Hi-Fi klubben i Stavanger har rare ansatte - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 10 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 182
    Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roffy
    Det er nesten bare duster som jobber hos hifiklubben i stavanger, arogante å lite hjelpsomme, er vel kun en jeg har snakket med der inne som er "normal". Reis ut til han som driver nettdata på ganddal, det er en trivelig fyr som har peiling å er veldig hjelpsom. Jeg handler alt av han.
    Hm, den butikken må jeg prøve - jeg jobber jo på Ganddal...
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dj-vega
    Har kjørt forbi det "Nett Data" skiltet menge ganger, men selger han HiFi også? Virker ikke slik pga navnet.
    Ja..han selger hifi også. Bare å gå inn på nettdata.no Navnet tilsier at han selger data, men det er en av butikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå jobber jeg i elektronikkbransjen daglig og kan kanskje komme med en litt annen side av saken.
    (Lar være å nevne navnet på butikken. Vil ikke tro at vi er bedre enn noen andre)

Jeg tør faktisk påstå at det er forbrukeren som har mye av skylda for den dårlige kundebehandlingen. Hvor mange av dere kan med hånden på hjerte si at dere har kontaktet varehussjefer eller daglig ledere, etter en dårlig opplevelse som kunde?

Det er sikkert noen, men dere er i mindretall.

Noe av problemet ligger i at dersom sjefer ikke får tilbakemelding på selgerne sine er det også vanskelig å gjøre noe med det. Vi må huske på at det å være selger ikke er et veldig attraktivt yrke. (lav lønn, og mange jobber på markedet idag). Det skal nevnes at det fokuseres nok for mye på at butikken skal tjene penger og ikke god kundebehandling.

Når jeg behandler en kunde er jeg alltid ute etter å dekke hans/hennes behov. Gjerne at produktet leverer litt over forventningene. Hva jeg/butikker tjener på det, kommer i andre rekke. Mange selgere glemmer nok at fornøyde kunder kommer og legger igjen mer penger siden. God kundebehandling betyr ikke nødvendigvis at kunden går ut med et produkt i hånda, men at kunden har fått en god opplevelse av å besøke butikken.

Og det er felt vi selgere ikke matcher kunden på når det gjelder kunnskap. Men her gjelder det å være såpass ærlig at man kan innrømme det.

Og husk at også vi selgere lærer av våre feil. Kom med tilbakemeldinger

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnny Jackal
    Hva jeg/butikker tjener på det, kommer i andre rekke.
    Kan du med hånden på hjertet si at du mener dette? Hovedsaken til at dere driver butikk er jo for å tjene penger, ikke for å gi folk en god følelse ved å besøke dere.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVFredrik
    Kan du med hånden på hjertet si at du mener dette? Hovedsaken til at dere driver butikk er jo for å tjene penger, ikke for å gi folk en god følelse ved å besøke dere.
    Både ja og nei.

Det er klart man tenker mye penger som selger. Det gjorde jeg også i starten.
    Men erfaringen min tilsier at jeg tjener mer penger på kunder som kommer igjen og har hatt en god erfaring første gangen (dvs at de sitter igjen med et produkt de var fornøyd med). Da er det også lettere å selge de et dyrere produkt neste gangen som dekker fortsatt dekker kundens behov, (gjerne litt til).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnny Jackal
    Både ja og nei.

Det er klart man tenker mye penger som selger. Det gjorde jeg også i starten.
    Men erfaringen min tilsier at jeg tjener mer penger på kunder som kommer igjen og har hatt en god erfaring første gangen (dvs at de sitter igjen med et produkt de var fornøyd med). Da er det også lettere å selge de et dyrere produkt neste gangen som dekker fortsatt dekker kundens behov, (gjerne litt til).
    Sign'er den , som nevnt tidligere har Hfk tjent 2-300knok på å sende meg ut av butikken et par ganger uten å 'få lov' å kjøpe det jeg trodde jeg ville ha..

Har jobba som selger jeg også , et quicksale er ikke alltid det mest lønnsomme

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av halvnakke
    Sign'er den , som nevnt tidligere har Hfk tjent 2-300knok på å sende meg ut av butikken et par ganger uten å 'få lov' å kjøpe det jeg trodde jeg ville ha..

Har jobba som selger jeg også , et quicksale er ikke alltid det mest lønnsomme
    Det er bare den ene siden av saken.

Man skaper gode kundeforhold som sprer seg. Slik som på forumet her.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle sammen,

Jeg legger til et innlegg her for å oppklare en del ting rundt hva flere her tror om Hi-Fi Klubben og for å kommentere deres opplevelser hos oss.

For det første er det selvfølgelig svært urovekkende for oss at en slik tråd dukker opp på AVforum. Vi ønsker at alle som kommer innom våre butikker får en utmerket service og en opplevelse som gjør at man får lyst til å komme igjen. Det at flere av dere har hatt opplevelser som dere syns er så dårlige at dere går til det skritt å legge ut et innlegg om det ser vi svært alvorlig på, og ønsker selvfølgelig at det ikke skal skje igjen.

Jeg vil derfor gjerne invitere dere alle til å ta kontakt med vår butikksjef i Stavanger, Rolf Magne Hognestad, enten ved å stikke innom butikken eller å ringe ham/sende mail. Kontaktdetaljer finner dere her: Butikker på Midt-, Vest- og Sørlandet: Stavanger . Han ønsker selvfølgelig å gjøre butikken sin best mulig, og er avhengig av tilbakemeldinger for å kunne gjøre dette. Jeg har snakket med han om denne tråden, og han vil gjerne ha tilbakemeldinger fra dere på hva som kan gjøres bedre.

Noen av dere stiller også spørsmålstegn ved kompetansenivået i butikken i Stavanger. Det har den siste tiden vært en del utskiftninger av personale der, men butikksjefen har over 10 års erfaring fra kjeden, og han jobber kontinuerlig med å øke kunnskapsnivået til de som er nye. Alle kan ikke lære seg alt med en gang, læring er en prosess som tar tid.

AVforum er et møtested for entusiaster. Det generelle kunnskapsnivået her er veldig høyt, og det vil derfor skje at medlemmer her som kommer innom en av våre butikker føler at de har et høyere kunnskapsnivå enn visse av våre selgere. Vi forsøker alltid å rekruttere entusiaster til våre stillinger, men det er selvfølgelig andre egenskaper som også teller med i betraktningen. Derfor skjer det noen ganger at vi rekrutterer mennesker som i utgangspunktet ikke er eksperter på lyd og bilde, men som vi tror kan bli det. Kjeden har vokst raskt de siste årene, og dermed har vi fått svært mange nye medarbeidere. Disse trenger opplæring, og vi har den siste tiden ansatt en produkttrener som har som oppgave å trene de ansatte i ulike fag- og produktrelaterte områder. Vi har i høst også påbegynt et treningsprogram for våre ansatte med forskjellige tema som til sammen strekker seg over tre år. Felles for alle temaene er at vi skal gi kunden en meget god opplevelse gjennom engasjerte og kunnskapsrike medarbeidere, spennende butikker og at vi klarer å tilby kunden akkurat den løsningen han eller hun har behov for.

Om vi klarer dette er det dere som bedømmer. Vi kan ikke si at vi har klart dette uten at vi først har hørt at vi har klart dette fra våre kunder. "Opplevelsen Hi-Fi Klubben" er det dere oppfatter oss som, ikke hvordan vi ønsker å fremstå gjennom markedsføring.

Et medlem her påstår at vi er mer opptatt av å tjene penger enn å ha god kundeservice. Dette må jeg bare kommentere. For å kunne tjene penger er man avhengig av god kundeservice. God kundeservice gjør at kunder kommer igjen, og det er man avhengig av i dagens marked. God kundeservice gjør at kunder også deler opplevelser med venner og familie, og gjør at disse også blir kunder. Derfor kan man si at god kundeservice er en forutsetning for å tjene penger. En her sa meget klokt at det er bedre å sende kunden hjem igjen med en god opplevelse og et par alternativer på hvilke løsning som kunne passe for ham, enn å prakke på ham et eller annet med en gang. Dette er så sant som det er sagt.

Entusiaster som dere er også svært viktige for oss. Dere er referanser for de dere kjenner som ikke har så mye kunnskap som dere, men som skal ut å handle seg en TV eller et anlegg. I våre store butikker (Stavanger er en av disse) er det ofte såpass mange kunder innom samtidig at man ikke har så mye tid man skulle ønske på hver kunde. Det er allikevel mulig å booke demoer hos oss gjennom våre hjemmesider, slik at våre medarbeidere på forhånd kan rigge opp akkurat det anlegget dere ønsker, og sette av tid til dere for en skikkelig gjennomgang av deres behov og ønsker. Bruk denne muligheten, så er dere sikret en kompetent service og nok tid. Det er også mulig å booke demoer utenfor vanlig åpningstid, dersom dere ikke har mulighet i åpningstiden.

Til slutt vil jeg bare oppfordre dere alle til å søke på ledige stillinger hos oss, dersom dette er interessant for dere. Hi-Fi entusiaster som dere er en stadig minkende gruppe, og derfor høyt verdsatt som søkere hos oss. Musikkelskere finnes det derimot mange av, og vi tror på at også disse kan bli entusiaster gjennom opplæring, fantastiske lydopplevelser og inspirasjon fra sånne som dere! Om ikke alle som jobber hos oss er entusiaster ennå, så er de i alle fall musikkelskere, som vi tror og håper kan "konverteres" til sikkelig entusiaster! Men det fortsatt utrolig viktig for oss med påfyll av hardcore entusiaster, så dere er alle hjertlig velkommen til å søke. Akkurat nå har vi ledige stillinger i Drammen, Kristiansand, Oslo Grensen, Oslo Sandvika, Tønsberg og Ålesund. Mer info om stillingene finner dere her: Ledige stillinger i Hi-Fi Klubben

Med vennlig hilsen,

Ivar Brath Lien, Salgsjef Hi-Fi Klubben Norge.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott dette her Lien!

Ja da har vi altså "fått lov" til å melde i fra hvis det er noe vi ikke er fornøyd med. At de ansatte nødvendigvis ikke har den samme kunnskapen som oss om har dette som "ekstremhobby" kan jeg godt forstå, det har jeg heller ikke tenkt at de ansatte i HFK skal ha, men å ikke ville hjelpe til, (men heller stå bak disken å snakke løst om ting og tang med de andre ansatte) når jeg skal ha hjelp handler ikke om kunnskap, men heller om det er ønskelig å hjelpe kunden - det burde ikke være så vansklig å få til.. Det samme gjelder at de ansatte desperat prøver å "lære oss" hvorfor deres prudukter er SÅ mye bedre en det vi har hjemme, eller har hørt et annet sted (dette gjelder egentlig Soungarden (den som lå i Stavanger) og ikke HFK).

En annen ting, når jeg først har deg på "tråden" - hvorfor skal det være sååå vanskelig å låne\prøve produkter av HFK, de ganger jeg har spurt så får jeg beskjed om at det er bare å kjøpe produktet, hvis jeg ikke er fornøyd så kan jeg bare levere den tilbake igjen. Ikke så lett for en som ikke sliter med å tømme kontoen for hver mnd.. Hvis alle butikkene skulle ha hatt slik policy så hadde en ikke hatt mulighet til å teste produkter opp mot hverandre - og det er jo dumt. For det viktigste er vel at kunden blir fornøyd med produktet...
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom butikken i Sandnes her om dagen og så at dem trengte folk der også. Butikksjefen snakka om at dem trengte 2 deltidsansatte.

Newcomer Infinity1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hi-Fi Klubben

Jeg handler bestandig mitt hifi utstyr hos Hi-Fi Klubben butikkene i Fredrikstad og Sarpsborg.
    Der er det kjempe service og hyggelig betjening hver eneste gang jeg er en tur innom. Får bestandig låne med utstyret som jeg vurderer å kjøpe til en hjemmetest.
    Så jeg har bare positive ting å si om både butikken og personalet.
    STÅ PÅ HIFI KLUBBEN. DERE GJØR EN KJEMPEJOBB SYNES JEG.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig. Alltid vært fornøyd med Hifiklubben. Sandnes og Stavanger. Alltid hyggelige. Så derfor bruker jeg en del av pengene mine der

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Flott dette her Lien!

Ja da har vi altså "fått lov" til å melde i fra hvis det er noe vi ikke er fornøyd med. At de ansatte nødvendigvis ikke har den samme kunnskapen som oss om har dette som "ekstremhobby" kan jeg godt forstå, det har jeg heller ikke tenkt at de ansatte i HFK skal ha, men å ikke ville hjelpe til, (men heller stå bak disken å snakke løst om ting og tang med de andre ansatte) når jeg skal ha hjelp handler ikke om kunnskap, men heller om det er ønskelig å hjelpe kunden - det burde ikke være så vansklig å få til.. Det samme gjelder at de ansatte desperat prøver å "lære oss" hvorfor deres prudukter er SÅ mye bedre en det vi har hjemme, eller har hørt et annet sted (dette gjelder egentlig Soungarden (den som lå i Stavanger) og ikke HFK).

En annen ting, når jeg først har deg på "tråden" - hvorfor skal det være sååå vanskelig å låne\prøve produkter av HFK, de ganger jeg har spurt så får jeg beskjed om at det er bare å kjøpe produktet, hvis jeg ikke er fornøyd så kan jeg bare levere den tilbake igjen. Ikke så lett for en som ikke sliter med å tømme kontoen for hver mnd.. Hvis alle butikkene skulle ha hatt slik policy så hadde en ikke hatt mulighet til å teste produkter opp mot hverandre - og det er jo dumt. For det viktigste er vel at kunden blir fornøyd med produktet...
    Når det gjelder å låne produkter, da tenker jeg i Oslo butikkene, så har det aldri vært noe problem. Selvsagt må en betale et lite depositum før eventuelt et hjemmlån. Burde være likt for alle HFK butikkene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Servicen i Stavanger har vært veldig opp og ned. Jeg har derfor valgt å legge turen til HFK Sandnes hvor jeg har fått kjempe god service hver eneste gang. Derfor har jeg også kjøpt det meste av hjemmekino anlegget mitt der. Trenger jeg hjelp til noe eller i det hele tatt skal jeg oppgradere er HFK Sandnes det foretrukne valg. Di er heller ikke vanskelige med å låne ut et produkt.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har Klubben en jobb å gjøre. Er det trynefaktoren som avgjør om man får låne utstyr med hjem eller ikke? I Bergen fikk jeg blankt avslag gang på gang, mens en kompis som (generelt ) er litt bedre kledd enn meg fikk lov. Er dette Klubben "som snakker" eller er det den enkelte selger?

Som nevnt før så har jeg handlet ALT jeg har kjøpt hos nettopp Klubben frem til i dag. Nå er dessverre avsmaken så stor at det er høyst tvilsomt at jeg handler der igjen. Er det noe Klubben "har råd til"? Ikke at bare jeg ikke handler der selvsagt, men at trofaste kunder gjennom mange år ikke kjenner igjen Klubben slik den var, og dropper hele kjeden...? Utvikling er vel og bra, men ikke på bekostning av det som gjorde Klubben til min favoritt: Gode produkter og entusiaster bak skranken.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate hagr sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som om en del hifi-pushere tar jobben sin litt over par alvorlig. Var på soundgarden for noen uker siden, og klarte ikke å tenke på annet enn "byens hifi-asyl". "Vi sender alle nye kunder et nedlatende blikk" var virkelig ikke langt fra sannheten. Start med å respekter kundene og deres kompetansenivå for å få en god salgs/kjøpsstemning.

Hifiklubben Lillehammer, derimot kan jeg ikke skryte nok av! Der er det fantastisk service og Tom har alltid tid til å slå av en prat om gamle bowers&wilkins, tidlig NAD og gode vinylplater. Jeg og bubbles her på forumet tar minst ukentlig en tur innom bare for å snurre et par godplater og sikle litt foran referanseanlegget og å slå av en prat ! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Servicen er faktisk så dårlig at man går inn der blid og glad og ut igjen drit sur og forbannet..
    Leste ikke lenger enn til litt etter side 2 (orket ikke), så vet ikke hvor tråden er tatt veien hen (er jo ikke uvanlig med en haug off-topic :-D ).

Men vil bare si at jeg er enig i utsagnet ovenfor. Jeg er en særdeles positiv fyr, men klarte ikke å "smitte" de to som var der (ei dame og en kar, unge). Forklarte situasjonen min til den ene karen om at jeg synes RF-83`ene mine spilte for lite bass. Han visste ikke hvilke HT dette var (for så vidt greit nok), men jeg gav han et inntykk av hvilket prisleie anlegget mitt lå på. Eneste han ville jeg skulle høre på var en B&W HT til nesten 10k kr. Andre HT måtte jeg ta initiativet til for å få prøvehøre. Men fant ingen HT der som passet meg, og virket ikke som han ville hjepe meg heller. Gav til slutt opp, orket ikke mer.

Som sagt, greit nok det med RF-83`ene mine, men han bør nå vite det han burde vite om produktene kjeden selger. Spurte etter en Transporter, han fant fram en Squeezebox Duet.

Og, fortalte jeg om hvor blide og engasjerende de var?

Herlig butikk :-D

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kvaliteten på servicen hos HFK må sies å være veldig varierende, ja.
    Jeg skulle "spesial"bestille én klokke til mitt Sennheiser HD25SP headset her i sommer i Tønsberg. Mannen bak kassen ringte Sennheiser Norge, og fikk tak i prisen, som var 400-500. Jeg hadde ikke penger, så ville heller vente til neste mnd jeg fikk cash.

Kom så igjen 1 måned senere og bestilte den ene klokken, og sa "sist gang jeg var her, skulle dere ha 400-500 for klokken, har dere mulighet for å ringe meg og bekrefte dette?" (dette var i forbindelse med DALI Mentor-kvelden, så forståelig at de ikke fant ut av dette med en gang) Fortsatt ingen problemer, men da butikksjefen (rimelig sikker på det var han) ringte meg sa han fortsatt kunne skaffe klokken. Denne gangen skulle han ha 1000,- for begge klokkene, noe jeg ikke var interessert i. Når nyprisen ligger på 1050, er det klart jeg ikke gidder å kjøpe et mindre produkt til 50kr billiger.
    Mannen i telefonen ville ikke gi seg, og sa "Kan du ikke bare kjøpe de a?".
    "Jeg er kun interessert i Én klokke, og hadde håpet på å få det til denne prisen. Sist gang jeg var i kontakt med dere, var dette ikke et problem, hvorfor er det det nå?"
    Han sa han skulle ringe meg tilbake, men har ikke hørt noe....

:\

Servicen hos Soundgarden i Tønsberg er alltid TopNotch

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott at dere tar til dere disse innleggene Ivar! Det viser at kunden blir hørt.

Active hifiguru 2 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roffy
    Ja..han selger hifi også. Bare å gå inn på nettdata.no Navnet tilsier at han selger data, men det er en av butikk.
    Driver butikk i huset sitt, har handlet litt hos han veldig god kundebehandling.

Side 8 av 10 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •