsent sitter med garantiansvaret.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva gjør du hvis Mono går konkurs?

Jeg er egentlig møkk lei av å se slike innlegg, det du kjøper i Norge har du garanti på.
    Er ikke så lenge siden det var samme hysteriet meg Samsung Norge/norden og pixel garanti. Hvis noen har lyst til å betale 1/3 mere for et produkt, så greit, men ikke fortell oss andre hva vi skal gjøre, og hvor vi skal legge igjen pengene våre.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har da ikke fortalt deg hvor du skal legge igjen pengene dine Ante1!

Det eneste jeg opplyser om her er at det kan bli problemer ved en eventuell garantisak.
    Dessuten så er ikke den prisen AVshop opererer med så fantastisk.Når jeg kjøpte min Onkyo TX-SR875 lå fullprisen på 15k.Var innom 2 forhandlere og begge slo glatt av 3500,- slik at pris med rabatter ble 11500,-.

Da ser iallfall ikke jeg poenget med å handle paralellimporterte varer med potensiellt dårlig garantidekning.

Om Mono går konk så har man iallfall muligheten til å gå til produsenten.Det har man ikke i tilfellet med AVshop.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nesten så man skulle tro at det var samme produsent på de............

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er det ikke gjerne slik at en produsent har en offisiell distributør til de forskjellige landene (i dette tilfellet Mono)? Jeg ville hvertfall anta at dersom det offisielle agenturet overtas av en ny aktør, så vil garantiforpliktelsene for et produkt følge med til den nye distributøren.

Jeg spør av nysgjerighet...

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ante1
    Det er nesten så man skulle tro at det var samme produsent på de............
    Om du går inn på linken og leser så ser du at det opplyses om at Onkyo ikke dekker garantisaker på produkter kjøpt av andre enn offisiell importør.

Som Onkyo's offisielle distributør i Norge gjør Mono AS herved oppmerksom på at Onkyo produktene som tilbys via Netshop og AVShop ikke er importert av Mono AS og derfor heller ikke dekkes av garanti fra oss eller Onkyo.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Men er det ikke gjerne slik at en produsent har en offisiell distributør til de forskjellige landene (i dette tilfellet Mono)? Jeg ville hvertfall anta at dersom det offisielle agenturet overtas av en ny aktør, så vil garantiforpliktelsene for et produkt følge med til den nye distributøren.

Jeg spør av nysgjerighet...
    Jeg er ingen ekspert,men vil tro at du har rett i det.

Men for produkter handlet av AVshop og Netshop vil jo fortsatt ikke garantien gjelde dersom ikke de selv overtar agenturet vil jeg tro.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Springende regress begrenser seg ikke til "offisielle" importører såfremt varen er handlet innenfor EØS / EU. En kan med andre ord påberope seg dette i like stor grad om varen er kjøpt via importør i Norge eller importert av andre.

I praksis vil det nok kunne være utfordrende å benytte seg av springende regress både hvis en har kjøpt via offisielle og uoffisielle kanaler, da produsenten gjerne ikke alltid ønsker å forholde seg til det norske regelverket uansett.

Rent generelt vil jeg jo si at Norge i alt for stor grad opererer som en "øy", og det gjelder på en rekke områder. Det faktum at vi er medlem av EØS vil ha stadig større betydning i tiden fremover. Dette gjelder da selvasgt på varer det kjøpes en del volum av... Importørene av nisjeprodukter beriker jo faktisk det norske markedet med tilstedeværelse og produktutvalg, det er først når det snakkes om større volum det blir et issue, rett og slett fordi prisdifferansen blir for stor sett opp mot utlandet.

Internett som salgskanal er jo på kraftig offensiven i Norge og resten av Europa og verden, og dette vil garantert ikke avta. Bransjen kan, hvis den ønsker, ta forholdsregler for å samarbeide i stedet for sloss mot denne endringen i markedet. Marginene må ned på volumproduktene for å harmonisere med internasjonale priser, og i tillegg må en selvsagt gjøre varene tilgjengelig via utvalgte nettkanaler. Gjør en ikke dette presser en jo frem parallellimport når etterspørselen og tilgangen i de internasjonale markedene er som de er.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett flere ganger at norske forhandlere bedyrer viktigheten av å handle innenfor Norge til tross for at de ofte opererer med opp til tre ganger så høy pris. Faktum er at også utenlandske forhandlere yter service om man får feil. Jeg har handler fra utlandet sikkert hundrevis av ganger og hver gang det har vært noe feil har de ordnet opp.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er et fint tiltak for å få ned prisene. Monopol er noe dritt!

Når får vi se skikkelig flotte tilbud på SVS fra Avshop?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får være testcase i denne saken jeg da, og så langt har AVshop oppført seg eksemplarisk.

Min Onkyo 606 ble kjøpt hos AVshop i høst, og når jeg skulle begynne å benytte HDMI inn etter å ha fått Blu-Ray spiller til jul viste det seg at ingen av HDMI inn portene virket. HDMI ut og konvertering fra komponent funket helt fint.

Foreløpig er status at feilen ble meldt til AVshop, Etter noen dager og et par eposter frem og tilbake med blant annet forespørsel om seriennr. som jeg hadde glemt å skrive i mailen min kom Schenker og hentet receiveren på døren hos meg her i Bergen, (meget bra service) og så vidt jeg vet er receiveren nå hos et firma som heter Addex for testing. Jeg skal oppdatere her med videre fremdrift.

Cyberdog

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har i dag fått melding om at ny receiver er på vei i posten til meg, og er meget frnøyd med måten avshop håndterte denne saken. Jeg ser ingen problemer med parallellimport når eventuelle problemer håndteres så profft som Avshop har behandlet meg.

Nå bare gleder jeg meg til å få skikkelig lyd i kinoen igjen

Cyberdog

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Synes det er et fint tiltak for å få ned prisene. Monopol er noe dritt!

Når får vi se skikkelig flotte tilbud på SVS fra Avshop?
    SvS er ikke dårlig priset i Norge. Jeg tenkte tanken på å importere selv men så raskt at det var minimalt å hente på SVS.
    Klipsch derimot......

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Springende regress begrenser seg ikke til "offisielle" importører såfremt varen er handlet innenfor EØS / EU. En kan med andre ord påberope seg dette i like stor grad om varen er kjøpt via importør i Norge eller importert av andre.

I praksis vil det nok kunne være utfordrende å benytte seg av springende regress både hvis en har kjøpt via offisielle og uoffisielle kanaler, da produsenten gjerne ikke alltid ønsker å forholde seg til det norske regelverket uansett.

Rent generelt vil jeg jo si at Norge i alt for stor grad opererer som en "øy", og det gjelder på en rekke områder. Det faktum at vi er medlem av EØS vil ha stadig større betydning i tiden fremover. Dette gjelder da selvasgt på varer det kjøpes en del volum av... Importørene av nisjeprodukter beriker jo faktisk det norske markedet med tilstedeværelse og produktutvalg, det er først når det snakkes om større volum det blir et issue, rett og slett fordi prisdifferansen blir for stor sett opp mot utlandet.

Internett som salgskanal er jo på kraftig offensiven i Norge og resten av Europa og verden, og dette vil garantert ikke avta. Bransjen kan, hvis den ønsker, ta forholdsregler for å samarbeide i stedet for sloss mot denne endringen i markedet. Marginene må ned på volumproduktene for å harmonisere med internasjonale priser, og i tillegg må en selvsagt gjøre varene tilgjengelig via utvalgte nettkanaler. Gjør en ikke dette presser en jo frem parallellimport når etterspørselen og tilgangen i de internasjonale markedene er som de er.
    Har ikke sett denne tråden før nå, men når jeg ser Netshop og AVForum her med Onkyo, så er det samme med TV'en Samsung 786. Er det mer forbindelse mellom Netshop og AVForum enn jeg er klar over...?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...kanskje de (AVshop og Netshop) kjøper fra samme leverandør... AVforum har i det minste ingen "kobling" til Netshop hvis det var det du lurte på (annet enn at de mer enn gjerne må annonsere hos oss hvis de ønsker det da... )...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •