Les dette før dere handler Onkyo på AVshop! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...kanskje de (AVshop og Netshop) kjøper fra samme leverandør... AVforum har i det minste ingen "kobling" til Netshop hvis det var det du lurte på (annet enn at de mer enn gjerne må annonsere hos oss hvis de ønsker det da... )...

Er det ikke du som er Avshop da?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyberdog
    Jeg har i dag fått melding om at ny receiver er på vei i posten til meg, og er meget frnøyd med måten avshop håndterte denne saken. Jeg ser ingen problemer med parallellimport når eventuelle problemer håndteres så profft som Avshop har behandlet meg.
    Jeg ser ikke hvordan du kan være en "testcase" som du selv kaller det. Det du beskriver her har jo ingenting å gjøre med problemstillingen som tas opp i denne tråden. Det er snakk om hva som skjer hvis AVshop blir avviklet/går konk. Da har ikke Onkyo eller offisiell importør noe ansvar for å ta seg av reklamasjoner.
    Det du snakker om er jo rett og slett bare et eksempel på hvordan AVshop har håndtert en reklamasjonssak som kunne vært hvilket produkt som helst.

Jeg har forøvrig ikke like god erfaring med AVshop sin vilje/evne til å håndtere reklamasjoner like raskt.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Er det ikke du som er Avshop da?
    Står ikke som eier, men tipper at det er relativt familiært - såpass at man kan si at det er nærstående parter. Synes du kan opplyse oss om hva dine bånd til AvShop er Lygren. Greit å ha med som balast når man ser du omtaler AvShop. Sier ikke at noe er galt, men greit å vite om det man på fagspråket kaller "Nårstående parter".

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er flere forhandlere som irriterer seg over div admin redigering av innlegg når andre forhandlere enn AVshop er nevnt i innleggene.
    Orker ikke starte noen diskusjon rundt temaet, men det kan være uheldig for AVforum som frittstående fora.

Så lenge det er flere som legger merke til det samme mønsteret, så er ikke påstanden min helt ubegrunnet...:roll:

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Står ikke som eier, men tipper at det er relativt familiært - såpass at man kan si at det er nærstående parter. Synes du kan opplyse oss om hva dine bånd til AvShop er Lygren. Greit å ha med som balast når man ser du omtaler AvShop. Sier ikke at noe er galt, men greit å vite om det man på fagspråket kaller "Nårstående parter".

Det er vel Lygren senior som står som eier mens junior eier alt av akskjer? Utrolig hva man finner av info på nettet:

Organisasjonsnummer: 988 897 833
    Navn/foretaksnavn: AVSHOP AS
    Organisasjonsform: Aksjeselskap
    Forretningsadresse: Raschs vei 78
    1185 OSLO
    Kommune: OSLO
    Postadresse: -
    E-postadresse: elygren@broadpark.no
    Internettadresse: -
    Telefon: 22 28 77 92
    Mobil: 907 77 468
    Telefaks: 22 28 77 92
    Registrert i Enhetsregisteret:

23.11.2005
    Stiftelsesdato: 15.10.2005
    Kontaktperson:

Eivind Lygren
    Næringskode(r): 52.611 Postordrehandel med bredt vareutvalg
    Sektorkode:

710 Private foretak med begrenset ansvar (aksjeselskaper mv.)
    Også registrert i:

Foretaksregisteret
    Merverdiavgiftsmanntallet
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Det er flere forhandlere som irriterer seg over div admin redigering av innlegg når andre forhandlere enn AVshop er nevnt i innleggene.
    Orker ikke starte noen diskusjon rundt temaet, men det kan være uheldig for AVforum som frittstående fora.

Så lenge det er flere som legger merke til det samme mønsteret, så er ikke påstanden min helt ubegrunnet...:roll:
    Det er ikke bare andre forhandlere som irriterer seg over div admin redigering av innlegg som tar for seg andre forhandlere i innlegg som også nevner avshop. Denne redigeringen var også sterkt tilstedeværende når hjemmekino brøyt med avforum.

Frittstående? Alt er relativt! På en annen side er ingen forum perfekt, ei heller avforum.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Det er vel Lygren senior som står som eier mens junior eier alt av akskjer? Utrolig hva man finner av info på nettet
    Dette var ikke noe nytt for min del. Har visst det relativt lenge.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Se under "om oss" for info rundt AVshop og AVforum - er jo ingen hemmelighet at samme firma som eier AVforum også eier AVshop, er det vel? Når det gjelder hvem som driver AVshop er det av blant annet Lygren Sr., dvs. min far, og han driver dette på fulltid og eier også deler av butikken.

Jeg hjelper selvsagt til når det forespørres, men har lite med den aktive driften å gjøre (og stadig mindre). Samtidig; slik har modellen vært siden 2003, intet nytt å rapportere med andre ord, og heller ikke grunnlag for kritikk utover det som det allerede eventuelt har grunnlag for i lang, lang tid.

Når det gjelder redigering av innlegg til "andre forhandlere" i AVshops favør skal selvsagt ikke dette forekomme av verken moderatorer eller undertegnede, så skjer noe slikt sender dere bare en PM eller mail til undertegnede så blir det tatt tak i. Selve forumet på AVforum skal være "forhandlerfritt" i så stor grad det lar seg gjøre - priser skal legges ut på AVnytt, og forhandlere som opererer på forumet skal gjøre dette på egne, private vegne.

Generelt er det mange som slenger om seg med konspirasjonsteorier og skittkasting om dagen, og det er veldig synd. En skal egentlig bare prise seg lykkelig for at det finnes et forum som AVforum - og at det foreløpig eksisterer en "tilknyttet" butikk som faktisk bidrar til å holde dette forumet oppe å kjøre rent kostnadsmessig får en heller bare akseptere inntil videre. Vi sier ikke at modellen vil forbli slik for alltid, men vi er samtidig realister og ikke minst idealister innen AV og gjør det som må til for å forholde AVforum som landets fremste nettsted innen lyd og bilde - og kanskje også Skandianavias - og hvem vet - verdens beste - om tid og stunder...

AVforum er en av landets eneste mediasider på TNS-gallups toppliste som ikke eies av ett eller annet stort nasjonalt eller helst internasjonalt mediekonglomerat, og hvis en tror den delen av media som er kun avhengig av salg av annonser er mer "fritt" enn AVforum tar en skammelig feil... Så lenge AVforum drives og opereres slik det gjør, men visse retningsliner, men samtidig svært brukergenerert orientering tror jeg en skal lete lenge etter en portal som angir like mye nyansert informasjon som dette nettstedet.

Når det gjelder denne trådens tema, som jeg synes vi bør forholde oss til, stemmer det selvsagt at en må forholde seg til den aktuelle importøren om en kjøper fra direkteimportører, så får en selv vurdere hvorvidt risikoen for konkurs hos AVshop eller Netshop er større enn hva den er hos importøren i reklamasjons/garantiperioden... Resultatet er uansett at prisene på Onkyo har blitt kraftig forbedret for "folket", og DET er jo positivt i det minste. Norge har dessverre blitt "overtaxed" på AV i lang tid...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var ikke noe nytt for min del. Har visst det relativt lenge.
    Litt merkelig at du da sier dette:

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Username
    Litt merkelig at du da sier dette:
    For å konkretisere det mer: Jeg visste hvem som er eier fra tidligere. Nå er vi ferdige med det - Lygren har klarlagt mer rundt forholdet.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Generelt er det mange som slenger om seg med konspirasjonsteorier og skittkasting om dagen, og det er veldig synd.
    Du står fritt til å tolke mine spørsmål hvem vei du vil. Jeg spør bare et etter min mening et helt fair spørsmål på ting jeg har mine teorier om hva som "henger" sammen - da er det greit å få avkreftet/bekreftet sine antagelser. Vet mange andre lurer på det samme. Da er det greit at du kommer med en avklaring slik du gjør nå. Da for du tolke det spørsmålet hvem vei du vil - for min del vet jeg i hvem hensikt og humør det er fremstilt i.

For å komme tilbake til tema:
    Sitat Opprinnelig postet av Username
    Jeg ser ikke hvordan du kan være en "testcase" som du selv kaller det. Det du beskriver her har jo ingenting å gjøre med problemstillingen som tas opp i denne tråden. Det er snakk om hva som skjer hvis AVshop blir avviklet/går konk. Da har ikke Onkyo eller offisiell importør noe ansvar for å ta seg av reklamasjoner.
    Det du snakker om er jo rett og slett bare et eksempel på hvordan AVshop har håndtert en reklamasjonssak som kunne vært hvilket produkt som helst.
    Helt klart en viktig ting å påpeke at dette er også en av sidene med sideimport. Nå er ikke AvShop dem jeg tror går konkurs først, men muligheten er alltids tilstede.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ingenting imot parallel import, og synes det er bra at noen kan presse prisene på produkter i Norge. Når det er sagt så mener jeg også at selgere/butikker burde opplyse bedre om et produkt er parallel importert, eventuelt hva som er forskjell på dette produktet i forhold til det som selges i Norge, og hvem som har ansvar når det gjelder garanti og reklamasjon. På den måten hadde man unngått tråder som dette hvor gjerne skit kasting er trenden mer enn konstruktiv kritikk. Da har hver enkelt muligheten før de kjøper produktet til å vurdere "risikoen" med å handle parallel import.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •