Hi-Fi klubben i Stavanger har rare ansatte

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 10 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 182
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hi-Fi klubben i Stavanger har rare ansatte

Heisann! Tidligere i uken gikk innom hi-fi klubben for å spør om tips og råd til sub plassering og tunning.

Fyren jeg spurte sto sikker i 3-4min og bare kikket på meg, før han sa at det va sikkert noe gale me forsterkeren siden jeg ikke va fornøyd me bassen jeg hadde nå.

Når jeg prøvde igjen å forklare at jeg ville ha tips til musikk/film eller demo plate jeg kunne kjøpe slik at jeg kan få stilt inn anlegget mitt.

Da kom fyren me dvd for å stille inn flatskjerm tv, har ikke flatskjerm engang.

Etter å ha prøvd å forklare ett par ganger til, så sier fyren at jeg må selge det jeg har og kjøpe nytt av han, pga det jeg har MÅ være øddelagt eller noe sånt, siden jeg ikke klare å stille det inn. Og siden forsterkeren ikke har Automatisk kalibreringsmikrofon måtte jeg bare kvitte meg med den også.

Ja greit at forsterkeren er gammel, men har aldri blitt så skuffet over folk når jeg har prøvd å få litt hjelp.

Litt godt å få blåst ut av seg også

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra du ikke vurderer å kjøpe sterero der de selger kjøleskap ihvertfall. DA får du dårlig bass da.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at butikken kunne trengt en ekte entusiast og ikke bare "players" :-O

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Ser ut til at butikken kunne trengt en ekte entusiast og ikke bare "players" :-O
    Hele kjeden kunne trengt entusiaster igjen!

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.. Ta deg heller ein tur til Resonans. Der er det greie folk og god service..

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michaelsand
    Da kom fyren me dvd for å stille inn flatskjerm tv, har ikke flatskjerm engang.
    Det var ikke en DVE eller Aiva kaliberingsdisk kanskje? De inneholder også god informasjon for justering av lyd i tillegg til bilde.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilig! Jeg tror jeg har falt sammen i gråtende fortvilelse om jeg hadde fått den behandlinga der.

Men det er nok desverre et udiskutabelt faktum at de store kjedene ansetter folk som kan kassa og snakke for seg fremfor folk som faktisk vet noe om produktene de selger.
    En jeg kom i snakk med på horten messa spurte meg om det egentlig var noe forskjell mellom dvd og blu ray med tanke på lyd og bilde. Så jeg forklarte jo at det var det jo. Da fikk jeg spørsmål om det faktisk stemte!!! Litt lettere forvirret spurte jeg om han ikke hatt mulighet til å sjekke det selv, men det hadde han ikke. Han hadde derimot vært innom hifiklubben og fått forklart av selgeren der at dvd var såpass bra at man trengte ikke blu ray. Og forskjellene var såpass minimale at kun feinscmeckere merket forskjellen
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Det var ikke en DVE eller Aiva kaliberingsdisk kanskje? De inneholder også god informasjon for justering av lyd i tillegg til bilde.
    Hadde det vært det, så hadde jeg kjøpt ann. Nei det va dvd for å stille inn flatskjerm tv.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sphinx
    Hei.. Ta deg heller ein tur til Resonans. Der er det greie folk og god service..

Takk for tipset, skal gjør det neste gang jeg tar turen til Stavanger.

Skrotnisse: Hehe:lol: Ja jeg syns det er litt kjipt og trist at de store kjedene ikke kan ansette folk som har mer peiling på det utstyret de skal selge. Hadde selgeren sagt at er litt gammel den forsterkeren din, men me skal nok finne ein løsning til deg. Så hadde jeg vært happy, men han va nok bare ute etter å selge. Jeg har litt kunskap om lyd og bilde (ikke så mye, men klare meg).

Men når det kommer til å stille inn lyd bilde, så er jeg litt grønn. Derfor jeg hadde håpet på dvd me musikk og film klipp eller råd og tips for å stille inn anlegge mitt.

Edit: måtte rette på noe.

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Apis

Sitat Opprinnelig postet av mattman
    Bra du ikke vurderer å kjøpe sterero der de selger kjøleskap ihvertfall. DA får du dårlig bass da.
    Ikke enig, bor du i Stavangerområdet, så kan du ta turen til Apis på Gausel. Der får du både kjøleskap, hifi og hifh-end til gode priser, og knallservice med på kjøpet. Elac, Marantz, AudioVector, Arcam etc.etc. Han har også en del som han har tatt i innbytte, bl.a McIntosh rørutstyr , System Audio Ranger

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes 2 bra steder hvor du finner masse info og hjelp:
    1) Google: søk riktig og du kan finne masse dokumenter og nettsider som forklarer om høyttalerplassering ig tuning
    2) Forum som AVForum.no, Hifisentralen.no og HomeTheaterShack.com: start en tråd hvor du forklarer problemet ditt og det er garantert en del hjelp å få. Jeg har selv søkt hjelp på både avforum.no og HomeTheaterShack og jeg må si at begge to har flinke folk når det gjelder tuning og sub plassering.

Lykke til!

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En sak har alltid to sider.

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av R&R
    Ikke enig, bor du i Stavangerområdet, så kan du ta turen til Apis på Gausel. Der får du både kjøleskap, hifi og hifh-end til gode priser, og knallservice med på kjøpet. Elac, Marantz, AudioVector, Arcam etc.etc. Han har også en del som han har tatt i innbytte, bl.a McIntosh rørutstyr , System Audio Ranger
    Må rette litt på meg selv, Arcam er som kjent blitt en del a sortimentet til nettopp HiFi-klubben, så dette utstyret selger han billig!

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at mattman var litt ironisk

Men det er mye ymse selgere rundt om, dessverre. Men det verste er når de rakker ned på utstyret andre selger og utstyret du har selv fordi det er kjøpt hos andre.!

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Noen ganger tre:
    1. "Min" mening *
    2. "Din" mening *
    3. Sannheten

*Skift ut "Min" og "din" med "Hans" og "Hennes" eller andre ved behov...

Active hifiguru 2 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Noen ganger tre:
    1. "Min" mening *
    2. "Din" mening *
    3. Sannheten

*Skift ut "Min" og "din" med "Hans" og "Hennes" eller andre ved behov...
    Så sant så sant men er litt enig med tråd starter om att di mangler litt erfaring i Stavanger .Er flere som mener dette, ville heller gått på Resonans.

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes Hifiklubben i sandnes og stavanger har hatt både god og dårlig kundeservice. Resonans HiFi har ALTID god service. Fikk en demo av de med JL audio sub, Sunfure amp etc. Det spilte rått. Har altid fått god service hos Resonans. HiFi Klubben bør ansette litt mer entustiaster som faktisk er glad å være sosiale.

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I tilleg til Proson Stratego 10 Sah v.2 til 1998kr og det er halv pris av det Surround.no selger de til: 3998kr.

Apis er en fin ting, men de må få inn MER hifi varer.

EDIT: Det minner meg på den gode servicen jeg fikk på Expert Forus igår.
    Det var to ansatte, de hadde ikke mye kunskap på hifi, men det prøvde å hjelpe så godt de kunne og til innrømmet og at de ikke hadde veldig mye kunskap om de produktene, Bl.a Kef, Canton og Pioneer. Det skal de ha SKRYT for.

Ikke slik som Euronics på bryne prøvde seg på: Jeg gikk inn med for å sjekke hvor mye kunskap selgeren hadde om hifi.
    Jeg spurte om et par høyttalere som skulle spille bra på det meste, og ja bass var en sterkt behov. Han anbefalte meg et par Dantax høyttalere (Som ja, spiller like billig som de ser ut). Har sa positive ord om de og sa at helste kunne rive ner huset. Snakte om hvor mange hatt så gir (De fleste vet at INGEN pasive høyttalere gir noe som helst effekt, men kunn tar i mot effekt)
    Da jeg spurte om impedansen (OHM) så begynte han å snakke om Microfahrard (Har jeg skrevet det riktig) og bla bla bla. Og da jeg prøvde å forklare han snudde han seg for å ta en telefon....

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Ikke sålenge kunden føler han har fått dårlig service.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Ikke sålenge kunden føler han har fått dårlig service.
    Helt enig!

Jeg har aldri fått noe særlig god service av Hifi Klubben i Stavanger. Men, siste gang jeg var i kontakt med dem, var faktisk den selgeren jeg snakket med veldig hyggelig og behjelpelig. Tror faktisk han var ny, aldri sett han før

Side 1 av 10 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •